چشم انداز سلامت در سال بعد؛ از افزایش صد در صدی تعرفه پزشکان تا نامشخص بودن سرنوشت تجمیع بیمه ها

در حالی که فاصله درآمدی پزشکان با دیگر گروههای شغلی بسیار زیاد است معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: تعرفه‌های پزشکان در سال آینده از ۴۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد‌علی همتی در نشست خبری که صبح امروز در سازمان تامین اجتماعی برگزار شد،‌ گفت: این سازمان دومین تولیدکننده درمان در کشور است و 12 در صد از درمان را تولید می‌کند و نقش مهمی در نظام سلامت کشور دارد.

همتی با بیان اینکه در حال حاضر نظام سلامت کشور بیمار است و نیازمند کالبدشکافی گفت: تامین اجتماعی 70 بیمارستان، 7 دی‌کلینیک و 274 مرکز سر‌پایی و پلی‌کلینیک تخصصی دارد. در تامین اجتماعی 8800 تخت فعال در بیمارستان‌ها واقع شده و مجموعا 41 هزار نفر پرسنل بخش درمانی تامین اجتماعی هستند.

وی درباره اصلاح نظام پرداخت پزشکان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 93 اصلاح نظام پرداخت پزشکان صورت می‌گیرد و در این نظام تعرفه‌های خوبی برای نقاط محروم در نظر گرفته شده است و می‌شود و صددرصد این تعرفه‌ها در بعضی از مناطق محروم افزایش یابد.

همتی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تعرفه‌های پزشکان در سال 93 به مقدار افزایش یابد گفت : این تعرفه‌ها از 40 تا 100 درصد در سال آینده افزایش خواهد یافت.

همتی درباره پدیده زیرمیزی در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی گفت: این اقدام قابل قبول نیست و به این موضوع نیز نباید یک بُعدی نگاه کرد. این پدیده در تمامی بیمارستان‌ها وجود دارد و به دلیل اینکه نظارت‌ها و پیگیری‌های مدیران کاهش یافته است پدیده زیرمیزی اتفاق می‌افتد. مسئولان نیز در مقابل برخورد با این پدیده پزشکان را لغو قرارداد و پرونده آنها را به تخلفات اداری ارجاع می‌دهند.


فاصله درآمدی پزشکان و مشاغل دیگر

برنامه افزایش تعرفه های پزشکی درحالی است که دو سه شب پیش دربرنامه ثریا اعلام شد درآمد سرانه پزشکان در ایران، ۳۷ برابر درآمد سرانه ایرانیان است. این فاصله در اروپا کمتر از ۳ برابر است، عده‌ای از پزشکان معتقدند سرانه درمان باید افزایش یافته و تعرفه‌های پزشکی بیشتر شود که این به معنای افزایش بیشتر فاصله درآمد گروه پزشکی با مردم عادی است.

دربرنامه ثریا که با موضوع بررسی وضعیت نظام سلامت و مشکلات مردم در این حوزه به روی آنتن تلویزیون رفت، محسن مقصودی، کارشناس برنامه ثریا با استناد به اظهار نظرهای وزیر اسبق بهداشت و وزیر فعلی گفت: طبق اظهار نظر ابتدای سال 91 وزیر اسبق بهداشت میزان پرداخت از جیب مردم 54.9 درصد و سهم دولت 20 درصد، بیمه های دولتی 18.6 درصد و بیمه های خصوصی 7.3 درصد بوده است. همچنین طبق اظهار نظر دیگری از این وزیر در مرداد ماه 91 میزان پرداخت از جیب مردم حدود 70 درصد است.

مجری برنامه ثریا با استناد به اظهار نظر دیگری از وزیر فعلی بهداشت و درمان به نقل از یکی از نمایندگان مجلس از جلسه غیر علنی مجلس میزان پرداخت از جیب مردم را 90 درصد شده است. یعنی هر چه زمان می‌گذرد میزان پرداخت از جیب مردم افزایش یافته است و الان آمار عجیب 90 درصد را اعلام کرده‌اند.

نماینده تیم تحقیق برنامه ثریا در انتهای ارائه کارشناسی خود با اشاره به آماری از درآمد پزشکان یکی از بیمارستان های معتبر سازمان تامین اجتماعی به بررسی صحت یا عدم صحت ادعای پایین بودن میزان درآمد پزشکان پرداخت.

مقصودی با مقایسه درآمد پزشکان در این بیمارستان به ازای اشتغال تمام وقت به صورت ماهیانه با درآمد برخی مشاغل دیگر عمومی در جامعه اعلام کرد: اگر به صورت ماهیانه، دو برابر حقوق یک کارگر را یک میلیون تومان، حقوق تقریبی پرستاران حدود یک میلیون تومان، حقوق تقریبی یک مهندس ماهر و یک استاد دانشگاه 4 میلیون تومان باشد در بخش پزشکی حقوق یک متخصص ارولوژی 26 میلیون تومان، متخصص چشم 30 میلیون تومان، متخصص زنان و زایمان 31 میلیون تومان، متخصص گوش و حلق بینی 32 میلیون تومان، جراح قلب 38 میلیون تومان، ارتوپدی 49 میلیون تومان و جراح مغز و اعصاب 65 میلیون تومان ماهانه در بخش دولتی در آمد دارند اما باز هم اظهار می کنند درآمد آنها اندک است.

او گفت: اگر اعداد اعلام شده در نمودار نشان داده شده را حدود 5 برابر کنیم که میزان اختلاف میان تعرفه های دولتی و بخش خصوصی است در آمد پزشکان در بخش خصوصی به صورت متوسط به دست می آید. یعنی یک جراح مغز و اعصاب در بخش خصوصی به طور متوسط در یک ماه حدود 300 میلیون تومان درآمد خواهد داشت.


سرنوشت تجمیع بیمه ها هنوز نامشخص

امروز همچنین سید حسن هاشمی وزیر بهداشت در نشست مشترک با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، گفت: کارشناسان دو وزارتخانه و بیمه ها هر چه سریعتر نسبت به تشکیل جلسات کارگروه های تخصصی برای تعیین تکلیف تعرفه های سال 93، بیمه پایه و بحث تجمیع بیمه ها اقدام کنند.وی گفت: این اقدام شما سنگ بنایی برای آینده نظام سلامت خواهد بود و اهمیت ویژه ای دارد زیرا وضعیت آینده بیمه، تعرفه ها و هزینه های پرداختی از جیب مردم را مشخص می کند.

اما همتی معاونت درمان تامین اجتماعی در این باره نیز درنشست خبری خود گفت: موضوع ادغام بیمه ها برای سازمان تامین اجتماعی مطرح نیست.12 هزار میلیارد تومان در بخش سلامت کشور هزینه می‌شود و بر اساس جلساتی که داشته‌ایم مقرر شده بخش عمده‌ای از این منابع به سازمان‌های بیمه‌ای پرداخت شود.

او گفت: با این منابع می‌توان آحاد جامعه را تحت پوشش بیمه قرار داد و افرادی که هزینه‌های درمانشان سرسام‌آور است و آنها را به زیر خط فقر می‌کشاند را تحت پوشش قرار دهیم.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه طی هفته آینده نحوه توزیع 12 هزار میلیارد تومان تشریح می‌شود، گفت: به دلیل کمبود منابع همیشه ناچار بودیم بعضی از خدمات را ارائه ندهیم با این منابعی که دولت در اختیار سازمان‌های بیمه‌گر قرار می‌دهد امیدواریم مسیر خوبی را برای استفاده آن طی کنیم. پیش‌بینی ما این است که 65 درصد این منابع از طریق سازمان‌های بیمه گر توزیع شود.

به گفته او در حال حاضر 6 تا 16 درصد از مردم تحت پوشش هیچ‌‌گونه بیمه‌ای نیستند: به عبارتی دیگر 6 تا 10 میلیون نفر در کشور از خدمات بیمه‌ای استفاده نمی‌کنند که می‌توان نسبت به تحت پوشش قرار دادن این افراد در سازمان‌های بیمه‌گر اقدام کرد.

همتی درباره پرونده الکترونیکی افراد تحت پوشش تامین اجتماعی گفت: پرونده الکترونیک سلامت تکلیف وزارت بهداشت است و درباره کارت الکترونیک هوشمند اقدامات مختلفی صورت گرفته است و در این راستا از دیگر تکنولوژی‌ها مانند این کارت نیز بهره خواهیم گرفت.

او درباره ادغام بیمه‌های درمانی گفت: موضوع ادغام بیمه‌های درمانی برای سازمان تامین اجتماعی مطرح نیست و سازمان بیمه سلامت باید تشکیل و سیاست‌گذاری‌های آن مشخص شود.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 41
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    42 24
    تعرفه‌های پزشکان در سال آینده از ۴۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد !!!!!!! واقعا مچکریم !!!!
  • بی نام A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    52 36
    جراح مغز و اعصاب در بخش خصوصی به طور متوسط در یک ماه حدود 300 میلیون تومان درآمد داره! بازم میگن کمه !!!!!
    • جراح IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      42 14
      اخه این چه دروغ شاخداریه؟؟؟؟؟؟؟؟ تو دولتی درامد یه جراح چطور 26 تا 30 یا 40 ملیونه؟ تعرفه دولتی حق جراح برای سزارین به 100هزار تومن نمیرسه یعنی در ماه طرف 300 تا سزارین میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟روزی 10 تا؟ پس کی زندگی میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تو رو خدا دروغ نگید یا یه نفر رو به همه تعمیم ندید . من ماهی 40 تا 50 تا عمل دارم دریافتیم ماهی 3 تا 4 ملیونه که البته با یه سال تاخیر میدن. فقط عده کمی در تهران درامد نجومی دارند که اغلب تو خصوصی و.. هستند.
    • جراح A1 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      16 4
      اصلا میدونید من برای عمل اورژانس مثل اپاندیسیت یا تصادفی هیچ توقعی از بیمار نداشتم وندارم با همون تعرفه ناچیز دولتی انجام میدم میگم وظیفه است. ولی برای بیماری که یه فتق داره کسی نمیتونه مجبورم کنه با 40هزار تومن پول یه سال بعد دولتی عمل کنم و حدود دویست تا سیصد هزار تومن از بیمار میگیرم که منصفانه است و کسی رو هم فقیر نمیکنه.اسمش هم زیر میزی نیست حقمه.کسی نخواست همون طور که اون مجبور نیست منم نیستم. دولت محترم فقط مردم رو تحریک میکنه بدون اینکه بگه به مردم که پرداختیها در بیمارستان دولتی چقدره و چطوره...بایه عمل 40 یا50 تومنی چند سال باید کار کنیم که پول حق الوکاله یه مورد شکایت که منبع درامد بعضیا شده رو بپردازیم.
  • مهرداد IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    9 17
    بیخود نیست که جهان سومی هستیم و خواهیم ماند ..... توزیع متوازن ثروت یعنی همین ؟؟؟؟؟؟؟؟ ماهها سر افزایش 10 تا 20 درصدی حقوق کارگران ( نه باندازه تورم ) دعواست ، به حول و قوه الهی و با همت عزیزان پزشک شاغل در حوزه های مرتبط 100، تعرفه افزایش می یابد ...... واقعا خجالت آوره..... جناب آقای وزیر لطفا حقوق این پزشکان عمومی را هم به اندازه 1000درصد افزایش نمایید تا اینقدر محنت حقوق پایین انان را سر مردم نگذارید .... حق وحقوق بقیه مردم که که ربطی به شما نداره اون مشکل مردمه....
    • بی نام A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      22 4
      عزیزم 7 سال عمومی خوندی به اضافه 11 سال تو مدرسه بعد فرستادنت زاهدان با 800 هزار تومان ماهی بت حقوق دادن که اگه کارگری کنی ازز این بیشتر میدن اون وقت اینجوری نمیگفتی!
    • بی نام IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      1 9
      به بی نام: اینکه فرستادن به زاهدان با حقوق 800 هزار که وادام العمر که نیست طرحتون که تمام شده به شهر خودتون بر میگردید کلا پزشکان دیر به درآمد ایده الشان میرسند عرف شغل پزشکی تو ایران همین حال جوش نزن آینده بهتری در انتظار شماست
  • آرمان A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    32 5
    متاسفم واقعا برای این نوع قضاوت ها... الان یه پزشک عمومی در بهترین حالت 3 تا 4 میلیون در میاره.. تاکید می کنم در بهترین حالت! و به طور متوسط پزشک های عمومی بیش از 1 تا 2 تومن درامد ندارن....برای همین درامد کم هست که مجبور میشن برخی از اونها کسب درآمد از راه دیگه بپردازن مثل نوشتن گاها بی مورد سرم و فروختن متادون در ترک اعتیاد ها و... پزشک های متخصصی که در درمانگاه های دولتی بیمارستان های دولتی کار می کنن، با دفترچه بیمه ، بیمار برای هر ویزیت 1500 تا 1700 تومن می ده! این در حالیه که الان یه فلافل رو زیر 2 تومن نمی تونین بخورین!!....در این هشت سال همه چی چند صد درصد افزایش داشته اما تعرفه های پزشکی ثابت مونده و به جای تقویت بیمه ها پول مریضا رو از جیب پزشک ها گرفتن....
  • بی نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    28 6
    "فاصله درآمدی پزشکان با دیگر گروههای شغلی بسیار زیاد است ". درست است ولی نوع کار پزشکان هم با دیگر گروه های شغلی تفاوت زیادی دارد، استرس شغلی پزشکان هم با دیگران متفاوت است، طول سالهای تحصیلشان هم با دیگران متفاوت است، مسئوولیت جان یک انسان را پذیرفتن هم عامل تفاوت پزشکی با سایر مشاغل است. دستمزد و سطح زندگی ایرانیان در همه مشاغل نیاز به بهبود دارد، بیمه های ناکارآمد نیاز به اصلاح دارند، پرداخت های با یک سال تاخیر به پزشکان در سیستم دولتی هم باید اصلاح شود... کاش همه چیز را با هم و در کنار هم ببینیم کاش نسبت به دلالی و اختلاس و سوء استفاده های اطرافمان هم همان قدر حساس بودیم که نسبت به درآمد پزشکان حساسیت داریم!
  • پزشك IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    34 10
    چون حقوق پزشكها از ده برابر بقيه هست يعني حقوقشون زياده؟؟يعني بقيه حقوق ها هم بايد تعديل بشه . واللله من كه متخصص هستم براي باز كردن چاه توالت دويست هزار تومن دادم كه يك ساعت طول كشيد!! اما تو همين يك ساعت اگه دو تا سه تا مريض ببينم شصت هزار تومن ميشه !! با اين تفاوت كه بيست وچهار سال درس خوندم و لوله كش محترم شش سال! بهتره خبر جان يه ليست از در آمد پزشكان تو آمريكا و كانادا و استراليا بزني تا مردم گوشي دستشون بياد كه همه جاي دنيا تفاوت در آمد وجود داره و مدت هاست كه جامعه كمونيستي با در آمد برابر با شكست مواجه شده!!
    • بی نام A1 ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      21 24
      منم کارش ارشد مکانیکم. درسهایی که خوندم مطمئنن از درسهای پزشکی سخت تره. 18 سال درس خوندم تا ارشد بگیرم. الان یه تومن میگیرم. درامد شما پزشکا زیاده! اونم بخاطر حق ویزیتتون نیست! بخاطر اینکه روزی 60 نفر رو میبینید. کجای دنیا یه پزشک روزی 100 نفر رو میبینه! خدا و قیامتی هم هست. من از دکترها نمیگذرم. البته دکترهای خوبی هم هستند که انسانیت رو بر ثروت و مال اندوزی برتری میدن.
    • بی نام A1 ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      9 1
      آقا درسای شما 100 درصد سخت تره!اما داداش من مشکل اینجاست که اتفاقا باید نظام سلامت جوری باشه که من پزشک 60 تا 60 تا ویزیت نکنم و هر روز 10 نفر قشنگ وققت بزارم ویزیت کنم و جوری باید باشه که پولشو بیمه بده و نه خود شما! پول من رو اونا بدن نه شما بدی فکر نکن من دوس دارم 60 تا مریض ببینم و شب ساعت 11 برم بشینم خونه بچم روی باباشو نبینه. اینم آخرش میگم با اینکه حرف ما پزشکا واسه شماها قابل درک نیست چون بار کاریتون اینقدر نیست!عزیز من هیچ رشته ای تو دنیا به اندازه پزشکی نه زحمت داره نه سخته اینو کل دنیا میدونه و واسه اینکه کل دنیا اقشار پزشک باید بالاترین ذرآمد داشته باشه در ضمن درس خوندن رشته های پزشکی رو با بقه رشته ها مقایسه نکن اصلا چون میدونی دیگه که چجوریاس و شب امتحانی! البته نه همشون
  • رضا A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    21 2
    اين اطلاعات به هيچ وجه درست نيست در بخش دولتي ميزان دريافتي با بخش خصوصي تفاوت فاحشي داره بطور مثال براي عمل سزارين در بخش دولتي حداكثر 50.000تومان به متخصص ميدن تازه اونم چند ماه بعد ولي اين رقم در بخش خصوصي حداقل 600.000تومن بخاطر همين هم بعضي از پزشكان از مردم زير ميزي ميگيرن .اگه تعرفه در بخش دولتي متناسب با بخش خصوصي باشه وبيمه ها 70درصد سهم خودشون رو بدن مطمئن باشيد هم مردم هزينه كمتري پرداخت ميكنن وهم پزشكان ديگه خلاف نميكنن.در ضمن دريافتي پزشكان در بخش دولتي با كار تمام وقت يك دهم اون چيزي رو كه گفتند هم نيست
  • محمد IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    8 20
    هرچند خبر آنلاين منتشر نميكنه و تا حالا هم نكرده ولي باز خواهم نوشت ...سالهاي كودكيمان يادمان مي آيد كه پزشكان هندو و خارجي در سيستيم درماني كشورمان حاضر بودند پس بهتره دولت براي ايجاد تعادل باز هم به استخدام پزشكان بيكار خارجي اقدام كنه
    • بی نام A1 ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      24 3
      اخوی حداقل حقوق پزشک عمومی هندی 50000 دلاره یعنی15 میلیون تومن پزشک عمومی ایرانی داره ماهی 1.5-2 میلیون تومن میگیره . پیشنهاد شما برای دلار 7 تومنی خوبه عزیز برادر. حتی 90% متخصصین ایرانی زیر 5000 دلار حقوق میگیرند.
    • دانشجو A1 ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      8 2
      عزیزم با این ریالی که دستته از هند کیسه کش حموم هم بیاری بیشتر از دکتر عمومی ایرانی ماهانه حقوق بدی
  • بی نام A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    8 2
    چی شد؟ ارزونی اومد یا نه؟!
  • جراح IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    23 5
    اقای مقصودی این ارقام رو از کدوم مرکز دولتی بیان میکنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟عوام فریبی تا کی؟؟؟؟؟؟؟؟با 100 هزار تومن برای جراحی مثلا سرطان معده یا روده چند تا عمل یه انسان در ماه میتونه انجام بده که بشه 30 ملیون. یه بار شده اقایون بگن برای یه عمل مشخص پرداختی در بخش دولتی چقدره بعد مردم حساب کنن ماهیانه یه جراح چند تا عمل میکنه و.........تعرفه در بخش دولتی بالا بره فقط بنفع بیمارستانه چون حق جراح 10 درصد دریافتی بیمارستانه . یه جراح بطور روتین در روز حداکثر یک یا دو عمل سنگین بتونه انجام بده و در هقته 2 یا 3 روز عمل داره. ارقام ذکر شده ایشون به جک شبیه البته در مراکز دولتی
    • بی نام IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      4 4
      یعنی شما بقیه روزها کار نمیکنید؟
    • جراح A1 ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      9 1
      درامد یه جراح عمدتا از جراحیشه جانم. ویزیتهای سرپایی روزانه عمده درامد متخصصین داخلیه.اصلا فکر کن روزی دوتاعمل وماهی 50 تا عمل با تعرفه دولتی بین 35/همورویید/ تا 100 هزار تومن/سرطان معده یا روده/ یه ماهش میشه زیر5 ملیون. ضمنا وقتی بیماری عمل میشه ویزیت روزانه بعد عمل به جراح نمیدن/میگن تو حق العمل گنجونده شده./ ساده بگم من جراح از 9صبح تا 9 شب درگیر کارم بجز 2 3ساعت عصر .23 شب در ماه انکالم یعنی اگر تو 24 ساعت اورژانس بیماربرای عمل داشته باشه معلوم نیست دیگه تا صبح خوابی هم باشه.دریافتی بیمارستانم زیر 4 ملیون در ماهه.عید و تعطیلی هم سالهاست برام کمرنگ شده چون حداقل نصفش کشیکم.حداقل 5 برابر یه معلم کار میکنم با استرسی 100برابر. شما حالا بگو کجای کارت به سختی کار منه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    8 2
    یعنی ویزیت متخصص 70 تومن؟
  • بی نام A1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    6 6
    روحانی متشکریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    9 20
    واقعا خجالت داره تو این مملکت همه قوانین به نفع پولداراست اینا کم مردم رو می چاپن شما هم تعرفه ها رو زیاد کن! وزیر وزیر می کردین همین بود؟؟ فکر کردین اگر تعرفه هاشون رو دوبرابر کنین دیگه زیر میزی از مریض بیچاره نمیگیرن؟
    • جراح جوان A1 ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      7 1
      پرداختی یه عمل مثلا سرطان معده که 3 تا 4 ساعت طول میکشه 7 8 روز مراقبت بعد عمل داره ریسک مرگ و میرو عوارض داره تو بیمارستان دولتی زیر 100 هزار تومنه.دو برابر هم بشه به اندازه یه عصب کشی 45دقیقه ای دندون میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ جالبه که یه دندونپزشک نصف یه جراح هم برای رسیدن به این تبحر زحمت نکشیده.یا اصلا پول یه صافکاری ساده ماشین میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مسوولین محترم عوام فریبی بسته.یه اقلیت خاص تو تهرانن اینا دارن به 200 یا 300 تومن امثال ما تعمیم میدن.اگر قراره با 30 هزار تومن فتق عمل کنم دست نزنم به صرفه تره
  • بی نام IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    12 1
    وضعیت درآمد در خود کادرهای پزشکی مختلف هم بسیار غیرعادلانه است!بین در آمد اینترن(که از حداقل دستمزد کارگر کمتر میگیره)تا رزیدنت و پزشک متخصص اختلاف بسیار بسیار زیاد است...
  • پزشک عمومی A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    36 4
    همین الان با آگهی های همشهری زنگ بزنید.شیفت 8شب تا 8 صبح ساعتی 8 تومن میدن.چرا با نامردی تمام و به بهانه چند تا جراح پولدار حق 60 هزار پزشک عمومی رو لگدمال میکنید
  • بی نام A1 ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    19 6
    آخه عزیز من کجا زیاده؟!!! شما انگار تهران طبابت میکنی! من شهرستان هستم بزار بگم که تعرفه یک عمل ارتوپدی پولی که به جراح تو شهرستان میرسه بیشتر از 50 هزار تومان نیست! اما الان مکانیک 3 تا پیچ اینور اونور میکه میگه 100 تومان! برای سزارین 75 هزار تومان میگیرن به عنوان مثال که 20 30 تومان به پزشک میدن اونم 1 سال بعد! نسبت به بار کاری و مدت طلف عمر جهت تحصیل و..... خیلی خیلی کمه! این پول رو نباید از مردم بگیرن درست اما نبایدم از مکانیک کمتر بدن! مردم فکر میکنن درآمد دکترها چه خبره در حالی که فقط شنیدن چند نفر که آره درآمد میلیونی دارن!
    • بهزاد A1 ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      2 8
      سال 82 در یکی از شهرستانهای استان کرمانشاه هزینه جراحی عادی دست من اون هم با صحبت فراوان و تخفیف گرفتن از جراح 300 هزار تومان شد. بعد شما می گی الان در سال 92 دگتر 50 هزار تومان میگیرهٍ! شاید ارزش پول کشور در اون شهرستانی که هستین چند ده برابر سایر استانها باشه!
    • بی نام A1 ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      7 0
      نه عزیز من تو به دکتر همون زیر میزی یعنی حقشو دادی! این که من گفتم دروغ که نمیگم کارانه بیمارستان هستش که به ما میدن. سعی کنین که به جای مچ گیری حرفارو باور کنین!
  • نصیر A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    11 19
    همه قوانین به نفع پزشکان است . افزایش حقوق 18 درصد ولی هر سال افزایش تعرفه پزشکان 100 درصد . آیا ریش و قیچی دست پزشکان است که براحتی تعرفه ها هر موقع دلشان بخواد میبرن بالا . آیا این پزشکان سیر نمیشوند آیا این قشر واقعا" مستمند ، مسکینانی است که در قرآن کریم آمده است ، اینان هستند . قصدم همه پزشکان محترم نیست . آی مسئولین بجای رسیدگی به خواست آنان ، به مردم واقعا" بینوا و درمانده ها برسین . غیر از خدا بفکر ما مردم نیست.
  • بی نام IT ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    5 12
    به نظر من تمام مردم اگه می تونن مریضی خودشون را از طریق اینترنت پیدا کنن و بعد داروی متناسب رو پیدا کنن و بخورن اگه انگلیسی شون خوب باشه دیگه عالیه چون سایتای خارجی خوب توضیح میدن. فقط برای جراحی برن دکتر. با این گرونی ویزیت واقعا من نمی تونم برم پیش پزشک. جدا عرض میکنم من بیشتر خود درمانی می کنم و الان در حد پزشک عمومی میدونم. ارادتمند شما
    • بی نام A1 ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      9 3
      آقا حال کردم با حرفت خخخ من پزشکم اما خداییش عجب حرفی زدی که این هم نشون از سواد انگلیسی شما نیستااا برا اینکه شخصیت ما پزشکارو تو جامعه اونقدر پایین آوردن که آدمایی مثل شما اینجوری میگن و به قول شما به حد پزشک عمومی میدونن! همین که بری داروخانه به نسخه پیچ بگی واسه گلودردم آنتیبوتیک بده اونم بده و شما همینجوری بخورین فکر کنین به اندازه پزشک میدونین! داداش من اگه اینجوری کشکی بود که دیگه همه پزشکن! مشکل ما همینه دیگه تو هر کاری متخصصیم! ایشالا به مشکلی بر نخورین با این طبابت اما خیلی دیدیم خیلیا اینجوری طبیب بودن آوردن اورژانس گفتن فلان کار رو کردم اینجوری شد!
    • بی نام IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      5 1
      خدا بهت عقل بده داداش!!
  • بی نام A1 ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    2 7
    اصلا چرا بايد ويزيت افزايش يابد مگر ما نمي خواهيم تورم را كم كنيم چرا هرسال در بودجه افزايش قيمت را لحاظ ميكنيم (البته منظورم موارد مردمي است) همين تعرفه باشد يا كمتر هركس قبول نكرد پروانه اش باطل شود خيلي از پزشكان بيكار هستند جايگزين كنيد مگر يك دكتر از خانه تريلياردي وويلا در شمال وخانه درخارج وسفرهاي خارجي اورت وماشينهاي ميلياردي كم دارد كه بازهم طلب افزايش ميكند در مملكت عدالت واعتدال بايد به مردم بيچاره بها داده شود نه زوربگيراني كه اسمشان را دكتر گذاشتيد چرا جون مردم را به بازي گرفتيد اين آقاي مسئول مربوطه با چنين طرحي بايد اخراج شود نه تشويق بسه است بابا مردم دارند نابود ميشوند با اين الودگي هوا وترافيك وگراني واعصاب خراب وزندگي مفلوكانه چرا يك عده بچاپند يك عده بميرند ؟
  • بی نام IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    9 2
    یعنی اقشار کم درآمد مریض شدن سرشونو بذارن بمیرن دیگه..
  • پزشک عمومی IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    7 3
    زیاد شدن تعرفه هاپیشکش لطفادرموردواقعی کردن دستمزد پزشکان عمومی که گاها کمترازیک کا رشناس بهداشت حقوق دریافت میکنندفکری بکنید
  • رضا RS ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    7 0
    سر کاریه آخرسر 20% افزایش پیدا میکنه فقط همه را می اندازند به جون پزشکها
  • بی نام IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    6 5
    آقا خجالت بکشید،افزایش؟؟کمر مردم زیر بار این هزینه های سنگین شکسته!دیگه چه افزایشی؟
  • بی نام IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    2 0
    با سلام در امد بیشتر زشکان در ایران از درامد مشاغلی مثل قنادی اب میوه فروشی میوه فروشی موبایلفروشی قصابی شرکت های مهندسی ....کمتر با کار بیشتر بیداری بیشتر چرا کسی به درامد این اشخاص توجه نمی کنه؟ زشکانی هستند که با بیمه های تکمیلی قرارداد دارند زشکانی هستند در روز چندین بیمار را در مطب رایگان ویزیت می کنند بعضی مردم هستند از بیکاری زیاد به زیبایی خودشان فکر میکنند مجبورند بهای انرا بدهند. حقوق زشکان متخصص غیر دانشگاهی اخیرا بدون کسورات دو میلیون تومان با بیش از بیست سال سابقه کار است . چرا کسی این اطلاعات را نداد.خیلی از زشکان حتی از طرف دولت بیمه نشدهاند بعضی از زشکان با سیلی روی خود را سرخ می کنن.
  • پزشك ٢ A1 ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    0 0
    پزشكهايي هستند كه درآمدهاي آنچناني دارن اما در واقع اون چيزي كه بايد بهش رسيدگي بشه درآمد پزشكان عموميه كه اگر خيلي زرنگ باشند و كل وقتشونو كار كنن و شيفت بدن نهايتا سه مليون بيشتر در نميارن آخرشم بعضي مريضاي نمك نشناس ميگن حرومت بشه يا خدا ازت نگذره
  • پزشک عمومی ES ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
    0 0
    دیروز تعرفه های سال93 اعلام شد با افزایشی کمتر از 20 درصد نه 40 تا100درصد باز هم بیخود به جان هم افتادیم