مهرداد خانبان، آنالیزور تیم ملی همسو با جلال چراغپور که می گوید برای بهبود کیفیت فوتبال در ایران مربیان باید به کلاس های خارجی بروند و کمیته آموزش شیوه آموزش را تغییر داد، معتقد است سیاست های کمیته آموزش غلط است و این دلیل بی کیفیتی فوتبال ایران است.

به گزارش خبرگزارش خبرآنلاین؛ او در این باره می گوید: در فوتبال حرفه ای بیشترین سرمایه گذاری کمیته آموزش روی تیم ها و مربیان پایه است و حتی کیفیت تاکتیکی که در لیگ های پایه مثلا در آلمان به نمایش گذاشته می شود بهتر از بازی های بوندس لیگا است و بازی تیم های پایه تنها تجربه وبلوغ فنی را کم دارد. بعد ها همین مربیان و همین بازیکنان وارد بوندس لیگا می شوند اما در ایران ما فقط توجه امان به مربیان اسم و رسم دار است که هرگز به تیم های پایه نمی روند
مهرداد خانبان با اشاره به انتقادهایی که از علی دایی و هم چنین امیر قلعه نویی به خاطر کیفیت فوتبالی که در دربی به نمایش گذاشته شد، گفت:اولا به اعتقاد من و با استناد بر آمارکیفیت دربی از میانگین لیگ بالاتر بود و هر دو تیم بازی منطقی و حساب شده ای را بر اساس شناخت کامل از یکدیگر به نمایش گذاشتند تنها اشکال دربی عدم ایجاد موقعیت بود. برای رفع بعضی معایب از دست علی دایی و هم چنین امیر قلعه نویی کاری ساخته نیست. تیم های بزرگسالان جای آموزش تکنیک و هم چنین آموزش تاکتیک های پایه نیست و بازیکن وقتی به تیم بزرگسال می آید باید همه این ها را با خود به همراه داشته باشد که متاسفانه در ایران بازیکنان هنگامی که به تیم های بزرگسالان می آیند اینها را به همراه ندارند. من هم با جلال چراغپور موافق هستم. مربیان باید به کلاس های اروپایی بروند و هم چنین کمیته آموزش بیشتر برای تعلیم مربیان وقت بگذارد و از همه مهمتر شیوه آموزشی را تغییر دهد. در یک کلاس فشرده نمی توان همه علوم را انتقال داد. یادآوری اهمیتش کمتر از انتقال دانش است. برگزاری سمینار یک روزه آنهم با حضور بورا در حالی که بسیاری از مربیان جوان ما پشت درها مانده بودند دردی از فقر دانش فوتبال ما دوا نمی کند.با وجود دنیل گاسپار که یکی از بهترین مربیان دروازه بانی دنیا هست و از علم و متد روز استفاده می کند نیازی به آوردن مدرس خارجی با هزاران دلار هزینه جایز نیست و این چیزی به مربیان دروازه بانی ما اضافه نمی کند البته ما اساتید خوبی چون مرتضی محصص را داریم که کشورهایی چون کره جنوبی و استرالیا از او برای تدریس در کلاس ها درجه A استفاده می کنند.
دستیار کروش که در جام جهانی 2014 هم همراه تیم ملی خواهد بود در پایان گفت: تیم های ما به گونه ای بازی می کنند که تمرین می کنند و مربیان ما به شکلی تیم را تمرین می دهند که آموخته اند. آموخته های مربیان ما هم برمی گردد به کلاس هایی که کمیته آموزش برگزار می کند و آنچه در گذشته در تیم های پایه کسب کرده اند. فوتبال ایران این روزها متناسب با استعدادهایش بازی نمی کند و به شکلی بازی می کند که به بازی گرفته می شود.
در سیاست های غلط همین بس که در فوتبال حرفه ای بیشترین توجه به تیم ها پایه است اما ما اصلا از آموزش مربیان تیم های پایه غافل شده ایم.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    1 1
    قربون آدم چیز فهم