مهر نوشت:

افرادی ناشناس با شلیک گلوله هفت روباه را کشته و پس از مثله کردن آنها را در معرض دید عموم قرار دادند.

از شهرستان کمشچه در حاشیه شهر اصفهان خبر می رسد، شب گذشته، افرادی ناشناس ۷ قلاده روباه را با شلیک گلوله کشته و پس از بریدن دم آنها، اجساد این حیوانات را شبانه در حاشیه جاده در کنار هم ردیف کرده اند تا رهگذران، صبح روز بعد شاهد این کشتار بی رحمانه باشند.

بروز چنین کشتاری از حیات وحش کشور اگرچه بسیار تلخ، ولی کم سابقه و غیرمنتظره نیست اما معمولا شکارچیان غیرمجاز به منظور عدم پیگرد قانونی پس از کشتار جانوران سعی در مخفی یا معدوم نمودن باقیمانده لاشه، آثار و هرگونه ردی از بروز تخلف خود دارند لذا چیدن لاشه حیوانات کشته شده در کنار هم توسط متخلفین، در مکانی در معرض دید همگان، عملی عجیب، بی سابقه و از ابعاد مختلف قابل بررسی و بسیار بحث برانگیز است.

هویت و انگیزه عاملین این کشتار قبیح و ناپسند مشخص نیست و اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان و سازمان محیط زیست تاکنون در این باره اظهار نظری انجام نداده اند.

 

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 123
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان محمودي IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    داريم با يه سري وحشي زندگي مي كنيم. ديگه از اتمسفر اينجا هم حالم بهم مي خوره.
  • مجید RU ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    497 7
    یکی نیست با اینا برخورد کنه؟ اون از پلنگ تنکابن..اون از گوزن پردیسان که وسط شهر ترورش کردن..این از روباهای نازنین...به نظرتون اینا ربطی به هم ندارن؟ جریانی ضد سازمان محیط زیست نیست؟
    • بی نام IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      شاید هم بعضی ها می خواهند نشان بدهند اگر سازمان محیط زیست منحل شود ......این گونه می شود !!!!!!!
    • بی نام IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      54 8
      اتفاقا نظر منم همینه
    • بی نام A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      72 4
      احتمال زیاد عملیات هدفمند و سازمان دهی شدست ولی دو حالت داره که 180 درجه با هم متفاوتند یا سبک جدیدی از جنگ روانی خفیف است برای تحریک احساسات مردم و ایجاد فشار روی دولت جدید از بعد محیط زیستی یا کاملا برعکس، واسه کشیدن ذهن مردم به حواشی محیط زیستی برای ذهن مشغولی اونها که باعث ایجاد فرصتی برای دولت جدید میشه تا با دست بازتر و فرصت بیشتر به مشکلات اقتصادی که عمده خواسته مردم از دولت جدیده رسیدگی بشه به نظر من هر دو جالت احتمال برابری دارند..اینقدر که من این یکی دو ماهه از الودگی و انقراض و کشتن غیرقانونی حیوانات و امثال این شنیدم کل زمستانهای عمرم نشنیده بودم
    • بی نام IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      عجب جلبین شما اصلاح طلبا تا یه مشکلی تو شهر میشه یه نردبون باز نمیشه قالیباف استعفا حالا که سازمان محیط زیست عرضه کنترل 4 تا حیوون و جلوگیری از شکارشون رو نداره جریان ضد سازمان محیط زیست در کاره؟ دقت کنی هیچ کدومشون دم ندارن مهندس. سازمان خانم ابتکار هنرمندی بخرج بده حقوق محیط بانان رو ببره بالا که برخی مفاسد در این حوزه رخ نده و تعداد محیط بان رو افزایش بده و در روستاها و شهرهای کوچک و رسانه ها تبلیغ و فرهنگ سازی کنه به قول شما جریان ضد سازمان محیط زیست (خخخخخخخخخ) هم جمع میشه
    • بی نام A1 ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      9 0
      بر عکس. ببین منحل نشده چه خبره. پس کی باید حواسش به اینا باشه شما؟؟؟
  • امیر A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    متاسفم برای اصفهانی ها ... وبعضی استان های دیگه
    • محسن A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      برای خودت متاسف باش. اتفاقاً این شکارچی ها از شهر شما اومده بودند اصفهان شکار روباه.
    • بی نام A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      53 18
      برادر من چرا حرف بیخود میزنی؟ مواظب حرف زدنت باش لطفا
    • شیرازی IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      84 16
      چکار به اصفهان داره.تو همه ی استان های ایران کم و بیش آدم مریض هست .تازه خیلیا از شهر های دیگه میان و فکر می کنن چون شهر خودشون نیست باید خرابکاری کنن.
    • آریــــــا A1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      39 15
      چه ربطی به ما داره؟؟؟ تـــــــــــو خوبی!!!!!!!!!
  • بی نام US ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    52 4
    مريضيم
  • عسل IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    70 9
    اونا آدم نیستن .حیوونن
    • بی نام IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      14 1
      خانوم جون چرا به حیوونا توهین می کنی مخلوقای زبون بسته ... دور از جون هر چی حیوونه اونا اتفقن ادمن موجودای 2 پای پر ادعا که اشرف مخلوقات می دونن خودشونو
  • بی نام A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    40 83
    خانم ابتکار تو رو خدا برو استعفا بده تا یه غیر اصلاح طلب رییس بشه که بعضیا هم ناراحت نباشن! نخواستیم اصلا!
  • بی نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    222 4
    نه مثل اینکه قتلهای زنجیره ایه حیوانات شروع شده
  • بی نام IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    9 124
    زودتر سازمان محیط زیست را منحل کنید تا حیوانات کشتانده نشوند..
  • بی نام A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    نتیجه بیماری های روانیه که متاسفانه رو به گسترش شدیده و توی اصفهانم خیلی زیاد شده
    • بی نام A1 ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      41 29
      اولا کمشچه یک روستاست 40 کیلومتر با اصفهان فاصله داره. چه ربطی به اصفهان داره؟ مردم بسیار فقیر و محرومی داره که قبلا کارشون کشاورزی بوده ولی الان بعد خشک شدن رودها اکثرا بیکارن. دوما اینجور مسائل رو به منطقه و شهر خاصی نسبت ندین مشکل جای دیگست..
    • بی نام A1 ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      44 15
      اتفاقا شکارچی ها بیشتر از تهران هجوم میارن به مناطق مختلف کشور برای تفریح و کارهای دیگر. چند وقت پیش هم سر راه خونه شون توی اتوبان یه گوزن زده بودن! نشنیدی خبرشو؟
    • فرزين A1 ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      12 2
      بي نام سوم ! همچين ميگي تهرانيا انگار وقتي كسي از دروازه هاي تهران ميگذره با بهشت روبرو ميشه و مردمش اينقدر توي رفاه هستن كه به روستاها و مراتع اطراف ميرن واسه تفريح ( شكار ) مثل شاهان ببر ميزنن برميگردن !!!! در ضمن شهري بنام تهران پر شده از شهرستاني هاي مهاجر كه به همين هواي كار و زندگي بهتر ( كه البته زماني اينجوري بود - انكار نميكنم ) به اين شهر هجوم آوردن تشكيل ميدن ! الان توي مترو كه سوار ميشي در تهران پر است از لحجه هاي آذري و كردي و لري و ... كه كافيه يك موبايل زنگ بخوره ميبيني هركدوم دارن با هم شهريشون به چه لحجه و زبوني صحبت ميكنن ! پس اگه تهراني ها هم اينكارو كردن افرادي بودن كه ساكن تهرانن نه اصالتا تهراني ! ( در حالي كه حتي اونها هم نبودند )
    • بی نام A1 ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
      4 1
      آقا فرزین دمت گرم کاملا موافقم
  • بی نام A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    66 3
    اینکار خیلی مشکوکه اینا قصدشون چیزی دیگه غیر از شکار بوده که به همون به نمایش گذاشتن کنار جاده! مربوط میشه. چون حتی شکارچی ها هم برای پوست روباه شکارش میکنن.
  • بی نام A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    228 2
    چه خبر شده همه جا حیوانکشی راه افتاده این زبون بسته ها هم سیاسی شدن؟
  • بی نام IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    109 4
    جریان گذاشتن بیمار توی بیابونه.میخواهن تیم ابتکارو بکوبن
    • مریم IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      44 3
      نه عزیز جون قضیه خراب کردن کسی نیست اینا می خوان بگن که پشتشون به کسانی گرمه که زور هیچ کس به اونا نمی رسه و هر طور که بخوان می تونن گردن کشی کنند !!!
    • بی نام A1 ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      6 0
      صد در صد همینه
  • بی نام A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    79 11
    فرهنگ حیوان کشی ایرانی! و این داستان تا ابد در ایران ادامه دارد...
  • بی نام A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    151 3
    اینا همون آدم هایی هستن که بچگی دم گربه محله رو میکشیدن و به سگ های ولگرد سنگ میزدن اما یه بزرگتر باشعور بالای سرشون نبود که بهشون بگه پسرم آدم باید با حیوونا هم باید مهربون باشه.اونا هم مثل ما درد رو میفهمن! این بچه ها حالا بزرگ شدن و تبدیل به موجوداتی پست شدن!
  • بی نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    23 6
    انگيزشون زيبائي دم روباه بوده با هدف سود.
  • بی نام A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    51 5
    این کار یک دهن کجی آشکاره به قوانین مربوط به شکار غیر مجاز و حفاظت از محیط زیست که بیشتر شبیه یک شوخی هستن تا یک قانون روزآمد که هنوز در قرن بیست و یکم توانایی پیشگیری از جرم داشته باشه
  • بی نام A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    41 6
    احتمالا فقط دم این روباه ها رو میخواستن. تنها جای با ارزش این حیوان هم دمش است. پس از سلاخی خرس-گوزن-پلنگ-شیر-یوزپلنگ-روباه، حالا باید منتظر بود تا ببینیم حیوان بعدی چیست! منتظر باشید !
  • علی A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    73 10
    به نظرم باید اون افراد را مثل همین روباه کشت
  • بی نام A1 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    72 3
    ای خدااااااااااااااااااااااااا
  • خانوم مارپل IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    دیوانه ها!
    • سورنا A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      انگار این کار مد شده!!!!!!!! بی فرهنگ تر از ما ایرانیا خودمونیم!! فقط دم از فرهنگ و تمدن میزنیم .... واقعا متاسفم
    • بی نام IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      اینا دیوانه نیستند اینا از روی هدف این کارو می کنند و هدفشون هم تخریب سازمان محیط زیست و شخص خانم ابتکار است
    • مهدی A1 ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      38 1
      تک تک این آدن های که این کشتار را راه انداخته اند به همین صورت باید کشته شوند و همین گونه کنار هم جسدشان را ردیف کنند تا عبرت دیگر شکارچیان شوند .
    • بی نام A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      25 0
      دیوونه نبودن! برنامه دارن اینا. دلیل این که اینطوری ردیف شون کردن و در معرض دید عموم گذاشتن چی میتونه باشه بنظر شما؟ پوست شون رو هم که نمیخواستن. متاسفانه منتظر موارد بعدی هم باید بود .
    • بی نام A1 ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      5 15
      ارزش روباه به دمشه
    • بی نام IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      23 1
      یه عده داعم الخمر یه عده معلوم الحال توی جنگل و بیابان افتادند به جان حیوانات. فقط خدا حالتونو بگیره همین.
    • بی نام IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      28 2
      اینا فقط دشمنی با خانم ابتکار... از ما گفتن بود
    • آیس IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      31 0
      مشخصا هدفدار و سازمان یافته...
  • بی نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    اف بر ما بنی‌بشر اگر از دیدن این فجایع نمیریم! اف گرچه در جهانی که جان انسان اینچنین بی ارزش شده حیات وحش هم ارزشی ندارد.
  • بی نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    61 0
    واقعا برای این حیوانات انسان نما متاسفیم واز مسئولین ذیربط تقاضا داریم با شدیدترین مجازات مانند حبس 20 سال و جرائم سنگین برای چنین موجودات متوحشی ،باشد که درس عبرتی برای دیگران شوند.
  • بی نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    200 4
    شکارچی ها دارند قدرت نمایی می کنند، چرا برخورد جدی نمی شود؟
    • بی نام EU ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      10 1
      هيچوقت شكارچيان نمى تونن اينطورى سازمان يافته وهماهنگ عمل كنن اين كار يك گروه سازمان يافته است كه به كسي باج نمى ده به كسى پاسخگو نيست وكسى هم نمى تونه سلاح اونرو جمع كنه
  • وحيد EU ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    شك نكنيد اينكارها برنامه ريزي شده ست براي فشار به خانم دكتر ابتكار. منتظر همچين كارهايي در اينده هم باشيد
  • ali IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    خوکای کثیف .
    • بی نام IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      14 0
      خوک هم مخلوق خداست عزیز دل برادر چه گناهی داره که این بیماران روانی رو باهاش مقایسه میکنین
    • بی نام A1 ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      16 0
      مگه خوک به بقیه آسیب میرسونه؟ یه لگدم نمیتونه بزنه
    • بی نام EU ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      16 0
      الان شما به خوک توهین کردی و در نتیجه به محیط زیست توهین کردی
    • پدرام A1 ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      31 1
      الان اومدی از حیوانات دفاع کنی؟
  • بی نام A1 ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    اين يه جريان سازمان يافته است
    • مهدی EU ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      188 3
      کاملا موافقم ! به خبر آنلاین پیشنهاد میکنم یه پرونده برای این زنجیره اتفاقات ایجاد کنه .
    • محسن A1 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      21 3
      اینا میخان خانم ابتکار که یه اصلاح طلبه رو خراب کنن
    • بی نام A1 ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      51 1
      چند روز پیش هم اون گوزن در معرض انقراض رو تو پارک پردیسان کشتند
    • محمد FI ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
      2 27
      توهم توطئه!!!
  • علی اصغر A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    50 2
    اینهمه توحش از کجا می اید ؟ واقعا این شبه انسانها هدفشون از این دهن کجی به حیات وحش و محیط زیست چیست ؟
  • بی نام IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    110 3
    اينا جلوشون باز بشه از هزارتا تكفيري هم بدترند
  • بی نام A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    58 2
    ديكه مطمءن شدم ميخوان ابتكار رو خراب كنن
  • بی نام IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    37 1
    حيوونای زبون بسترو کردن بازيچه سياسی بازیهای خودشون! وای بر شما!
  • خشایار IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    70 61
    و این هم اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی ایران .
    • آنتی A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      45 25
      فقط اصفهانیا بد هستن دیگه؟ تو از اون دسته آدمایی که هر وقت کم بیاری میگی ما فرهنگ چند هزار ساله داریم اما خودت از همه بی فرهنگ تری!!
    • بی نام A1 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      42 25
      تو با شکار مشکل داری یا با اصفهان و فرهنگ و تمدنش؟ چه ربطی داره آخه؟ پانترک نیستی احتمالا؟
  • امید IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    26 1
    اینکارها سازمان یافته است و کاملا سیاسی ! کاملا مشخصه . افراد کثیفی که حاضرند هر کار کثیفی انجام بدن ببینیم وزارت اطلاعات میتونه پشت پرده این جایتها رو آشکار کنه؟ دو سال پیش سرقت مجسمه های تهران هم همینجوری بود و هیچ وقت هم برای مردم آشکار نشد کار کی بوده؟ بنظر شما اگر کار یک گروه قدرتمند افراطی نباشه اینکارها میتونه کار کی باشه؟
  • بی نام A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    39 1
    شاید برای براندازی ابتکار چنین کارهایی می شه. عجبه.
  • شرمسار اصفهانی A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    63 4
    یاد آزاد مرد لرستانی بخیر که پلنگ گله اش رو تار و مار کرد، ولی بهش شلیک نکرد.
  • بی نام A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    44 11
    شک نکنید که قهر طبیعت دامن هممونو میگیره. اون از جنگلهای کشور و قطع درختان. اون از در یاچه های کشور. اون از کوچ پرندگان از شهرها. و این از ما که ادعای تمدن 7000 ساله داریم و با حیوانات بدتر از ...برخورد میکنیم.
    • بانو IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      44 9
      ولمون کنين بابا تمدن 7000ساله توهم بود ديگه حالمون بهم خورد از اين سنگدليا
    • بی نام A1 ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      5 0
      تمدن 7 هزار ساله بود ولی تمدنهایی این فرهنگ رو در بخشهایی از تاریخ تکه تکه کردن و آثارشون در زندگی ما پیداست تمدن 7000 ساله زهر خورده
  • سعید A1 ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    41 0
    کودکانه است اگر سازمان یافته بودن این قبیل اقدامات که اخیرا صورت میگیرد را نبینیم بابا اگه باج خواهی ای در کار است، مردم را در جریان قرار دهید.
  • بی نام A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    44 0
    معلومه که یک هدف سیاسی را دنبال می کنند
  • ندا A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    47 2
    امان از سیاست که به حیوونای زبون بسته هم رحم نکرد
  • میثم IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    27 0
    مطمئن باشین اینجور اشخاص بخاطر منافعشون لازم بشه آدمهارو هم میکشن و اینطوری مثله میکنن و گورهای دسته جمعی ایجاد میکنند..پس از مراجع قانون گذار خواهشمندم برای اینجور کشتارها جرایم سنگین بذارن.
  • بابك A1 ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    39 0
    اميدوارم همين بلا سر خودشون بياد...
  • رضا IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    16 77
    خانم ابتکار تحویل بگیرند. لابد الان قالیباف باید استعفا بده یا شاید هم تقصیر احمدی نژاده بازم !
  • عماد A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    20 1
    باید یک قانون درست برای برخورد با چنین قتل‌هایی وجود داشته باشه. چطور اینقدر راحت از کشتار حیوانات می‌گذرن؟!!! اگر انسانی کشته شده بود آیا پلیس دنبال عامل آن نمی‌گشت و با آن برخورد نمی‌کرد. در این موارد هم باید پلیس قاتلان را پیدا کند و با شدیدترین مجازات هم‌چون حبس ابد با آنان برخورد نماید.
  • بی نام CN ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    25 2
    وقتی خانم ابتکار به عنوان بانوی نمونه انتخاب بشه این پیامدها اصلا عجیب نیست. باید تمامی اصلحه های مجاز جمع آوری و یا روی اونها جی پی اس نصب بشه تا از این جنایات کمتر ببینیم. البته تمام اینها کشتار پلنگها و ووو تصویه حساب هست.
  • بی نام A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    10 22
    خز دمشون رو لازم داشتن که بردن.
  • بی نام IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    22 1
    این شکارچی ها خوی درندگی دارند...
  • محمد A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    20 2
    لعنت بر همه کسانی که اینگونهپکارها را انجام میدهند تا زمانی که قوانین سختگیرانه وضع نشود شاهد چنین جنایاتی خواهیم بود
  • نوح IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    17 1
    من هرچی با خودم فکر می کنم که چی بنویسم... اصلا نمیدونم که چی باید بگم ... فقط باید بگم به کجا چنین شتابان ... ای وای بر ما ........ متاسفانه هر چی جلو میریم در زمینه ی محیط زیست و حیات وحش کشور اخبار های حیرت آور می شنویم .... چه باید کرد...!!! کی پاسخگوست ... این متخلفین چه کسانی هستند ... تا کی در زمینه ی زیست محیطی در کشور باید اخبار زشت و بد بشنویم؟....
  • رضا A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    17 1
    برای جلو گیری از ادامه روند فعلی،دستگیری و تنبیه معنی دار این جانیان انسان نما میتواند تا حدودی قبل از فرهنگ سازی، مثمر ثمر واقع گردد.
  • بی نام A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    28 1
    مجازات قانونی باید مانند قتل انسان اعدام باشد۰۰۰۰ بعضی تند رو های افراطی برای مقابله با خانم دکتر ابتکار این کار را انجام می دهند۰۰۰ قانون حیوانات زبان بسته باید مانند انسان ها باشد۰۰۰ جان در برابرجان
  • امیر A1 ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    28 1
    فکر کنم قضیه سیاسی است
  • بی نام IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    25 1
    دیگه کم کم دارم به سیاسی بودن این موضوع بیشتر شک میکنم اینا تا زمانی که خانم دکتر ابتکار از سمتش استعفا نده دست بردار این کار ها نمیشن
  • بی نام IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    25 1
    وقتی سگ ها و گربه ها رو مردم میزنن میکشن چه انتظاری از این فرهنگ میشه داشت ؟ متاسفم برای اون عده که فقط واژه ی انسان رو یدک میکشن و برای رسیدن به قدرت حاضر هستند که به هر پستی و ذلتی تن بدن...فاتحه این فرهنگ خونده شده
  • غزال A1 ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    32 1
    این کشتارهای جدید یه قصه ای داره! انگار یه منظوری دارن !!! یه چیزی رو میخوان ثابت کنن
  • بی نام IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    22 1
    چرا هیچ برخورد جدی با این به اصطلاح شکارچی ها نمیشه؟؟!! اینها به وضوح امنیت جامعه رو به سخره گرفتن!
  • محمد احمدی IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    1 0
    باعث تاسف بسیار است ،جواب چنین اعمال وحشیانه ای باید خیلی قاطع و اساسی طرح ریزی شود و جادارد این اعمال وحشیانه برای همیشه و با همدلی همه دوستداران طبیعت و مردم ریشه کن شود.
  • ایرانی IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    19 1
    چندتاعیاش و... 6تاروباه رو کشتن و دفتن اونوقت ماداریم به هم میپریم خوب وقتی هیچ محکومیت و جریمه درست و درمونی برای این مسائل نداریم همینجوریم میشه دیگه خوب
  • بهرام A1 ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    2 0
    ما در یک کشور سیاست زده زندگی می کنیم بنظرم این کار بایستی توسط مردم تقبیه بشه اما فورا برچسب زدن و سیاسی کردن اون هم درست نیست ،کمی تامل شاید بهتر باشد وقت برای اظهار نظروجود دارد!
  • بی نام EU ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    27 2
    وای از روزی که هدف وسیله رو توجیه کنه ... دکتر ابتکار شده خاری تو چشم بعضی ها
  • هومن IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    30 0
    شک نکنید چنین آدمای بی رحمی رو اگه جلوشونو نگیرن همینکارو با انسانا میکنن.... واقعا مشکوکه....
  • مازیار IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    3 0
    خبر آنلاین خواهشمند است از کشته شدن فوک های دریای خزر توسط صیادان دز کیاشهر هم بنویس بزای اینگه ماهی های گرون قیمت رو نخورند صیاد ها با چوب آنها رامیکشند خواهشا چاپ کنید
  • عباس US ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    3 0
    سیاسی است شک نکنید چون که برنامه سخنرانی خانم ابتکار از نماز جمعه هم حذف شد
  • iraj IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    3 0
    به نظر مي رسد مشكل اصلي كشور كمبود روان پزشك و تيمارستان است.
  • وحيد IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    3 0
    كلآ بايد شكار رو در ايران ممنوع كنن و مجازاتهاي بسيار سنگين براش در نظر بگيرن ادوات و وسايل شكار هم غير قانوني و غير مجاز
  • سعید A1 ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    2 1
    این بی فرهمگی ما سابقه طولانی داره. ولی این موج جدید بعد از روی کار اومدن ابتکار شدیدا مشکوکه!
  • بی نام US ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    4 0
    آدم ياد قتلهاي زنجيره اي مييفته!
  • بی نام IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    3 0
    هیچکس نباید عکس العملی نشون بده.این یک نزاع داخلی در حیات وحش هست
  • بی نام IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    4 0
    دوستان وضع حیوانات و محیط زیست در کشور ما اسفباره و این تازگی نداره اما این چند وقته بیشتر در رسانه ها انعکاس پیدا می کنه! آیا این کارها واقعا کار افراد سادیسمی نیست! آیا خرس هایی رو که به طرز فجیعی کشته شدند به یاد داریم با جنایت کارهای قبلی اصلا برخوردی شد؟
  • بی نام A1 ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    3 0
    رجوع شود به گزارش اختلال روانی 21%مردم ایران
  • بی نام IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    2 0
    این داستان کاملا سازمان یافته است عده ای دارن برای نابودی محیط زیست نقشه میکشن اونها چشم دیدن مدیری دلسوز مثل خانم ابتکار رو که دست این افراد رو از محیط زیست کوتاه کرده ندارن این جریان از جایی سازمان دهی میشه دولت باید شدید ترین پاسخ رو به این افراد بده که دیگه اینجوری به محیط زیست زبان درازی نکنند...
  • اصفهانم A1 ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    6 0
    تا وقتی سهمیه مجوز حمل اسلحه شکاری توسط دولت به شکارچیان فروخته میشه همینه...............تا وقتی مجازات شکار حیوانات یک جریمه مختصر و کم باشه همینه............تا وقتی بودجه سازمان حفاظت محیط زیست کافی نیست همینه...............تا وقتی شکاربان..... به دلیل شلیک به شکارچی نابودگر محیط زیست مجازات میشه وزندان میره همینه........لعنت خدا به کسانی که شکار میکنند......و به خاطر لذت و افتخار و غرور و تفریح خون حیوانات را میریزند.....من خودم شاهد مرگ ذلت بار یه شکارچی قدیمی بودم...که تو ایام پیری با نکبت و بدبختی و درد و رنج فراوان به خاطر بیماری فوت کرد....یا تصادف شکارچی با تریلی و کشته شدنش به خاطر کشتن بره اهو ...که توسط میله اهنی با شکستن پاهایش کشته شده بود بودم...............
  • بی نام A1 ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    7 8
    اصفهونس دیگه !
  • شاهرخ UA ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    3 3
    ازکی تاحالا زندگی روباه ها مهم شده؟اگرتوجه بشه به این خرده مسائل،به نظرمن کشتارحیوانات بی گناه ادامه خواهد یافت،مسائل رو سیاسی نکنین تا کشتارمتوقف بشه،سوژه روداغ نکنین،تحویل نگیرین،.
  • الف A1 ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    6 17
    زهره روباه میگن واسه سرطان خوبه...شایدم به این دلیل اینکارو کردن.
  • بی نام IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    15 2
    مردم ما ایستادند از مرگ دوتا آدم فیلم گرفتند ودر خیابان جمهوری تهران چهارتا پتو به هم وصل نکردند تا دوتا انسان از مرگ نجات پیدا کنند حالا میخواهید نگران حیوانات باشند؟چیزی که ما از دست دادیم سرمایه های اجتماعی واخلاقیات است نه انسانها وحیوانات بیگناه .
  • ehsan blue IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    15 2
    اونایی که این کار رو کردن از این حیوونها حیوون تر و وحشی ترن
  • بی نام A1 ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    2 0
    تقریبا" عوامل این نوع جرایم توسط روسا و ماموران قابل شناسایی اند . زیرا سوابق افراد موجود است. و در عین حال احتمال دارد که اقدام تلافی جویانه به دلیل جریمه شدن شکارچیان غیرمجاز در دوره های زمانی قبلی هم باشد. و به نظرم افزایش صرف مبلغ جریمه نقشی در کاهش تخلف نخواهد داشت. زیرا منافع اقتصادی شناسایی و بررسی جرایم در میزان 70 درصد به جیب رئیس و مامور اجرایی میرود و از افزایش قیمتهای جرایم این افراد حمایت میکنند و خواستار افزایش اند. ولی باید این مبلغ کامل به خزانه واریز شود و غیرقابل برداشت شود. و بخشی از مبلغ جریمه به مخبران پرداخت شود که این مورد ظاهرا پیگیری کننده ندارد ولی تنها گزینه ای است که در امر واگذاری بخشی از وظایف دولت به بخش مردمی در سطح محیط زیست قابل طرح است.
  • سهیل IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    3 4
    بای خیلی جدی به بحث ایجاد واحد پلیس حیوانات فکر کرد .من واقعا نگران حیوانات و پیش از ان مردم این سرزمینم
  • بی نام A1 ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    3 2
    ننگ انسان بودن!!!!!!!!!!!!
  • علی IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    5 1
    کار خود محیط زیسته تا بگه سازمانم رو منحل نکنین.
  • امیرحسین IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    2 4
    این روباه ها دم ندارند ، احتمالاً برای دمشون اونا رو کشتند
  • بی نام A1 ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    6 0
    خبرآنلاین چرا خبر کشتار وحشیانه دیروز در مراکان آذربایجان غربی رو نگذاشتی؟؟؟
  • hamid IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    2 1
    اگر واقعا قرار باشد كه مرتكبين اين اعمال دستگير شوند بهترين كار اين است كه يك فراخوان كلي در سطح استان اصفهان داده شود تا كليه اسلحه هاي شكاري با گلوله اي كه به اين حيوانات شليك شده مورد بررسي قرار گيرند ، در صورتيكه اسلحه مورد نظر شناسايي نشد كليه مجوز هايي را كه براي فراخوان مراجعه نكرده اند باطل اعلام نموده و اسلحه هاي آنها مصادره شود .
  • محمد EU ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    3 0
    همونجور که طب ما داره سنتی میشه، اخلاق آدما هم داره میره سمت انسان های نخستین.. والا بخدا
  • بی نام A1 ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    3 0
    یکی از بزرگان فکر کنم گاندی باشه یه جمله ای داره که باید با طلا نوشته بشه فرهنگ یه ملتو از نحوه رفتارش با حیوانات میشه فهمید امید وارم مسئولین امر تا دیر نشده یه کاری برای حفظ حیاط وحش نیمه جون این آب و خاک انجام بدهد .
  • جیم جارموش A1 ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    2 1
    به نظرم این زبان بسته ها به مراتب کم خطر تر از اون "وحشی" هایی هستند که این بیچاره هارو به این طرز فجیع کشتند.لعنت بر شما
  • عباس IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    2 0
    سلام ،سازمان محیط زیست باید این مسئله را بطور بسیار جدی از طریق قوه قضائیه ونیروی انتظامی پیگیری کند وتا مجازات سنگین عوامل آن از پیگیری آن کوتاه نیاید.