مهر نوشت:

۴ میلیون و ۱۲۵ هزار مرسوله خرید و فروش اینترنتی در سامانه نرم افزار مدیریت الکترونیک حمل کالا (گیت وی) شرکت پست در یک سال اخیر به ثبت رسید.

در راستای یکپارچه سازی و متمرکز سازی مدیریت سرویس خرید و فروش اینترنتی شرکت پست و با هدف تامین نیازهای نرم افزاری در زمینه کنترل عملیات حمل و نقل سرویس خرید و فروش اینترنتی، شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با همکاری بخش خصوصی نرم افزار مدیریت الکترونیک حمل کالا(گیت وی) را طراحی، تهیه و راه اندازی کرد.

مهندس میرزایی، مدیرکل مرکز فناوری اطلاعات شرکت پست با بیان اینکه سامانه گیت وی در نهم بهمن ماه سال ۹۱، به صورت عملیاتی فعالیت خود را آغاز کرد اظهار داشت: این سامانه امکان ثبت اطلاعات مربوط به تمامی مراحل فرآیندهای عملیاتی و اجرایی ارائه سرویس و انجام محاسبات مالی مرسولات را دارا است و با راه اندازی آن در طول یک سال اخیر بیش از چهار میلیون و ۱۲۵ هزار مرسوله خرید و فروش اینترنتی به ارزش تقریبی بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از طریق شرکت های طرف قرارداد در این سامانه ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۶۴۸ فروشگاه ارائه دهنده کالا و خدمات اینترنتی، در قالب ۳۱ شرکت خصوصی در این سامانه فعالیت می‌کنند، امکان مدیریت وضعیت حمل کالا در سرویس خرید و فروش اینترنتی، امکان ارائه خدمات پستی به صورت منصفانه به تمامی بازارهای طرف قرارداد و اطلاع سریع بدنه اجرایی شرکت پست از سفارش‌های ارسال شده را از ویژگی‌های این سامانه برشمرد.

مدیرکل فناوری اطلاعات پست درخصوص توسعه سامانه گیت­ وی خاطرنشان کرد: در طول یک سال اخیر تلاش هایی در زمینه بهینه­ سازی پنل های موجود، تکمیل سطوح دسترسی مورد نیاز و سرویس­‌های انجام شده و این روند به طور مستمر در برنامه‌های آتی شرکت پست به منظور افزایش خدمات قابل ارائه از طریق این سامانه ادامه خواهد یافت.

میرزایی مزایای سرویس گیت‌وی را بهبود کیفیت ارایه خدمات سرویس خرید و فروش اینترنتی در سطح کشور، نظارت دقیق­تر بر عملکرد کیفی و کمی سرویس، کاهش مدت زمان سیر مرسولات در مراحل قبول و توزیع، تسریع در تعیین و ثبت سرنوشت مرسولات توسط واحدهای اجرایی پستی، افزایش میزان بهره‌وری، کاهش هزینه‌های سربار برای شرکت‌ها و فروشگاه­‌های فعال در زمینه خرید و فروش اینترنتی، تسریع در عملیات تسویه حساب‌های مالی بین شرکت پست، شرکت‌های طرف قرارداد و فروشگاه­‌های زیرمجموعه بازار الکترونیک شرکت پست عنوان کرد.

وی با بیان رشد ۱۸۵ درصدی ترافیک و درآمد شرکت پست در سرویس خرید و فروش اینترنتی افزود: در سیستم‌ها و سرویس‌های الکترونیکی نقطه پایانی در زمینه بهینه‌سازی آن نمی‌توان متصور شد و همواره بر اساس فناوری‌های نوین و نیازهای رو به تحول بازار در حال توسعه خواهند بود که امید می‌رود با فراهم کردن الزامات مورد نیاز این سامانه روز به روز بر رونق آن افزوده و ترافیک چشمگیری به شبکه تزریق شود.

 

56503

کد خبر 335532

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین