ایسنا نوشت:

نتایج یک مطالعه جدید آشکار ساخت که ویتامین E و دیگر آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند خطر ابتلا به سرطان ریه را در افراد مستعد ابتلا به این سرطان نظیر سیگاری‌ها افزایش دهد.

آنتی‌اکسیدان‌ها، ترکیب‌های شیمیایی هستند که از اکسیده شدن دیگر مولکول‌ها جلوگیری می‌کنند بنابراین برخی از انواع آسیب‌های سلولی را که منجر به سرطان می‌شوند به تاخیر می‌اندازند.

مدت‌ طولانی است که تصور می‌شود آنتی‌اکسیدان‌ها برای پیشگیری از سرطان‌ مفید هستند اما آزمایش‌های کلینیکی اخیر نشان داده است که این ترکیبات در واقع نمی‌توانند از ابتلای افراد سیگاری به سرطان ریه پیشگیری کند هرچند دلیل این امر هنوز مشخص نیست.

متخصصان سوئدی با استفاده از دو آنتی‌کسیدان معمول شامل ویتامین E و دارویی موسوم به «ناستیل سیستین»، تاثیر مکمل‌های آنتی‌اکسیدان را در موش‌هایی که تومورهای کوچکی در ریه‌هایشان وجود داشت بررسی کردند.

«مارتین برگو»، متخصص ارشد این مطالعه از دانشگاه گوتنبرگ سوئد گفت: آزمایش‌ها تایید کرد که آنتی‌اکسیدان‌های مصرفی در این موش‌ها موجب افزایش سه برابری تعداد تومورها می‌شوند.

بورگو همچنین افزود: تاثیر آنتی‌اکسیدان‌ها به دوز مصرف آنها بستگی دارد به این مفهوم که در صورت مصرف دوز پایین‌تر، رشد تومورها هم با سرعت کمتری انجام می‌شود.

این متخصصان همچنین با بررسی سلول‌های سرطانی ریه انسان دریافتند که آنتی‌اکسیدان‌ها سرعت رشد این سلول‌ها را افزایش می‌دهند.

 به نظر می‌آید آنتی‌اکسیدان‌ها از طریق کاهش میزان پروتئین کلیدی بازدارنده تومور موسوم به P53، پیشرفت سرطان را تسریع می‌کنند.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =