۰ نفر
۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۱
کاهش قیمت خودرو، سراب یا واقعیت؟

به رغم انتشار خبر لغو تحریم ها از پایان دیماه سال جاری خودروسازان این موضوع را دلیلی برای کاهش قیمت خودرو نمی دانند.

محمد صالحی: صنعت خودرو و زیر مجموعه های آن مانند قطعه سازی، در میان سایر صنایع در کشور بیشتر تعداد نیروی شاغل را در بخش صنعت به خود اختصاص داده است. همین امر سبب شده است تا همواره دولت ها در ادوار مختلف توجه ویژه به این صنعت داشته باشند. صنعت خودروی کشور یکی از صنایع بود که از تیغ تحریم های اقتصادی مصون نماند. صنعت خودروی کشور از ابتدای تیرماه سال جاری به صورت یکجانبه توسط ایالات متحده آمریکا به لیست تحریم های اقتصادی اضافه شد. این اقدام در حالی از سوی دولت اوباما انجام شد که صنعت خودرو هیچ ارتباطی با برنامه های صلح آمیز هسته ای کشور ندارد. بنابراین می توان این طور استنباط کرد که این اقدام دولت آمریکا تنها به دلیل افزایش فشار بر روی اقتصاد ایران صورت گرفته است.  

بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم و تلاش های این دولت برای حل پرونده هسته ای کشور، یکی از موضوعاتی که در جریان مذاکرات ژنو بر روی آن بحث شد، رفع تحریم های صنعت خودرو کشور بود. این بحث ها منتج به این شد که رفع تحریم ها از صنعت خودرو کشور هم در تفاهم نامه ژنو گنجاده شد. این اقدام سبب شد تا دولت بتواند به یکی از مطالبات فعالان صنعت خودرو پاسخ مثبت دهد. فعالان این صنعت از دولت یازدهم خواسته بودند تا در جریان مذاکرات ژنو تحریم های غیر قانونی ضد اقتصاد کشور را  مورد توجه قرار دهد.

بعد از امضای تفاهم نامه ژنو و انجام چند دور مذاکرات در سطح کارشناسی بین تیم مذاکره کننده ایرانی و نمایندگان گروه 5+1، سرانجام نوبت به لغو تحریم ها توسط گروه 5+1 و اقدامات متقابل و دواطلبانه ایران در مورد برنامه های صلح آمیز هسته ای فرا رسیده است. طبق اخباری که در رسانه ها منتشر شده است، 30 دیماه آغاز لغو تحریم ها از صنعت خودرو سازی کشور آغاز خواهد بود. حال این سوال به صورت جدی در جامعه مطرح است که آیا لغو تحریم ها از صنعت خودرو سازی کشور منجر به کاهش قیمت در بازار خواهد؟

 

مشکل صنعت خودرو تحریم نیست  

محمد سلیمانی، عضو کمیسیون صنایع معتقد است: قصه صنعت خودرو، تبدیل به قصه غم انگیزی شده است. بعد از شروع تحریم ها علیه اقتصاد کشور، مدیران این صنعت بارها شعار دادند و اعلام کردند که صنعت خودرو در کشور بومی شده است و این صنعت از گزند تحریم ها مصون خواهد ماند. وی ادامه داد: اما شاهد بودیم که خودروسازان داخل به محض اعمال تحریم های علیه صنعت خودروسازی با مشکلات عدیده روبرو شدند.

سلیمانی تصریح کرد: یکی از اولین نشانه های تاثیر این تحریم ها، کاهش سقف تولید در کشور در این صنعت بود. وی اضافه کرد: البته باید به این نکته توجه کرد که تنها مشکل صنعت خودروسازی کشور مربوط به بحث تحریم ها نبوده است. این عضو کمیسیون صنایع مجلس تاکید کرد: عمده ترین مشکلی که صنعت خودرو با آن مواجه است، افزایش نرخ ارز در کشور است. این افزایش نرخ ارز سبب شده است تا خودروسازان با مشکلاتی روبرو شود. بی تردید سخنان مدیران این صنعت مبنی بر خودکفایی در تولید، شعاری بیش نیست. زیرا اگر تولید خودرو در کشور بومی شده بود، افزایش نرخ ارز و تحریم ها تاثیر چندانی بر روی روند تولید محصولات کارخانه های خودروسازی به جای نمی گذاشت. این در حالی است که با افزایش نرخ ارز در بازار روند نزولی تولید خودرو را در کشور شاهد بودیم و با تحریم این صنعت این مسئله شتاب بیشتری به خود گرفت. سلیمانی با اشاره به رابطه لغو تحریم ها و کاهش قیمت خودرو در بازار، گفت: هنگامی که وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی اصلی صنعت خودرو در کشور اعلام می کند، که شرایط تولید خودرو در کشور به گونه ای نیست تا شاهد کاهش قیمت در بازار باشیم. در واقع به این نکته اشاره می کند که لغو تحریم ها در صورت اجرایی شدن هم تاثیر چندانی در قیمت خودرو در بازار نخواهد گذاشت،. وی تاکید کرد: زیرا قیمت خودرو تابع شرایط دیگری است و لغو تحریم ها در معادله تعیین قیمت خودرو آنچنان تاثیری ندارد. وی افزودک در کنار مشکلات ناشی از افزایش نرخ ارز در بازار باید به این نکته هم توجه شود که تولید خودرو در کشور از ضعف مدیریت در بنگاههای تولیدی هم رنج می برد. این مشکل به راحتی قابل حل نیست.

 

افزایش نرخ ارز، دلیل اصلی افزایش قیمت خودرو

بهروز نعمتی در این زمینه اعلام کرد: این تصور که با لغو تحریم ها، قیمت خودرو در بازار کاهش خواهد یافت، تصور غلطی است.

وی افزود: صنعت خودرو بیشتر از اینکه از تحریم های اقتصادی به زحمت بیفتد به دلیل مشکلات مدیریتی که در این حوزه وجود دارد و همچنین افزایش نرخ ارز، به زحمت افتاده است.

نعمتی اضافه کرد: دردسر این ضعف مدیریت و افزایش نرخ ارز به سرعت تاثیر خود را در بازار نشان داد و ما شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار بوده ایم.

وی تصریح کرد: بنابراین لغو تحریم ها نمی تواند تاثیر بسزایی در کاهش قیمت خودرو داشته باشد. زیرا همان طور که می دانید تاکنون نرخ ارز تغییر چندانی نداشته است وهمچنان نرخ ارز حدود 3 هزار توامن دور می زند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تاکید کرد: برای اینکه قیمت خودرو در بازار کاهش یابد، باید نرخ ارز در بازار کاهش یابد یا تسهیلات ارزی در اختیار خودروسازان قرار بگیرد که با توجه سیاست های بانک مرکزی این امر غیرممکن به نظر می رسد.     

 

راهکار کاهش قیمت خودرو در دستان دولت است     

موسوی لارگانی در این زمینه معتقد است، باید رفع تحریم سبب کاهش قیمت خودرو در بازار شود. وی ادامه داد: اما شاهد هستیم که رفع تحریم ها هم تاثیر چندانی بر روی قیمت خودرو ندارد.

موسوی افزود: یکی از دلایلی که خودروسازان برای این مورد مطرح می کنند این است که نرخ ارز در بازار کاهش محسوسی پیدا نکرده است.

وی با اشاره به راهکار این مسئله، تصریح کرد: راهکار این مسئله در دستان دولت قرار دارد. دولت می تواند از اهرم هایی که در این زمینه دارد استفاده کند و قیمت خودرورا در بازار کاهش دهد. یکی از این ابزارها بازی کزدن با تعرفه واردات خودرو است. چنانچه دولت این تعرفه را کاهش دهد، سبب می شود تا قیمت خودرو وارداتی در بازار کاهش یابد و این مسئله می تواند بر روی خودروسازان داخلی فشار وارد کند تا آن ها قیمت های خود را تعدیل کنند.

با توجه به این اظهارنظرها بعید به نظر می رسد که قیمت خودرو در بازار با لغو تحریم ها کاهش یابد، باید در کنار لغو تحریم ها، دولت سیاست هایی را در این زمینه اتخاذ کند تا منجر به کاهش قیمت در بازار شود. هر چند ظاهرا وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی این بخش تمایل چندانی به این مسئله ندارد.

39222

کد خبر 332882

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 57
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    265 6
    هر گونه سخنی از کاهش قیمت خودرو شوخی بزرگی بیش نیست !!!
  • بی نام GB ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    462 4
    خودرو سازان تا حامیان چون شما دارند نیازی به کم کردن قیمت ندارند
    • بی نام A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      344 4
      واقعا! مسیولین محترم کمی طرف مردم بگیرید!
    • رضا IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
      27 0
      تنها راه کاهش قیمت خودرو و بالا رفتن کیفیت کاهش تعرفه ورود خودرو است. که این کار را به دلیل حمایت از تولید ملی (و در عمل حمایت از گروهی خاص و در اصل چاپیدن مردم) انجام نمی دهند.
  • كيوان IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    293 6
    آقا جان ما 10 ميليون داشتيم ميخواستيم بذاريم رو پول فروش پرايدمون، يدونه از اين ال نود يا 206 هاي وطني بگيريم، يهو قيمتا اينقدر بالا رفت كه نتونستيم، حالا هم اون 10 ميليون رو خورديم رفت، ديگه ميخواد ارزون شه ميخواد گرون شه.
    • بی نام IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      14 0
      آقا کیوان میفهمم چی میگی.شما هم عین ما شدی پس
  • بی نام A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    618 5
    چهارتا لگن رو به ملت قالب کردن و اسمش رو گذاشتن خودرو! ما که نخوایم خودروی ملی سوار بشیم به کی باید بگیم؟ خوب این تعرفه رو بردارین ملت نفس بکشن
    • محمد A1 ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      5 85
      برادر من دوست عزیز از قدیم گفتن هر چه پول بدهی همان قدر غذا میخوری سمند ef7 ساخت وطن خریداری بکن از صدتا بنز الما ن هم بهتر برادر عزیز امتحان کن
    • بی نام IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
      38 1
      بی تردید سخنان مدیران این صنعت مبنی بر خودکفایی در تولید، شعاری بیش نیست. زیرا اگر تولید خودرو در کشور بومی شده بود، افزایش نرخ ارز و تحریم ها تاثیر چندانی بر روی روند تولید محصولات کارخانه های خودروسازی به جای نمی گذاشت.
    • هادی IR ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
      5 0
      آقای محمد؛هروقت فرش آلمانی با فرش ایرانی قابل مقایسه بود اونوقت سمند هم با بنز قابل مقایسه هست؛مثل اینکه شما قبلا درشکه سوار میشدی که حالا سمند برات افسانه هست...
  • کیانوش A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    وقتی مردم را عادت دادن به گران خریدن و با این قیمت های هنگفت پول بیشتری به جیب میزنند .هیچ وقت به فکر ارزان کردن نخواهند بود مگر اینکه دولت تدبیر و امید با کلیدش قفلش را باز نماید.
  • بی نام A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    وقتی خودروسازها قطعات رو با نرخ دلار 3500 تومان خریدند توقع دارید چیو ارزون کنند؟؟ تازه باید گرونتر هم کنند. از سال دیگه باید 20 درصد گرونتر بشه. ان شا الله
    • بی نام A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      15 2
      کدوم قطعاتو؟ 206 ای که مدعی بودن 70% داخلیه؟ یا پراید و 405 و سمندی که می گفتن 100% ساخت داخله؟ چه طور اون روزها که دم از خودرو ملی افتخار ملی می زدند و خودکفایی در تولید موتور ملی و غیره! الان که می بینن می شه از مردم پول گرفت پرایدم 75% ادعا کردن واردتیه!!! اگر قراره که برای یک پراید این همه وارد کنند اصلا نکنند تعطیل کنند تا جا برای شرکت های خارجی باز شه. اگر این حمایت برداشته بشه شرکت هایی هستند که حاضرند در ایران کارخانه بزنند و تولید با کیفیت داشته باشند. نظیر اون پیشنهادی که 3 سال پیش حدودا تویوتا داد برای اینکه در ایران کارخانه بزنه
    • بی نام IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      11 1
      شما یا با حلب سازان یک نسبتی داری یا خودت یه حلب ساز هستی !
    • زمان IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      200 6
      ایول بشه اصلا شما یه صفر کم گذاشتی.کی میخره جناب شریک خودرو ساز؟
    • بی نام IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      11 1
      خب اگه براتون صرف نمیکنه کسی مجبورتون نکرده تولید کنید. دست از لطف کرد به مردم بردارید و بزارید مردم برن ماشین اشغال و بی کیفیت ولی ارزون ژاپنی و ..... سوار بشن!!! شماها هم برید ماشین های فوق پیشرفته خودتونو با دلار 100000 تومانی صادر کنید خارج تا براتون بصرفه
    • اسکندر A1 ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      9 1
      چطور زماني که با دلار ۱۰۰۰ توماني خريده بود به روي خودش نياورد؟ ضمن اينکه اگر قرار بر واردات باشد چرا خود مردم نتوانند خودروي ارزان و ايمن وارد کنند؟
    • بی نام IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      10 1
      خوش تیپ الان که دلار شده ۲۹۵۰ تومان چرا پایین نمیاد آخه
    • بی نام IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      6 1
      احتمالا شما یا مدیر عامل یکی از شرکتها هستید یا یه چیزی به شما از اون دور و به شما میرسه؟؟؟؟؟؟؟
    • سروش IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      17 1
      خدا رو شکر این تحریمها هرچی بدی داشت حداقل یه خوبی داشت اونم اینکه دروغگو های صنعت خودرو روسیاه شدن!! کسانی که دم از خودکفایی و تولیدات داخل میزدند حالا با تحریم و افزایش نرخ ارز معلوم شد یه مشت دروغ تحویل مردم میدادند!! خبرآنلاین چاپ کن لطفا!!!
    • سورنا A1 ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      4 2
      واقعا واسه 1 لحظه به اون دنیا هم فکر کن... تو و خیلیای دیگه///
    • بی نام A1 ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      12 1
      آره جانم حق با شماست ، اینا قبلش هیچی قطعه نخریده بودند ، تا دلار کشید رو 3800 تا 4000 تومان ، یهو رفتند برای 50 سال آینده هرچی قطعه نیاز داشتند خریدند که مبادا دلار گرونتر بشه و اونوقت شرمنده مردم بمونند . نتونند تو این نیم قرن آینده آفتابه لگن به مردم تحویل بدند ، خیلی بد میشد . ببینین ما با کیا شدیم هموطن ، این سرشماری بعدی کی اجرا میشه ؟
  • بی نام A1 ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    4 0
    حرف ملت خوب ایران تحریم کامل شرکتهای لگن سازی داخلی. اگر دولت واقعا دولت امید هست باید مرزهارو برای داشتن خودروهای خوب خارجی با قیمت مناسب بازکنه تا هم مصرف سوخت پائین بیاد، هم آلودگی هوا کاهش پیداکنه، هم با کاهش تلفات جاده ای و رانندگی هزینه های درمانی کاهش پیداکنه و هم شرکتهای بیمه و در کل کشور از تحمل هزینه های سنگین حمایت الکی از لگن سازیهای داخلی رها بشه. بخاطر اینکه هموطنانمون هم در این کارخانه های مذکور بیکار نشوند، کار خدمات پس از فروش خودروهای خارجی رو به این کارخانه ها بدن. و از سایرینشون هم در بخش کشاورزی استفاده بشه.
  • بی نام A1 ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    4 0
    با این قیمتهای خانه مردم که دیگه توان خرید خانه ندارند و این چندر غازی که پس انداز دارند بهترین راه خالی کردن جیب مردم خودرو هست ! حالا چرا باید ارزانش کنن!!!! حتا گرانتر هم خواهند کرد کی به کیه !؟ راههای بهانه آوردن برای گرانی را هم خوب بلد هستند
  • pouya A1 ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    3 0
    نخرین این 405 ها که میدن 28 میلیون 12 میلیون بیشتر قیمتش نیست نخرین دیگه خوب تا ارزون بشه.
  • بی نام A1 ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    4 0
    واقعا دولت اگر انقدر با خودرو سازان داخلی مماشات نمیکرد الان مثل تویوتا شده بودند۰ خودرو سازان داخلی همانند انگل خون مردم را میخورند و همیشه هم از دولت و مردم طلبکارند۰ روحانی عزیز کاری بکن۰۰۰۰
  • ع .م IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    5 0
    کاهش تعرفه واردات یک عامل بسیار مهم برای بالا بردن کیفیت و کاهش تدریچی خودرو داخلی است اما متاسفانه حرف از کاهش تعرفه زدند ولی در عمل متاسفانه تعرفه را افزایش دادند. اقایان مسئول لطفا پاسخ دهید :وقتی تعرفه واردات اینقدر بالاست که اکثریت ملت نمیتوانند خودرو خارجی وبا کیفیت جهانی بخرند؛ خودروساز داخلی هر جنس بنجلی را به قیمت گزاف به خریدار بیصاحب می فروشه و نه تنها صدای خریدار بجایی نمیرسه ؛ جونش رو هم در تابوتهای متحرک از دست میده ...
  • سپهر EU ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    5 0
    سراب .
  • بی نام IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    9 0
    مسولین تعرفه های ورود خورو را بردارندو انتخاب رابه عهده ملت فهیم بگذارند وبیش ازاین انحصاری برخورد نکنند اگر قرار بود پیشرفتی دراین زمینه ایجاد میشد طی این 30 سال مبایست میشد
  • رکسانا IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    8 0
    سراب و یک توهم! دیگه هیچ چیز در ایران ارزان نخواهد شد!
  • امير IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    9 0
    من كه توسايپا تو حراست مشغول بودم تو پوستم بودم جلوي درب مديريت از راننده مدير سازه گستر پرسيدم پرايد چند در مياد گفت ٣٥٠٠٠٠٠ باارز ١٢٢٦ حالا دو برابر شده چند در مياد واقعا ظلم نيست دو برابر قيمت تمام شده بفروشن كجاي اسلام اينقدر سود كردن اومده معلومه تو سايپا بعضي مهندساش چند ساله تو سعادت اباد خونه
  • بی نام IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    6 0
    هشت سال چه بدبختیا که سرمون نیومد.. واسه خریدن هر وسیله ای انقدر غصه میخوریم که مغزمون منفجر میشه.....
  • بی نام IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    9 0
    تقصیر خودمونه!حلبی رو به اسم خودرو میفروشن به ملت.اگه نخریم در حلبی خونه بسته میشه.
  • جواد IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    5 0
    سلام. ماحرف شما را چندسال قبل قبول کردیم که گفتید: سمند خودرو ملی است . ولی نمیدونم چرا دلار که گران شد قیمت سمند از بقیه خودروها بیشتر بالاکشید؟؟!! و استدلال همین عزیزان مدیران خودرو این بود که دلار گران شده و ... . ولی حالا که باز داره تعدیل میشه چرا حاضر به تعدیل قیمت ها تون نیستید. همین میشه که در مناظره جمعه قبل، یکی از مسئولین یکی از خودروها گفت که دولت استخدام چندهزار نیرو را به ما تحمیل کرده !!! و این جور کارها است که دولت هم مجبور است به خودروسازها باج بدهد و دهن آنها را ببندد.
  • بی نام A1 ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    4 0
    آقا جان بلد نیستند نمیتونن یا هر چیز دیگه،خودرو تولید(مونتاژ) نکنند،هر شرکت دیگه ای تو هر جای دنیا اینقد حمایت شده بود الان جز بهترین ها بود،اینا هر روز بدتر میشن
  • حمید IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    4 0
    آقا مگه امارات تولید خودرو داره فقط 6درصد تولید ناخالص داخلیش از نفته آقایون ما کشوری به این بزرگی و قدمت و شرایط اکولوژیک و استراتژیک چرا نمیتوانیم تولید ناخالصمونو بالا ببریم عزیزان ما دیگر همون فرش رو که تو همون زمان دهه 60 500 میلیون به آمریکا صادرات داشتیم دیگه نداریم عزیزان ما که آلمان نییتیم بیایید از سایر ظرفیتها استفاده کنیم آقایان ما که همش تو جاده ها هستیم هر روز تصادف و مرگ رو میبینم چرا برای مردم ارزش قایل نیستیم در این صنعت رو تخته کنین
  • محمد A1 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    4 0
    تا زمانی که رانت خودرو دست 2 خودرو ساز هست و هر چی دادن مردم با کمال میل میخرند هیچ کس نمیتونه قیمت پایین بیاره . راهکار فقط ورود به تجارت جهانی تا ببینیم اینها بازم می توند ولان بدن ...
  • بی نام A1 ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    6 1
    لجاجت خودرو سازها برای عدم کاهش قیمت دهن کجی به قشر ضعیف و متوسط جامعه است که دل به خودروهای بی کیفیت وطنی بسته اند و چاره ی دیگری هم جز این ندارن بیچاره این مردم که دستشون هم به جایی بند نیست و عده ای سود جو فقط به فکر پر کردن جیب مبارک خودشون هستن قیمت خودرو با دلار 4000 تومنی ارزانتر از قیمت الان با دلار 2960 تومنیه این لجاجت صنعت خودرو بی کیفیت کشور رو هم نابود کرده
  • سامان A1 ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    13 0
    من میگم اینقدر گرون کنید که دیگه هیچ کسی نتونه این خودروهای بی کیفیت رو بخره مردم هم یک نفسی می کشند پراید 200 میلیون تومان سمند 350 میلیون تومان . . .
  • سعید1 IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    9 0
    نماینده ها که تو همه چیز دخالت میکنن چرا در مورد کاهش قیمت خودرو حرفی نمیزنن؟؟
  • آرمان IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    8 0
    در حال حاضر بهترین راه همان خرید نکردنه.
  • علی IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    15 0
    فقط نخریدن خودروهای گرانقیمت داخلی چاره ی کار است. این چاره در دست مردم است. بنده خودرو لازم دارم. پول هم دارم اما نمی خرم چون خریدش با این قیمت منصفانه نیست. آژانس بگیرید ارزان تر تمام می شود.
  • اشکان IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    3 0
    هر چیزی تو این مملکت از طریق مراجع قانونی وارد کشور میشه یا تولید داخل هستند ذره ای ارزون نمیشند باز خدا پدر قاچاقچی ها رو بیامرزه (قاچاقچی اصلا کلمه خوبی نیست البته)
  • بی نام IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    4 0
    سلام به بهانه اشتغال زایی صنعت خودرو البته اگر بشه اسمشو گذاشت صنعت جلوی کاهش تعرفه خودرورامی گیرند کسی نیست ازاین عقل کل ها بپرسد اگرماشین وارد شداینها تعویض روغن،لاستیک،تعمیرکار،نمایندگی خدمات پس ازفروش،نمایندگی مجازفروش خودرو،قطعه یدکی تولیدداخل برای خودرووارداتی وخیلی موارددیگرکه تماما زمینه اشتغالزایی دارد نمی خواهد،لذاصرف جلوگیری از کاهش تعرفه واردات خودرو به بهانه اشتغالزایی توهین به شعورمردم است تنهادلیلش رانتی است که دراین صنعت برای خیلیها وجود دارد وادامه تولیداین لگنها رو به نفع کشور می دانند حتی اگر تمام مردم ناراضی باشند ببخشیداصلا نظر مردم برای حامیان فرغون ساز چهارچرخ کیلو چندارزش دارد
  • شهروند A1 ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    6 0
    ای خودروسازان ایران قیمت الان خودروهاتون چند برابر استاندارد جهانی است یکی از بزرگترین رانتها درایران برای خودروسازان است تو را خدا جمع کنید وادعا هم نکنیید نه کیفیت نه قیمت نه کمیت خوب.....
  • توحید A1 ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    14 1
    من خودم الان 1 ساله خودرو نخریدم و نمیخرم چون پوله خــــــــرد واسه دور ریختن ندارم .حالا میخوان 20% بالاتر ببرن یا نبرن خودرو دیگه مرغ و نان و نخود و ... نیست که نخورم میمیرم همه مسئولین باید خودشون رو جای همه ملت بزارن همونطوری که امیرالمومنین فرمودند: آن چیزی را که برای خودتان میخواهید برای دیگری هم بخواهید . نه اینکه آقایون بـــنز و ماکسیما سوار بشن به وقتش و بعدش خودروهای به دردنخور رو 300% گرونتر کنن و منت بزارن سر مردم ایــــران خبرآنلاین چاپ کن متشکرم ازت
  • بی نام A1 ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
    2 1
    جهان سوم
  • مهربان توسی A1 ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
    11 0
    اگه قراره قیمت سوخت بره بالا باید تعرفه واردات خودرو کم بشه تا خودروهای خوب خارجی که کم مصرف هم هستند بدست عموم مصرف کننده برسه
  • دلاور US ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
    6 0
    تا وقتی هر سازی خودروسازان داخلی بزنند مردم می رقصند / وضغیت بهتر از این نمی شود . بنابراین مردم نخرند تا انها مجبور به اصلاح ساخت و قیمت شوند . در همه جای دنیا این روش هست اما در ایران هم نق می زنند و هم خرید می کنند .این موضوع فقط در ارتباط با خودرو نیست با همه چیز است ///// جنس نامناسب و بد را نباید خرید ///// فقط باید تصمیم گرفت و عمل کرد .
  • بی نام A1 ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
    5 0
    مدیران ناکارامد هزینه های سرسام اور حقوقی خودرو سازان هزینه های غیر اقتصادی و عدم تمرکز کارخانه های تولید کننده ایجاد بی دلیل و غیر اقتصادی خط تولید در سوریه و افریقا و ....عدم وجود تکنولزی داخلی حمایت بی دلیل دولت اخه صنعتی که نمیتونه بعد از پنجاه سال حمایت سر پای خودش وایسه و خودرو برابر با توان مالی ملتش تولید کنه باید تعطیلش کنن یه کودک هم بعد از هفت سال باید سرپای خود راه بره مردم بازم نخرین شانتاژ تبلیغاتیه این بار مردم با نخریدن تکلیفتون را روشن میکنن تعطیل بشین
  • بی نام SK ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
    17 0
    مقصر فقط دولت نیست. بین دوست و فامیل خودتون ببینید چند نفر تا ماشین گرون شد، رفتن این ماشینای من درآوردی جیلی بیلی و لیفان و ام وی ام و گریت وال و چری و ... چینی رو خریدن. اگر 3 ماه همه دندون روی جیگر بذارن و نه ماشین داخلی و نه این حلبیهای چینی رو نخرن، اونایی که حساب کار باید دستشون بیاد، میاد و تعرفه ها رو پایین میارن. هموطن، یه مدت ماشین نخر، باور کن زنده می مونی! خودم هم 9 ساله که نخریدم و چشم انتظار ارزونی ماشینم!
  • امیر A1 ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
    5 0
    من نمیفهمم جون این مردم که روزانه ده ها تن در جاده ها کشته میشن و اسایششون مهمتره یا تولید داخل اگه قراره اشتغال چند نفر باعث کشته شدن مردم و سلب اسایشون بشه میخوام صدسال سیاه اشتغال نداشته باشن این همه بیکار داریم بیکار های این دوتا به اصلاح خودروساز هم روش بابا جون هرکس رو دوس دارین تعرفه واردات را بردارین یعنی این همه کشور مثل امارات و ترکیه و... که تعرفه واردات ندارن احمقن شما میفهمین خودتون ماشین های لوکس چند صد میلیونی سوار نمیشین نباید هم مردم را درک کنید
  • فرهاددددددددددد IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
    14 0
    فقط يه ماه گمرك آزاد كنين بعد من سلامتون مي كنم.// با 30 ميليون ميشه بي . ام . دبليو 2012 خريد نه 405
  • علی A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
    6 0
    فقط نخریم
  • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
    4 0
    مردم ما عادت کرده بودند با دلارهای نفتی کالای مرغوب خارجی بخرند. اکنون تحمل این واقعیت دشوار است که با درآمدهای فعلی مردم قادر به خرید خودروهای مدرن و ایمن خارجی نیستند. حتی مردم توانایی خرید خودروی 20 میلیونی را هم ندارند. آنچه که مردم به آن توجه ندارند این است که صنعت خودروی ما دولتی است و لذا مسئول همه مسائل آن دولت است.ابنکه شخصی مانند اقای احمدی نژاد از قیمت بالای خودرو شکایت داشت نوعی عوامفریبی بود.دولت اگر می خواهد قیمت خودرو کاهش یافته و کیفیت آن بهبود یابد باید بهای دلار را روی 2600 تومان تثبیت نموده و دست از سر صنعت خودروی داخلی بردارد و مردم را در خرید خودروهای داخلی یا خارجی آزاد بگذارد.
  • حجت IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    2 0
    کم مونده دیگه بترکم اگه این اسمش ظلم نیست پس چیه آیا مسئولین بلند پایه محترم حاضرند بچه های خودشون سوار این افتابه ها بشن البته اگه بچه هاشون خارج نباشنو بیان ایران...
  • حسین A1 ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    1 0
    با این قیمت ها پرایدهم واسه ماآرزوشد

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین