مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز چهارشنبه 9 بهمن 1392

مرد جنایتکار که برای فرار از پرداخت بدهی 105 میلیون تومانی طلبکار خود را با ضربه های تبر به قتل رسانه بود در جریان ردیابی های کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ اکبری، رئیس پلیس آگاهی استان گلستان به مهر گفت: چهارم دیماه امسال مردی با مراجعه به پلیس آگاهی گلستان با طرح شکایتی مدعی شد، پسرم دیروز برای خرید گوسفند با نیسان خود از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت. هر چه با تلفنش تماس می گیریم پاسخگو نیست به همین خاطر احتمال می دهم بلایی بر سر او آمده باشد. پس از این شکایت تیمی از ماموران تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده و مشخصات پسر گمشده به نام حسین و خودروی او را در اختیار گشتی های پلیس قرار دارند.

در حالی که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت کشف جسد مردی داخل نیسان در یکی از روستاهای گلستان به پلیس اطلاع داده شد. بلافاصله کارآگاهان جنایی با حضور در محل متوجه شدند جسد کشف شده متعلق به حسین است که با ضربه های جسم تیزی و به طرز هولناکی به قتل رسیده است. بررسیهای اولیه نشان می داد چند روز از مرگ پسر جوان می گذرد و عاملان جنایت پس از قتل او در محل دیگری جسدش را به آنجا منتقل و رها کرده بودند.
با انتقال جسد به پزشکی قانونی ماموران در جریان تحقیقات خود متوجه شدند حسین چندی قبل با مردی به نام اشکان معامله کرده و در برابر فروش گوسفند از او چک گرفته بود. با اطلاعات به دست آمده مرد خریدار دستگیر و مدعی شد پس از معامله با حسین چند میلیون تومان نقدی و بقیه آن را چک 105 میلیون تومانی پرداخت کرده و پس از این ماجرا دیگر از حسین خبری نداشته است.
پس از اظهارات اشکان وی آزاد و با هماهنگی قضایی رفت و آمدهای او به طور نامحسوس زیر نظر گرفته شد تا این که ماموران متوجه شدند وی با اینکه مدعی بوده با خودرو تصادف کرده و پایش شکسته اما در این ارتباط شکایتی مطرح نکرده است. به این ترتیب هفته گذشته متهم دستگیر و برای تحقیقات به اداره آگاهی منتقل شد. اشکان در ابتدا حرفهای قبلی خود را تکرار کرد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و جزئیات قتل پسر جوان را فاش کرد.
او در باز جویی ها گفت از مقتول 184 راس گوسفند خریده و چند میلیون تومان را نقدی و بقیه را چک 105 میلیون تومانی دادم اما چک بی محل بود و در حسابم پولی نداشتم بنابراین قادر به پرداخت بدهی خود نشدم. تصمیم گرفتم چکی که به حسین دادم را از او پس بگیرم به همین خاطر به بهانه پرداخت بدهی اش او را به یک دامداری در شهر کشانده و پس از گرفتن چک پسر جوان را به ضربه های تبر به قتل رساندم بعد هم جسدش را با خودرو در حوالی یکی از روستاها رها کردم.
پس از اعترافات متهم و بازسازی صحنه قتل قاضی جنایی او را با قرار قانونی روانه زندان کرد.

 

افشای راز قتل پسر جوان پس از 2 سال
دو مرد و زن جوان که پس از قتل قربانی خود جسد او را در باغی به آتش کشیده بودند، در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شدند.
فروردین ماه سال 91 کشف جسد سوخته ای در یکی از باغات اطراف شهرستان اسدآباد همدان به کارآگاهان پلیس آگاهی اطلاع داده شد.
در ادامه تیمی از ماموران در محل جنایت حاضر شده و متوجه شدند جسد متعلق به مرد ناشناسی است که پس از قتل در محل دیگری به آنجا منتقل و به آتش کشیده شده است.
پس از تحقیقات مقدماتی جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و ماموران تحقیقات برای شناسایی هویت مقتول را آغاز کردند.
همزمان با کشف جسد خانواده پسر جوانی با مراجعه به اداره آگاهی از ناپدید شدن پسرشان خبر دادند که با بررسی این شکایت مشخص شد جسد کشف شده متعلق به پسر جوان به نام احمد است.
با شناسایی هویت مقتول روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه ای شد و کارآگاهان رد پای زن جوانی را در این ماجرا کشف کردند.
زن جوان به نام نیلوفر دستگیر و در بازجویی ها اعتراف کرد احمد از سوی دو تن از بستگان من به نام های میثم و علی به قتل رسیده است.
با شناسایی هویت عاملان این جنایت کارآگاهان راهی خانه آنها شده اما متوجه شدند دو مرد جنایتکار از شهرستان اسدآباد گریخته و به محلی نامعلوم رفتند.
سرهنگ اقبالیان، رئیس پلیس شهرستان اسدآباد در این باره به مهر گفت: با گذشت دو سال از این جنایت ماموران مخفیگاه دو متهم فراری را در یکی از استان های همجوار شناسایی کرده و شامگاه دیروز در عملیاتی ضربتی عاملان این جنایت را دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال دادند.
متهمان در بازجویی ها به ارتکاب این قتل با انگیزه اختلافات شخصی اعتراف کردند که تحقیقات از آنها در اداره آگاهی ادامه دارد.


آتش کینه جان مرد 30 ساله خدابنده‌ای را گرفت
فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده به فارس گفت: آتش کینه مرد 28 ساله در شهرستان خدابنده منجر به قتل مرد 30 ساله با سلاح گرم شد.
بهرام خلیلی از وقوع یک فقره قتل با سلاح گرم در این شهرستان خبر داد و افزود: ماموران پلیس آگاهی از درگیری دو فرد در عصر روز هفتم بهمن در یکی از روستاها مطلع شده و بلافاصله به محل اعزام شدند.
این مسئول با بیان اینکه ماموران با حضور در محل دریافتند که متهم با سلاح گرم فردی را مورد اصابت قرار داده و متواری شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه این فرد در حین انتقال به بیمارستان به علت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
وی با بیان اینکه در بازجویی از متهم وی با اشاره به اینکه به علت اختلاف با خانواده مقتول به حبس محکوم شده بود، ادامه داد: متهم پس از آزادی به فکر انتقام از مقتول افتادiه و به همین منظور سلاحی گرم تهیه و در روز حادثه با مقتول درگیر شده و او را مورد هدف قرار داده است. پرونده ای برای متهم تشکیل و وی برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

 

دستگیری 3 سارق حرفه‌ای در اصفهان و کشف 62 فقره سرقت
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری 3 سارق حرفه‌ای و کشف 62 فقره سرقت داخل خودرو در استان اصفهان خبر داد.
به گزارش فارس، سرهنگ کارآگاه خسروی، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد داخل خودرو در محدوده جنوب شهر اصفهان، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان و جلوگیری از سرقت‌های احتمالی دیگر به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
تحقیقات وسیعی در این زمینه توسط کارآگاهان صورت گرفت و سرنخ‌هایی در محل‌های سرقت به دست آمد. سرانجام کارآگاهان موفق به شناسایی و دستگیری ۳ سارق حرفه‌ای شدند.
 در تحقیقات انجام شده متهمان صراحتاً به 62 فقره سرقت داخل خودرو در محدوده جنوب شهر اصفهان اقرار کردند. در بازرسی از مخفیگاه آنان اموال مسروقه بسیاری کشف شد. متهمان به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

انهدام باند بزرگ سرقت از باغ ویلاها با 25 فقره سرقت
در عملیات گسترده پلیس شهرستان درگز خراسان رضوی باند 6 نفره سرقت از باغ ویلاها با بیش از 25 فقره سرقت شناسایی و متلاشی شد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسینعلی دهقان- فرمانده انتظامی شهرستان درگز- گفت: در پی چند فقره گزارش سرقت از باغ ویلاهای اطراف شهر درگز و منازل خالی از سکنه موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.
ماموران پلیس آگاهی و کلانتری مرکز این فرماندهی با بررسی دقیق محل های وقوع سرقت و بررسی جغرافیای زمانی و مکانی جرم مناطق آسیب پذیر را شناسایی کردند.
در این راستا گشت های هدفمند در این مناطق فعال شده که شب گذشته تیمی از ماموران کلانتری مرکز هنگام گشت زنی در حاشیه شهر به فردی که با مشاهده تیم گشت متواری می شود مظنون و او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند. متهم پس از بازجویی های اولیه در کلانتری به سرقت از ویلا اعتراف و در ادامه وی به دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی منتقل و در بازجویی های به عمل آمده با مشاهده ادله و مستندات کافی به 25 فقره سرقت از منازل و باغ ویلاها در حاشیه شهر درگز با همدستی چهار سارق و یک مالخر اعتراف کرد.
با بررسی اظهارات متهم همدستان او شناسایی و طی چند عملیات مجزا دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی این فرماندهی منتقل شدند که در ادامه بازجویی ها به سرقت از باغ ویلاها و منازل مسکونی خالی از سکنه اعتراف کردند.
در این رابطه تیم رسیدگی کننده پرونده مقدار زیادی اموال مسروقه از قبیل 500 عدد شیر آلات آب و گاز، 10 عدد کپسول و پیک نیک، حدود 100 متر شیلنگ، 15 عدد دیگ مسی، دو قطعه عتیقه، تعداد 12 عدد موتور کولر، مقدار یک تن آهن آلات، 200 کیلوگرم سیم مسی و... از مخفیگاه متهمان و انبار فرد مالخر کشف کردند. متهمان به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

دستگیری 2 کلاهبردار در مازندران
جاعل و کلاهبردار 392 میلیون تومانی در مازندران دستگیر شد.
سرهنگ عظیمی، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی مازندران به واحد مرکزی خبر گفت: در پی اعلام مسئول شعب یکی از بانک های دولتی شهرستان جویبار از وقوع کلاهبرداری 392 میلیون تومانی در این بانک نحوه جعل و کلاهبرداری مورد بررسی کارشناسان آگاهی قرار گرفت.
در تحقیقات پلیس مشخص شد فردی با ارائه مدارک جعلی و افتتاح حساب بانکی و واریز وجوه قابل توجه، اعتماد کارکنان بانک را جلب کرده و با ارائه چک بین بانکی و نقد چک در بانک با همکاری فرد دیگری بیش از 130 هزار دلار از دو صراف شهرستان ساری و آمل خرید کرده است.
به گفته وی ماموران با دریافت اطلاعات و مشخصات فرد کلاهبردار، شخص دیگری در ساری را شناسایی و دستگیر و متهمان در تحقیقات فنی پلیس به بزه انتسابی و کلاهبرداری مشارکتی اعتراف کردند.
تلاش پلیس برای شناسایی مخفیگاه متهم دیگر ادامه دارد و 2 متهم دستگیر شده تحویل مراجع قضایی شدند.

 

ویزای دانشجویی بهانه‌ای برای اخاذی از دختر جوان
فردی که با وعده ویزای دانشجویی اقدام به کلاهبرداری از دختر جوانی کرده بود توسط ماموران پلیس فتا خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش فارس، سرهنگ عرفانی-رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی- گفت: در پی شکایت دختر خانمی جوان مبنی بر اخاذی از وی تحت عنوان ویزای دانشجویی و تحصیل در خارج از کشور رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
شاکی گفت: در یکی از شبکه‌های اجتماعی با آقایی که خود را دانشجو در رشته مورد علاقه من معرفی کرده بود آشنا شدم و او با وعده گرفتن بورس برای ادامه تحصیل، مبلغ 2 میلیون تومان وجه نقد از من گرفت که بعد از دریافت پول دیگر پاسخگوی تماس‌های من نبود.
کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی‌های لازم و تحقیقات فنی پیرامون موضوع توانستند رد متهم را در فضای مجازی پیدا کرده و با یک سری اقدامات تخصصی و پلیسی مردی 27 ساله به نام احمد را شناسایی و با هماهنگی قضایی وی را دستگیر و به مکان پلیس فتا منتقل کنند.
متهم هنگام رویارویی با مستندات موجود ضمن اظهار ندامت به جرم خود اعتراف و متهم به همراه پرونده قضایی به دادگاه معرفی شد.

 

توقیف پژو با 92 میلیون ریال جریمه در آمل 
پژو پارس با 92 میلیون ریال جریمه و تخلف رانندگی در محور هراز متوقف شد.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران با بیان اینکه در اجرای قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ماموران پلیس راه آمل پژو را که با سرعت غیر مجاز در حال تردد بود متوقف کردند به واحد مرکزی خبر گفت: در بررسی وضعیت تخلفات راننده جریمه 9 میلیون و 264 هزار تومانی وی از مرکز استعلام شد.
سرهنگ محمد نژاد- رئیس پلیس راه مازندران- با اشاره به اینکه برابر اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی از تردد خودروهای متخلف با جریمه بیش از 10 میلیون ریال در سطح جاده ها جلوگیری و متوقف خواهند شد گفت: این خودروی متخلف نیز برای اجرای مراحل قانونی به پارکینگ منتقل شد.

 

مرگ پیرمرد پس از اطفای حریق خانه‌اش
علی‌اکبر حکم‌آبادی، سرپرست ایستگاه‌های 8 و 37 سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از مرگ پیرمردی به علت گاز گرفتگی در حریق منزلش خبر داد و به ایسنا گفت: در ساعت 10:40 دیروز سه‌شنبه وقوع یک مورد حادثه کشف جسد پیرمردی در خانه مسکونی‌اش به سامانه 125 مشهد اطلاع داده شد. پس از حضور آتش‌نشانان ایستگاه 37 در محل حادثه که یک زمین کشاورزی در جاده سیمان، سه‌راهی قصر بود، آتش‌نشانان با جسم بی‌جان پیرمردی حدودا 60 ساله روبرو شدند.
حکم‌آبادی با بیان اینکه آثار و شواهد موجود در محل، از وقوع حریق در یکی از اتاق‌ها حکایت داشت، گفت: در بررسی بیشتر آتش‌نشانان مشخص شد که حریق در یکی از اتاق‌های این خانه رخ داده و این مرد مشغول اطفای آن شده است.
حکم‌آبادی با بیان اینکه سوختگی نمی‌توانست عامل مرگ این مرد باشد، افزود: در تحقیقات بعدی مشخص شد انباشت گازها و دود ناشی از حریق، سبب خفگی و مرگ این پیرمرد پس از اطفای آتش‌سوزی در خانه‌اش شده است.
وی با بیان اینکه متاسفانه این خانه حدود 300 متر از بافت مسکونی منطقه فاصله داشته و همین موضوع سبب شده بود تا همسایه‌ها متوجه حریق در این خانه نشوند، خاطرنشان کرد: خانه این پیرمرد فاقد امکاناتی نظیر‌ آب، برق و گاز بود. تحقیقات کارشناسان نشان داد که مجاورت بخاری کنده‌ای با محلفه و پتو در یکی از اتاق‌ها، سبب بروز حریق در این خانه شده است.  آتش‌نشانان پس از انجام اقدامات کارشناسی و تحویل جسد به مراجع قانونی، به عملیات خود خاتمه دادند.

 

آتش سوزی در بانک کشاورزی نطنز
شهردار نطنز به ایسنا گفت: طبقه زیرین بانک کشاورزی شهر نطنز، سه شنبه، 8 بهمن، بر اثر بی احتیاطی پیمانکار در آتش سوخت.
محسن تحویدی توضیح داد: حدود ساعت ۱۳ دیروز سه شنبه بر اثر سهل انگاری و بی‌احتیاطی پیمانکار، تمام وسایل طبقه زیرزمین بانک کشاورزی در آتش سوخت.
وجود تانکر گازوئیل در مکان یاد شده و استفاده از دستگاه فرز (برش هوا) منجر به ایجاد جرقه و آتش‌سوزی در محوطه زیرزمین بانک شد. به محض اطلاع از وقوع حادثه نیروهای آتش‌نشانی، شهرداری نطنز ظرف مدت سه دقیقه به محل آتش‌سوزی رسیده و اقدام به مهار آتش کردند و خوشبختانه این حادثه هیچگونه خسارت جانی در پی نداشت.

 

آتش سوزی لنج باری در بندر دلوار

یک فروند لنج باری در اسکله بندر دلوار دچار آتش سوزی شد.
ابراهیم زاده، رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به واحد مرکزی خبر گفت: این لنج در نوبت تخلیه در اسکله بود که ساعت 21 سه شنبه شب به علت جرقه زدن باتری در موتور خانه لنج، دچار آتش سوزی شد و به علت فاصله داشتن از اسکله، خودروی آتش نشانی نتوانست حریق را اطفا کند. با کمک اهالی محل پس از مدتی بار لنج تخلیه ، اما شناور به علت حریق در دریا غرق شد. در این حادثه به کسی آسیبی نرسید. 

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سمیه اعظم A1 ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    3 2
    مطالب خیلی خوب و مختصر مفید بود.