جزییات فنی اصلاحات اوباما درسیستم مانیتورینگ مردم تحت برنامه های NSA

اوباما با تغییرات کم رنگ روی برنامه های مانیتورینگ NSA علیه مردم کشورش موافقت کرد اما درباره سیستم های جاسوسی روی خارجی ها و مردم سایر کشورها تغییرات خاصی مطرح نکرد و این یعنی ادامه جاسوسی!

 

نقشه های جدید اوباما برای قوانین مصوب درباره سرویس های مانیتورینگ علیه شهروندان کشورش در جلسه توضیحی رسمی در کاخ سفید مطرح شد.

به گفته اوباما، آنچه بلافاصله رخ خواهد داد این است که جستجوی مکالمات ضبط شده شهروندان امریکایی متوقف شده و منوط به رای دادگاه و روی شماره های اعلام شده انجام خواهد شد. از کدام شماره و به کدام شماره تلفن(سیستم سه لایه مانیتورینگ به سیستم دولایه تغییر خواهد یافت)

دادگاه ویژه برای مانیتورینگ شهروندان خارجی با نظارت بیشتر کنگره اصلاح می شود.

پنل غیر حکومتی به عنوان صدای مستقل در چنین دادگاه هایی تشکیل می شود.

قسمتهایی از ماده 215 پاتریوت اکت امسال تغییر خواهد کرد و به جای اینکه حکومت دست به ذخیره سازی متادیتا بزند، کمپانی مخابراتی و یا کمپانی ثالث این کار را انجام خواهد داد.

ارسال نامه هایی تحت عنوان امنیت ملی برای استخراج اطلاعات از کمپانی ها فعلا متوقف شده و این مورد بررسی خواهد شد.

در مورد بند شماه 702 مربوط به قوانین FISA که مانیتور کردن ارتباط شهروندان امریکا با خارجیان را مطرح می کند، اوباما گفت از مقامات قضایی برای محافظت از حریم خصوصی شهروندان تقاضای عاجل دارد.

اوباما گفت به عنوان ملتی که اینترنت را توسعه دادیم جهان از ما انتظار دارد تا اطمینان یابد انقلاب دیجیتال ابزاری برای توانمندسازی های فردی است و نه ابزار کنترلی دولتی.

وی افزود جهان پس از کمونیسم و فاشیسم از ما انتظار دارد که هر فردی حق فکر کردن و نوشتن آزادانه دارد چرا که آزادی فردی سرچشمه پیشرفت بشر بوده است.

اوباما همچنین تاکید کرد که اگر شما تروریست نیستید نباید از جاسوسی روی مکالمات خود نگران باشید و مانیتورینگ و ردیابی علیه حکومتها ادامه خواهد یافت.

اوباما به رهبران کشورهای دوست و متحد امریکا نیز گفت علیه آنها جاسوسی نخواهند کرد و وی ترجیح می دهد تا تلفن را بردارد و با آنها حرف بزند تا اینکه حرفهای آنها را در گوشی بشنود.

رییس جمهور امریکا در پایان گفت فرد ویژه ای را برای پیگیری این تغییرات در کاخ سفید منصوب می کند و همکاری کاخ سفید با کنگره در این زمینه را برای پروتکل های جدید تقویت می کند.

منبع: د رجیستر

56501 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    13 0
    همه کشور های دنیا برای امنیتشون، مردم را به گونه های مختلف زیر نظر دارند - در ایران هم مشابه چنین اتفاقاتی افتاده - با کد ملی شخص تمام اطلاعات هویتی و کار کردهای بانکی - مخابراتی و دانشگاهای و معاملات و هزار چیز دیگه میشه اشخاص را تحت نظر داشت - حتی گوشیهای موبایل در حالت خاموش هم میتوانند سیگنال بفرستند - در دنیای امروز نمیشه ادمها را با اجان و گزمه کنترل کرد - همین الان که این جملات رو نوشتم ، میشه به راحتی با ای پی اینترنتم ، کاملا مرا شناسایی و رسد کنند