زلزله 5.1 ریشتری چلگرد به 800 واحد مسکونی در شهرستان کوهرنگ خسارت وارد کرده، این در حالی است که هلال احمر بیش از 100 دستگاه چادر برای اسکان زلزله زدگان برپا کرده است.

مدیرکل دفتر بازسازی و حوادث غیرمترقبه چهارمحال بختیاری با بیان اینکه زلزله به 800 واحد مسکونی در شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری خسارت وارد کرد، به واحد مرکزی خبر گفت: پنج گروه درحال بازرسی از واحدهای مسکونی خسارت دیده هستند و تاکنون این تعداد واحد مسکونی خسارت دیده را شناسایی کردند.

فرهادی افزود: در شهرستان کوهرنگ 224 روستا وجود دارد که در زلزله، بیشتر روستاهای اطراف دچار خسارت شدند. البته میزان دقیق خسارت در آینده نزدیک مشخص می شود.

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر هم به نسیم آنلاین گفت: بیش از 100 دستگاه چادر، چهارشنبه شب در قالب دو اردوگاه در منطقه زلزله‌زده چلگرد در چهارمحال و بختیاری توسط هلال‌ احمر برپا شد و حدود 100 خانواده به علت احتمال تخریب منزلشان بر اثر پس لرزه‌های احتمالی، در این چادرها اسکان موقت یافتند.

حسین درخشان با اشاره به اینکه برخی از رسانه‌ها خبری را مبنی بر ترک‌خوردگی و تخریب 10 تا 30 درصدی منازل مسکونی در منطقه چلگرد را منتشر کرده بودند، افزود: بر اساس بررسی‌های سازمان امداد و نجات هلال احمر تخریب منازل به این وسعت نبوده و گاهی مسئولان شهرها برای دریافت بودجه بیشتر چنین خبرهایی را منتشر می کنند.

بامداد دیروز چهارشنبه زلزله ای به بزرگی 5.1 ریشتر و عصر چهارشنبه نیز زمین لرزه 4.1 ریشتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ را لرزاند.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    6 0
    خیلی عجیبه. چرا همه بی تفاوتن نسبت این مورد؟ قبلا که زود عکس و فیلم میومد و خبر داغ میشد. حالا چند صد خانواده در اون برف و یخبندان کوهرنگ آواره و بی خونه شدن اونوقت هیشکی عین خیالش نیست. نه رسانه ها نه مردم نه دولت.