از پله های متروی چهارراه ولیعصر که بالا بیایید، در بین نرده ها زندانی میشوید و در جواب این که چطور باید سوار تاکسی شوم، این را میشنوید که: از بین نرده‌ها رد شو!

فهیمه حسن‌میری: حتما شما هم با دیدن عکس‌های پریدن مردم از روی نرده‌ها یا رد شدن آنها از بین نرده‌های چهارراه ولیعصر (اینجا را ببینید)، هم متاسف شده‌اید و هم متعجب. مثل بسیاری از افرادی که در واکنش به این عکس‌ها نظر داده و این تصاویر را تاسف‌بار، ناشی از ضعف فرهنگی، سهل‌انگاری مردم، نداشتن فرهنگ شهرنشینی و مواردی شبیه اینها دانستند. اما در مقابل، عده‌ای هم نظر داده بودند که نمی‌توان یکطرفه به قاضی رفت و باید دید چه اشکالی در کار هست که مردم ترجیح داده‌اند این زحمت را به جان بخرند و با این شکل و شمایل از بین نرده‌ها عبور کنند. جالب اینجاست که وقتی رفتیم ببینیم چه اشکالی در کار هست، خودمان هم به همان حال و روز دچار شدیم و به ما هم پیشنهاد دادند از بین نرده‌ها رد شویم!

زیرگذر یا لابیرنت تودرتو؟

وقتی در ایستگاه متروی چهارراه ولیعصر پیاده شوید و به آخرین سری از پله‌ها برسید، دو راه دارید، یا این که همانطور مستقیم از پله‌ها بالا بروید و به محوطه تئاتر شهر برسید یا این که وارد زیرگذر شوید. تازه اینجاست که گزینه‌های متعددی برای انتخاب کردن دارید و این شروعی است برای سردرگمی. انتخاب‌هایی که وجود دارند به قدری زیادند که اگر دفعات اولی باشد که وارد این زیرگذر می‌شوید، هرچقدر هم تلاش کنید به تابلوهای راهنما اکتفا کنید و از کسی کمک نخواهید، در آخر مجبور می‌شوید سراغ یکی از مامورهای راهنما که در زیرگذر مستقر شده‌اند بروید و از آنها مسیر درست را بپرسید.

به سراغ یکی از این مامورهای راهنما رفتم و در همان حال که در حین یک مکالمه کوتاه، بارها حرفمان به خاطر سوال‌های مردم که می‌خواستند بدانند از کدام طرف باید بروند و از کدام طرف نباید بروند، قطع شد، درباره استقبال مردم از این زیرگذر پرسیدم.

او که می‌گفت در طول روز دقیقه‌ای نیست که بیکار بماند و با انبوه سوال‌های مردم روبه‌رو است، ادامه داد: ما حدود ۳۰ نفر هستیم که در اینجا برای پاسخگویی به مردم مستقر شده‌ایم و هنوز هم برایمان مشخص نکرده‌اند تا چه زمانی باید اینجا باشیم. در طول این مدتی که این زیرگذر افتتاح شده، هر روز مردم بیشتری به اینجا می‌آیند و تقریبا تمام کسانی که وارد زیرگذر می‌شوند، خودشان نمی‌توانند مسیر را پیدا کنند و از ما سوال می‌پرسند.

مامور راهنما که همچنان با صبر و حوصله جواب مردمی را که گیج شده بودند می‌داد و با شنیدن این همه سوال و گلایه و انتقاد خسته نمی‌شد، گفت: این زیرگذر که هزینه زیادی هم برایش صرف شده، توانسته بار ترافیکی چهارراه ولیعصر را کم کند اما مشکلی که هست اینجاست که به طور پیچیده‌ای طراحی شده و اغلب مردم با مراجعه به اینجا نمی‌دانند باید از کدام طرف بروند. خروجی‌های سمت‌های غرب و شرق به خوبی مشخص نشده‌اند و تابلوهای کافی هم گذاشته نشده است یا خود تابلوها مردم را بیشتر گمراه می‌کند.

مردم گیج می‌شوند اما ما صبوریم

یکی دیگر از مامورهای راهنما هم از مراجعه بسیار زیاد مردم گفت: ما برای جواب دادن به مردم اینجا هستیم اما مردم گاهی عجله دارند و وقتی یک مسیر را اشتباه می‌روند یا گیج می‌شوند و مجبورند برگردند و وقتشان تلف می‌شود، به ما گلایه می‌کنند و ناراحتی‌شان را به ما منتقل می‌کنند.

او به تابلوی راهنمایی که روی دیوار نصب شده اشاره کرد و گفت: اینجا تمام مسیرها مشخص شده اما باید مسیرها ساده‌تر طراحی می‌شد تا مردم گیج نشوند. این مشکل هم البته در طول زمان حل می‌شود و مردم کم‌کم راه‌هایی را که باید روزانه از آنها تردد کنند بهتر می‌شناسند اما فعلا که هر تازه‌واردی در پیدا کردن مسیرها مشکل دارد.

این مامور راهنما همچنین درباره لزوم وجود چنین زیرگذری گفت: چهارراه ولیعصر یکی از پرترافیک‌ترین گذرگاه‌های تهران است و علاوه بر این که ترافیک سنگینی به دلیل عبور و مردم در این چهارراه ایجاد می‌شد و این ترافیک به سایر نقاط شهر هم منتقل می‌شد، تا کنون بارها تصادف شده و جان عابران پیاده به خطر افتاده و به همین دلیل عبور مردم از این زیرگذر به نفع خودشان هم است.

او که گفت ما هم می‌دانیم اشکالاتی وجود دارد که ممکن است مردم را نسبت به استفاده از این زیرگذر دلسرد کند، ادامه داد: به نظر من باید شهرداری نظر مردم را بداند مثلا یک صندوق انتقادات و پیشنهادات گذاشته و نظر مردم را بپرسد و برای رفع نواقصی که هست اقدام کند، اما در عین حال مردم هم باید همکاری کنند و بدانند این امکانات برای رفع مشکلات ترافیکی، امنیت تردد و تسهیل در رفت‌وآمدشان ایجاد شده است.

انتخاب با شماست اما مجبورید!

در بین تابلوهایی که کنار پله‌های خروجی نصب شده، علائم راهنمایی قرار گرفته که بر اساس این که بخواهید با استفاده از اتوبوس به مسیرتان ادامه دهید یا این که پیاده بروید، می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. اما مشکل جایی شروع می‌شود که نخواهید هیچکدام از این راه‌ها را انتخاب کنید و تصمیم داشته باشید با تاکسی مسیرتان را ادامه دهید. همینجاست که مشکل پیش می‌آید و هنگامی که از پله‌ها بالا می‌روید با نرده‌های فلزی مواجه می‌شوید که مسیرتان را سد کرده‌اند و می‌بینید به نوعی محاصره شده‌اید.

وقتی از یکی از مامورهای راهنما پرسیدم اگر بخواهم با استفاده از تاکسی به میدان فردوسی برسم، از کدام پله‌ها باید بروم، گفت: از این پله‌ها برو بالا، از بین نرده‌ها رد شو و تاکسی بگیر! و بعد از دیدن چهره متعجب من، ادامه داد: نگران نباش خانم، شما لاغری، از بین نرده‌ها رد می‌شوی!

از پله‌ها که بالا آمدم، باز هم همان مشکل را مطرح کردم اما این بار با مامور راهنمایی و رانندگی. و جالب اینجاست که او هم به نرده‌ها اشاره کرد و گفت: از بین این نرده‌ها رد می‌شوی!

وقتی هم که اصرار کردم نمی‌خواهم از بین نرده‌ها رد شوم و اصلا اگر کسی بخواهد تاکسی بگیرد و نخواهد از بین نرده‌ها رد شود باید چه کار کند؟ مامور جوان گفت: خانم ما هم ماموریم، دست ما که نیست. این نرده‌ها را گذاشته‌اند که کسی رد نشود، اما فکر این را نکرده‌اند که مردمی که بخواهند تاکسی سوار شوند یا این که از تاکسی پیاده شده و بخواهند به مترو یا زیرگذر یا پیاده‌روها دسترسی پیدا کنند باید چه کار کنند. فعلا که این نرده‌ها فضای زیادی دارد و می‌شود از آنها رد شد، که شاید بعد اینها را هم عوض کنند. شما هم اگر نمی‌خواهی از اینجا رد شوی باید پیاده در طول این نرده‌ها بروی تا به انتهای پارک برسی.

اعتراض‌ها به گوش اعضای شورای شهر رسید

اما این مشکلات انگار به گوش اعضای شورای شهر هم رسیده است و آنها قول داده‌اند به انتقادهایی که به زیرگذر چهارراه ولیعصر می‌شود رسیدگی کنند.

محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران با خبر دادن از این که هفته آینده تعدادی از اعضای شورای شهر بازدیدی از زیرگذر چهارراه ولی‌عصر دارند، گفته است: در روزهای گذشته اطلاعاتی از سوی شهروندان در خصوص تردد در زیرگذر چهارراه ولی‌عصر به اطلاع اعضای شورای شهر رسیده است.

او به فارس گفته باید جلسه‌‌‌ای با حضور شهردار منطقه 6 برگزار شود و معضل به وجود آمده در زیرگذر چهارراه ولی‌عصر برطرف شود.

بعضی دیگر از اعضای شورای شهر هم گفته‌اند پیگیر این موضوع هستند و به اطلاعاتی که از سوی شهروندان در خصوص این زیرگذر به دستشان رسیده است رسیدگی می‌کنند.

آنها امیدوارند با رسیدگی و رفع این مشکلات، برای تکرار این تجربه چنین مشکلاتی وجود نداشته باشد؛ تجربه‌ای که اینطور که شنیده می‌شود قرار است در آینده در میدان راه‌آهن، هفت تیر و تجریش هم پیاده شود.

47234

کد خبر 332743

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 78
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    جرا از هر كارى كه انجام ميشه مى خواهيم إيراد بكًيريم؟ اكًر مردم ٣٠-٤٠ قدم زحمت بكشن و بياده روى كنند نرده ها تموم ميشه و مى تونند سوار تاكسي بشن، من ديروز اونجا بودم، ولى ما عادت كرديم از هال تا اتاق خواب خونمون رو هم با ماشين بريم
    • آشنا IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      كاملا موافقم ... يه جوري نوشته تا انتهاي پارك كه هركي ندونه فك مي كنه بايد تا قله قاف بره بعد تاكسي بگيره ... عادت كرديم به انتقاد الكي ...
    • بی نام EU ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      جدا فقط 30-40 قدمه؟!!من که اهل تهران نیستم و از موقعیت مکانی این چهار راه و زیرگذر اطلاعی ندارم با خوندن این مطلب فکر کردم حالا مردم بیچاره مجبور شدن یک کیلومتر پیاده روی کنند و مونده بودم چرا شهرداری فکری به حال این موضوع نکرده!!واقعا که اگه طول نرده ها فقط 30-40 قدم باشه(و حتی کمی بیشتر)خیلی بی انصافیه که اینجوری زحمات شهرداری رو نادیده بگیریم به ویژه اینکه اصلا طبق قانون راهنمایی و رانندگی توقف تاکسی به قصد سوار یا پیاده کردن مسافر در سر چهارراهها ممنوعه!!هیچ کجای دنیا نمیبینید ایستگاه تاکسی درست سر چهارراه باشه یا مثلا مردم با فرهنگشون!!سر چهارراه بایستند که تاکسی بگیرند!!
    • محسن IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      من كشته مرده مشكلات اين تهراني ها هستم خيلي سختي ميكشن تو زندگي
    • علی A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      66 9
      تاکسی تو همه دنیا جزو سیستم حمل و نقل گرونه که بصورت دربستی هست دوستان یا یکم بالاتر یا یکم پاینتر سوار یا پیاده شن یا از مترو و اتوبوس استقاده کنن
    • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      15 30
      مغلطه نکنین خواهشا...اگه قراره عابر وارد خیابون نشه 30-40 قدم بالاتر هم نباید بشه (که البته 30-40 قدم نیست و بیشتره) پس گذشتن این نرده ها واسه چیه؟؟ جز اینکه پسفردا آمار بدن روزانه 100میلیون آدم از زیرگذر استفاده میکنن و ما چقدر کارامون بزرگه؟؟ دیگه 8 ساله عادت کردیم به دیدن پروژه های عظیم ولی هنوز از پس یه موش کوچولو برنیومدن..این شد مدیریت؟؟
    • آنلاین A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      43 6
      فکر میکنیم روشنفکر کسیه که ایراد میگیره!! ایراد گرفتن هم بلد نیستیسم فقط غر میزنیم.
    • بی نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      7 15
      عاقبت سپردن فرهنگ به کف خیابانها
    • بی نام EU ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
      1 0
      فکر کنم دوستان اقای قالیباف جهت حمایت ایشان کامنتهای مثبت اشغال کردن.
    • بی نام IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
      0 0
      واقعا شهرداری داره به ضعور مردم توهین میکنه.اکثریت مردم تهران از قالیباف راضی نیستن
  • نیما IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    22 6
    این که به این مشکلات توی اخبار انقد توجه می شه خیی خوبه، ولی کاش این توجه فقط مخصوص تهران نبود و مشکلاتی که تو بقیه شهرها ایجاد می شه هم مطرح و مورد توجه قرار می گرفت. همه چی شده مختص تهران بعد اعتراض می کنن چرا همه می خوان برن تهران و روز به روز مسکن گرون تر می شه
  • جلال A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    خوب يك ذره مردم پياده بروند و در انتهاي نرده ها سوار تاكسي شوند كه توقف تاكسي ها منجر به ترافيك در چهار راه نشود و پليس هم نگذاره تاكسي در نزديك چهار راه مسافر سوار و پياده كنه
  • بی نام A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    145 7
    یعنی خوراک خنده ای شده رفتار بعضیها در چهار راه ولی عصر
    • بی نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      3 3
      آخی اینا دارن خاله بازی میکنن از زیر اون نرده خوشگلا رد میشن...خونه هم دیگه میرن...
  • بی نام A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    شهر بدون فرهنگ شهر نشینی
    • بی نام IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      شهر شما لابد ته فرهنگ شهر نشینی هست؟؟؟؟
    • بی نام IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      جالبه همین شهرستانی ها امدن تهران رو به این روز اندداختن حالا از فرهنگ حرف میزنند!
    • امیر IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      86 29
      خوبه بعضی از دوستان تمام بی فرهنگی شهر شون رو به دیگران نسبت میدن
    • بی نام A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      40 58
      دوست عزیز بی نام. تهران اگرم یه تتمه ای از فرهنگ توش مونده مال همین شهرستانیایی که اومدن ائنجا. اکثر ادمهای موفق تهران همون شهرستانیان نه تهرانیای اصیل
    • بی نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      31 20
      خدمت اون دوستی که در مورد شهرستانی ها افاضات فرموده باید عارض شم که همین شهرستانی ها داهات شما رو کردن پایتخت!محض اطلاع البته!
    • بی نام IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      16 15
      لطف کنند همین شهرستانی ها برن تو شهر های خودشون بذارن تهران نفس بکشه و فرهنگ شهر های خودشون بره بالا.ما تهرانی ها نیازی نداریم تا از فرهنگ بالای شهرستانی ها استفاده کنیم.تهرانی اصیل بالاترین فرهنگ رو داره.ولی متاسفانه بعضی ازین شهرستانی ها تهران رو به چه روزی انداختن.تهران با تهرانی ها زیبا ترین شهر جهان خواهد بود
  • بی نام IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    20 5
    سلام. ااگر شما از پياده روي سمت چپ از ميدون وليعصر به چهارراه وليعصر برويد در چهار راه وليعصر ورودي به زيرگذر وجود ندارد . بنابراين بايد دوباره برگشت و به پياده روي سمت راست براي ورود به زيرگذر رفت و يا براي رفتن به پياده روي سمت تئاتر شهر بايد تا زير پل کالج پياده رفت . البته اينها در صورتي است که نخواهيد از بين ميله ها رد بشويد
    • بی نام A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      5 7
      عزیزم بزرگترین ورودی زیرگذر همون جاس که شما گفتی. تا بریدگی نرده ها سر اولین کوچه هم بیست قدم فاصله اس. شما احتمالن حواست جاهای دیگه بوده!!
    • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      4 7
      عزیزم بزرگترین ورودی زیرگذر همون جاست که شما میگی! نرده ها هم بیست قدم به سمت شرق سر اولین کوچه قطع می شن نه تا زیرپل کالج !! آخه اغراق تا این حد؟؟؟!!!! تا زیر پل کالج؟؟؟!!!!!
  • بی نام EU ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    44 12
    من دیروز از زیرگذر برای اولین بار استفاده کردم. من مانده ام چرا این قدر مسیرها را پیچانده اند. خیلی ساده تر قابل طراحی بود. ولی کسی که این زیرگذر را طراحی کرده است اصلاً به مردمی که باید مسر را انتخاب کنند فکر نکرده است. فرض کنید یک نفر از شهرستان به تهران بیاید یا هزاران نفری که با منطقه آشنا نیستند و گذرشان به این جا می افتد. شرط می بندم نمی توانند رد شوند. ما چهار نفر بودیم و هر چهار نفر وقتی که یک مسیر پر پیچ و خم را تنها برای عبور از یک سمت خیابان به سمت روبرو طی کردیم آن هم با کلی دقت و تجزیه و تحلیل بعد از خرج از زیگذر به طول واقعی مسیر این طرف تا آن طرف خیابان نگاه کردیم و خندیدیم.
    • اروپایی DE ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      24 24
      استاد میشه بفر مایید چطور از یک کشور اتحادیه ی اروپا در چهارراه ولیعصر حضور داشتید؟
    • بی نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      6 4
      اروپایی : خودت که اهل اون جاهای متمدنی ! مگه نمیشه یه نفر از اروپا برای کاری بیاد به چهارراه ولیعصر تهران ؟! که اینقدر تعجب کردید و براتون سواله ؟!!
  • کاتب IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    مردم تهران یکی از تنبل ترین مردمان ایران هستند هر چه امکانات بیشتر تنبلی هم بیشتر دیگه وقتی واسه خرید زنگ میزنن سوپر توقع داری 20 قدم راه برن اوه هرگز
    • بی نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      89 53
      اتفاقا مردم تهران یکی از فعال ترین مردمان ایران هستن که خیلی زحمت کش هستن.مردم از شهداری تهران راضی نیستن
    • امیر IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      14 16
      بابا زرنگ، سریع، اتومات، خودکار، شزم، سوپرمن، بت من، زورو، اتمی، توربو شما به زرنگی خودتون ببخشید این ملت تنبل را. شما اصلا باید بری خارج فرنگی شی. اشتباه اومدی اینجا داداش.
    • علی IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      36 32
      بی نام دوم.مردم تهران که همیشه ناراضی هستن.اینقدر بهشون رسیدن که توقعاتشون زیاد شده.شهر 400 هزار نفری ما یه سینما نداره.یه پارک درست حسابی نداره.
    • بی نام A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      10 21
      خوبه کل مملکت رو تهرانی ها دارن اداره می کنن
    • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      4 6
      بی نام دوم لطفا از جانب خودتون صحبت کنید
    • سمیه A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
      5 0
      من تجربه ی زندگی در شهرستانو هم دارم. اتفاقا شهرستانی ها تنبل تر و غرغرو تر تشریف دارن و البته همیشه گلایه مند از زندگی!
  • ایرانی IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    من زنجانیم ولی هفته پیش از زیرگذر رد شدم واقعا فوق العادس درسته یسری کمو کسری داره ولی خیلی کار مردمو راه میندازه این مطلبیم که نوشتید قبول ندارم مردم باید فرهنگ استفاده از این چیزارو داشته باشن نه اینکه ازهرجاکه شد بپرن اونور خیابون
  • احمد بیطرف RO ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    26 51
    اگه همین پروژه به همین شکل کنونی توسط مهدی هاشمی بهره برداری میشد، خبرآنلاین تا یه سال دیگه به شدت از تاثیرات شگرفش بر کاهش دود و آلودگی و تاثیرات مفید بر سلامت روح و روان و بهبودی فرهنگ استفاده از پروژه های ترافیکی و نبود متکدیان و زورگیران در زیرگذر و ... مینوشت. نمیدونم چی شده ولی احساس میکنم بیطرفی گذشته رو ندارید. خبرجان اگه نمیچاپی لااقل خودت بخون و فکر کن. با سپاس
    • بی نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      9 12
      دقیقا
  • بی نام IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    45 41
    اصلا هیچ کجای جهان متمدن نرده نمی گزارن نرده ها را بردارید.
    • عایفه A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      76 1
      جاهای دیگه دنیا طرز استفاده از وسایل نقلیه عمومیشون و فرهنگ مردمش اینجوری نیس اصل مقایسه ایران با کشورای دیگه اشتباهه
    • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      66 0
      خودت ميگي دنياي متمدن ..
    • مرتضی A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      10 1
      دوست من خودت میگی متمدن ،پس یکم فکر کن. لطفا ژست فرهنگ و تمدن چند هزار ساله هم نگیرید،این رفتاری که ما با همدیگر داریم نشاندهنده کج اندیشی و نا آگاهی ما ایرانیان است.
  • علی A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    71 41
    پروژه زیرگذر ولیعصر در هیچ کجای دنیا غیر از ایران امکان اجرایی شدن نداشت. همه جا ماشین‌ها را می‌فرستند پایین، فضای شهری را برای پیاده باز می‌کنند، اینجا تنها چهارراه زنده شهر را که تعداد قابل توجهی مردم پیاده از آن می‌گذرند، می‌فرستند زیر زمین. به نظر من این رفتار مردم نوعی واکنش ناخودآگاه و تلاش برای ماندن روی زمین و نرفتن به زیرزمین است. تاسف به حال مردم نباید خورد، به حال شهرداری باید خورد که این قدر سطحی با مسایل شهر برخورد می‌کند. هر کجای دیگری غیر از ایران بود، حتما برای انجام چنین پروژه‌ای رفراندوم می‌گذاشتند و به احتمال قریب به یقین این پروژه رای نمی‌آورد، اما اینجا...
    • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      11 7
      حرف بسیار منطقی زدید
    • بی نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      15 1
      در شهر شانگ های، درست پای 2 ساختمان بلند که در دنیا رکورد دار هستند ، یعنی مرکز تجارت جهانی و برج تلویزیونی، دقیقا مثل همین زیرگدر اما پیچیده تر وجود دارد، چرا فقط بلدید انتقاد کنید؟!
    • علی IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      3 9
      فکر نمی‌کنم شانگهای رو کسی به عنوان نمونه یه شهر پایدار و نمونه موفق شهر توسعه‌یافته بشناسه. شانگهای اتفاقا یکی از نمونه‌های توسعه بی‌رویه شهری در دنیای امروز است. تازه همون شانگهای هم فضای عمومی و باز خیلی بیشتر از تهران است...
    • بی نام A1 ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
      2 1
      متأسفم که مجبورم جوابتو بدم! چهار راه ولیعصر محل تلاقی 2 خط مترو و عرض خیابانهای انقلاب و ولیعصر به هیچ عنوان قابلیت احداث زیر گذر رو نداره آخه روشنفکر!انیشتین!مهندس!رفراندوم!معدن شعور!!به جای زور دادن به زبونت یه ذره از عقلت استفاده کن
  • بی نام IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    13 29
    زیر گذر بسیار مزخرفیه.تاکسی ها تو میدون پیاده میکنن بعد باید دنیا رو دور بزنی تا بری تو پیاده رو یا دوباره سوار تاکسی شی.
    • علی IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      26 8
      خب به تاکسی بگو جلوتر پیاده میشی .
  • خواننده IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    29 2
    شاید این موضوع باعث بشه عادت سر چهاراه یا سر پیچ از ماشین پیاده و سوار شدن از ماشین بعضی ها از بین بره
  • رضا IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    14 4
    اين پروژه بجا و عالي مي بايست چهل سال قبل در همه تقاطع هاي مهم مركز شهر اجرا مي شده اشكال از عدم فرهنگ سازي براي مردم از سوي مسئولين شهري و تنبلي و عادات بعد استفاده دم دستي از ماشين در عده اي از مردم مي باشد كه هر دو طرف مقصر مي باشند به اميد روزي كه ايرانمان منظم و زيبا باشد
  • mahdi A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    40 4
    من از این زیر گذر دیروز عبور کردم خیلی هم راحته اول ورودی یه تابلو هست که تمام خروجیها رو با شماره زده که هر کدوم به کجا ختم میشه جلو هر خروجی هم یه مامور برای راهنمایی وجود داره دوستان زحمت نمیدن واقعا مسولان باید تمام این نرده ها رو طوری مسدود کنن که کسی نتونه رد بشه بعضی از کارها رو باید با اجبار به برخی یاد داد
    • بی نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      3 4
      برای عبور از خیابون که تابلوی راهنما نیاز نیست ، باید زیر گذر ماشین رو میزدن نه زیر گذر عابر .
  • بی نام IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    10 12
    ای بابا.مثلا نرده کشیدن که مردم از زیر گذر عبور کنند و از وسط خیابانون رد نشوند .چون وضعیت چها راه ولیعصر خیلی بهم ریخته بود.حالا فکر این رو نکردن اگر کسی پادرد داشت و نتونست از پله بالا پایین بره تکلیفش چیه؟!
    • بی نام EU ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      18 3
      پله برقی داره عزیز!!به جای نق زدن بی مورد و دنبال بهونه گشتن الکی بد نیست یکم هم زبان تشکر داشته باشیم!!این زیرگذر چهارراه اولین مورد و تنها مورد در جهان نیست و همه شهرهای شلوغ دنیا در زیر چهارراه های پرترددشون از این زیرگذرها دارند حالا من موندم چرا این اولین و تنها زیرگذر چهارراهی در ایران تبدیل به همچین معضل بزرگی برای بعضیها شده که تمام مشکلشون تاکسی گرفتن سر چهارراه یا 4تا پله(اونهم پله برقی) رو بالا و پایین رفتنه!!
    • علا IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      16 2
      همه ي ورودي و خروجي هاش پله برقي داره ، بد نيست اول ببينيم بعد اظهار نظر كنيم ... واقعا فكر مي كنين واسه ي پروژه اي كه چند ده ميليارد واسه شهرداري هزينه داشته هيچ كار تحقيقاتي انجام نشده؟ از نظر هيچ متخصصي استقاده نكردن؟ نمونه هاي مشابهش رو تو خارج از كشور بررسي نكردن؟ يه فكري شهرداري بابت اين اظهار نظرهاي مردم بكنه..
  • بی نام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    6 1
    به نظر منکه اصلا گیج کننده نبود . تابلو ها کاملا مشخص بود و خروجی ها هم مشخص بود . در مورد سوار شدن تاکسی نیز ، واقعا مگر چند قدمه ؟50 قدم هم نمیشه تا پایان نرده ها .من مسیر هر روزمه واقعا ترافیک اون قسمت کم شده
  • ال کثیر IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    5 0
    با سلام و احترام به همه هموطنان شاید نصب کردن برخی از این تصاویر در اطراف جهار راه بهمراه جملاتی خاص و محترمانه بتواند به رفع مشکل کمک کند. البته ممکن است دلایل دیگری عیر از کم توچهی برخی از همشهریان عزیزمان هم وجود داشته باشد از قبیل توقف وسایل نقلیه برای سوار/پیاده کردن مسافران در جای نامناسب که باید شناسایی و مرتفع شود.
  • بی نام IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    23 24
    من نمیدونم چرا بعضی از این شهرستانیا انقدر نسبت به تهرانیا عقده ای هستن
    • بی نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      12 5
      اولا که 95% این تهرونیها که میگی تو این 35 سال اومدن تهرون .خود شما هم که این مطلب رو نوشتی اگه خودت از شهرستان نیومده باشی حتما بابات از شهرستان اومده ولی اگه ازت بپرسن میگی مال ناف تهرونم .ثانیا این که بگی چرا همه امکانات رو به تهرون میدن اسمش عقده ای بودن نیس.
  • آرش ایرانی A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    6 8
    با سلام جناب آقای قالیباف شما یکبار از این زیرگذر استفاده کرده اید؟ مشکل بزرگ شهروندان این است که مدیرانی داریم که فقط ماشین سوارند و کاری به حمل و نقل عمومی و این بدبختی ها ندارند. اینجا هم یک چیزی ساختند حالا به درد کی میخوره این عابر بدبخت چه جوری رد میشه مهم نبوده، مهم سر و صدای این کار بوده که به خوبی شنیده شده است.
  • امیر تبریز اوغلی ضد لنگی و کیسه A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    4 15
    تهران شهر فرهنگه.خخخخخخخخخخ
  • محمد A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    5 7
    یعنی نمی شده که این تونل رو با کمک جند پل عابر پیاده متصل به هم ( همانند تونلهای زیر زمین) اجرا بکنند؟ دیگه اینقدر هم هزینه زیر گذر نکنند که بعد تازه بخوان نرده ها رو بردارند برای تاکسی ها و بعدش دوباره همون آش و همون کاسه!
  • sahar A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    10 1
    به نظر من خیلی هم خوب است چون مردم باعث ترافیک این چهارراه هستند با عبور از زیر گذر این مشکل تا حد زیادی حل میشود. افرادی که از روی نرده می پرند یا... هنوز فرهنگ شهری یاد نگرفتند که با آموزش پلیس و در آینده جریمه افراد (البته پلیس نمی تواند همه را کنترل کند.) می توان آموخت که باید تابع قانون بود.انشاالله روزی ما هم فرهنگ شهری را یاد بگیریم.
  • بی نام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    33 1
    من میگم بهترین کار اینه که یه عده رو بزاریم سر چهار راه هرکی از نرده ها رد شد با چوب بزننش
    • بی نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      6 2
      مومن مشكل اين است كه مثلا كسي سر چهارراه پياده شود راه خروج ندارد.
    • نامی EU ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      8 0
      خیلی باحال بود کلی خندیدم
  • سهیل A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    7 0
    کجای دنیا شمادیده اید وسط چهار راه های مرکز شهر تاکسی ها توقف کنند و مسافر سوار کنند ؟ وسط چهار راه ولیعصر محل سوار شدن به تاکسی است ؟
  • بی نام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    8 1
    شهرداری تراکم ندهد که این هم جمعیت اضافه به تهران نیاید ما زیر گذر نخواستیم
  • علی IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    6 0
    بعضعی ها فقط منتظرند کار و عمران ،آبادانی صورت بگیره شروع کنند به ایراد گرفتن و نق زدن من همیشه از چهارراه ولیعصر گذر می کنم در را روها خیلی خوب تابلو های راهنما نصب شده است و هیچ مشکلی برای دسترسی به اطراف وجود ندارد و خیلی هم شیک و قشنگ شده است مگر عده ای از مردم ما پل عابر عبور میکنند؟ این افراد اگر هنرمند اند به وعده های داده شده و عمل نشده ایراد بگیرند و پیگیر باشند ( عدم افتتاح و شروع به کار خط 3 مترو)
  • بی نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    4 2
    نظردهندگان گرامي به يك نكته توجه نكرده‌اند. مشكل فقط فرهنگي نيست. چند مشكل هست كه مربوط به طراحي است: 1- عدم چاره انديشي براي عابران پياده‌اي كه بخواهند سوار تاكسي شوند يا از تاكسي پياده و از محوطه خارج شوند. 2- طراحي پيچيده و استفاده دشوار 3- عدم تمهيد ظرفيت تخليه متناسب با ظرفيت جمعيتي چهارراه كه البته اين مشكل متاسفانه در كل ايستگاه مترو چهاراره ولي عصر و زيرگذر همراهش به خوبي ديده نشده و با فعال تر شدن خط 3 قطعا يكي از معضلات 4 راه ولي عصر (بيش‌تر از زمان فعلي) خواهد بود.
  • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    6 2
    با توجه به هزینه و زمان زیادی که صرف شده ،بهترین راه حل نبوده ولی با این حال از شهرداری ممنون. ضمنا نوع زندگی شهری تا حدی مردم رو تنبل کرده ؛درست ،اما مقدار زیادی هم بدلیل مشغله زیاد و مصافت و عجله مردم با این نوع چهارراه مشکل دارند.و این ربطی به تهرانی و شهرستانی نداره.بعضی از شهرستانیهای عزیزهم فکر میکنند مردم تهران ارث پدرشون رو بالا کشیده اند! مردم تهران هم یه جور دیگه گرفتارند! و مشکلات شهرستانها ربطی به مردم تهران نداره ومطالباتشون رو ازجای دیگه باید بخواند.نهایتا 3 راه برای عبور از چهارراه بسمت مقابل عرضی یا قطری وجود دارد(نه برای گرفتن تاکسی):1-عبور از لای نرده ها 2- عبور از زیرگذر ابداعی که پر پیچ و خم و زمانبر است( بحث تنبلی نیست)3-پیاده روی تا آخر نرده ودور زدن.هرکدام معایبی داره.
  • نعیمی IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    8 0
    این زیر گذر هر چقدر هم مشکل داشته باشد وجودش بهتر از ازدحام چهار راه ولیعصره.. قبلا با ماشین از چهار راه رد شده بودید؟ حتی وقتی چراغ گذر ماشین ها سبز بود انقدر مردم وسط خیابون بودن که باید کلی معطل میشدن. در ضمن چراغ عابرش هم خیلی طولانی بود و کسی حوصله و وقت موندن نداشت
  • نسرین DE ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    7 3
    ایا بهتر نیست به جای نرده کشی که چهره شهر را هم زشت نشون میده چراغ عابر پیاده بزارند؟یک کم بهتر نیست همراهبا استاندارد جهانی حرکت کنیم؟
  • شهروند IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    12 2
    وقتی حسین رضا زاده از اردبیل میاد تهران میشینه روی صندلی شورای شهر تهران دیگه چه انتظاری هست
  • ايراني A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    7 1
    شما كه با ٤ تا تابلو سر در گم ميشي اگه بري مترو پاريس و توكيو چي ميخواي بگي؟
  • بی نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    8 0
    متاسفانه ما مردم ایران عادت کردیم که یکی دستمونو بگیره همیشه تاتی تاتیمون بکنه خوب باباجان یه خورده این فسفرای مغزتونو بسوزونین کم نمیشه به خدا!!!
  • حسام A1 ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    6 0
    اتفاقا این طرح باعث می‌‌شود که مسافران تاکسی برای سوار و پیاده شدن ۲۰۰ متر جلوتر یا عقب تر از تاکسی استفاده کنند و از ازدحام در سر چهارراه کاسته شود.
  • بی نام IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    8 0
    اصلا هم اینطور نیست . من دیروز اونجا بودم و به راحتی مسیر رو انتخاب کردم . فقط یک نابینا یا یک بیسواد ممکنه به مشکل بر بخوره.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین