۰ نفر
۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۴:۳۸

بین 23 دسامبر 2013 تا 6 ژانویه 2014 اتفاق بدی در حوزه امنیت اطلاعات در جهان بروز کرد.

 

حمله ای وسیع علیه اینترنت اشیاء به راه افتاد و مطابق آمار روزانه 100 هزار گجت و ابزار الکترونیکی تحت کنترل هکرها می افتد.

ادبیات "اینترنت اشیاء" چند سالی است نضج گرفته و تئوری اینترنت دار شدن تمامی ابزارهای ساخت بشر را دنبال می کند.

اینترنت دار شدن یخچال و تلویزیون و لباسشویی و ماکروفر و روشن و خاموش کردن اتومبیل و ... همگی از این ادبیات بر می خیزد.

شبکه های خانگی هوشمند از طریق روترها، شبکه شدن ابزارهای داخل خانه و قفل درب و سیستم مولتی مدیای خانه ها در این زیر مجموعه تعریف شده و مطابق پیش بینی ها تا سال 2020 بیش از 200 میلیارد گجت و ابزار الکترونیکی در جهان اینترنت دار خواهند بود.

اما آنچه سازندگان بدان اهمیت کمی داده اند، تعاریف ضعیف امنیتی برای "اینترنت اشیاء" است و آنچه مابین 23 دسامبر 2013 تا 6 ژانویه 2014 رخ داده این موضوع را ثابت می کند.

قرار دادن پسوردهای ضعیف به صورت دیفالت Default برای اینترنت اشیاء و بعضا درج پسورد روی دفترچه راهنما و ضعف برنامه نویسی مناسب برای تغییر پسورد توسط کاربر و نوع پسورد، باعث شده تا هکرها به آسانی کنترل این گونه ابزار را از راه دور در دست گیرند.

گفته می شود هکرها با نصب بات نت botnet روی یخچال و تلویزیون اینترنت دار و روترهای خانگی در این فاصله ذکر شده شبکه توزیع اسپم راه اندازی کرده و 750 هزار اسپم بدافزارگونه را برای انترپرایز ها توزیع کرده اند.

کارشناسان امنیت اکنون حدس می زنند روزانه 100 هزار "اینترنت اشیاء" هک شده و در ارتش اسپمرها جای می گیرند.

توزیع اسپم یکی از کارهای مخربی است که بعد از هک سیستم ها صورت می گیرد.

تصور کنید ماکروفر شما و یا اجاق گاز شما هک شود! آنوقت تمام خانه قابلیت انفجاری پیدا می کند و این نکته ای است که کارشناسان امنیت از هم اینک روی آن کار می کنند و سازندگان روی چنین مسائلی کم کاری!

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    41 0
    فكر كن يخچال خونه هك بشه!!! البته همون بهتر كه هك بشه وقتى هيچى توش پيدا نميشه....
  • بی نام A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    8 17
    بعضی چیزها مانند اینترنت اشیا واقعا مسخره است۰۰۰ مثلا یخچال یا فر چه نیازی داره۰۰۰ کار استعماره ۰۰۰ شاید بخواهند شنود داشته باشه۰۰۰ تو تلویزیون اینترنتی که گندش دراومد۰۰ بعضی چیزها ظاهرش قشنگه ولی در باطن نیات پلیدی را دنبال میکنند۰۰ مردم نباید بخرند و به مثلا مد امنیت خود را به خطر نیاندازند
    • آنتی بدبین IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
      5 1
      بنطر من این که سرویس های جاسوسی خارجی بخوان از من نوعی به عنوان شهروند عادی جاسوسی کنن با توجه به جمعیت جهان خیلی کار بیهوده ایه-البته شاید یه کشوری بخواد افکار عمومی جامعه هدفش رو تحت نظر بگیره ولی این ریز شدن تو زندگی خصوصی من که تو ایران زندگی میکنم کار عقلایی ای از لحاظ واحد اندازه گیری هزینه-نفر-ابزار ذخیره سازی-ساعت نیست!!پس بنظرم این حرفا جز طرح یه تئوری توطئه برای مطرح شدن اسم و رسم نویسنده های این مطالب بیشتر نیست
  • بی نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    4 0
    میشه مثل بانکداری اینترنتی، ی دستگاه شبیه «توکن» طراحی کرد که موقع on یا off اشیاء نیاز به امضای الکترونیکی باشه
  • مادر A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    11 6
    وقتی تازه تلویزیون به ایران آمده بود می گویند مادربزرگ ها وقتی تلویزیون روشن می شد فوری چادر سر می کردند اگر تصویر آقایی را می دیدند . ما به این کارشان کلی می خندیدیم ولی مثل اینکه حالا واقعا باید در خانه هم حجاب را رعایت کنیم با این همه اختراعات عجیب وغریب . چون ممکن است عکس وفیلم اینترنت شویم .
  • بی نام IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    5 0
    خلاصه، مفید. ممنون
  • بی نام A1 ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    4 0
    فکر کن مجبور بشی روی یخچال آنتی ویروس و ابزار های امنیتی نصب کنی :))