۰ نفر
۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۵

اعتماد نوشت:

یست و نه دی ماه آتش‌سوزی تولیدی لباس خیابان جمهوری در حالی با مرگ دلخراش دو زن کارگر پایان یافت که معاون خدمات شهری شهرداری تهران به عنوان مرتبط‌ترین مسوول این پروژه اعلام کرد: کمیته فنی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شده و همه‌چیز تحت کنترل است. این در حالی بود که اعضای شورای شهر تهران نیز با تشکیل کمیته‌یی خبر از پیگیری دقیق ابعاد این پرونده دادند و حتی در آخرین جلسه علنی شورا حرف از استعفای شهردار زدند و پرسیدند آیا برای التیام این احساسات شهروندان، شهردار نباید استعفای خود را تقدیم کند؟ آیا جای آن ندارد که با متخلفین برخورد قانونی شود؟

9 روز از این حادثه می‌گذرد اما رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران  در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به این پرونده گفت: گزارش فنی و تخصصی از پلکان آتش‌نشانی هنوز به کمیسیون نظارت داده نشده است. پرویز سروری درباره علت این تاخیر اظهار کرد: این فرآیند به این دلیل طولانی شده است که شرکت آلمانی باید این گزارش را تایید کند و در حال هماهنگی هستیم. این عضو شورای شهر تهران تاکیدکرد: اتفاقی همانند آتش‌سوزی جمهوری نیازمند گزارش فنی و کارشناسی است و هر گونه اظهارنظر غیرفنی در این زمینه برای مردم و شورا پر هزینه است. وی افزود: هر گونه اظهارنظر در این زمینه در شرایط کنونی فاقد اعتبار است و تنها منجر به تحریک عواطف مردم، قضاوت غیرمنصفانه و شکل‌گیری توقعاتی می‌شود که شاید برآورده کردن آن امکان‌پذیر نباشد. اظهارات رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در حالی عنوان شد که در روز‌های گذشته یک سایت خبری اسنادی را منتشر کرد که در آن مشخص شده بود خودروهایی که در عملیات خیابان جمهوری مورد استفاده قرار گرفته بودند ساخت شرکت «ایویکو ماگیروس» آلمان هستند. شرکتی که بر اساس برخی اسناد موجود حداقل از چندماه پیش بارها نسبت به نیاز این خودروها به تعمیر، هشدارهای جدی را به مدیرعامل آتش‌نشانی و همچنین معاون خدمات شهری شهرداری تهران داده بود.


موج استعفای آتش‌نشانان در راه است؟

هر روز که از این حادثه می‌گذرد ابعاد جدیدی آشکار می‌شود. رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای تهران روز گذشتهاز استعفا و درخواست بازنشستگی تعدادی از پرسنل حرفه‌یی سازمان آتش‌نشانی تهران به دنبال راه افتادن موج منفی پرونده آتش‌سوزی جمهوری خبر داد. سروری در این باره گفت: متاسفانه موج منفی علیه خدوم‌ترین ماموران شهرداری یعنی آتش‌نشانان در جریان این پرونده رقم خورد اما کسی به این موضوع که ماموران در اکثر 30 هزار ماموریت سال گذشته مصدومیت‌های جدی پیدا کردند توجهی نمی‌کند.

وی تاکید کرد: در این شکی نیست که با عامل خطای انسانی باید برخورد کرد اما نباید اقدامی صورت گیرد که موجب دلسردی و بی‌انگیزگی آتش‌نشانان شود. سروری گفت: اتفاقی افتاده اما هنوز چیزی اثبات نشده که این هجمه علیه آتش‌نشانان صورت می‌گیرد. وی تاکید کرد: امیدواریم اظهارنظرات منجر به بروز چالش سیاسی نشود چرا که این‌گونه به نتیجه فنی و کارشناسی نخواهیم رسید.

اما جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران  از موضوع استعفای پرسنل این سازمان اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: تاکنون حرفی در این باره نشنیده‌ام و اطلاعی ندارم. بدین‌ترتیب روز گذشته آخرین اطلاعات این پرونده در جلسه کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران بررسی شد تا امروز در چهل و یکمین جلسه شورای شهر تهران نتایج نهایی بررسی ابعاد پرونده آتش‌سوزی تولیدی پوشاک خیابان جمهوری اعلام شود.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 36
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    استعفا خوبه ولی عالیتر اینه که یه اعتصاب بکنن تا بعضی ها حساب کار دستشون بیاد تا پا رو دنب افرادی که با این حقوق کم و تجهیزات ناقص حفاظتی (زیر استاندارد جهانی) خالصانه برا مردم زحمت میکشن نزارن و اینطور بهشون توهین نکنن برا پیشبرد اهداف سیاسیشون
    • بی نام IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      کاش می شد به بعضی نظر ها 10 تا 10 تا مثبت داد...............
    • بی نام IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      چه هدف سیاسی؟!شما مطمئن هستی قصوری صورت نگرفته!؟شما فکر می کنی زمان حرکت اصلا تست صورت گرفته؟اگه نگرفته هزینه این قصور رو چطور ارزیابی می کنی.هیچ کس منکر خدمات آتشنشانی نیست.استعفا اگه به خاطر سختی کار و عدم اطمینان از توانایی خدمتگذاری هست اتفاقا خیلی کار شجاعانه ای کردند چون واقعا در اینجا کمترین قصور بیشترین هزینه رو داره و اگه برای تحت فشار قراردادن باشه تا برای خودشون مصونیت ایجاد کنند ،تلاشهای دیگرشون هم خدشه دار میشه
    • بی نام IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      ما تمي خوايم اين عزيزان زحمتكش استعفا بدند،يه جاشبعضي از مديران كه مقصر بودند باد استعفا بدند
    • خوزستاني IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      28 3
      چند وقت پيش تو شهرشادگان يه خونه اي آتيش گرفت ؛ وقتي به اتش نشاني محل تماس گرفتن ، مأمورين زحمت كش و جان بركف آتش نشاني فرمودند ، كه هيچ يك از دستگاه هاي آتش نشاني اين مركز آب ندارن بريد به آتش نشاني شماره٢ زنگ بزنيد ، و اون بيچاره هم به مركز شماره٢ زنگ زد متأسفانه مركز شماره٢ بخاطر مسافت زياد اون با خونه حادثه ديده خيلي دير به سرحادثه حاظر شد كه اين امر باعث سوختن كامل خونه اين فرد بيچاره شد
    • مهدی IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      3 1
      حرف حساب !!!
  • بی نام IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    315 9
    این حس وظیفه شناسی آتش نشانان رو نشون می دهد که استعفا می دن ، اما مسئله اینجاست که این عزیزان زحمت کش مسئول این اتفاقات نیستند ، عملا مدیران سازمان باید پاسخگو باشند نه پرسنل زحمت کش که زندگیشون همیشه در خطره ..
  • بی نام IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    24 77
    حکایت ما هم شده ضرب المثل یه وقتی از دروازه رد نمیشیم یه وقتم می خواهیم از سوراخ سوزن رد بشیم. هر روز تو این مملکت در اثر اشتباهات انسانی از رانندگی بگیر بیا تا خطا های پزشکی آدم های زیادی میمیرند. حالا همه مملکت بسیج شدن برای گیر دادن به این قضیه. مطمئنا تعمدی نبوده و قصوری هم نبوده .
  • ابجی IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    قالیباف کارهای خوبی کرده بعنوان شهردار اما کاش به جای نصب تابلوهای صداقت امریکایی وهزینه کردن برای اون کار عبث !!یه جلسه با اتش نشان ها میذاشت تا از اوضاعشون اگاه شه
    • ایرانی A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      17 72
      تابلوهای صداقت آمریکایی در سراسر کشور نصب شده بود و ربطی به شهرداری تهران نداشت " صرفا جهت اطلاع "
    • پاسخ به ایرانی IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      48 7
      ما که در شهرستان زندگی می‌کنیم تو هیچ کجا اون بیلبوردها رو ندیدیم.
    • محسن IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      10 2
      من نه آتشنشانم، نه بابام آتشنشانه نه هیچ نفعی بهم میرسه از این حرفا؛ ولی واقعن دلم میسوزه که سر این ماجرا آتشنشان های بیچاره رو مقصر می دونن. یه مصاحبه که چند دقیقه بعد تو محل حادثه با یکی از آتشنشانا کرده بودن رو می دیدم، یارو گزارشگره انقدر لحن توهین آمیزی داشت که حالم بهم خورد... واقعا دوست داشتنی تر و فداکار تر از همچین آدمایی نداریم تو مملکت.
    • مهتاب IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      9 2
      چه لطيف! چه ظريف! طاقت كوچك ترين انتقادى رو ندارن، بابا مادر دو تا خانواده جون خودشون رو به خاطر إهمال كارى شما به طرز فجيعى از دست دادند، متوجه شيد لطفا....
  • مانی A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    کم کاری از سوی پرسنل بود باید نردبونو چک میکردن اگه چک میکردن الان اون دوتا کارگر زنده بودن یه شاهکاره دیگه هم انجام دادن که طناب کوتاه بردن سره عملیات 3 نفر سقوط کردن تو چاه و مردن باید دقت کنن حقوق میگرن جونه مردم و نجات بدن جای اینکه تو وقت بیکاریشون پلی استیشن بازی کنن وسایلشونو چک کنن.
    • کورش IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
      3 0
      مانی جان فرمایش شما متین. ولی این کارها باید تحت مدیریت و با نظم و برنامه ریزی و نظارت کافی انجام بشه و باید مدیران پاسخگو باشند و چک لیست های کنترلی آن واحد آتشنشانی مورد بازرسی قرار بگیرند...
  • بی نام IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    چرا تشک نجات استفاده نکردن لطفاً سانسور نکنید
    • بی نام A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      26 31
      عرض پياده رو كم بوده درخت هم بوده براى تشك نجات جا نبوده.
    • بی نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      56 5
      میگن جا تنگ بوده ! بنظر من باید رییس کارگاه هم مواخذه بشه که تمام راهره رو پر کرده بوده از لباس و پارچه و جا برای فرار نبوده و تمام راهرو پر شده از مواد اشتعال زا.
    • بی نام A1 ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
      0 0
      من درمورد استفاده نکردن تشک ومرگ آن دومرحوم نظر دادم ولی سانسورکردند. .. متاسفم
  • يكنفر GB ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    131 2
    فداكاران آتش نشاني بارها وبارها جان مردم را نجات دادند و مسئولين فقط با حرف و با كلمه خدومترين از شون ياد كردند نه تجهيزاتي و نه پول درست و حسابي . مسئولين كه اهل استعفا نيستند چون اشتباه نمي كنند. شركت آلمانيه بشون ميگه ماشينها بايد سرويس بشن مسئول محترم ميگه مگه پول مفت داريم بديم به اينا . و نتيجه اين ميشه كه جون دو هموطن مثل آب خوردن از دست ميره. قطعا هزينه سرويس دوره اي اين تجهيزات به اندازه پاداش ساليانه برخي از مسئولين همين حوزه نميشه. امسال كه بايد پاداش از شون بگيرن بدن به خانواده هاي اين دو هموطن... البته ما از دوستانمون فداكار در آتش نشاني هم انتظار بيشتري داريم(حداقل در شهرستانها )
  • بی نام A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    160 5
    ﻧﻤﯽ ﺩﻭﻧﻢ ﭼﻄﻮﺭ ﺷﺪ ﯾﺎﺩ ﺷﯿﻦ ﺍﺑﺎﺩ ﺍﻓﺘﺎﺩﻡ ﮐﺴﯽ ﺍﺳﺘﻌﻔﺎ ﺩﺍﺩ ﯾﺎ ﺑﺎ ﺧﻨﺪﻩ ﺍﺯ ﮐﻨﺎﺭﺵ ﮔﺰﺷﺘﻦ
  • محمدرضا A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    90 2
    تو کشور ما بجای حل مسئله صورت مسئله پاک می شود مشکل ما این هست توان مبازه با مشکلات رو نداریم
  • iraj IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    30 2
    ضمن سپاس از زحمات این عزیزان می بایست سطح مهارت و توانایی ایشان ارتقاء یابد البته حضور فردی که با وجود آموزش های تخصصی باز اشتباه می کند در این سازمان قابل دفاع نیست.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    56 29
    نصف این آدمایی که علیه آتش نشانی مطلب منفی مینویسند خودشون با اگزوز های ماشیناشون در حال قتل خاموش همشهری ها شون هستند...
    • بی نام A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      36 4
      چه ربطی داشت؟یعنی اونایی که مثبت حرف میزنند ماشین ندارند؟فقط اونایی که منفی نظر میدن ماشین دارن؟ نه وجدانا چجوری به این نتیجه رسیدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      2 1
      اصلا بحث سر آمار ماشین دارها و ندارها و منفی و مثبت دادنشون به آتش نشانی نبود...بحث سر اینه ما برای سلامت هموطنانمون چه قدمی بر می داریم که اینقدر طلبکار میشیم
  • nader A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    14 5
    لطفا بگوييد چرا آنساختمان آتش گرفت
  • شمالی RO ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    22 2
    بی نام عزیز, من هم منکر خدمات زحمتکشان آتش نشانی نیستم . آیا مستنداتی در دست دارید که با اطمینان میفرمایید قصوری هم نبوه ؟
  • بی نام A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    19 1
    قطعا نوک پیکان انتقاد و اعتراض به آتش نشانان عزیز نیست، بلکه به مسئولین رده بالا است
  • م ا A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    12 5
    این یک حادثه ای بود که افراد یک ایستگاه در ان مقصر بودند مانباید تمام افراد این قشر زحمت کش جامعه را زیر سوال ببریم
  • رضا تبریزلی IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    8 0
    ما همیشه باید سپاسگزار خادمین به مردم باشیم ازجمله آتشنشان های عزیز. من خودم چندهفته قبل با پسر کوچکم در آسانسوری که خراب شده بود گیر افتاده بودیم و فقط چند دقیقه پس از تماس با مرکز مامورین آتش نشان در محل حاظر شده و ما را نجات دادند و این نمونه خیلی کوچکی از خدمات این عزیزان می باشد . اگر کوتاهی باشد از مدیران ارشد سازمان باید پیگیری شود نه از ماموران جان برکف.
  • مسعود IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    3 0
    دوستان خلط مبحث نکنید.مگه مثلا ایثارگری پرسنل پلیس باید باعث بشه که مردم و حکومت از قصور و اشتباهات برخی از افراد اون چشم پوشی کنن و خطاهای اونها با وظیفه شناسی دیگر پرسنل توجیه بشه؟؟ هر کس در هر مسئولیتی چنانچه دچار خطا و یا خیانت شد باید پاسخگو باشد و چه بسا محاکمه و مجازات شود. کاملا واضحه که در این فاجعه تاسف بار افرادی کوتاهی و قصور در انجام وظایف محوله داشته اند که باید تنبیه شوند و این موضوع هیچ ربطی به جانفشانیهای پرسنل خدوم سازمان نداره.توجه داشته باشید که برای این پرسنل ( بخصوص در شهرستانهای کوچک ) هزینه های زیادی میشه و آموزش میبینن تا در معدود شرایط اضطراری اشتباه نکنن و جان افراد رو نجات بدن. بد نیست نگاهی به فیلم خاموش کردن خودروی آتش گرفته زنجان بکنید تا عمق فاجعه رو درک کنین
  • بی نام A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    0 7
    خودشون از ترس پريدن پايين به مامور بدبخت آتش نشانى چه ربطى داره آخه؟
  • بی نام IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    0 3
    در جواب دوستانی که لطف داشتن ولی گفتن مامورای اتش نشانی به جای پلی استیشن و یا قبل از اعزام تجهیزاتشون چک کنن عرض کنم حداقل در اتش نشانی تهران و با وجود ماموریت های مختلف در طول شیفت کاری این کار هرروز از ساعت 6:30 صبح تا 7:30 در هنگام تغییر و تحول دو شیفت انجام میشه به دو دلیل در صورت مفقودی و خرابی ان وسیله ماموری که ان تحویلشه باید جوابگو باشه و حتی خسارت بده 2 تمام این وسابل قبل از اینکه برا مردم مفید باشه اول برا حفاظت جون خود اون اتش نشان موثره و این در همه جای دنیا یک اصله برا اتش نشانی (اول جون خودتو حفظ کن تا بتونی به مردم خدمت کنی) البته چون یکسری از دوستان از شهرستانهای کوچیک هستن در مورد عدم اموزش و تجهیز نبودن اتش نشانی نظر میدن که اره تو شهرستانها درسته ولی نه در تهران
  • بی نام IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    0 0
    یه چی یادم رفت بگم در مورد تست قبل حرکت داداش مگه میخایم بریم سفر که سر فرصت ماشینو چک کنیم البته نمیدونم تصورتون چیه ولی بعد از اعلام به ایستگاه ما 30 ثانیه فرصت داریم از ایستگاه بزنیم بیرون حالا ماشینی که حداقل 10 دقیقه طول میکشه چک بشه کی باید اینکارو کرد البته صبح یه دفعه چک شده البته این استاندارد خروج تو اتش نشانی تهرانه شهرستانها رو نمیدونم حالا باور نمیکنید هر موقع و ساعتی که دوست داشتید حتی نصفه شب برین دم یه ایستگاه اتش نشانی زنگ بزنین 125 اعلام یه حادثه بکنید اونم نه زیاد مهم مثل حریق سطل مکانیزه یا گیر کردن گربه تو موتور ماشینتون ببینید چقدر طول میکشه ستاد زنگ ایستگاه و بزنه و بعد از اون چقدر طول میکشه تا از ایستگاه بزنن بیرون
  • بی نام A1 ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    0 0
    به نظر می رسه با این وضعیت آپارتمانهای بلند مرتبه و ترافیک سنگین خیابانها بهتر است از تجهیزات هوایی مثل هلی کوپتر استفاده بشه که امکان سریع رسیدن و کمک کردن به طبقات بالاتر راحت تر از نردبان انجام می شه. دوم اینکه پیشنهاد می کنم هموطنان به جای قضاوتهایی که ممکنه برخیشون نادرست باشه بهتره راهکار ارایه کنند .هدف جلوگیری از بروز موارد مشابه هستش نه تخریب و مقصر کردن برخی آدمها.