۰ نفر
۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۰

برای نخستین بار در زمستان ۹۲، هوای پایتخت سالم شد. در ۲۴ روز گذشته به دلیل انباشت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون، تهرانی ها هوای به شدت آلوده ای تنفس می کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ با وجود بارش برف و باران در اکثر نقاط ایران که از اوایل دیماه ۹۲ شروع شد و تا همین دیشب هم در خیلی از مناطق وجود داشت، در استان تهران و بخشی از استان البرز، هوای ناسالمی حاکم بود. در برخی مواقع حتی از هشدار هم رد شد. در روزهایی برخی مناطق پایتخت حتی از محدوده اضطرار هم قرار گرفت. 

اما پس از ۲۴ روز آلودگی هوا، بادی که از دیروز سه شنبه وزیدن گرفته است، موجب شده هوا بالاخره سالم شود. شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرده شاخص کیفیت هوای پایتخت در محدوده سالم قرار دارد؛ ۸۳. یعنی می شود کمی در تهران نفس کشید. 

سازمان هواشناسی البته پیش بینی بارش پراکنده کرده است. ضمن اینکه وزش باد وضعیت غالب جوی است که از دیروز شروع شده و حداقل تا فردا ادامه دارد. 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    20 0
    خوب خداروشکر
  • س ش A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    6 0
    دست باد درد نكنه ..........
  • بی نام IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    3 2
    ..... شاید هیچوقت باد نیاید..
  • بی نام A1 ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
    7 0
    وضعیت آلودگی هوای اصفهان بشدت فجیع تر از تهران هست. نیروگاه چسبیده به شهر مازوت میسوزونه. از ابتدای ماه 15 روز میانگین شاخص آلودگی اصفهان بالای 300 بوده!! برای پی بردن به عمق فاجعه عرض کنم تهران 160 بوده! صبح ها همه جا یه گرد سیاه رنگ میشینه. متاسفانه راهکار مسئولین برای اصفهان فقط لاپوشانی بوده! با این اوضاع حتی مهدکودک ها رو هم تعطیل نکردن! واقعا شاهد بزرگترین لاپوشانی تاریخ هستیم. لطفا به داد ما برسید.