پایگاه اینترنتی آسیا تایمز در تحلیلی درباره رابطه ایران و سایر کشورهای سلطه گر از جمله روسیه و انگلیس به سه مطالبه اصلی ملت ایران در انقلاب اسلامی اشاره کرده است.

به گزارش خبرآنلاین این پایگاه اینترنتی نوشته است: با اینکه انقلاب اسلامی سال 1979 میلادی ایران تغییرات سیاسی فراوانی ایجاد کرد ولی بسیاری واقعیت ها درباره ایران ثابت باقی مانده است.

این عناصر ثابت عبارتند از عنصر فرهنگ ایرانی، دلبستگی به تاریخ طولانی ایران و علاقه به داشتن زندگی بهتر. مهمترین شعارهایی که مردم در آستانه انقلاب ایران سر می دادند عبارت بود از آزادی، استقلال و عدالت اجتماعی.

به نوشته این منبع خبری، منظور از آزادی برای ایرانیان ، آزاد شدن از ظلم و ستم داخلی، منظور از استقلال، استقلال از مداخله خارجی و منظور از عدالت اجتماعی نیز توزیع عادلانه تر ثروت بوده است.

این روزنامه سپس تاریخچه ای از ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی، وابستگی ایران به کشورهای غربی و مداخلات بی پایان آنها در کشور و فقر و نبود عدالت اجتماعی که منجر به انقلاب شد ارائه داده است.

آسیا تایمز در پایان با اشاره به جمیع جهات و بیان اینکه فرصت مناسبی برای برطرف کردن دشمنی ها میان آمریکا وایران فراهم شده است می نویسد: زمان آن است که آمریکا صفحه جدیدی را در روابط با ایران رقم زند و دوره ای از همکاری را که به نفع دو کشور باشد، شروع کند.

4949

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =