ایسنا نوشت:

یک جامعه‌شناس گفت: روابط نامشروع باعث بی‌میلی جوانان به‌ویژه پسران به ازدواج شرعی و قانونی شده است.

دکتر امان‌الله قرایی‌مقدم افزود: برخی دختران متاسفانه به راحتی روابط نامتعارف با پسران دارند که با این کار نه تنها به خود بلکه به دختران عفیف و پاکدامن نیز خیانت می‌کنند، چرا که با این کارشان، باعث بدبینی پسران به دختران می‌شوند.

وی با بیان اینکه این دختران زندگی مشترک موفقی نخواهند داشت، تصریح کرد: آنان همواره شوهر خود را با دوست پسرشان مقایسه می‌کنند علاوه بر آن امکان دارد حتی پس از ازدواج به برقراری رابطه نامشروع با مردان دیگر روی بیاورند که نتیجه این کار، طلاق و ابتلا به انواع آسیب‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به دلایل طلاق در کشور، همچنین اظهار کرد: رابطه نامشروع مردان با زنان حتی پس از ازدواج و ناتوانی جنسی، از دلایل بروز طلاق در ایران است.

وی تجرد‌گرایی برخی دختران را یکی دیگر از دلایل بدبینی پسران به آنان دانست و گفت: بسیاری از دختران خانه پدری خود را رها می‌کنند و در خانه اجاره‌ای ساکن می‌شوند. این کار ضربه عمیقی به بنیان خانواده می‌زند و چنین دخترانی برچسب داشتن رابطه با پسران را می‌خورند و همین انگ یکی دیگر از دلایل افزایش سن ازدواج در کشور است.

این جامعه‌شناس با بیان اینکه در برخی از مناطق شهرها از جمله تهران کمتر شاهد رابطه نامتعارف دختران با پسران هستیم، اظهار کرد: در مناطقی از کشور به علت قوی‌تر بودن باورهای مذهبی، تجانس فرهنگی بیشترو خودکنترلی قوی‌تر، کمتر شاهد چنین آسیب‌هایی هستیم؛ اما در مناطق مهاجرپذیر یا فاقد پایبندی‌های لازم به اصول اخلاقی و معنوی با پدیده‌هایی مانند رابطه‌ نامتعارف دختران و پسران مواجه‌ هستیم.

وی با بیان اینکه برای کاهش روابط دختر و پسر پیش از ازدواج لازم است موانع تشکیل زندگی مشترک را کاهش دهیم، تاکید کرد: تا زمانی که معیشت خانواده تامین نشود، نمی‌توان زندگی مشترک را شکل داد، بنابراین برخورداری جوانان از شغل، عامل مهمی در ازدواج است، علاوه بر آن دختران باید از رابطه‌های نامشروع و تجردگرایی خودداری کنند و تشریفات ازدواج هم از طرف دختر و هم از طرف پسر کاهش یابد.

این جامعه‌شناس با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه ازدواج، اظهار کرد: خانواده‌ها و رسانه‌ها نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کنند و لازم است به گونه‌ای عمل شود که باورهای جوانان را تقویت کنیم و معنویت را درون خانواده‌ها گسترش دهیم؛ چرا که اگر جوانان تحت تاثیر برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای از جمله سریال‌ها قرار بگیرند، دچار از خود باختگی می‌شوند.

وی درباره دلایل کاهش سن روابط پیش از ازدواج، گفت: دسترسی به فیلم‌های مستهجن در قالب لوح فشرده، اینترنت و چت کردن باعث کاهش سن بلوغ جنسی شده است. کاهش سن بلوغ جنسی، دسترسی به رسانه‌های بیگانه و نوع ارتباط گروه همسالان موجب شده که رابطه با جنس مخالف در برخی گروه‌ها به نوعی مد تبدیل شود؛‌ به گونه‌ای که اگر دختری دوست پسر نداشته باشد، برای او کسر شان محسوب می‌شود.

۴۷۴۷

کد خبر 333279

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 185
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    نه اینکه انهایی که ازدواج کردن دیگه روابط نامشروح ندارن
    • بی نام A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      چون به زعم شما متاهل ها هم روابط سالم ندارند شمای مجرد هم باید ناسالم رفتار کنی؟
    • بی نام A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      نامشروح؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    كي مقصره؟وقتي كل جامعه يه همچين حالتي داره!
    • آرمین IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      این همه که در مورد ضررهای شبکه های ماهواره ای گفتند، حالا کم کم بعضیها دارن میفهمن که شبکه های ماهواره ای چه قدر تاثیر بد داره.
    • خودم IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      عزیزم ربطی به جامعه نداره این روابط بیشتر از اونی که به جامعه آسیب بزنه به خود شخص آسیب میزنه....شاید جامعه بخاد بره نزدیک پرتگاه ماهم باید بریم؟؟؟؟
    • بی نام IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      ویکی از دلایل رو آوردن جوانان به روابط نامشروع نداشتن توان و شرایط ازدواج هست
    • بی نام IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      108 9
      آقا یا خانم خودم، شما جامعه رو تعریف کن ، یعنی چی ربطی به جامعه نداره!!؟
    • خودم IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      مثلا من اگر باحجاب نامناسب وارد جامعه بشوم گناهی صورت گرفته به اسم حق الناس و ترویج بی حجابی میکنم و خداوند از این گناه بنده نمیگذرد امـــــــــــــا اگر حتی زنا هم بکنم خدا از گناه بنده میگذرد چون آسیبی که وارد کردم فقط به خودم بوده نه یک جامعه
    • الیمی A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      30 12
      آقا یا خانم ،،خودم،، معلومه که یک بار هم قرآن رو نخوندی ،،،،،،،،،، عفت پیشه کردن که خداوند اون رو با :::::: الذین یحافظون فروجهم::::::::: مطرح کرده از مشخصات افرادی است که خداوند اونها رو به بهشت وارد می کند ........... مهم عفت است حجاب هم در قرآن مطرح شده اما نداشتن حجاب جز آیاتی که مربوط به جهنمی ها می باشد نیست ووووووووووووو داشتن حجاب هم جز آیاتی که مربوط به بهشتی ها می باشد نیست ..... اصل عفیف بودن است ... مهم عفت پیشه کردن است ...
    • بی نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      25 32
      اقا يا خانم خودم ما داريم در قرن ٢١ رو زمين زندگي ميكنيم يعني ارتباطات يعني دنياي مدرن يعني جامعه جهاني و نميتونيم خلاف جهت دنيا حركت كنيم بيداري جامعه يعني درنورديدن سنت و شكل جديد اون بايد پذيرفت
    • زهرا A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      9 6
      جامعه از من و تو تشکیل میشه
  • بی نام A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    حــــــــــاجی دلیل اصلی مشکلات اقتصادی است.
    • بی نام IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      مگه تا چند سال پیش که وضعیت اقتصادی از حالا بهتر بود، هیچ رابطه نامشروعی وجود نداشت؟
    • معلم IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      فقــــــــــر که از دری وارد شود ایــــــــــــمان خارج میشود.... امشب صدبار بنویسید فردا نگاه میکنم تکلیفتونو
    • جوون ايروني IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      97 7
      نميشه همشو گفت مسائل اقتصادي بين قشر قوي از نظر اقتصادي هم رابطه نا مشروع وجود داره اين يه نوع تغيير سبك زندگي بين جوونا شده چون بدون هيچ مسئوليتي خواسته جنسي خودشونو برطرف ميكنن و نسبت به هيچ كسي تعهد ندارند . اين يعني اينكه جووناي ما بي مسعوليت بار اومدن و اين آدمايي كه قبل از ازدواج رابطه دارن بعدشم اين كار رو ميكنن خيلي فاجعه باره
    • مسعود -ر A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      امام صادق (ع) میفرماینند: ترك ازدواج به سبب ترس ازگرسنگي را سوءظن به پروردگار دانسته است.
    • بی نام A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      154 5
      به جامعه! شناس محترم ، اتفاقاً شهرستانا اوضاع بدتره چون تو خيابون آزادي نيست و از ترس ديده شدن رابطه ها خيلي زود به داخل خونه كشيده ميشه، خودتونو گول نزنيد
  • شیطون IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    یهویی می نوشتی ... "دختران مساویست با شیاطین" خیال همه رو راحت میکردی دیگه!!!! والا بخدا همه چیو میندازه گردن دختراااااااا (مدیونی اگه فکر کنی شرایط کار،سرمایه،فساد اقتصادی،مسکن....مشکل داره)
  • بی نام US ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    ای کاش این دوست عزیز کارشناس به این نکته هم اشاره میکرد که به علت فرهنگ تفکیک جنسیتی که از کودکی تا جوانی در میان ما ایرانیان رواج دارد، نوعی عقده جنسی را در میان افراد بوجود آورده به همین خاطر با رسیدن به کمی آزادی عمل در زندگی در پی پاسخگویی به این عقده ها هستند ، این افراد اگر در سن ازدواج متاهل شوند چون بعد از ازدواج به امکانات بیشتر و مستقل دست پیدا می کنند باز هم در پی پاسخگویی به این عقده ها خواهند بود.
    • بی نام IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      آفرين حرف دل ما را زديد
    • بی نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      یعنی در کشورهای غربی از جمله آمریکا که دختر و پسر از کودکی باهم هستند، هیچگونه رابطه ای وجود نداره؟ پس چرا تو یه گزارشی که از انگلیس پخش شد این همه دانش آموز دختر موقع تعطیلات باردار شده بودند؟
    • ای جی IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      به نظر بعضی کاربران نظراتشون از کارشناسان ( به صورت کلی) منطقی تر و به واقعیت نزدیکتره. این نظر شما کاملا با جامعه ما تطبیق داره
    • بی نام A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      اگر تفکیک جنسیتی در مدارس نبود. سن برقراری رابطه جنسی کمتر هم میشد. خوب البته کسی که در سن 14 سالگی رابطه برقرار کنه به زعم شما عقده ای نمی شه. در هر صورت اختلاط زیاد تمایل به رابطه برقرار کردن را هم افزایش میده .همون چیزی که در غرب شاهدش هستیم. شما همین رو میخواین؟
    • بی نام IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      246 2
      مشکل بحث تفکیک جنسیتی نیست . مسئله روابط نامشروع مشکل همه جوامع است . حال اگر این امر در چشم یک حاکمیت یک معضل بوده و لازم است از اشاعه آن جلوگیری شود باید کارگروه های قوی و تیم های پژوهشی متخصص به طور دقیق به این مشکل پرداخته و راه حل کاربردی برای این منظور ارئه دهند . راه حل این مسئله آنقدر پیچیده است که من به عنوان یک فرد معمولی جامعه از پاسخ به آن عاجزم . همچنین چون چنین دیدی(مبارزه با روابط نامشروع) در دنیا عرف نیست و کشورهای اندکی به آن به چشم یک معضل درجه اول نگاه میکنند در واقع این موضوع مشکل ماست و راه حل وارداتی ندارد.پس به جای برخوردهای متحجرانه باید به حال این مسئله فکری اساسی کرد.البته اگر واقعا برای مسئولین مهم باشد !!!. نوع برخورد های 30 سال گذشته عکس این موضوع را نشان میدهد.
    • بی نام IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      براي اين كه سطح توقع بالاي دخترهاست،همشون يك خونه و ماشين مي خواند بعلاوه مهريه بالا كه اون هم خيلي هاشون چند وقت بعد از ازدواج به اجرا مي گذارند، كه داماد بدبخت را زندان مي ندازند مگر بيكارم كه ازدواج كنم،سري رو كه درد نمي كنه رو دستمال نميبندند
    • محمد A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      211 2
      البته درست گفتی اما مسائل اقتصادی و خانوادگی هم خیلی مهم هست
    • بی نام EU ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      بی نام اول شما فکر میکنی توی اروپا هر کس هر رابطه ای خواست داشته باشه؟ علت اصلی نداشتن امکانات ازدواج هست نه تفکیک جنسیتی اگر جوانان امکان اقتصادی و مالی داشت حتما ازدواج میکرند اما فشار باعث میشه بره به سمت رابطه نا مشروع وگرنه یک خانواده مسلمان جوانش از این تفکیک زیاد ناراحت نیست حالا بعضی ها عقده دارن اونهم بخاطر ضعف فرهنگی خانواده جدا هست
    • بی نام AU ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      دوست من این تفکیک جنسیتی ایرانیها رو بیمار کرده.اصلا ایرانیها هنر ارتباط با جنس مخالف بلد نیستند.ایرانیها دیگه عاشق شدن هم بلد نیستند.فرسنگها با همسن و سالهای خود در کشورهای آسیایی و اروپایی فرق میکنندشخصیت انسانها در دوران کودکی و تا قبل از 20 سالگی شکل میگیرد و مردها و زنهای ایرانی به طور کامل از درک یکدیگر عاجز هستند و برای همین فحشا زیاد شده.در واقع در ایران جوانها تنها به ارضا میل جنسی فکر میکنند.بعد اصلا مشکل ایران تنها تفکیک جنسیتی نیست.واقعیت اینه که با این سیاستها جوانان ایرانی را عصبی سرخورده و منزوی کردند.حتی شادی هم از انها گرفتند.در همین کشورهای غربی بنیان خانواده به مراتب قوی تر از ایران است و جوانها با همه مشکلات اقتصادی بیشتر تشکیل خانواده میدهند و زندگیهای شادتری دارند .
    • سورنا→↑← A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      آقا من جوون امثال من نخوایم ازدواج کنیم باید کدوم بنی بشریو ببینیم؟؟؟؟ لابد روابط نا مشروع هم دلیلش استکبار جهانیه؟؟؟؟ :)) ولمون کنید توروخدا ، من به عنوان یک دانشجو پزشکی اوضاع مالی خودمو در حال حاضر در بیارم خیلیه!
    • بی نام A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      257 5
      شاید بر عکس سختی ازدواج یکی از دلایل روابط نا مشروع!!!!!!!
    • مشاور خانواده IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      94 7
      دلایل عدم استحکام خانواده: تغییر ارزشها در جامعه (جایگزینی پول چه حرام چه حلال با سایر کمالات انسانی)، تجمل گرایی با وجود اقتصاد ضعیف و تظاهر به آن چیزی که نیستیم (در مردان) و جوگیر شدن و چشم و هم چشمی (در زنان) و گاهی بی منطقی
    • بی نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      35 7
      بي نام 11:11:24 راست ميگه،من از زندان مي ترسم واسه همين ازدواج نمي كنم
    • بی نام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      22 2
      شاید یکی از دلایل روابط قبل از ازدواج باشه. اما درجه اهمیتش خیلی کمتر از مسائلی مثل اقتصاد فرهنگ و خانواده هست. و اینکه فکر کنید دلیل ازدواج مسائل جنسی است و نظر کارشناسی بدین توهین به جوانان چه خانما چه اقایون.
    • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      24 26
      به اعتقاد من دخترها تنها مشکل جامعه ما نیستن، 10% مشکل جامعه ما نبود کار و شغل و مشکلات اقتصادی و ... و بقیه تقصیر دختراس!
    • بی نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      98 1
      با توجه باينكه من چندين سال در اروپاي غربي زندگي كردم به شما اطمينان ميدم كه روابط خانوادگي و ارتباط بين پسر و دخترها بسيار سالم تر از جامعه ماست، اگر يك پسر با وجود داشتن دوست دختر با يكي ديگه ارتباط داشته باشه بهش برچسب بي بند و باري و هرزگي ميزنن ولي در كشور ما ظاهرا براي بعضي پسران و خانواده محترمشان، اين يك افتخار و مزيت به حساب مياد كه پسرشون اينقدر بين خانمها طرفدار داره، جالب اينجاست كه ميگن طرف خيلي رفتارش اروپاييه، .......... در نهايت عرض كنم كه گول اين تبليغات و فيلمهاي هاليوودي را نخوريد، همينطور كه بر اثر تبليغات منفي، ما فكر ميكنيم اونها هرزه و بي بند و بار هستند، اونها در مقابل بر اثر همين تبليغات منفي فكر ميكنند ما تروريست و آدمكش و خشن و بيايانگرديم، كه هر دو غلطه
    • حميد A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      49 17
      بحث مهاجرپذيري درست مطرح كردن من اهل كرج هستم و كرج بالاترين نرخ طلاق تو كشور داره با۵۱درصد طلاق درحاليكه دهه هاي قبل اين مشكلات تو شهر نبود مهاجرا كرج خراب كردن از همه نظر. وجود بافت بومي خيليي توي جلوگيري از فساد موثره
    • بی نام EU ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      11 34
      یعنی الان توی روسیه یا آلمان یا آمریکا و... که تفکیک جنسیتی ندارند مردم ازدواج می کنند؟ و آیا بعد ازدواج پایبندند؟ به نظرم اینکه روابط نامشروع شده درسته و اینکه این اتفاقات افتاده ولی دلیلش تفکیک جنسیتی نیست. دلیلش عدوم توان برای ازدواج در سن ازدواجه . من خودم دیدم ادمهای زیادی رو که طرف دوست پسر داره و دوستش داره و اگر شرایط بود ازدواج میکرد. ولی نمیتونه ازدواج کنه و بعدش هر دو میشن موجب اسیب. هر کدوم میرن با یکی دیگه. و...
    • بی نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      7 7
      البته من نمی خوام مخالفت کنم با حرفتون شاید از جهتی درست هم باشه ولی جوامع غربی که مختلط بودن بدون محدودیت رو دارن می بینیم روابط جنسی به چه صورتی هست به نظر من تفکیک جنسیتی حتما چیز خوبی نیست اما نبودش رو هم در غرب دیدیم که چه مشکلاتی (از نظر جنسی) رو به وجود آورده
  • میثم A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    همش بخاطر محدودیت هایی هست که هر روز و هر روز بر جوانان تحمیل میشه ! جدای از این ... شما هرچقدر هم که دنبال ریشه دلایل ازدواج نکردن جوانان در روابط و ماهواره و اینترنت و شبکه اجتماعی بگردید باز هم نمیشه از این واقعیت دور ماند که عامل اصلی این موضوع وجود سربازی، نبود شرایط اقتصادی مناسب ،در نتیجش بیکاری و نداشتن سرپناه برای جوانان هست . حالا هی بیاید سربازی رو از 17 ماه کنید 24 ماه !!! شخصی 4 سال لیسانس - 2 سال فوق میخونه در سن 24 سالگی تازه وارد زندگی و کار میخواد بشه بزرگترین مانع سربازی در مقابلش قد علم میکنه ... همین موضوع 2 سال این جوان رو از زندگی عقب میندازه سره کارهای بیهوده ... آیا غرور جوانان ما رو نمیشکنید ؟!
  • یه دخمل IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    13 بار اسم دخترارو آوردی!!!!! یعنی دخترا معضل این مملکت اند دیگه..... دخترا مسبب بیکاری جونا ،، دخترا مسبب گرانی ،، دخترا مسبب فساد و فحشا ،،دخترا مسبب طلاق،، دخترا مسبب فساد اقتصادی،،دخترا مسبب بالارفتن ارز،، اصن دخترا مسبب بدبختی مردم تو اون 8 سال......
    • محمود IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      اصن دختر مسبب بدبختی مردم تو اون 8 ســـــــــــــــال !!!!! ترکیدم از خنده :)
    • رها IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      گر بمیرد دختری روید سر قبرش گلی//گر بمیرند دختران دنیا گلستان میشود
    • افشین IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      49 83
      یه پیرزن بود بیست سال پیش میگفت اینها هستن که مایه گرونی و مشکل هست(خانوماهای اونجوری)حالا میفهمم چی میگفت...
    • آیس IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      چرا همیشه انگشت اتهام به سمت دختراست؟ما خودمونو تو خونه زندانی کنیم مشکلات حله؟چرا هیچ مسئولیتی هیچوقت متوجه آقایون نیست؟؟
    • شمس A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
      15 14
      دلیل رانده شدن آدم(ع) از بهشت رو یادت رفت:)
  • بی نام A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    181 7
    تجرد هرچه قدر هم که آسیب زا باشه از ازدواجهای سست بنیان و ناموفق خیلی بهتره.حالا اونهایی که ازدواج کردن الزاما" خوشبخت تر و خوشحالترازمجردها نیستند.فرضیات شخصی رو نباید به عنوان یک اصل واقعی مطرح کرد.
  • بی نام A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    127 9
    بیایین ازمن مشاور بپرسین چه خبره تو این جامعه مثلا مسلمان
    • بی نام A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      چشم ها را باید شست ، جور دیگر باید دید. اگه همین اسلام ظاهری هم نبود فساد و فحشا تو جامعه ما چند برابر میشد.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    ببخشید دختران با خودشون که روابط نامشروع ندارن که. نقش پسران رو بکلی فراموش کردن.دختران از تشریفات کوتاه بیان مشکل حله. من زن مطلقه هستم که با هیچ نامحرمی حتی خنده هم نداشتم یا حرف اضافه. تشریفات هم به نظرم کار و خواسته های بی خودی بود. با مهریه کم. با خرید یه حلقه یه چادر نماز یه لباس خواب و یه رژلب با جشنی در خانه پدرشوهر عروس شدم. بعدچی. شوهرم هم کتکم میزد برای هرمسئله ای حتی اگه لیوان ازدستم میفتاد بعدهم فحش میداد و میگفت یه عیبی داشتی که خونوادت دورت انداختن بی توقع جهیزیم هم یه اتو کم داشت چقدحرف شنیده باشم خوبه خرجی هم نمیداد میگفت ارزش و لیاقتشو نداری دیگه طاقتم تموم شدمریض و دیوونه شدم طلاق گرفتم.چی میگید از سادگی یه کم منصفانه واقعیتها روببینید
    • میثم A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      اینکه از پشت بوم بیفتی فرقی نمیکنه از کدوم طرف بیفتی. یکی با افراط میافته یکی هم مثل شما با تفریط.
    • بی نام A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      من یک پدر هستم و 2 پسر دارم خانم محترم مردی که بعد از ازدواج کم بودن جهیزیه را سر کوب میکنه به نظر من اسمشو مرد نباید بزاری پس باید تلاش کنند با هم زندگی را بسازند دو خانواده هم در حد مقدورات کمک کنند خدا هم میگه از شما حرکت از من هم برکت
    • بی نام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      42 1
      انگار یکی زندگی منو تعریف کرده باشه شوهر دیوونه منم دقیقا همین خصوصیاتو داره یه بچه کوچیکم داره بعد میگن ازدواج کنین مثل من به این وضع بیفتین
    • سامان A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      8 14
      سلام از اینکه به شما چی گذشته متاسفم و با شما همدردی میکنم. ولی نباید همه رو مثل خودتون بدونید، یعنی همه دخترها توقعشون مثل شماست ؟ یا اخلاقشون مثل شماست ؟! البته که نه متاسفانه حامعه ما در یک سیکل معیوب افتاده که عواملی که بهم وابسته هستن همدیگرو هم تشدید میکنن الان خیلی از دخترها این کارشون و درامدشون شده که از طریق دریافت مهریه کلان هست وطلاق و با نفر بعد ازدواج و دوباره همون کار و تکرار میکنن ، خوب دیگه وقتی جامعه به اینجا میرسه امیدی بهش نیست حداقل در آینده نزدیک ، اینها برمیگرده به خانواده باید خانواده ها برای آینده برنامه ریزی کنن، انشاالله این مشکل حل بشه، همانطور که خانواده شما به شما صبر و تحمل رو یاد دادن خیلیها هم الان دارن به بچه هاشون داد میدن که صبور نباشن و فوری اعتراض کنن.
    • بی نام A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
      20 2
      اقا سامان همه مردها مثل هم نيستند درست.. پس شما هم قبول كنيد همه زنها مثل هم نيستند تو اين شرايط اقتصادي اين همه زن هم با شوهرانشون دارند خوب وخوش زندگي ميكننداونا را هم ببينيد و يه درصد كمي از زنان را كه توقع دارن به همه تاميم ندهيد از اين گذشته مگه دخترا با خودشون رابطه دارن كه شما اقايون وامثال نويسنده همه تقصيرها را به گردن دخترها مياندازيد داستان معروف بودا را شنيديدكه در جواب مردي كه به او گفت : به خانه اين زن نرو كه مفسده است.. بودا يكي از دستان مرد را گرفت وگفت با دست ديگرت دست بزن ..مرد گفت نميتوانم بودا :::اين زن بدون حضور مردان مفسد مفسده نميشود اين معادله هميشه پا بر جاست وكاش مردان وزنان در مورد هم بي غرض داوري ميكردند وهمه تقصيرات را از طرف مقابل نميديدند
  • احــــــــسان IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    بابا چه گیری دادن به ازداج جوانان !!!! مــــــــــــــــــــــــــــــا نمیخاییم ازدواج کنیــــــــــــــــــم کیو باید ببینیم!؟
    • حاجی گیرینوف IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      مگه دست توئه پسره ی ..... باید ازدواج کنی بعدشم باید مثل اون خانواده خوشبخت 7 تا بچه بیاری بعدشم باید.......
    • بی نام IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      97 6
      باید منو ببینی.....خخخخخخخخ
    • الیمی A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      ازدواج در حال حاضر مکروهه ...
    • راس می گه والا A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
      9 0
      ایووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووول دمت گرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررم
  • حميد IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    185 3
    آخه چرا نميفهميم بزرگترين مشكل ازدواج جوونا مسئله اقتصادي هستش،، وام ازدواج كه گرفتنش مث ماموريت غير ممكنه ،،شغل و كار مناسب كه بستگي به ميزان پارتي اشخاص داره نه مدرك ،، از اونور ميگين ازدواج سنت پيامبره و نصف دين آدم كامل ميشه و توصيه اكيد ميكنين از طرف ديگه هيچ امكاناتي واسه ازدواج جوونا در نظر نميگيرين،، در واقع بزرگترين ظلم رو به جوونا كردين و پسر و دختراي دهه 60 عملا نابود شدن
  • ناصر A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    255 8
    نویسنده حرف بی حساب زده چون اکثر مراجعه کنندگان به زنان خیابانی و مراکز فحشا، متاسفانه افراد متاهل هستند و ما مجردها محکومین همیشگی هستیم
    • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      30 2
      متاسفانه درسته.هرچند اگه از نظر مالی مشکلی نبود .مجردها هم دست کمی نداشتن. تما این مشکلات فقط وفقط مشکل مالی. بیکاری.نداشتن مسکن و تفریحه.همین اگه حکومت اینا رو فراهم کرد که حله ولی اگه همین کار رو کرد که الانه میشه وضع کنونی و تازه خوبشه بزار.............
  • بی نام A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    همینه مشکلات اقتصادی بیکاری بیداد میکنه من به عنوان یک جوان تمام گناهانم در اخرت به گردن مسولان می اندازم
    • سامیه IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      90 45
      نگه داشتن ایمان در دوره آخر الزمان مانند نگه داشتن آتش در کف دست است (قضاوت باخودتان)
    • بی نام IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      55 13
      شما بندازید ولی ببینم قبول میکنن یا نه؟
    • بی نام A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      32 14
      اگه قبول نکردند چی؟ اونوقت دستت به کجا میرسه؟
  • بی نام A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    79 4
    ایشون جامعه شناس هستند یا معلم اخلاق.ایشون یک الگویی در ذهنشون هست که الان در جامعه اون الگو نیست یا در حال تغییر کردنه.همه جای دنیا هم همینه...حالا شما به پسران و دختران انگ میزنید بدون شناخت چگونگی تغییر تاریخی این الگوها ( هم تغییر بومی هم جهانی اش) درست نیست.
  • ایران IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    18 55
    واقعا همینطوره. من 4 سال پیش اول یکی بود الان شدن سه تا دختر باور کنید خودمم از این وضع خودم بدم میاد ولی نمیتونم بهشون بگم که ... من الان خودم زن و زندگیه واقعی میخوام
  • خواننده IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    50 1
    اگر کارکرد ازدواج فقط مساله جنسیه، حرف شما درست. توجه داشته باشید که این جور روابط خیلی مخاطره آمیزه (چه از نظر بهداشتی، چه از نظر اجتماعی، چه از نظر قضایی و موارد دیگه که نمی تونم بنویسم) توی جامعه ما. ما خیلی راحت نمی تونیم برای چند ساعت از متل یا اینجور فضاها استفاده کنیم مثل اون چیزی که در آمریکا معموله. اگر به جنبه طنز قضیه هم نگاه کنیم اینقدر دردسر این مسایل زیاده که اگر فقط مساله جنسی مطرح باشه، اصلا" قابل مقایسه با آرامش و کم هزینگی ازدواج نیست. پس اگر خودتونو دست کم می گیرید، لااقل خواننده ها رو دست کم نگیرید!
  • بی نام IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    137 8
    شما از کجا میدونین نامشروع بوده؟ ملاک مشروعیت ازدواج در شیعه بسیار سهل است.
  • بی نام IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    9 43
    "در مناطق مهاجرپذیر یا فاقد پایبندی‌های لازم به اصول اخلاقی و معنوی با پدیده‌هایی مانند رابطه‌ نامتعارف دختران و پسران مواجه‌ هستیم". درباره این نکته یه سوال دارم از آقای قرایی مقدم، به نظر شما این نتیجه نبود نظارت در این مناطق نیست؟ در یک شهر کوچک که تقریبا همگی با هم آشنا و فامیل باشند تمامی چشم ها به عنوان ناظر بر عملکرد انسان عمل می کنند. در گذشته نیز باور و اعتقاد به ناظر بودن خدا بیشتر بود در حالی که اکنون چنین مسئله ای کمرنگتر شده است.
  • بی نام A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    22 2
    با عنایت به مقاله فوق ، به نظر من تعامل میان قواعد اجتماعی ، قوانین حقوقی ، رفاه معیشتی ، بهبود وضعیت اقتصادی ، اعتقادات دینی (نه مذهبی) ، وجود شغل (مشاغل واقعی زمان گیر و انرژی بر) و از همه مهمتر آموزش و پرورش هدف دار (در خانه و جامعه ) میتواند جریان زندگی اجتماعی را بهبود داده و کنش ها و واکنشهای ساکنان آن را به سوی روابط صحیح و انسانی متمایل سازد . و برعکس نداشتن یا ناقص بودن آنها خود دلیل بروز ناهنجاریهای متعدد و احساس غالب نارضایتی از وضعیت موجود خواهد بود ، قطعا شرایط بی برنامگی ، بی مسئولیتی ، رهاسازی ، سعی و خطا ، حیف و میل منابع ، یکسو نگری ، اندیشه های بسته و قضا و قدر موجب ایجاد حرکتی سقوطی با شیب بسیار تند را فراهم ساخته است .
  • بی نام IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    من یه سئوال دارم که چطور پدر ها و مادرهای ما که مال 50 یا 60 سال پیش هستن و بطور سنتی ازدواج کردن تقریبا 80 درصد شون احساس خوشبختی نمیکنن. الانم دوره عوض شده خواسته جوانها فرق کرده اگه دختر و پسری با هم دوست باشن و رابطه خوبی داشته باشن و درنهایت بفهمن که در کنار هم خوشبختن و بعد ازدواج کنن چه اشکالی داره؟خوبه ازدواج کنن و سریع طلاق بگیرن؟چرا ما وقتی جوانها با هم رابطه دارن سریع فکر میکنیم که منحرف هستن ویا مشکل اخلاقی دارن؟
    • دانشجو روانشناسی IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      67 3
      این تیتر رو باید دقیقا بر عکس بزنید.یعنی دلیل رواج روابط نامشروع همین میل نداشتن به ازدواج هست. میل نداشتن به ازدواج هم دلایل مختلفی داره که من 4تاشو میگم : 1-مشکلات اقتصادی 2- پر توقع بودن هر دو طرف در ازدواج مخصوصا خانم ها 3- عقده ای شدن افراد 4-عدم شناخت مرد از روحیات و شخصیت زن و بر عکس که دلیلشم اینه که تا 18 سالگی و جدیدا به خاطر تفکیک جنسی در دانشگاه و در بعضی ادارات تا قبل از ازدواج مرد و زن هیچ دیدی نسبت به یکدیگر ندارند در صورتی که اگر به صورت کنترل شده با هم برخورد داشتن حتی گناه و روابط نامشروع و بد تر از اون تجاوز خیلی کمتر از الان می شد.
    • بی نام A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      40 7
      دوست عزيز من ده ها نفر را ميشناسم كه دوست بودند و براي هم مي مردند بعد از ازدواج يا خيلي زود يعني كمتر از يك سال طلاق گرفتند يا اينكه از ناچاري به زور همديگر را تحمل مي كردند چون تازه فهميده بودند آنچه فكر ميكردند با آنچه در واقعيت بود از زمين تا آسمان تفاوت داشته.....
  • نوید IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    81 4
    این دکتر خان تو این جامعه زندگی نمیکنه ؟ یه مقدار فک کن ببین عامل دیگه ای مثل بیکاری و ... به ذهنت نمیرسه که عامل ترس از ازدواج و بی میلی به ازدواج قول شما باشه ؟
  • بی نام A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    91 1
    نیازی که از راه درست و شرعی برطرف نشه از راه نادرست بر طرف میشه،یک جوان چه دختر چه پسر نیاز به جنس مخالف دارد (چه جنسی چه عاطفی) و چون فاصله ی بلوغ تا ازدواج در کشور ما زیاد است در نتیجه جوانان برای ارضای غرایض خود به راه های دیگر متوسل می شوند،البته بماند یک عده ی قلیلی که ذاتآ تنوع طلب هستند و حتی با داشتن بهترین همسر باز هم هرزگی می کنند. باید شرایط برای رفع نیاز به صورت درست و حلال فراهم شود نه این که فقط اسیب شناسی کنیم.
  • مجرد A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    81 8
    فوضولی در کار دیگران ممنوع است
  • بی نام IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    104 5
    فر هنگ ما به گونه ای که اگر مشکل اقتصادی نباشه اکثرا سمت ازدواج میروند. این جامعه شناسم تمام مشکلات روابط نامشروع را در دخترا دیده و مقصر اصلی را این وسط دختر معرفی کرده من خودم پسرم ولی این انصاف نیست دخترا را این وسط مقصر دانست
    • آزاده A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      5 1
      خوشحالم از اینکه مردایی مثل تو هم، توی این جامعه بی انصاف وجود دارند .
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    69 11
    ببینم، اگه یک دختر از 18 سالگی اجازه نامه پدرش تو دستش باشه، راحت هم عقد خونده بشه و بره همخونه بشه. اگر راضی نبود از زندگی جدا بشه، بعد از عده بره با یک نفره دیگه همخونه بشه و زندگی کنه. بازم این میشه نا مشروعه؟ اینی که من گفتم غیر شرعیه یا عین دینه؟ نا مشروع این سبک زندگیه که ما داریم. اینی که پدرها به دختر میگن اگه رفتی دیگه بر نگرد. اینکه دختر رو معامله نمی کنند و دختر زیرزیرکی میره تا نیازهاش رو به طریق دیگه ای برآورده کنه، این غیر شرعیه. پسرا هم که همه ایمان قوی ندارن.
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    112 6
    بازم خدا رو شکر که اینترنت و ماهواره هست که بعضی از آقایون هر جا کم میارن بگن تقصیر ایناست من موندم اگه مثلا نه اینترنتی بود و نه ماهواره ایی دلایل دیرازدواج کردن چیا میتونست باشه؟!؟ خوب قطعا مشکل اقتصادی که هیچکدوم نداریم ما!! احتمالا میافتاد تقصیر آلوذگی هواااا ... آخه مرد حسابی من وقتی نمیتونم یه خونه حتی 40 متری بخرم این دوره زمونه هم که اولین شرط داشتن خونست چی میگی تو. بابا این سر هاتون رو از زیر این برف لامصب در آرین یه کم واقعیت های جامعه رو ببینین البته اگه سختتون نباشه خدایی نکرده
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    99 3
    ول کنید این حرفهارو... پراید کیلو چند؟!
    • بی نام IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      8 0
      پراید کیلویی 27000 تومن ناقابل!
  • بی نام IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    132 3
    والا آمار مردان و زنانی که متاهل هستن و رابطه نامشروع دارن هم کم نیست ببینید مشکل اصلی کجاست !
  • بی نام A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    79 13
    مهریه های بالا / خانه ی فوق العاده گران / توقع بالای خانواده های دختر ها و...
  • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    116 2
    استاد جان حقوق چند ميليوني ميگيري راحت رو صندلي لم دادي ؛ چاي داغ هم با كيك روميزته ؛ ماشين شيك سوار مي شي از شدت بيكاري امروز نشستي تز دادي. برو كيك تو بخور
  • سمانه A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    56 7
    الان اگه دقت کرده باشید اکثر اونایی که تو سن مناسب ازدواج کردن منظورم بیشتر آقایونه اونایی هستن که بعد از دیپلم سربازی رفتن و یه کاری گیرآوردن و تحصیل نکردن و اونایی که تحصیل کردن فرصتی برای ازدواج براشون نمونده چون بعد چند سال درس و سربازی تازه باید برن دنبال کار من مشکل سربازی رو خیلی خیلی بزرگ میبینم شوهر من بعد از 4 سال تحصیل تصمیم به ازدواج با من گرفت و دیگه نتونست سربازی بره و الان یه معضل و مشکل بزرگ برای ما شده این همه میگن زود ازدواج کنید خب زود ازدواج کنن میشن مثل ما استرس سربازی نرفتن بیچارشون می کنه
  • بی نام IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    39 1
    نظرات شخصی نویسنده مطلب! کمی هم سرمان را از زیر برف بیرون بیاریم بد نیست آقای جامعه شناس!
  • امیر A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    30 2
    نوع روایط با گذر زمان تغییر میکنند و شما نمیتونید جلوشو با انگ زدن و نامشروع خوندنش بگیرید بهتره سعی کنید با آگاهی دادن از مضرراتش مثل بیماری کم کنید وگرنه هی مشکل رو بیاندازید گردن ماهواره کار آدمای ناتوانه که مدام خرده میگیرن و کاری ازشون بر نمیاد در نهایت جوونا هستن که نوع رابطه رو خودشون انتخاب میکنند دولت و پدر مادر و رسانه ها تصمیم گیرنده نیستن مدام نگید نامشروع نامشروع اگه جوونا بخوان به اون سمت حرکت خواهند کرد
  • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    69 0
    تا زمانی که معیشت خانواده تامین نشود، نمی‌توان زندگی مشترک را شکل داد،اصل مطلب اینه
  • آرش IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    62 4
    به نظر بنده آخرین دلیل برای اقدام به ازدواج داشتن "رابطه جنسی " است.آخه ازدواج چه ربطی به رابطه جنسی داره؟ مگه بنده ازدواج می کنم که میل جنسیمو ارضا کنم؟؟؟ اصلاً متوجه نمی شم.بنده 6 ساله ازدواج کردم و هرگز قبل ازدواج به اسن مساله حتی فکر هم نکردم. یعنی الان بنده یا خانمم مشکل جنسی داشته باشیم باید همدیگه رو ترک کنیم و دنبال ارضاء میل جنسیمون باشیم؟ آقای کارشناس خودشون مساله رو درک نکردن...
  • میــــــــــل IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    73 2
    آقا کی میگه جوونا بی میلند!!!!!!!!؟ همشون میــــــــــــل دارند
  • بی نام A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    61 18
    جدایی دختران و پسران در طی دوران تحصیل اصلی ترین دلیل کاهش ازدواج و ناموفق بودن عمده ازدواج هاست.
  • یک رفیق قدیمی IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    73 16
    پدر خدابیامرز ما قبل سن بلوغم بود .رک میگفت پسرم زنا. قمار . مال مردم خوری آدمو بیچاره میکنه و به گفته خودش دلیل هم میاورد می گفت فلانی را میبینی مال مردمو خورد حالا میبینی روزگارش چیه یا میگفت فلانی را ندیدی رسوا شد یه خاطره بگم سال 75 برای کار رفتم ترکیه کار کردن خارجیا ممنوع بود وپلیس ترکیه اگر میدید اذیت می کرد به همین خاطر ارباب ما در کارگاه همیشه قفل بود و بادر زدن مخصوص میدانستیم ارباب آمده ودر باز کردن به غیر ممنوع بود دوتا دختر ترک هم پیشم کار می کردند خدا شاهده یه روز یکی از دخترا گفت تو دیگه کی هستی تو کاری با ما نداری همان لحظه گفته پدرم یادم آمد و با تهدید به دختره گفتم اگر تکرار کنی به ارباب میگم از کار بیرونت کنه و تهدیدهای دیگر و آن دختر دیگر نزدیک من نشد تربیت ونان حلال مهمه
  • بی فرهنگ IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    44 8
    فقـــــــــــــــــر فرهنگی و دیگر هیـــــــــــــچ.....
  • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    27 2
    بنظر بنده این مساله دو علت داره: 1- ریشه فرهنگی 2- ریشه اقتصادی از نظر فرهنگی با توجه به محدودیتهایی که در روابط پسر و دختر در جامعه وجود داره و حتی کار تا جایی پیش میره که بحث تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها وسط میاد!!!! و خیلی موارد دیگه...از بچگی پسر و دختر در مقابل هم ( نه در کنار هم ) جایگاهشون تعیین شده و ببینید با این وضع چه دیدی پیدا میکندد به مساله جنسی چطور میخوان وقتی روی مساله جنسیتی اینقدر زووم میکنند افراد بعد از سن بلوغ به این روابط کشیده نشوند ؟!!از قدیم درست گفتند که از هر چیزی که بیشتر منع بشی بیشتر بهش حساس میشی. و الی چرا جوامع دیگه اینطور نیست و با این امار این روابط وجود نداره حتی در کشورهای اسلامی دیگه! ......مساله اقتصلدی هم در کامنت بعدی عرض میکنم .....
  • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    30 0
    2- ریشه اقتصادی... با این اقتصاد فلج و تحریم زده که مثل سونامی یک خانواده حتی نمیتونه خودشو جمع و جور کنه چطور میشه توقع داشت تشکیل زندگی بدن جوونا ؟ ! حتی اگه حتی کم توقع ترین دخترا هم باشن که البته وجود دارن بازم وقتی زیر یک سقف رفتن هزینه مسکن و هزینه های اولیشون مثل خور و خوراک و بهداشت و...چطور میتونند تامین کنند با مثلا حقوق ماهی 800 تا 1 تومن ؟!!! تازه خیلیها حقوقشون از اینم پایینتره..پس خود بخود فقر مادر همه فساد ها میشه خیلی ساده برو برگرد هم نداره...حالا هی بیایید بگید جوونا تن به ازدواج نمیدن و از این دروغهای چرند ...ببخشید این اخر بی ادب شدم ولی دیگه به اینجامون رسیده...
  • بی نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    64 2
    خبر انلاین لطف کن از یک پزشک زنان دعوت کن تابیاد راجع به سونامی بیماریهای مقاربتی براتون بگه
  • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    36 12
    چه بخوایم چه نخوایم جامعه ما داره بسمت تجدد پیش می ره
    • زهرا IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
      6 1
      به سمت تجرد!!!
  • مجید GB ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    89 2
    اقا جان من با ۳۶سال سن هیچوقت رابطه نامشروع نداشتم ! ازدواج هم نکردم! ایا فقط روابط نامشروع باعث شده من ازدواج نکنم؟ ترو خدا حرف منطقی بزنید گرانی بالارفتن سطح توقع نبودن یک محلی که دو تا جوان که واقعا بخوان ازدواج کنند باهمدیگه گفتگو کنند همه و همه باعث شده من ازدواج نکنم! البته اگه دادگاهی در قیامت باشه از تک تک افراد بخاطر موقعیت الانم شکایت میکنم!!
    • بی نام A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
      9 2
      تازه من خونه دارم کارم دارم.چهل سالمه.درسامم خوندم.اصلا از این خرج ومخارجم خوشم نمیاد.هیچ رابطه مشروع ونامشروعم نداشتم.ولی اقایی که اومده بود خواستگاری گفت به روز نیستم.!!!!!!!حالا موندم توی خونه.چون می خواستم ازدواج اسلامی کنم .می خواستم شرعیات رو رعایت کنم.کی باور می کنه؟
  • بی نام A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    76 0
    هرچی میکشیم از بیکاری و بی پولیه. یک کارگر با ماهی 500 هزار تومن آیا می تونه به قول شما ازدواج شرعی و قانونی بکنه؟ کسانی که مردم رو نصیحت میکنند چه میدونند از بدبختی ما جوانان
  • بی نام A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    47 2
    چرا عاقل کند کاری !!!!!
  • اکبر IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    54 8
    قبلا اگه می دیدن یه نفر تو سن بالا هنوز مجرده یا بچه نداره مسخرش می کردن اما حالا زمونه عوض شده. آدم باید همیشه به روز باشه.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    32 2
    من یه سوال دارم.آیا مسایل اقتصادی نقشی در این مساله نداره؟ اگه یه جوان بتونه نیاز هاش رو برای شروع زندگی مثل اجاره خونه و یه پراید داغون بتونه برای زندگیش فراهم کنه ازدواج نمیکنه؟ انصافا ازدواج میکنه
  • بی نام A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    73 11
    چیزی به نام رابطه نا مشروع وجود نداره. طبق فرمایشات جناب دکتر تنها دلیل ازدواج رابطه جنسیه ! نه آقای دکتر این حرفا خریدار نداره. میل جنسی مثل همه امیال دیگه هست و بر طرف کردنش نشانه بی عفتی یا نا پاکی نیست.
  • علی A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    42 6
    دلیلش نه مشکل اقتصادی است و نه بیکاری.اکثر جوانان کار نمیکنند بلکه فقط پول در میاورند . یه آقا پسر کاکل زری با روزی چند ساعت کار تو یه لوزم آرایشی فروشی که هیچ گونه خستگی هم نداره اندازه دوتا کارمند پول در میاره. حالا اینکه همیشه هم به سر و ضعش میرسه و پر انرژی هم هست بماند. حالا فرض کنید همسر یک کارمند را که شوهرش صبح ساعت 6 میره سر کار و شب 7 بر میگرده خونه. مسلماً خیلی سخته که این شوهر بتونه وظایف شوهر بودنشون به خوبی انجام بده و همون آقا پسر لوارم آرایشی هم مثل گرگ از این جور موقعیت ها استفاده میکنه. بله مشکل پیچیده تر ازاین حرفاست. ریشه بعضی مشکلات رو اگه بخوای سرشو بگیری جا از جاهای عجیب در میاره
  • سعید A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    69 4
    حالم بهم میخوره انقدر این کلمه ازدواج را تکرار میکنید، نمیخوام ازدواج کنم.زوره؟ ارز و دلار و... ارزان نشد؟؟
  • محمد ZA ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    38 15
    سلام تقريبا تمامي نظراتي كه در پستها گذاشته شده قابل تامل هستند ولي اونچه كه مسلم است دو ايراد اساسي موجود در جامعه است اول مشكلات فراوان اقتصادي موجود در جامعه كه جوانان را تحت فشار زيادي قرار داده و دوم مشكلات فرهنگي و بي عفتي كه اغلب توسط مردان و كمتر توسط زنان بي بند و بار در حال نفوذ به تارو پود جامعه است
  • بی نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    18 7
    وقتی به مرد متعهل مجوز عقد موقت داده میشه باید زنی هم وجود داشته باشه که به این عقد راضی بشه. از طرفی اغلب مردهای متعهل سراغ دختران می روند نه زنانی که به هر دلیل از همسر خود جداشدند. یکی از دلایلی هم که زنان از ازدواج می ترسند ورودشون به اجتماع و دیدن واقعیت های جامعه هست که اونها رو از ازدواج فراری می ده. این چرخه ادامه داره و پسران مجرد هم با توجه به نبود شغل و در آمد مناسب و نیز تعهداتی چون مهریه و هزینه های زندگی به ویژه پس از تولد بچه ها ترجیح می دن دنبال هر راهی به جز ازدواج دائم باشند یاااا !!!با کسی ازدواج کنند که از نطر مالی اسباب راحتیشون رو فراهم کنه و از نظر ... همان راه سایر متعهل ها رو پیش می گیرند
    • حبه انگور A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      14 2
      متاهل نه متعهل.کارشناس جون اول املا یادبگیر.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    25 10
    ازدواج دارای زیرساختهایی هست که باید فراهم بشه ...وقتی می توان با رابطه ای که این آقای دکتر نامشروع می خواند خیلی از مشکلات و نیازهای روح و روانی جوانها و حتی میان سالها را حل کرد چه نیازی هست که تن به ازدواجهایی زد که آخر و عاقبت خوشی نخواهند داشت.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    43 0
    و تمام کسانی که ازدواج می کنند برای تامین معاش خود اینقدر کار می کنند که دیگر چیزی از یک زندگی آرامش بخش نمی ماند
  • بی نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    11 59
    آقا اسلام میگه اولا با رسم و رسومات بی معنی ازدواج رو به تأخیر نندازید دوما میگه اگه امکانات رفاهی چندانی برای ازدواج دائم ندارید ازدواج موقت کنید (صیغه) در ضمن ایرانیا اینقدر شأنیت ازدواج موقت رو آوردند پایین که اسمش رو می شنوند ترجیح میدن همون رابطه نامشروع برقرار باشه یعنی به یکی میگن فلان دختر صثغه ای یعنی دیگه حرامزاده مطلقه والا من نمی دونم چرا روزگار اینجوریه آقا اگه نمی تونی ازدواج دائم بکنی ازدواج موقت بکن که شرعا درسته چرا رابط نامشروع برقرار میکنی که دودمان آدم رو به باد میده
    • بی نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      19 2
      اگر ازدواج موقت كار پسنديده اي است، آيا شما حاضريد با ازدواج موقت يكي از نزديكان درجه اول مجرد نسوانتان با يك جوان كه امكانات ازدواج نداردموافقت كنيد؟ يا صيغه فقط مربوط به بقيه مردم است و مرگ هم مال همسايه؟
    • علی IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
      2 4
      همه چیز دنیا که مال و پول نیست اگه طرف مسلمون باشه مقید به فرائض اسلامی باشه چرا آدم موافقت نکنه
  • بی نام A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    21 7
    چه خوشمان بیاید یا نیاید این بخشی از حقیقت ...بخشی البته... من از جامعه ای که وضع مالی مناسب برای ازدواج دارند حرف میزنم نه کارگرو کارمندی که درآمدش کفاف خودش نمیده .... چیزی که به وفور دیده میشه و دیدم حرف این آقا رو تایید میکنه ... آقایان چرا باید زیر بار تعهدات ازدواج برند(غیر مالی البته) ... وقتی تنوع و دسترسپذیری بالایی تو جامعه هست وقتی بنیان های اعتمادشون جایی شکسته شده ....خوب و بدش نظری ندارم اما سبک زندگی جوانان تغییر کرده و این بی تاثیر بر کم شدن ازدواج نیست .
  • بی نام US ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    71 2
    اصلاً ربطی به روابط نامشروع نداره، ازدواج در ایران ارزش نداره، وقتی میبینم این همه مشکلات اقتصادی و افسردگی و... وجود داره و خودم هم هیچ دلخوشی در ایران ندارم، برای چی ازدواج کنم و فرزندم هم به سرنوشت خودم دچار بشه؟
  • بی نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    45 3
    این یک توهین است و جمع بستن در کل.یعنی هرکس ازدواج نکرده است رابطه ی نامشروع داشته؟!شما شرایط را همه جوره درست و مناسب برای ازدواح دیده اید فقط این مورد به ذهنتان رسید؟!خوب است گزارشات همین رسانه ها را بخوانید تا بفهمید رابطه ی نامشروع یعنی کسانی که ازدواج کرده اند و همچنان فیلشان یاد هندوستان می کند نه جوان مجردی که هزاران گیر سرراهش است.
  • دیدگاه A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    59 1
    مشکل اصلی بحث اقتصادیه! وضعیت کار! در ضمن این چه حرفیه شما می زنید!!! رابطه نداشته باشین که ازدواج کنین!!!! همینه دیگه وقتی فقط بخاطر مسایل جنسی آدم ازدواج کنه اوضاع میشه همین!
  • saber IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    97 0
    یکمی هم از مشکلات اقتصادی مملکت بگین که سن ازدواج رو به چهل هم خواهد رساند...
  • بی نام A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    28 2
    این استاد فرمودند مشکل روابط نا مشروع است و برای مرتفع شدن آن حل مشکلات اقتصادی و ازدواج جوانان خب در حقیقت ایشان به گونه ای مشکل اقتصادی را مشکل اصلی معرفی کرده ولی به شکلی دیگر.
  • بی نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    36 1
    وقتی به مرد متعهل مجوز عقد موقت داده میشه باید زنی هم وجود داشته باشه که به این عقد راضی بشه. از طرفی اغلب مردهای متعهل سراغ دختران می روند نه زنانی که به هر دلیل از همسر خود جداشدند. یکی از دلایلی هم که زنان از ازدواج می ترسند ورودشون به اجتماع و دیدن واقعیت های جامعه هست که اونها رو از ازدواج فراری می ده. این چرخه ادامه داره و پسران مجرد هم با توجه به نبود شغل و در آمد مناسب و نیز تعهداتی چون مهریه و هزینه های زندگی به ویژه پس از تولد بچه ها ترجیح می دن دنبال هر راهی به جز ازدواج دائم باشند یاااا !!!با کسی ازدواج کنند که از نطر مالی اسباب راحتیشون رو فراهم کنه و از نظر ... همان راه سایر متعهل ها رو پیش می گیرند
  • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    50 0
    به قول دکتر هلاکویی ادم عادی توی شرایط عادی کشش و میل به ازدواج داره موضوع اینه که الان نه شرایط عادیه نه جوانامون عادیند . جدا از این کاش مسوولین بدونن که معیار های ازدواج و دلایل ازدواج نسبت به گذشته تغییر کرده و دائما دنبال احساس گناه دادن به جوونا نباشند. " در باغ گل بروید و در شوره بوم خس "
  • بی نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    48 1
    وقتی جایی برای تخلیه وجود نداشته باشه ... این تخلیه گاه ها به خانه ها کشیده می شه چندین دهه است که گفته می شه خانه عفاف راه اندازی خواهد شد ... مثل این است که خودمان را به خواب خرگوشی زده باشیم . روزی چشما رو باز می کنیم می بینیم که مبتلایان به ایدز در ایران به اندازه تصادفات جاده ای یک سال کشور است چند سال دیگه این آمار مثلما افزایش خواهد داشت . حال خودمان را گول بزنیم ... نه نگاه نامحرم حرام است ... تو همین افکار گرفتار بمانید ... روز خوش
  • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    49 2
    هزینه یک عروسی را حساب کردید؟
  • سحر A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    51 7
    تازه سونامی چند سال دیگست... که کلی بیماری مقاربتی زیاد بشه, روابط بی در و پیکر این روزا باعث میشه نه تنها بیماریهایی مثه ایدز و هپاتیت و سفلیس و سوزاک زیاد بشه بلکه ویروسهایی مثه پاپیلوما و هرپس و حتی فرمهای جدید و جهش یافته این ها میتونه تیشه به ریشه جوونا بزنه, اصلی ترین دلیلشم چند خوابگیه
  • بنده خدا IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    17 90
    ترسووووووووووووووها انقدر نگید مشکلات اقتصادی روزی هرکس دست خداست
  • روضه خوان A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    53 2
    بی میلی جوانان به ازدواج ریشه در مسائل اقتصادی داره و هیچ کس منکرش نیست جوانی که تا سن 24 سالگی داره درس میخونه و بعدشم تا 26 سالگی بره سربازی اونوقت چجوری زن بگیره ؟؟ با کدوم پول ؟؟؟ زن خونه نمیخواد؟ از کجا بیاره؟؟؟ خوبه به این چیزا هم فکر کنید اگه کارشناسان شما میگن دلایل بی میلی روابط نلمشروع هست خب اونم ریشه در مسایل اقتصادی و مشکل جوانان داره دیگه
  • یک پدر A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    9 8
    بر روی فرزندان خود کنترل داشته باشید و انهارا به امید خدا درجامعه رها نکنید .به جوانهای خود محبت کنیدو بین انها تبعیض قائل نشید بخصوص دخترانتان.اگر به تمام نکات تربیتی و اخلاقی که اسلام دستور داده عمل کنیم مطمنا جامعه ما از بسیاری از معضلات کنونی و روابط نامشوع در امان خواهد ماند.یکی پول دار است میرود دنبال عیاشی و دیگری از بی پولی خود فروشی میکند. فساد در بین پولدارها غوغا میکند و مستضفعان بیشتر به فکر شکمشان هستند تا نیازهای جنسیشان . ایا انها که اعتقادات قوی دارند و خدا را در زندگی خود ناظر و شاهد میبینند واقعا گناه میکنند.مسلما خیر .
  • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    15 4
    مجردها به ازدواج فقط در بعد جنسی مینگرند در حالی که پس از ازدواج این میل جنسی کمرنگترین بعد زندگی میشود با وجود مشکلات اقتصادی و فرهنگی خانواده ها۰
  • مجید GB ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    5 2
    عزیزم متعهل نه متاهل!
  • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    23 1
    این عنوان بهتره: شرایط اقتصادی بد، عدم تمایل به ازدواج، روابط نامشروع این حرفا رفع مسئولیته واسه مدیرایی که کشور را به اینجا رسوندن
  • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    25 46
    متاسفانه فرهنگی که خصوصا در شبکه های ماهواره ای تبلیغ میشه پایه های خانواده رو سست کرده. دیگه برای صحبت کردن از روابط نامشروع پیش از ازدواج دیر شده، به این قکر کنید که با فرهنگ دوست گیری متاهل ها چه باید کرد؟
    • یک رفیق قدیمی IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      2 8
      در جمعی بودیم یکی به روحانی محله مون گفت امروز شنیدم دو دختر فلان روستا انگار ترکمن قحط بوده با بلوچ فرار کرده روحانی محلمون با کمی تامل گفت من مشکلی با ازدواج بلوچ و ترکمن ندارم ولی میشنوم زنان شوهر دار فرار میکنند این غصه داره واضافه کرد هر چند موافق این هم هستم که در ازدواج باید هم کف همدیگر باشندتا فردا روز به مشکل برنخورند چون زندگی شوخی نیست
  • بی نام A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    15 6
    ای بابا شما مشکلات اقتصادی رفع کن ببین چطور میل ازدواج همه جوونا شکوفا میشه و همه ازدواج میکنیم:(
  • بی نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    25 7
    من 28 سالمه مجردم و مهندس یه شرکت و خونه و ماشین خوب هم دارم و حالا حالا هم قصد ازدواج ندارم و ترجیح میدم کار کنمو پول درارم از زندگی بیشترین لذتو ببرم و خودم باشمو خودم تا اینکه ازدواج کنم و پوشک یه بچه نق نقو رو عوض کنم .
  • مهدی IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    25 1
    آقا من یه نمونه جوان دیگه ! با این شرایط اقتصادی میشه ازدواج کرد؟! چرا می خواییم مشکلات رو ربط بدیم ب هیه چیز دیگه؟! همین وام ازدواج چی شد؟! مگه دارم پرداخت می کنن! من که با این اوضاع اقتصادی هیچ وقت ازدواج نمی کنم!
  • حیدر نعمتی A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    26 0
    چون در مملکت ما مدیریت اجتمایی وجود ندارد.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    30 0
    مهمترین بیکاری و بی پولیه... اینو حل کنید همین فردا من ازدواج میکنم!
    • بی نام A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      8 3
      منم پول داشتم ازدواج می کردم
  • بی نام A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    44 7
    اصلی ترین علت عدم رغبت به ازدواج عاقلتر شدن جامعه است.
  • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    8 5
    همیشه به خاطر عذاب هایی که از طرف زندگی قبلی ام کشیدم ارزویم این بود که هرگز ازدواجی صورت نگیره وهمیشه مردم را از ازدواج منع میکنم ولی باز فحشا راهم منع می کنم .بهترین عمل کار زیاد و نداشتن اوقات فراغت است تا فرصت فکر کردن به این موضوعات را نداشته باشیم
  • علي IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    15 7
    به عنوان فردي كه نزديك به سه سال است ازدواج كرده ام تمامي دوست هاي خود را از اين كار منع مي كنم وقتي مي شود بهترين لحظه هاي زندگي را با دوستان خود داشت چه كاريه فرم خانواده داد به نظر من اخلاق مدار بودن مهمتر است يك سند به نام سند ازواجه...
  • زهرا NL ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    23 4
    جالبه که همش از دید آقایون صحبت شده...من هم یه خانم تحصیل کرده و شاغل هستم وهیچ علاقه ای به ازدواج ندارم... دیگه اون دیوارهای سنتی قدیم فرو ریخته که هر شخصی رو در قالب ازدواجش بسنجن! در واقع محدودیتی که ازدواج برای خانم ها در ایران ایجاد میکنه برای آقایون ایجاد نمیکنه. بنابراین سری که درد نمی کنه رو دستمال نمی بندن.....!
  • سیدمهدی موسوی IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    33 0
    عهد نابستن از آن به که ببندی و نپایی !!!!
  • بی نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    7 12
    خدا رو شکر هنوز اونقدر هم که میگن ازدواج کم نشده.کم شده اما نه اونقدر که تبدیل به معضل شه.فقط سن ازدواج بالا رفته که اونم بخاطر دلایلی هست که ماشالا همه کارشناسن و میدونن1-قدرت مالی پایین2-شرایط اقتصادی3-کار جوانان4-تامین نیاز جنسی از طرق مختلف (متاسفانه من بر عکس خیلی ها معتقدم همه کشورها از فرهنگ خودشون دارن دور میشن و به یک سمت دارن حرکت میکنند،یکجور لباس میپوشن و روابط نامشروع درست جلوه داده میشه.فقط ما نیستسم که از فرهنگمون دور شدیم.ژاپن،کره،چین،کشورهای آفریقایی و... هم دارن به سمتی میرن که غرب داره میره)و... توقعات بالا جوانان بخصوص خانواده دختر خانمها با توجه به شرایط فعلی جوانان کار دستی نیست.
  • علی A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    10 3
    آیا مشکلات اقتصادی و هزینه های زندگی نیست؟ من جوان می خواهم ازدواج کنم خوب1-زنم را بخواهم یک رستوران ببرم 2-اجاره خانه 3- ماشین 4 -مسافرت 5 پوشاک و .... با این حقوق ها می شود؟ با این مشکلات جوانان ما به سمت روابط نامشروع سوق داده می شوند
  • خودمونی IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    31 1
    با این بیانات نمک بر زخم جوانان پاکدامنی که بدلایل زیاد موفق به ازدواج نشده وبا این تحلیل ها اکنون در معرض اتهام قرار می گیرند نپاشید اگریار نیستید برایشان سربار نشوید لطفا
  • آرش IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    9 1
    مسئولین محترم شرایط اقتصادی مملکت و معضلاتی مثل بیکاری و گرانی را حل کنند، گرانی مسکن رو از بین ببرن، اون موقع آمار ازدواج میره بالا.... این مسئله ربطی به رابطه نامشروع و فیلم های ماهواره و .... نداره.... شما صورت مسئله رو پاک کردید!!
  • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    8 1
    به نظر می رسد در موضوع فوق عمداً، جای علت و معلول عوض شده، روابط نامشروع (البته به نظر آقای جامعه شناس) معلول است نه علت.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    31 0
    تجرد با اینکه سخت و آسیب زاست بسیار بهتر از یک عمر زجر و دعوا و مشاجره است
  • بی نام NL ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    27 0
    من یه وکیل دادگستری هستم و اتفاقا برعکس این کارشناس محترم معضل اصلی رو در این میبینم که کسی بخاطر میل جنسی ازدواج کنه!! متاسفانه آمار خیانت در جامعه ما بسیار بالاست و اکثر این روابط نامشروع بعد از ازدواج بوجود میان... اشخاصی که در سن پایین ازدواج کردن (بخصوص مردان) پعد از چند سال دلشون تنوع میخواد و کارهایی که قبل ازدواج باید انجام میدادن رو با وجود همسر و فرزند میخوان جبران کنند!! و فجایع بعدی اتفاق میافته. به نظر من ازدواج باید در سنی انجام بشه که طرفین از نظر فکری تکامل خوبی رو طی کرده باشن نه اینکه به محض غلیان امیال جنسی خانواده ها درصدد زن گرفتن یا شوهر دادن بچه هاشون بیافتن.
  • حسین EU ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    29 2
    هزینه ازدواج و حتی طلاق بسیار بالاس. به همین خاطر من نمیتونم ازدواج کنم. اومدیم ازدواج کردم و نتونستم باهاش بسازم، اونوقت چیکار کنم؟؟ الان مجردم و راحتم.چرا دنبال دردسر بگردم؟
  • نوید IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    20 1
    به حای نظرات کارشناسی کاری کنید که من جوون که 3 ساله می خوام ازدواج کنم ولی به دلایل مالی نتونستم ، از پس ازدواج بر میام.همینطور میلیون ها جوون دیگه
  • یک زن IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    32 5
    خدا رو شکر این دخترا هستند وگرنه جامعه شناسان و روانشناسان بی سواد ما می خواستند مشکلات بشریت رو چجوری ریشه یابی کنند. اقای مثلا با سواد با افزایش روابط نامشروع فقط پسرا فکر نمی کنند که دخترا سالم نیستند بلکه متقابلا دخترا هم فکر می کنند که پسرا سالم نیستند ضمن اینکه به طور کلی امار دختران ناسالم خییلی کمتر از پسران ناسالم است چون دختران ناسالم معمولا با چند پسر ناسالم ارتباط دارند. ولی اگر شما برای خودت این رسالت رو قایل شدی که کلا فقط دخترا رو مشکل جامعه بدونی در اون صورت خدا هدایتت کنه.
  • بی نام A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    27 1
    این جامعه شناستون از موسسه آکسفورد مدرک گرفته؟
  • بی نام IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    9 4
    اگه مشکل بیکاری جونا حل شه خیلی از اآسیب های اجتماعی حل میشه بسیاری از این دخترای به اصطلاح خائن تن فروشی میکنند واسه ی حداقلهای زندگیشون جناب کارشناس
  • بی نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    19 12
    من خودم یه خانومم ولی با نظر کارشناس کاملا موافقم... به نظر من تا زمانی که دختر نخواد هیچ مردی و هیچ احدالناسی نمیتونه باهاش رابطه داشته باشه... متأسفانه دخترها خیلی ارزون خودشون رو می فروشن... قدر و منزلت خودشون رو نمیدونن... متأسفانه دخترها نمیدونن که هیچ مردی از هیچ دختری که خودش رو راحت در اختیار مردها میزاره خوششون نمیاد حتی بدترین مردها...
  • 021 A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    24 4
    بعنوان کسی که 18 سال درس خوندم ولی هیچ کار درست حسابی برام وجود نداره با مدرک ارشد(عمران) 500 تومن حقوق میگیرم...آخه این پول کرایه ماشینم نمیشه چجوری برم زن بگیرم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام US ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    18 1
    آخه کدوم پسر عاقلی ازدواج میکنه از ۱۰۰ در ۱۰۰ همکلاسی های دانشگاهم که حدود ۳۰۰ نفر بودن بعد ۷ سال فقط ۶ تا پسر ازدواج کرده اونم اکثرا از این بچه مؤمنا هستن
  • بی نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    9 28
    توقع بالای دخترا هم کم موثر نیست.همش میری خواستگاری و میبینی توقعات بالاست و بی خیال می شی.مثل خود من بعد از 10 بار خواستگاری گفتم بسه.مجردم راحتم.آقای خودمم
  • ارزوی دوماد شدن IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    15 7
    اینجا کسی هست منو به غلامی قبول کنه
  • بی نام AT ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    21 3
    من در خارج از کشور وقتی در بعضی دوره های آموزشی با شرکت ملیتهای مختلف شرکت میکنم میبنم همین که وقتی دختر و پسری از کشورهای آزاد هموطنای خودشون و میبینن بدون هیچگونه دخالت مسایل جنسی و فقط به خاطر اینکه هموطن هستن و از کودکی بین دخترا و پسرای دیگه با هم بزرگ شدن و درس خوندن؛ بسرعت پیش هم میرن و مثل اینکه عزیزانشون و پیدا کردن تا آ خر دوره با هم میمونن و به هم کمک میکنن اما ما ایرانیا از هم میترسیم و فرار میکنیم از بسکه تو بچگی و جوونی ما رو از هم جدا کردن و ترسوندن! تو آخرین دوره آموزشی دختری ایرونیم با من تو گروه بود اما تا آخر دوره فقط یه سلام علیک سرد با هم داشتیم و همدیگرو باالقاب خانم و آقا صدا میکردیم عوضش با خارجیا چنان دوست شده بود که همش خونه هم بودن...
  • بی نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    18 0
    متاسفم که ازدواج به عنوان راه جلوگیری از روابط نامشروع معرفی می کنید. بهتره تعریفی که از زندگی مشترک دارید رو تغییر بدید.باید نیازهای ارزشمندتری برای ازدواج معرفی بشن و گرنه ازدواج با چنین هدف حقیری به حماقت بالایی نیاز داره.اصلا به نظر من نباید به چنین افرادی اجازه ازدواج داد و ارزش ازدواج رو حفظ کرد.برای این دسته هم البته فکری کرد که یک وقت ناکام از دنیا نرن...
    • بی نام IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
      6 0
      در واقع بهتره تا وقتی که تعریفی که از زن دارند و دیدی را که نسبت به زن دارند تغییر نکنه تعریفی که از زندگی مشترک دارن تغییر نخواهد کرد. پس مشکل اصلی جامعه ما نوع نگاه به زنان است که در سرتاسر این مقاله کذایی مشهود بود.
  • بی نام A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    6 22
    اقا مشکلات اقتصادیو این حرف ها بحونست ارزش ها عوض شده دیگه کسی به هیچ پایبند نیست اصلا نمیدونه پایبندی یعنی چی!یه چیز داشتیم که اسمش غیرت بود اونم ازمون گرفتن یا گرفتیم نمیدونم
  • یه نفر EU ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    18 3
    قدیما دختر تو خونه باباش هیچی نداشت خونه ی شوهر که می رفت با وجود تمام نداری شوهر وضع دختر تا قبل از زایمان بهبود نسبی پیدا می کرد اما الان دختر تو خونه باباش همه چی داره جز شوهر و بعد از ازدواج هیچی نداره جز شوهر بنابراین شوهر کردن تو این شرایط وحشتناکه هم برا دختر هم برا خونوادش ..... .... یه پسر
  • سارا A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    27 17
    متاسفم برای جامعه ای که جوانانش بخاطر فرونشاندن میل جنسی ازدواج کنند. الان قرن 21 است ولی انگار ما هنوز در عصر گاری و تیروکمان زندگی میکنیم.
    • بی نام IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      8 0
      حرفتون قشنگه اما فقط یه شعاره!در تمام دوران بشریت تا بوده همین بوده.این مقتضای ذات انسانه و فراری ازش نیست. البته شاید منظورتون این بوده که صرفا و فقط و فقط جهت فرو نشاندن میل جنسی ازدواج کردن کار درستی نیست و باید سایر مسایل روحی و روانی رو نیز مد نظر قرار داد.اگه منظورتون این بوده منم با شما موافقم اما اگر منظورتون اینه که در ازدواج نباید مسایل جنسی لحاظ قرار گیره همون طور که گفتم فقط یه شعاره و از این ور بوم افتادنه همونطور که صرفا دنبال مسایل جنسی بودن از اون ور بوم افتادنه.کلا اعتدال خوبه و یه چیزی وسط این دو
  • جودی ابوت A1 ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    16 26
    ولیستعفف الذین لایجدون نکاحا حتی یغنیهم الله من فضله.باید عفت داشته باشند کسانیکه ازدواج پیدانمیکنند تا انکه خداوند از فضل خودش انان را بی نیاز کند.........درجوانی پاک بودن شیوه پیغمبری است.اون دنیا خدا نمیگه چرا ازدواج نکردید میگه چرا گناه کردید؟چرا؟نمیگه چرا پول نداشتید میگه پول را از کجا بدست اوردید..........دنیا زودمیگذره.جوانی و خامی وفانی به افسوس بسیار فردا نیرزد.
  • بی نام A1 ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    24 3
    عجب! تقصير ِ دخترهاست كه رابطه ي نامشروع دارند ولي تقصير پسرها نيست آره؟خب اين دخترها اين رابطه ي نامشروع را با چه كساني برقرار ميكنند؟ با مريخي ها؟!
  • رضا US ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    13 4
    تنها دلیل عدم ازدواج جوانان مسایل اقتصادی است
  • بی نام A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    27 1
    بد بخت ترین جامعه اونی هست که پسرش برا تامین نیاز جنسی ازدواج کنه و دخترش برای اینکه یکی رو بعنوان حامی و تامین کننده معیشت خودش داشته باشه! فکر میکنید جامعه ایرانی چطور جامعه ایه!؟
  • مصطفي A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    11 1
    اگه ميخوايد اين مشكل ها حل بشه فقط و فقط : وضعين كارررررررررررررررررررررررررر رو درست كنيد.......................
  • بی نام US ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    15 7
    من ازدواج کردم الان ۴ سالی میشه آقا تورو به هرکی میپرستین اسیر عشق و عاشقی نشین و به خاطر دوست داشتن کسی باش ازدواج نکنید مثل من پشیمون میشید من الان ۱۳۶۴ تا سکه مهر کردم عین چی موندم نه راه پس دارم نه راه پیش تنها راه اینه زنم و عذاب بدم مهرش رو ببخشه طلاق بگیره
  • بی نام A1 ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    29 4
    خیلی جالبه که دلیل و توجیه هر چیز را ظاهرا میدانید-این نتایج چگونه و بر اساس چه نوع مطالعه ای به دست می ایند؟
  • ali A1 ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    14 16
    از من میشوید به جای دوستی های نامشروع و .... برید با خدای خودتون راز و نیاز کنید.به خدا لذتی که در عبادت هست در هیچ چیزی نیست.از دیدن مناظر شهوانی صزف نظر کنید تا خدا لذت مناجات با خودش رو بهتون بچشونه. داستان شیخ رجبعلی خیاط رو بخونید که چطور با ترک یک گناه به چه مقاماتی رسید.
  • بی نام EU ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    6 8
    تو جیه نکنید ، وضع اقتصاد خرابه ربطی به روابط ناشروع نداره اصلا یک درصد هم ربط نداره
  • سهیل A1 ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    6 3
    به نظر من یه سیاست غلطی که متولیان فرهنگی کشور دنبال می کنند این است که در مواجهه با تمامی آسیب های اجتماعی نهی از منکر و تنبیه می کنند .پسرو دختری که تا دوران دانشگاه یه رابطه اجتماعی ساده با جنس مخالف نداشته چطور می تونند از پس یه رابطه عاطفی سراسر پیچیده زن و شوهری بر آینند.مشکل ما انه که هنوز در عالم برزخ مانده ایم.یا افراط می کنیم یا تفریط.یا سیاه می بینیم یا سفید.هر دختری که دوست پسر دارد را بدکاره و هر پسری که دوست دختر داره ...اول باید نگاهمان به روابط دختر و پسر منطقی و با در نظر گزفتن غریزه جنسی باشد بعد آموزش صحیح از سنین نوجوانی و سپس نتیجه مطلوب آن را در ازدواج های موفق ببینیم.
  • نسل سومی A1 ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    13 2
    این نسل جدید دیگه به هیچی پایبند نیست .
  • احمد IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    9 0
    خودمان کردیم که لعنت بر خودمان باد ... یا به قول دوستمان که گفت : از ماست که برماست ...

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین