ارتفاع برف یک‌متر و ۷۰سانتیمتر شد/ بی‌برقی در تنکابن و نشتارود/ خسارت شدید به باغات مرکبات و دامداران

رییس سازمان مدیریت بحران از ارتفاع ۱۷۰ سانتیمتری برف در برخی نقاط استان های شمالی خبر داده است. این درحالی است که بحران دراین مناطق هنوز تمام نشده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: حجم برف باریده شده طی یک هفته گذشته در ۶۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده و به یک متر و ۷۰ سانتی متر رسیده، خسارت به محصولات کشاورزی بالاست اما مشکل آب و برق مناطق شمالی تا فردا حل می‌شود.

به گزارش فارس، حسن قدمی در حاشیه ششمین کنگره بین‌المللی سلامت در حوادث و بلایا گفت: از استان مازندران آخرین جلسه را شب گذشته در تنکابن برگزار کردیم. طبق تصمیمات رئیس‌جمهور و ابلاغیه وزیر کشور، نیروهای مسلح از جمله ‌ارتش و سپاه وارد عرصه شده‌اند. مدیران استانی نیز آمارهای لازم را ارائه دادند که طبق آن تا 90 درصد مشکلات شهری برطرف شده است.

وی ادامه داد: مشکلی که وجود دارد روستاهای صعب‌العبور است که ظرف امروز و فردا مشکلاتشان تمام می‌شود و مشکل آب و برقشان حل می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران وزارت کشور گفت: تا این لحظه مورد فوتی گزارش نشده است و حدود 50 تا 60 نفر که در پی این حوادث مجروح شدند اما نیازی به بستری نداشته‌اند.

وی تصریح کرد: خسارت وارده هنوز برآورد نشده اما پیش‌بینی می‌شود که رقم آن بالا باشد چرا که عمده خسارت مربوط به مسائل کشاورزی است چرا که اکثر باغ‌های مرکبات خسارت شدیدی دیده‌اند.

قدمی تأکید کرد: این سرما با تحقیقی که انجام شده در 60 سال گذشته بی‌سابقه بوده است. آخرین آمار برف شدید مربوط به سال 42 است که 60 سانتیمتر ضخامت برف بوده است اما اکنون تا یک متر و 70 سانتیمتر هم رسیده است که برای استان‌های شمالی غافلگیرکننده بوده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: پیش‌بینی می‌کنیم که ظرف امروز و فردا از حالت بحران خارج شویم و باید روال عادی‌سازی پیش گرفته شود و مردم نیز باید دخیل شوند چرا که برای رفع مشکلات احتیاج به انجام کارهای سنگین نداریم اما می‌توانند همانند گذشته نیروهای مردمی سهم عمده‌ای در برطرف کردن مشکلات ایفا کنند.

قدمی با اشاره به اینکه استان گیلان و غرب مازندران درگیر این حوادث بوده، گفت: حوادث برفگیر شمال کشور حجم سنگینی داشته و این موضوع امدادرسانی را کند می‌کند.

قدمی افزود: استان‌های معین درگیر این مسئله بودند. از 2 روز گذشته مشکل این استان‌ها برطرف شده اما مشکل عمده ما عدم امکان عبور از جاده‌ها بوده است. مسئولیت پاکسازی جاده‌ها بر عهده وزارت راه و شهرسازی است. اقدامات خوبی انجام داده‌اند اما حجم کار بسیار گسترده بوده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه 30 استان کشور به جز هرمزگان درگیر بارش برف و سرما هستند، گفت: اکثر استان‌های ما مشکل برف را داشته‌اند اما به شدت استان‌های گیلان و مازندران نبوده است.

 

ادامه مشکل برق در تنکابن و نشتارود

مدیرعامل شرکت توانیر از اعزام 127 اکیپ این شرکت برای حل مشکل برق در استان‌های شمالی خبر داد.

به گزارش ایسنا، همایون حائری با اشاره به اعلام 127 اکیپ از روز اول وقوع بحران در مازندران، افزود: از این میان 72 اکیپ مربوط به شرکت‌های توزیع برق مازندران بوده‌اند و مابقی از استان‌های همجوار اعزام شده‌اند که خوشبختانه در این مدت مشکلات به حداقل خود رسید.

وی با بیان اینکه همچنان در شهرهای تنکابن و نشتارود مشکلاتی وجود دارد، گفت: با این وجود 95 درصد مردم برق دارند و البته شکستگی‌های درختان و افتادن آنها روی سیم‌ها نیز سبب بروز مشکلاتی شده است.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: طی امروز و فردا وضعیت برق پایدار در منطقه ایجاد خواهد شد و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

 

توضیحات محمدعلی نجفی درباره بحران گیلان

به گزارش ایسنا، محمدعلی نجفی استاندار گیلان بارش برف در این استان را بی‌سابقه ارزیابی کرد و گفت: برف امسال از برف‌ سال‌های 83 و 86 نیز سنگین‌تر بود و تمام شهرستان‌های استان را درگیر کرد؛ ‌به طوری که علی‌رغم اینکه 48 ساعت قبل از بارش‌ها جلسات بحران تشکیل شده و امکاناتمان را دخیل کرده‌ بودیم،‌ مشکلاتی پیش آمد.

وی حضور مدیریتی و آماده‌باش را از مواردی توصیف کرد که سبب کاهش تلفات در استان شد و افزود: در روز اول موج بارش‌ها از آستارا آغاز شد و در روز دوم از صومعه‌سرا تا رودسر و لاهیجان را دربر گرفت؛ به طوری که ارتفاع برف در برخی نقاط استان حتی به سه متر هم رسید.

استاندار گیلان از بکارگیری تمام امکانات سپاه، ارتش، ناجا، پلیس راه، نیروی دریایی و ... در امدادرسانی و ارائه خدمات به برف‌زدگان خبر داد و گفت: تمام تلاش ما این بود که مردم با کمترین مشکل روبرو شوند.

نجفی با بیان اینکه نگذاشتیم جریان آب، برق و گاز شهروندان قطع شود، گفت: البته هزینه‌های مقطعی نیز در سطح استان رخ داد که به سرعت آن را رفع کردیم.

وی ادامه داد: متاسفانه علی‌رغم این حضور، برخی از استان‌های ما همچنان با مشکلاتی روبرو هستند اما توانسته‌ایم تمامی راه‌های اصلی و فرعی را بازگشایی کنیم و در حال حاضر تعدادی از روستاهای ما در مناطق صومعه‌سرا، رودبار، املش، ماسوله و ... مشکلاتی دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه هنوز راه‌هایی وجود دارد که مسکوت مانده، گفت: اما بخش خدماتی را فعال کردیم و تلاشمان بر این است که برای مردم مشکلی ایجاد نشود.

نجفی که در یک برنامه زنده تلویزیونی صحبت می‌کرد، مهم‌ترین مشکلات استان را درگیر شدن تمامی امکانات راه و ترابری گیلان در بحث برف عنوان کرد و گفت: متاسفانه به همین علت بسیاری از تجهیزات ما زمین‌گیر یا مستهلک شده است.

وی از وارد شدن خسارت به مرغداری‌ها، دامداری‌ها، بخش‌های کشاورزی و صنعتی در استان خبر داد و گفت: متاسفانه به این بخش‌ها آسیب جدی وارد شده است.

استاندار گیلان با اشاره به احتمال بروز 20 تا 30 نوع بلایای طبیعی از میان 40 بلای طبیعی شناخته شده در جهان در استان گیلان، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از امکاناتمان را در جریان این بارش‌ها از دست داده‌ایم،‌ تقاضا داریم که نسبت به تامین اعتبارات و ماشین‌آلات برای استان گیلان اقدام کرده و دستگاه‌های موجود را نوسازی و بازسازی کنند تا در آماده‌باش باشیم.

 

بازگشایی 180 کیلومتر از راه‌های اصلی غرب مازندران

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از بازگشایی 180 کیلومتر از راه‌های اصلی غرب مازندران خبر داد.

سید علی اسد در گفت‌وگو با ایسنا از تلاش شبانه روزی راهداران برای بازگشایی راه‌های ارتباطی غرب استان خبر داد و گفت: با تلاش راهداران 180 کیلومتر از راه های غرب مازندران، حد فاصل محمودآباد تا رامسر برفروبی و بازگشایی شد.

وی ادامه داد: پس از بارش سنگین و مداوم برف و کولاک در غرب استان و انسداد محورهای ارتباطی، نیروهای راهداری بلافاصله با تمامی امکانات و ماشین آلات راهداری اقدام با بازگشایی محورهای ارتباطی کردند.

اسد به اجرای عملیات برفروبی در سطح محورها اشاره کرد و افزود: 35 اکیپ راهداری راه و شهرسازی با در اختیار داشتن 103 دستگاه از انواع ماشین آلات راهداری از جمله لودر، بلدوزر و گریدر اقدام به عملیات برفروبی کرده‌اند.

مدیر کل راه و شهرسازی مازندران افزود: با توجه به حجم بالای برف و با هماهنگی صورت گرفته 30 دستگاه ماشین آلات از استان‌های معین قزوین، گلستان، خراسان شمالی، تهران، البرز، زنجان و سمنان به مازندران اعزام شده است.

وی با اشاره به توان سخت افزاری بخش خصوصی برای اجرای عملیات برفروبی، افزود: علاوه بر بکارگیری امکانات موجود، توانستیم با تعامل و همکاری، 27 دستگاه از انواع ماشین آلات راهسازی و راهداری بخش خصوصی و پیمانکاران این حوزه را بکار گیریم. 200 نفر از نیروهای انسانی مجرب و متخصص در قالب اکیپ های تعمیرات، تعویض روغن و سوخت، جوشکاری و برش نیز در منطقه مستقر شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تصریح کرد: در حال حاضر تمامی پتانسیل اجرایی این اداره کل صرف بازگشایی محورهای روستایی و فرعی مناطق شده که پیش‌بینی می‌شود حداکثر تا 48 ساعت آینده تمامی راه‌های ارتباطی، بازگشایی و تردد در آنها برقرار شود.

وی خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده است علاوه بر بکارگیری تمامی امکانات همچون ماشین آلات راهداری و تجهیزات لازم برای مقابله با حوادث و راهداری زمستانی، مهمترین عامل در رفع مشکلات، مدیریت صحیح و منطقی و به موقع برای اخذ تصمیمات است. تقاضا داریم مسئولان در تمامی عملیات‌ها و شرایط کاری، حضور فعال موثر و نظارت مستقیم داشته باشند.

 

آخرین وضعیت ارائه خدمات درمانی در استان‌های برف‌زده

به گزارش ایسنا، دکتر محمد آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت در حاشیه ششمین کنگره بین‌المللی حوادث و بلایا، درباره نحوه خدمات‌رسانی در استان‌های برف‌زده، گفت: بیمارستان‌های غرب استان مازندران طی دو روز گذشته به دلیل قطع آب و برق دچار بحران شده بودند، اما اکنون امکانات برقرار و مشکلات برطرف شده است. از شب گذشته نیز برق بیمارستان تنکابن وصل شده و ارائه خدمات درمانی در حال انجام است.

وی به محدودیت‌های رفت و آمدی ناشی از نبود آمبولانس‌های دو محوره (کمک‌دار) در ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی اشاره کرد و گفت: از آنجا که ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی کشور فاقد آمبولانس‌های کمک‌دار است، رفت و آمد در مناطق صعب‌العبور و لغزنده با مشکل مواجه است، اما در مجموع اورژانس 115 تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات به بیماران اورژانسی و انتقال آنها به مراکز درمانی انجام می‌دهد.

آقاجانی کمبود زنجیر چرخ را از دیگر مشکلات مطرح در ارائه خدمات به بیماران اورژانسی از سوی آمبولانس‌های اورژانس 115 عنوان کرد و گفت: به دلیل بسته بودن مغازه‌ها، بسیاری از امکانات با مشکل مواجه بود اما خوشبختانه با همکاری تمام دستگاه‌های مربوطه، مشکلات در حال برطرف شده است. در مجموع اکنون همچنان در رفت‌وآمد از معابر دچار مشکل هستیم.

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، در صورتی که امروز هوا مساعد باشد، ماموریت‌های امداد هوایی نیز آغاز می‌شود، چرا که به دلیل شرایط جوی نامساعد، امکان ارائه خدمات امداد هوایی وجود نداشت.

 

کمبود آب در 29 روستای مازندران

مدیرعامل آبفا گفت: در حال حاضر در 29 روستای مازندران مشکل کمبود آب داریم.

به گزارش ایسنا، مهندس حمیدرضا جانباز درباره وضعیت آب در استان مازندران و گیلان، گفت: با توجه به گستردگی بارش برف در استان مازندران و قطع گسترده برف، برخی منابع آبی ما دچار مشکل شد اما به سرعت ژنراتورهای ما آغاز به کار کرده و سعی بر رفع مشکل کردیم.

وی با بیان اینکه در ابتدا حدود 60 تا 70 درصد منابع آبی ما وارد مدار شد، گفت: با پیگیری‌های شرکت توانیر، به جز تنکابن و یک شهر دیگر در حال حاضر مشکلی در بخش تامین آب نداریم.

مدیرعامل آبفا گفت: در زمان ابتدایی قطع برق حدود 145 روستا دچار کمبود آب شدند که با وصل جریان برق صبح روز سه‌شنبه 70 روستا و در حال حاضر در 29 روستا مشکل کمبود آب داریم.

جانباز که در یک برنامه زنده تلویزیونی صحبت می کرد، از سفر وزیر نیرو در روز چهارشنبه به استان مازندران خبر داد و گفت: وزیر با حضور در منطقه از نزدیک شاهد اقدامات عوامل تحت مدیریتش خواهد بود.

 

درخواست شرکت گاز از مازندرانی‌ها

معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران مصرف گاز در روز گذشته را یک رکورد بی‌سابقه توصیف کرد و از مازندرانی‌ها خواست، یک بخاری روشن کنند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا غروی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته 570 میلیون مترمکعب گاز در کشور مصرف شده، گفت: از این میان 517 میلیون مترمکعب مربوط به مصرف خانگی و تجاری عمومی بوده است که این یعنی 90 درصد گاز در بخش خانگی عمومی صرف شده که رکوردی بی‌سابقه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در همین تاریخ سهم مصرف خانگی 394 میلیون مترمکعب بود، افزود: مقایسه دو آمار بیانگر اضافه مصرف 123 میلیون مترمکعبی گاز است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه در برخی نقاط انتهایی، شبکه‌های گازرسانی با افت فشار مواجه هستند، گفت: همین امر منجر به قطع گاز در برخی مناطق شد که پرسنل شرکت ملی گاز به سرعت وارد عمل شدند.

غروی با اشاره به وجود 20 میلیون واحد مسکونی مصرف‌کننده گاز طبیعی، تصریح کرد: اگر در این واحدها یک بخاری روشن باشد و در مصرف گاز صرفه‌جویی شود، شاهد کاهش 50 میلیون مترمکعبی در مصرف گاز خواهیم بود که این رقم می‌تواند مشکل گاز را مرتفع کند.

وی که در یک برنامه زنده تلویزیونی صحبت می‌کرد، از مشترکین گاز خواست در این روزها یک بخاری را در مسیر مصرف قرار داده و از روشن کردن شعله‌های دیگر پرهیز کنند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به وضعیت استان مازندران، گفت: از مازندرانی‌ها درخواستمان این است که در مصرف گاز صرفه‌جویی کرده و با روشن کردن تنها یک بخاری، مطمئن باشند که گازشان قطع نخواهد شد.

 

امدادرسانی هلال احمر به 30 هزارمسافر زمستانی در شش روز گذشته

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به 30 هزار نفر از مسافران زمستانی گرفتار در جاده ها و مسیرهای مواصلاتی سخت گذر و کوهستانی خبر داد.

پیرحسین با تشریح آخرین اقدامات انجام شده از سوی گروه های امدادرسان هلال احمر در 28 استان متاثر از برف، یخبندان و سرمای شدید به ایرنا گفت: این خدمات امدادی (از دهم تا 16 بهمن جاری) از سوی گروههای امدادرسانی اعزام سریع در این استان های کشور انجام شده است.

وی توضیح داد:در مدت یادشده امدادگران توانستند با ارائه خدمات تخصصی اسکان اضطراری و موقت شش هزار و 700 نفر از مسافران زمستانی را در پایگاههای امداد و نجات جاده ای و شهری هلال احمر و مساجد بین راهی و پایگاههای راهداری اسکان دهند.

کولیوند اضافه کرد: همچنین با تلاش نیروهای امدادرسان 249 نفر از مصدومان و متاثرین از برف و سرما که 24 نفر از آنان زنان باردار بوده اند، به مراکز درمانی و بیمارستانی اعزام و 90 نفر دیگر از مصدومان نیز از سوی نیروهای امدادرسان در محل درمان سرپایی شدند.

این مقام مسئول از سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد، امدادرسانی به سه هزار و 730خودروی گرفتار و در راه مانده برف و کولاک از دیگر اقدامات انجام شده از سوی نیروهای امدادرسان هلال احمر در خدمات رسانی به مسافران زمستانی بوده است.

وی افزود: این خدمات رسانی امدادی با مشارکت گروههای امدادرسان در جاده ها در مسیرهای مواصلاتی سخت گذر ادامه دارد و نیروهای امدادرسان هلال احمر آماده پاسخگویی فوری به انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت هستند.

کولیوند از عموم مردم خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت اضطراری عمومی و پیچیده حوادث یادشده با شماره 112 مرکز پاسخگویی اضطراری سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

 

مرگ 15 نفر در غرب مازندران بر اثر بیماری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تاکنون هیچ فوتی بر اثر سرما و یخ زدگی در غرب استان مشاهده نشده است.

قاسم جان بابایی با بیان اینکه 15 نفر در غرب استان جان خود را از دست داده‌اند به ایسنا گفت: این فوتی‌ها بر اثر سرما و یخ زدگی نبوده بلکه بر اثر بیماری‌هایی که داشته و در بیمارستان‌ها بستری بودند جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: بر اثر سرما بیشتر شاهد زمین خوردگی و شکستگی دست و پا بودیم.

جان‌بابایی یادآور شد: بعداظهر امروز یک فروند هلی‌کوپتر اورژانس 115 به همراه تجهیزات پزشکی و دارو برای بیماران خاص به غرب استان اعزام می‌شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 41
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    73 73
    استانهای شمالی جز مظلوم ترین استانها هستن.اگه الان بعضی استانهای دیگه بودن داد و بیداد همه در میومد.ولی تو این ماجرا که بی تدبیری مسئولین باعث گرفتاری شدید برای دوست داشتنی ترین شهرهای شمال و ایران(رامسر شهسوار نوشهر نور..)شده انگار نه انگار قضیه خنده بازار یادتون هست؟
    • شهاب IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
      92 13
      والا میگن آب معدنی شده 5000 تومان. شما به خودتون رحم نمی کنین. از بقیه چه انتظاری دارین؟
    • بی نام IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
      51 12
      یک سر برید سیستان تا با محرومیت آشنا بشید!
    • بی نام A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
      13 32
      آقا شهاب وقتی اب قطع میشه و دیگه پیدا نمیشه قیمتش بالا میره یعنی واقعا شما این موضوع به این راحتی رو نفهمیدی؟انتظار ما از بقیه حداقل اطلاع رسانی این شرایط اسفناک بود نه اینکه وزیر نیرو بعد از یه هفته تازه زحمت بکشن بیان مازندران یا استاندار ماندران بگن همه چی عالیه.
    • بی نام A1 ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
      20 5
      اشاره این همشهری ما به زلزله اهره که بعدش خنده بازار پخش شد و اعتراضات روزنامه ها و ... ولی در برف شمال به درستی وضعیت منطقه رو نشون ندادن و بیشتر سکوت کردن
    • بی نام A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
      21 11
      من کارم یه جوریه که به نقاط مختلف ایران سفر کرده و چند ماه یا چند سالی زندگی کرده ام ، تو مازندران و اردبیل هیچ نظارت و انصافی بر قیمتها و کیفیت کالاها بخصوص کالاهایی که سوغات آن منطقه هستند نیست . حتی به خودشونم رحم نمیکنند ، اگر هم اعتراض کنی ممکنه درگیری پیش بیاد . ولی گیلانیها ، کردها ، تمام جنوبیها ، تمام مرکزیها ، خراسانیها ، یزدیها ، کرمانیها و سمنانیها خیلی خون گرم و منصفند .
    • یوش A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
      9 11
      جواب بی نامه آخر: یه جهانگرد رفته بود تو یه شهری دید جلو شهر یه فرده کور نشسته بدون اینکه وارده شهر بشه تو سفرنامه ش نوشت: مردم این شهر همه کور بودند.تو راست میگی اگه ما مازندرانی ها میهمان نواز نبودیم تو تموم عیدها از لحاظ مسافر و میهمان نوروزی اول نمیشدیم
    • از مرکزی A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
      5 9
      بی نام آخری همه مردم ایران خصوصا هموطنان عزیز شمالی هم خونگرم و هم منصف هستن. تفرقه نندازید در کشور.
  • بی نام IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    25 68
    آیا برف شمال بدلیل ایجاد تغییرات در جو بوسیله روسیه جهت تامین برف شهر سوچی برای المپیک است ؟
    • بی نام A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
      59 4
      شروع شدن داستان بافی ..
    • سهراب IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
      47 1
      آدم رو برق صنعتی بگیره " جو " نگیره !!!
  • مازندراني A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    88 11
    اين مدير عامل گاز هم خيلي با حاله ، گاز تو شهر بابل قطعه ، بعد اين آقاميگه مازندراني ها تو مصرف رعايت كنن . حتما تو كشوردارن رعايت ميكنند . بي برنامگي خودتون است چند سال پيش هم گازمون قطع شده بود اميدوارم كه ديگه تكرار نشه يا جمع شيم گاز خونتو قطع كنيم
    • a3al IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
      31 72
      قائمشهر هم خیلی جاهاش گاز قطعه شهر های غرب استان که بماند که برق و اب هم ندارن!!! جور بقیه ی استانا رو همیشه ما باید بکشیم کیف و حال و دریاشون رو هم ما باید تامین کنیم اخرش هم ما رو تو فیلمایی مثل پایتخت مسخره میکنن مردمون هم میشینن و کلی کیف میکنن
    • جلال IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
      28 9
      پس قیمت پرتغال 5 برابر میشه..
    • بی نام A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
      30 20
      "کیف و حال و دریاشون هم تامین کنیم"!!!؟ فکر کنم یه چیز خوردی گرم بشی! دریا رو شما تامین میکنید؟! یا پول مردمی که میان دریا شما رو تامین میکنه؟
    • بی نام IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
      8 3
      میشه از سازمانهای جهانی کمک خواست اشکال نداره بعدا جبران می کنیم
  • بی نام A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    جالبه وقتی میریم شمال وقتی میری چیزی بخری فروشنده نگات میکنه مفهمه مسافری 2 برابر قیمت میده !! یه بار یه بنده خدایی پرسی چرا یارو گفت از تهران تا اینجا اومدی حلا یه آب 200 تومن گرون تر بخری. شمالی ها به خوشون هم رحم نمیکنن!!!!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
      32 42
      تو شهرهای دیگه گرون فروشی نیست؟تو کدوم شهرها اگه زبون اونجارو بلد نباشی جوابتم نمیدن؟هزار رفتار زشت و توهین امیز تهرانی ها با شمالیها رو نمیگین اونوقت200تومن میگین؟ترافیک 10برابری وقت عید ومزاحمتهای بیشماره مسافرا رو نمیگین؟خدا شاهده یه عید دیدنی نمیتونیم بریم از بس ترافیک میشه............ خبر آنلاین تو رو خدا نمایش بده
    • بی نام A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
      8 24
      دروغه
    • بی نام A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
      23 72
      راجب شمالی ها درست صحبت کن.بیشترین قهرمانان و نفرات اول کنکور از شمال ماست.فهمیدی یا نه ؟
    • بی نام A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
      36 7
      جواب بی نام دوم : تو مشهد ، با وجودی که سالی بیشتر از 30میلیون مسافر میاد و میره بجز راننده تاکسیهاش که اونم تقصیر همون مسافرهاست که بدعادتشون کردند ، غیر ممکنه نه نون گرون بشه یا کم بشه یا کلن کسی چیز گرانی را دست زوار بده ، تازه افتخار کاسبهای مشهد هم ارزون فروشی به مسافرها و زوارهاست . سال 83 که دو متر برف تو رشت اومد ، من نوشهر بودم ، نانواییها در مغازه را بسته بودند و از شب تا صبح یکسره کار میکردند تا نان تولید کنند بدند به یه عده ای ببرند رشت دانه ای 1000 تومان بفروشند (اون زمان نان لواش دانه ای 20 تومان بود )
    • علی تنکابن A1 ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
      2 2
      حالا گیرم یک نفر یه آب رو 200 تومن گرونتر میداد اما دلیل نمیشه همه اینکارو میکنن ، شما که میگی شمالیها وسیله گرون میفروشن هیچ فکر کردی این هجوم مسافرها به شهرهای شمالی واسه تفریح و خوش گذرونی چه بلاهایی که سر ما نیاورده ؟ شماها عادت دارید نمک میخورید و نمکدون رو میشکنید ...
  • majid A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    44 2
    با سلام.من تو تنکابن زندگی میکنم.پس از 6 روز بحران تازه دیروز برق نیمی از مردم رو وصل کردن.تاره تمام خیابون ها وکوچه ها به جز دو تا خیابان اصلی شهر بسته است.نمی دونم تا کی باید اینجوری باشه.بیشترین برفی که اینجا زده بود سال 86 بیست سانت سال 42 هم شصت سانت.شانس اوردیم گاز اینجا قعط نشد .احتمال فاجعه انسانی زیاد بود.راستی تلوزیون ایرانی همه چی رو عادی جلوه میده.تمام باغات مرکبات با زمین یکی شده.
  • بی نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    38 15
    واقعا جه کسی جوابگوی این عدم مدیریت هست.؟
    • ن IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
      10 3
      عزیزم شما مثل اینکه سرمای چند سال پیش و قطعی گاز و صف های نفت و چراغ نفتی و دود و زغال و اون همه بدبختی یادت رفته . تازه سرما هم به این شدت نبود
  • بی نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    35 8
    ببار آسمان ببار ،این سرزمین تشنه آب است . رودهایش خشکیده، هامونش مرده ،ارومیه اش بیمار است ،به مردمانش نگاه مکن ببار،ببار بلکه زاینده رودش جان گیرد...
    • بی نام IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
      2 8
      چی رو ببار ببار راه انداختی اخوی... پدرمون در اومد تو این چند روز... نون نداشتیم بخوریم بابا
  • بی نام A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    32 9
    شانس اوردیم این اتفاق در دولت گذشته اتفاق نیافتاد والا تا یکی دو ماه در گیر گاز واب وبرق وسایر امکانات بودیم
  • از روستای سیاهگل چال شهسوار A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    31 0
    امروز بعد 5 روز برق روستای ما وصل شد.جاده هنوز به طور کامل باز نشده.چند دقیقه قبل هلی کوپتر حلال احمر نان و کنسرو به روستا انداخت.مرکبات ما خراب شدن.ولی باز دم نانوای محل گرم که از روز اول موتور برق نان را به مردم می داد.
  • املی IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    17 0
    با سلام ما دقیقا 4روز بدون گاز هستیم واین در حالی هست که اکثراحتیاجات اولیه مانند پخت وپز وگرما ونانوایی هبه ان وابسته هست بی خیال ملت 2تا پتو میزارند گرم میشن ؟/
  • بی نام IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    29 1
    کجا هستین آقایون خبرنگار صداوسیما که از لندن و ایتالیا همش گزارش بی لیاقتی اونا رو میفرستی وقت کردی یه سر بیا تو ایران از این برف گزارش بگیرین
    • بی نام A1 ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
      25 0
      اگه الان تو آمریکا بود صدا و سیما می گفت امریکا در حال سقوطه در حال فروپاشیه و ....
  • ندا IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    22 9
    آقا من در منطقه بودم..خواهش میکنم این مظلومیت مردم غرب مازندرانو انتقال بدین..در سه روز اول بحران مدیران استان وحتی مدیران غرب مازندران که قانونا باید به ایفای وظایف میپرداختن مطلقا در خواب خرگوشی به سر می بردند.در جاده ها هیچ پلیس و هلال احمری نبود...یعنی در جواب اون آقای تهرانی عزیز که مردم رو مقصر میدونه باید عرض کنم اصلا این طور نیست ومردم از یک طرف با بیل خیابانو رو باز میکردن... از یه طرف دنبال نان وآب بودن..از یه طرف دنبال بخاری بودند....با کمال احترام این منطقه چیزی جز حیاط خلوت شما تهرانی های عزیز نیست...دید کلی در کشور هم اینه که چون شما تهرانی ها در این جا ویلا های آن چنانی ساختید وبه اون رنگ ولعاب دادید پس برخورداره در صورتی که مظلومیتش توی همین برف مشخص شد که...
  • رامسر A1 ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    8 13
    از منفی و مثبتا معلومه بیشتر خوانندگان خبر آنلاین پاییتخت نشینان و کویر نشینان محترم اند
  • بوشهری A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    5 6
    پیشنهاد میکنم که هموطنان شمالی یه سر بیان بوشهر ما که داره گاز کل کشور رو پمپاژ میکنه ببینید تا متوجه بشید محرومیت یعنی چی....
  • msx EU ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    8 1
    اقایون 6 روز بعد بحران تازه ستاد بحران تشکیل دادند !!!!!
  • بی نام EU ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    8 0
    ما همه بخاري ها رو خاموش كرديم غير از يكي اونهم با شعله خيلي كم تنها كاريه كه از دستمون بر ميومد
  • مونا IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    7 1
    اون بی نام که گفته مازندرانی ها منصف نیستن از استان گیلان و شهر رشت هست اولین بارش هم نیست که از این کامنت ها ضد مردم مازندران میذاره اقای بی نام برا هم استانی هات تو استان گیلان که گرفتار برفن چیکار کردی؟
  • بی نام A1 ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    9 1
    ما يه بار تابستون تو رشت خواستيم تو يه پاركي چادر بزنيم حال خانومم هم اون شب خوب نبود يه مامور نامردي اومد گفت جمع كنيد ممنوعه و از اين حرفا بعدش ما رفتيم يه جا خارج از شهر چادر زديم دقيقا يادمه من نزديك يك ساعت خيابوناي اطرافو گشتم تا يه آب معدني بخرم واسه خانومم اما پيدا نشد مجبور شدم از يه مسافر ديگه آب درخواست كنم خلاصه مصيبتي شد اون شب. الانم بي آبي اونا رو دارم نظاره ميكنم
  • بی نام A1 ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 1
    برف در شمال خیلی عادی معمولا هر دوسال سال در کل شمال بارش برف داریم یعنی گیلان مازندران و گلستان که قطعا در مواقعی ممکن سنگین باشد و ایجاد خسارت کند برای استان گیلان این رقم بسیار بیشتر و این پنجمین بار که این حد برف باریده ولی هیچکدام از مسئولین و مقامات ذیربط که وظایف انها خدمات رسانی در مواردی که مردم نیاز به پشتیبانی کمک های مسئولین دارند امادگی نسبی برای کمک رسانی و تامین نیاز های مهم و مورد انتظار مردم را ندارند که ایجاد شراط بحرانی و سخت برای مردم ایجاد می کند
  • salman A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    0 1
    خواهش میکنم بجای توهبن به ملیت و شخصیت هم دعا کنیم این فاجعه و فاجعه های ذیگر گریبان گیر ملت شریف ما نگردد و ذر ارامش باشیم وو از کلیه ارگاتها و نهاد ها و مردم شریف ایران که به هر نوعی کمک و احساس همدردی نمودند تشکر میکنیم جزاکم الاخیرا