جنازه بازیگر برنده اسکار در آپارتمان خانه‌اش پیدا شد

فیلیپ سیمور هافمن بازیگر آمریکایی که برای فیلم «کاپوتی» برنده اسکار شد، در 46 سالگی درگذشت.

به گزارش خبرآنلاین، مقامات رسمی گفتند فیلیپ سیمور هافمن در آپارتمان خود در محله وست ویلیج در منهتن از دنیا رفته است. او 46 ساله بود.

هنوز علت مرگ هافمن مشخص نیست، اما مقامات احتمال می‌دهند او به خاطر مصرف بیش از حد مواد مخدر مرده باشد. آن‌ها گفتند در بازوی او یک سوزن سرنگ پیدا کرده‌اند.

وال استریت جورنال گزارش داد جنازه هافمن ساعت 11:15 صبح یکشنبه توسط یک فیلمنامه‌نویس در حمام خانه‌اش پیدا شد.

هافمن سال 2005 برای بازی در ترومن کاپوتی نویسنده در فیلم «کاپوتی» به کارگردانی بنت میلر برنده اسکار بهترین بازیگر مرد شد.

او اخیرا در جشنواره فیلم ساندنس شرکت کرد تا برای دو فیلم جدیدش «God's Pocket» و «یک مرد تحت تعقیب» به کارگردانی آنتون کوربین تبلیغ کند. او همچنین در حال بازی در دو دنباله بعدی فیلم «بازی‌های گرسنگی» بود.

هافمن سال گذشته در یک برنامه 10 روزه ترک هروئین شرکت کرد. او بعدا فاش کرد که در جوانی معتاد به هروئین بوده، اما برای 20 سال پاک بوده است.

او با خنده‌های شیطانی و جثه چاق خود اغلب در نقش‌های مکمل می‌درخشید. هافمن اغلب با پل تامس اندرسن همکاری می‌کرد و در تعدادی از فیلم‌های او مانند «جفت چهار»، «شب‌های بوگی»، «ماگنولیا»، «عشق پریشان» و «مرشد» بازی کرد و برای فیلم آخر نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل شد.

او برای فیلم‌های «شک» و «جنگ چارلی ویلسن» هم نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل بود و برای کار خود در نمایش‌های «غرب واقعی» و «سفر روز طولانی به شب» نیز نامزد جایزه تونی شده بود.

هافمن عمیقا در دنیای تئاتر نیویورک درگیر بود و یکی از مدیران هنری شرکت لابیرینث تیه‌تر بود، جایی که در آن چند نمایش هم کارگردانی کرد. از نمایش‌های او در مقام بازیگر می‌توان به «مرغ دریایی» و «تاجر ونیزی» اشاره کرد.

او در فیلم‌های مستقل مانند «خوشبختی» تاد سولوندز، «آقای ریپلی بااستعداد» آنتونی مینگلا، «ماگنولیا» تامس اندرسن، «تقریبا مشهور» کامرون کرو، « State and Main» دیوید ممت، «ساعت بیست و پنجم» اسپایک لی و «پیش از آنکه شیطان بفهمد مرده‌ای» سیدنی لومت بازی کرد و در فیلم‌های استودیویی مانند «اژدهای سرخ»، «کلد مانتین» و «ماموریت غیرممکن 3» هم ظاهر شد.

هافمن متولد 23 ژوئیه 1967 در فیرپورت در نیویورک و دانش‌آموخته رشته تئاتر از دانشگاه نیویورک بود. او سال 1991 با بازی در یکی از اپیزودهای سریال «قانون و نظم» وارد حرفه نمایش شد و همان سال با فیلم «Triple Bogey on a Par Five Hole» به دنیای سینما پا گذاشت.

«گردباد»، «لبووسکی بزرگ»، «پچ آدامز»، «بی‌نقص»، «پالی آمد»، «عید مارس» و «مانیبال» از دیگر فیلم‌های مهم هافمن است. او سال 2010 با فیلم «جک قایق سواری می‌کند» برای اولین بار روی صندلی کارگردانی نشست، اما فیلم او خیلی مورد توجه قرار نگرفت.

ورایتی / 2 فوریه / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    111 3
    یکی از با استعدادترین بازیگران هالیوود بود، مانی بال،مرشد،کاپوتی، جنگ چارلی ویلسون،مگنولیا و ... همه بازیهاش شاهکار بودن. خداوند بیامرزدش.
  • بی نام IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    81 3
    عجبببببببببب.باورش سخته
  • بی نام A1 ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    92 7
    امان از هروئین لعنتی که به هیچکس رحم نمیکنه اقا تو رو جون مادرتون نکشید
  • بی نام IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    143 0
    ای بابا! خیلی ضدحال بود لامصب این بازیگرای خوب می میرند.
  • مصطفی IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    27 4
    اه این !!!!!!!!!!!!11 چه بازیگری بود حرف نداشت ولی خوب امان از پول زیادی و ....
  • بی نام EU ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    41 1
    خیلی حالم گرفته شد
  • علی.ا IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    48 2
    واقعا ضایعه بزرگی برای صنعت سینمای آمریکا یا به عبارت بهتر سینمای دنیا بود. سینما یکی از چهره های بزرگ، با استعداد و خوبش رو که جا داشت تا سال های سال همچنان بدرخشه از دست داد. چند سال باید بگذره تا یه همچین استعدادی که نه به خاطر چهره جذاب که به دلیل قدرت بازی و نقش آفرینیش در قله سینمای دنیا درخشیده پرورش پیدا کنه. واقعا جای تاسف داره.
  • میلاد A1 ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    33 0
    اخیرا فیلم hunger games رو ازش دیدم.ازاین خبر شوکه شدم.
  • بی نام A1 ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    32 0
    چه مرگ غریبی واقعا متاسف شدم همیشه یه بازیگر مکمل عالی بود..
  • بی نام IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    24 1
    وای متاسف شدم خیلی
  • بی نام A1 ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    60 0
    خبر آنلاین خیلی بد تیتر زدی ، قاتل و تروریست که نمرده ، برای بازیگری با کلکسیونی از فیلم ها و جوایز عالی باید کمی محترمانه تر نوشت ...
    • بی نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
      7 0
      صددرصد با نظرت موافقم. بازيگر به اين بزرگي فوت كرده ولي فقط به خاطر آمريكايي بودنش خبرآنلاين اينطوري تيتر زده. البته ميدونم كه چاپ نميكنيد
  • بی نام IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    2 0
    خدا رحمتش کنه. ما که ازش بدی ندیدیم و فقط از بازی هاش لذت بردیم
  • علی IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    2 0
    اوه . باورم نمیشه .
  • علی IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    2 0
    شوک زده شدم وقتی دیشب شنیدم. خدا رحمتش کنه.
  • آرش US ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    2 0
    خیلی ناراحت شدم ، بازیگر خیلی خوبی بود :((((((
  • منتقد سینما ابوطالب A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    0 4
    بازیش تو سریال لاست خیلی جالب بود یه بازی بی نقص و فوق العاده را در سریال دکستر داشت حالا با مردن این هنرمند کی نقش دکستر مورگان را توی سریال دکستر را بازی میکنه من عاشق سریال دکستر و لاست بودم چند بار نگاه کردم حالا من چیکار کنم
    • بی نام A1 ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
      3 0
      اين دو تا نقشي كه گفتي رو دو تا آدم متفاوت بازي كردن اصلا اين بنده خدا نبودن ....سريال كه ميبيني بيشتر دقت كن منتقد سينما!!!! دكستر مورگان اسمش مايكل هاله