خوب در زیر جدول آی دی سی را می بینیم که 27 ژانویه منتشر شده است:
در این جدول تعداد گوشی های هوشمند بارگیری شده به مقصد را می بینیم که در سال 2012 حدود 725.3 میلیون بوده که در انتهای سال 2013 به 1004.2 میلیون (بیش از 1 میلیارد گوشی) رسیده است. در سال 2013 سامسونگ 313.9 میلیون گوشی، اپل 153.4 میلیون گوشی، هوآوی 48.8 میلیون گوشی هوشمند، ال جی 47.7 میلیون گوشی، لنوو چینی 45.5 میلیون گوشی هوشمند و سایر گوشی ها 349.9 میلیون گوشی (نوکیا داخل این مجموعه قرار می گیرد) راهی مقصد کرده اند. در مقایسه آمار سال 2013 با 2012 لنوو 91 درصد رشد عرضه، ال ج 81 درصد رشد عرضه، هواوی 67.5 درصد رشد عرضه، اپل 12.9 درصد رشد عرضه و سامسونگ نیز 42.9 درصد رشد در بخش عرضه گوشی های هوشمند را به خود اختصاص داده اند که در این بین رشد لنوو، ال جی و هواوی از سایرین چشمگیرتر بوده است و انتظار این رشد در سال 2014 نیز می رود.
در اینکه حدود1 میلیارد گوشی هوشمند راهی بازارهای مصرف در جهان شده، شکی نیست اما اینکه چه تعداد از این گوشی ها فروخته شده نیز جای بحث دارد. (معمولا کمپانی ها علاقه ای به شفاف کردن این قسمت یعنی فروش واقعی ندارند چرا که مستقیما روی بازار سهام تاثیر گذار است)
آمار متناقض تا جایی حایز اهمیت می شود که همگان صحبت از فروش کند گوشی هوشمند گلکسی اس 4 می کنند و می گویند قرار است امسال گلکسی اس 5 زودتر راهی بازار شود تا جبران فروشهای کم اس4 را کند اما سامسونگ از اینکه خود را شماره یک سازندگان بداند برایش خیلی مهم شده و این در حالی است که ارزش سهام اش بدلیل مشکلات ناشی از فروش کند گوشی هوشمند 9 میلیارد دلار سقوط کرد {لینک}
در زیر نیز آمار عرضه شده از سوی استراتژی آنالیتیکس را مشاهده می کنید:
بر اساس آمار منتشره از سوی این موسسه، در فصل چهارم مالی سال 2012 حدود 217 میلیون گوشی هوشمند راهی بازارهای جهانی شد که این رقم در فصل مشابه سال 2013 با 34 درصد رشد به 290 میلیون گوشی رسید. کل گوشی های عرضه شده به 990 میلیون گوشی رسید که این رقم در سال 2012 حدود 700 میلیون گوشی بود. البته در مجموع، رشد عرضه 43 درصدی سال 2012 به 41 درصد در سال 2013 کاهش پیدا کرد. بر اساس این آمار سامسونگ با 319 میلیون گوشی 32 درصد بازار عرضه را در سال 2013 از آن خود کرد. اپل هم با عرضه 153 میلیون گوشی 15 درصد بازار را از آن خود کرد. این دو کمپانی در مجموع بیش از نیمی از عرضه جهانی را در اختیار گرفته و رقبایی چون هوآوی، ال جی و لنوو آن دو را به چالش کشیدند.
رشد عرضه هوآوی، ال جی و لنوو دو برابر سریعتر از متوسط عرضه جهانی بوده است و انتظار می رود هوآوی در سال 2014 در بازار اروپا بدرخشد و فروشهایش بیشتر گردد و این در حالی است که پیش بینی ها از فروش بیشتر ال جی در بازار امریکای لاتین حکایت دارد و لنوو مجهز به اندروید نیز در بازار چین علاقمندان بیشتری در سال 2014 پیدا کند.
اگر سامسونگ و اپل برای حفظ قدرت عرضه خود نیاز به حفظ مکان خود در جدول دارند باید بیشتر روی استراتژی های جدید خود تمرکز کنند. واقعیت این است که رقبای چینی برای سامسونگ زنگ خطر جدی را به صدا درآورده اند و حالا تصمیم اپل برای فروش آیفون4 در هند و فروش سایر محصولات خود در چین می تواند به تنش های جدید در بازار جهانی گوشی های هوشمند بینجامد.
منابع: انگجت ، استراتژی آنالیتیکس،
56501
نظر شما