روزنامه کیهان در شماره امروز خود آورده است:

اظهارات رئیس جمهور در بی‌سواد خواندن منتقدان توافق هسته‌ای ژنو، با واکنش منفی صاحب‌نظران مواجه شد.
این روز‌ها که طرح توزیع سبد کالا و نحوه اجرای آن انتقادهای بسیاری را در میان مردم، کارشناسان و رسانه‌های منتقد و حامی دولت برانگیخته است و اخبار حاصله حاکی است حتی بسیاری از اعضای هیئت دولت نیز به جرگه منتقدین پیوسته‌اند، انتظار می‌رفت دولت در این زمینه اقدام به پاسخگویی و عذرخواهی از مردم کند، اما دولتمردان در اقدامی دور از انتظار، سوژه را عوض کرده و منتقدان توافق ژنو را کم سواد و حسود خواندند!
کمتر از یک ماه پیش بود که روحانی در نشستی اعلام کرد، اگر فضای نقد وجود نداشته باشد نقد زیرزمینی می‌شود و این به نفع جامعه نیست. در حالی که نقدپذیری و استقبال از پرسشگری، از وعده‌های پیش از انتخابات و پس از تشکیل دولت یازدهم بود، چنین اظهاراتی، با واکنش منفی چهره‌های سیاسی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواجه شد.
دانشگاه باید فضایش
علمی باشد
رئیس جمهور صبح دیروز در اجلاس رؤسای دانشگاه‌‌ها و مدیران پارک‌های علم و فناوری گفت: هیچ جا علم و تحقیق را بدون محیط آزاد نمی‌توانید بیابید؛ نیازمند محیطی امن در دانشگاه‌‌ها هستیم اما نیاز به محیط امنیتی نداریم.
روحانی افزود: دانشگاه باید فضایش، فضای علم باشد، نه سیاست‌زدگی؛ فضای دانشگاه باید فضای آرام داشته باشد اما نه فضای خاموش. به دانشگاهی نیاز داریم که در آن آموزش، تعلیم و پژوهش، تحقیق و بینش باشد و دانشوری و روشنفکری آن دانشگاه بتواند فضای جامعه را عوض کند .
وی تأکید کرد: ما دنبال دانشگاهی نیستیم که در کنجی تحقیق کند و تحقیقش به جامعه برنگردد. دنبال تحقیق، فقط تا تدوین مقاله نیستیم؛ چرخه علم و فناوری در دانشگاه ما باید کامل شود. ما نیاز به پژوهش‌های توأم با اخلاق داریم. نیاز به پژوهش‌هایی داریم که اصیل و محقق از تلاش خود مایه گذاشته باشد.
دانشگاه متعلق به ملت است نه یک جناح
روحانی در همین راستا به طرح این سؤال پرداخت که «به چه مناسبت، کسی باید برای این حزب و آن حزب ،یا آن جناح و این جناح تلاش کند؟» و ادامه داد: جناح سرجای خودش. بروید یک ساختمان با پول خودتان درست کنید. از جیب مبارک؛ چرا از جیب بیت‌المال؟ «بروید ساختمان درست کنید. آنجا جمع و تبلیغ کنید. هر کاری می‌خواهید بکنید. خیلی هم خوب است، اشکال ندارد استقبال می‌کنیم. دولت هم لازم باشد کمک می‌کند اما دانشگاه متعلق به ملت است. متعلق به یک جناح نیست. کلاس دانشگاه برای همه است».
وی متذکر شد: بیاییم هم‌قسم شویم برای شایسته‌سالاری هر که عالم‌تر است، عالم‌تر و آگاه‌تر است، اخلاقی‌تر و فداکارتر است برای اینکه این کشور و این ملت را قدر بنهیم و ارج بنهیم فضا را برای پیشرفت آماده کنیم.
یک عده کم سواد نقد می‌کنند
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه چرا دانشگاه خاموش است و چرا استادان خاموشند؟، اظهار داشت: ما شهامت سقراط‌وار را می‌خواهیم. از چه می‌ترسید؟ چرا یک کار بزرگ بین‌المللی انجام می‌شود. استادان دانشگاه خصوصی برای رییس‌جمهوری نامه می‌نویسند. چرا نمی‌آیند حرف بزنند و صحبت کنند؟
روحانی افزود: لااقل این توافق ژنو اولین گشایش برای دانشگاه و برای پول دانشجو‌ها بود؛ فقط یک عده معدود که از جای معدود تغذیه می‌شوند. آن‌ها باید حرف بزنند. آن‌ها هم البته حرف بزنند اشکال ندارد، نقد کنند اشکال ندارد؛ چرا یک عده کم‌سواد بیایند حرف بزنند؟ استادان دانشمند ما بزرگان دانشگاه ما خصوصی چرا حرف می‌زنند ولی نمی‌آیند در میدان.
مذاکره‌کنندگان هسته‌ای تربیت‌شده دانشگاه‌های کشورند
وی تصریح کرد: آینده تاریخ بر ما نمی‌بخشد. ما یک رسالت بسیار سنگینی بر دوش داریم چرا وقتی ما یک قدم برمی‌داریم صهیونیست‌‌ها شب و روز داد و فریاد می‌زنند و عصبانی‌اند.
رئیس جمهور گفت: چرا برخی کشور‌ها که از لحاظ جغرافیایی همسایه ما هستند و نزدیک ما هستند همه جا داد می‌زنند و فریاد می‌زنند؛ معلوم است که کار بزرگی صورت گرفت. معلوم است اقدام مهمی صورت گرفته است. این اقدام از آثار دانشگاه است. روحانی افزود: آنهایی که در مذاکره حرف می‌زنند تربیت شده دانشگاه‌‌ها هستند؛ آنهایی که امروز تصمیم می‌گیرند، تربیت‌ شده دانشگاه‌‌ها هستند. چرا نمی‌آییم در جامعه؟ چرا وصل نمی‌شویم به دریای خروشان مردم؟
وی اضافه کرد: اکثریت قاطع قریب به اتفاق جامعه ما خوب می‌بینند و خوب می‌فهمند. من در بخش آسایشگاه‌‌ها جانبازهای عزیز را زیارت می‌کنم؛ آن‌ها هم دقیق می‌دانند چه خبر است. می‌دانیم کی‌ها هستند، دارند چه کار می‌کنند. همه ما می‌دانیم. محاسبه‌گری را کنار بگذاریم. اینکه دیگران ما را ملامت می‌کنند کنار بگذاریم. اینکه کی‌‌ها به ما به‌به و چهچه می‌گویند کنار بگذاریم.
نقد‌ها از روی حسادت است!
در همین حال اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز روز گذشته در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان میراث فرهنگی به اقدامات دولت در موضوع سیاست خارجی اشاره کرد و افزود: مخالفت‌هایی که در این زمینه انجام می‌شود از روی حسادت است و برخی می‌گویند چرا این کار را ما انجام ندادیم؛ بخش دیگری از آن نیز به دلیل این است که گروهی به هر دلیلی دوست دارند از رئیس جمهور و دولت انتقاد کنند.
واکنش نمایندگان مجلس
اظهارات روحانی در کم سواد خواندن منتقدان توافق ژنو با واکنش منفی چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواجه شد.
یک نماینده مردم تهران در مجلس در واکنش به بی‌سواد خطاب کردن منتقدان توافق‌نامه ژنو توسط رئیس‌جمهور گفت: ادب مرد به ز دولت اوست.مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس درگفت‌وگو با فارس در واکنش به بی‌سواد خواندن منتقدان توافق‌نامه ژنو، گفت: در پاسخ به این اظهارات رئیس‌جمهور باید گفت، ما بی‌سوادیم و سواد شما هم در نحوه توزیع سبدکالا کاملاً نمایان و مشهود بود.
وی افزود: بهترین پاسخ به آقایان همین یک مصرع است که گفت، ادب مرد به ز دولت اوست.
همچنین حمید رسایی نماینده مردم تهران در تذکری به رئیس جمهور از ادبیات نامناسب روحانی خطاب به منتقدان توافقنامه ژنو که آنها را بی‌سواد خوانده است انتقاد کرد و تأکید کرد: برخی از علما، نخبگان دانشگاهی و نمایندگان مجلس از این توافقنامنه انتقاد می‌کنند.
جعفری نماینده بجنورد نیز در تذکری به رئیس جمهور از اظهارات روحانی مبنی بر بی‌سواد خواندن اظهارکنندگان مذاکرات هسته‌ای انتقاد کرد و تاکید کرد: نقشه راه توافقنامه ژنو راه درستی ندارد.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 92
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیرحسین... A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    6 3
    بذرپاش و رسایی؟ این دو نفر کلا در حال انتقاد هستند!
  • بی نام IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    13 4
    در حقانیت خطیب (روحانی ودولتش)همین بس که ببینی چه اشخاصی عملکرد او را نقد میکنندوعناد میورزند.
  • بانوى ايرانى IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    8 4
    اقاى شريعتمدارى شمشير را ازرو بسته اى! ما برخلاف شما همه چيز را به دين ريط نمى دهيم وچشم بسته هم از كسى حمايت نمى كنيم . اقاى روحاني يك بشر است ومعصوم نيست ولى هواداران ايشان اگر به امثال شما اجازه دهند اوضاع را به ٨ سال قبل برمى گردانيد
  • بی نام IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    6 3
    آقاي بذرپاش شما با چندتا رأي نماينده مردم تهران شدي يادت هست؟! 271000 رأي!!! شما عددي نيستي كه بخواي به رئيس جمهور مملكت توهين كني.
  • من A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    6 3
    باز این حرف زد!
  • بی نام AE ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    7 2
    این آقای بذر پاس که واقعا پایه ی علمی اش قوی و با سواد تشریف دارند زیرا لیسانس 4 سال است ولی ایشان ظرف 6 سال موفق به اخذ آن شدند ضمنا خود این آقا یادتون رفته که خودشون معاون کسی بودند که می گفت آب را بریز اونجا که. ... حالا دم از ادب ودولت می زنند
  • بی نام IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    5 3
    منتقد؟!!!! منظورتون همون حاميان دولت قبلي است؟!!!!
  • بی نام IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    7 4
    كاسبين فتنه، لطفاً ساكت!!
  • رضا A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    6 3
    یک نماینده مردم تهران در مجلس !!!!!!! بهتر بود این می گفت یک نماینده مردم تهران در مجلس اصول گرا...................این درست
  • یه مرد A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    7 4
    اقای شریعتمداری من یکی از رو رفتم بجای شما، خدای بسه هر روز مارو نخندون
  • بی نام A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    7 2
    واقعا سبد كالا چه ربطي به توافق ژنو داره كه كيهان و همپالگي هاش اين دو موضوعُ به هم ربط ميدن.اين هم باز از بي سوادي و تنگ نظري اونهاست
  • مجتبي IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    9 2
    والله به نظر من دولت زياد مقصر نيست وقتي ميگن اي مردم دو ماه براي گرفتن سبد كالا وقت داريد چه لزومي داره همه بريزن و اون اتفاقات بيفته. بخدا تقصير ما مردمه كه به خاطر چند كيلو برنج و مرغ حاضريم به هم فحاشي كنيم حتي به جون هم هم بيفتيم!!! من به شخصه دولت را مقصر نميدانم. البته اين نظر منه!
  • رضاجوانشیر A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    6 3
    سلام برای من چیزی که جالب هست اینه که کیهان مدعی ادب شده ،آقای شریعتمداری با آن ادبیات بازاری و ...مدعی ادب بشوند وای بر بقیه مردم.
  • بی نام IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    4 1
    نميدونم چرا از رفع تحريم ها و زنداني شدن بابك زنجاني ناراحتيد،نمي دونم شما چرا دوست داريد دوباره تحريم بشيم،مگر شما دم از حمايت از مردم به خصوص محرومان نميزديد ولي چرا در مورد زنجاني چيزي نمينويسيد كسي كه اين همه پول مردم و كشور دستشه،مگر اون با بقيه چه فرقي داره كه سكوت كرديد،حس مي كنم خيلي ناراحتيد كه اون زندانه
  • صباغی IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    6 2
    آقای عزیز شما دایه عزیز تراز مادر نشو مردم ما هنر شما را در 8 سال گذشته دیدند .این اهانت است یا پول نفت این ملت را به حساب یک نفر واریز کردند؟ شما ها می دانستید ولی سکوت کردید.
  • استاد دانشگاه IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    20 1
    من حم به عنوان ثاهب نظر باسوات ميگم روحاني و زريف نبايد "ام پي تي" رو امزا كنن. امروز "ام پي تي" ، فردا "ام پي تري" !! به كجا مي رويم؟
  • بی نام IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    5 3
    در مورد بی سوادی که واقعل راست گفته
  • بی نام A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    15 5
    میگن فحشو بنداز،زمین صاحبش خودش پیداش میکنه. دقیقا کسانی که هم بی سواد بودن و هم منتقد بی منطق الان بهشون برخورد. خیلی جالبه از دید اینا نقد یعنی پرتاب لنگه کفش
    • بی نام A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
      2 6
      نقدیعنی کفن پوشیدن
  • بی نام IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    12 4
    نوش جونت کیهان
  • بی نام A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    11 2
    چرا حرف عوض می کنید گفتند چرا یک عده بی سواد حرف بزنند نگفتند همه کسانی که حرف می زنند بی سواداند به علاوه نگفتند ملت بی سودا اند. این دو با هم خیلی فرق می کند ایشان اگر گفته بودند هر کس نقد کرده بی سواد است یک چیزی گفتند چرا بی سواد ها حرف می زنند که این درسته دیگه مگه غلطه. کو یک نقد دانشگاهی محکم داریم؟ نه فقط اهل این جناح برای انتقام از آن جناح میدان دار شده و انتقاد می کند به یک دهم درصد آن چه هم که می گوید ایمان ندارد این که نشد نقد جناب کیهان
  • بی نام GB ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 2
    كي گفته اگه بعضي ها حرف نزنند ما فكر ميكنيم خداي نكرده زبون ندارند ( همونطوري كه چند سال زبون به دهن گرفتن فقط يكسال هم فرصت بدن)
  • بی نام IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    3 2
    شش ماه تمام هر چه لایقتان بود تقدیم رئیس جمهور و اعوان و انصارش و همه رای دهندگان به او نمودید حال که رئیس جمهور یک مطلب انهم حقیقت محض را در خصوص بعضی منتقدین مطرح کردند همه بر اشفتید مثال معروف (ببری مال مسلمان و....بر اری که مسلمانی نیست)کدام یک از منتقدین متخصص علوم هسته ای یا کارشناس خبره سیاست خارجی بودند انهایی که از سیاست خارجی و علوم هسته ای چیزی میفهمیدند راه رفته ژنو را خوب عرض یابی کردند پس خیلی بی راه نگفتند رئیس جمهور محترم
  • بی نام A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    1 1
    نوش جونشون.....
  • سعید IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    11 4
    آخی آقای کیهان فکر می کنه بهمن 57 است و کار دولت دیگه تمومه و همین روزهاست که دولت سقوط کنه
  • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    8 7
    فکر کنم هر انسانی جزو افتخاراتش باشه که حرفی بزنه و آقایان شریعت مداری، بذرباش، کوچک زاده، رسایی و .. بکوبنش. هروقت مخالفانی از این طیف داری یعنی داری راه درست میری! سبد کالا هم که توش کم و کاست بود و خود دولت اظهار به این کم و کاستی داشت. شاید بهتر بود از همون بن کالا استفاده میشد.
  • رضا NL ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    17 1
    به نظر کیهان کسی که تفاوت npt را با mpt نمی فهمند بیسواد نیستند؟؟؟
  • مهدی A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    7 1
    این همه تو 8 سال گذشته به مردم توهین کردید و هرکاری که خواستید باهاشون انجام دادید و تهمت و افترا و فحش نصیب یه سری افراد کردید، حالا که ایشون 2 کلمه حرف حساب زده شماها بهتون برخورده ؟؟؟؟!!! خندم میگیره
  • بی نام A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    5 2
    اولا آقای روحانی فرمودند نقد دلسوزانه.لحن نقد امثال شما کاملا گویاست که دلسوزانه هست یا نه.نقد بخاطر انتقام،از روی کینه،بخاطر متقاوت بودن جناح سیاسی و... اصلا درست نیست.این نوع نقد فقط برای ضربه زدن است نه اصلاح امور داداش.تابه حال کامنت های زیادی رازیر عرایض شما خوانده ام گرچه خبرآنلاین هیچ وقت نظرات مرا نذاشته! در مجموع دیدم که بیشتر مردم میفهمند شما چه منظوری دارید.مردم،حداقل آنهایی که روزنامه و سایت ها را مطالعه میکنند دیگه مثل سابق نیستند.شعورشون رفته بالا.نقد رو میشناسند.خوب و از بد تمییز میدن.لطفا خودتو خسته نکن.مخاطب هایی که چشم و گوش بسته حرف های بعضی ها رو قبول میکنند دارند کم میشن
  • بی نام EU ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    1 2
    ادب مرد به ز دولت اوست؟!؟!؟! دقيقا از كي متوجه اين مهم شدي جناب شريعتمداري؟!ايضا رفيق مجلس نشينتان .....
  • vahid IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    6 2
    تو رو خدا ببین کی داره ازین حرفا میزنه!!!!!!!!!!
  • مصطفی IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    1 1
    هه باور نمیکردم یه روز عمو حسین این حرفو بزنه : ادب مرد به ز دولت اوست... من فقط همینو میگم بر منکرش لعنت
  • رضا زاده A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    2 1
    اتفاقا ضمير مرجع خود را پيدا ميكند!اين كم سوادها(نه بي سوادها)خودشان ميدانستند چه كساني هستند و سريع موضع گرفتند...
  • داور IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    5 1
    ای کاش بذرپاش ادب را به دایی محمودش یاد می دادند که از ادبیات وزینی چون "ممه را لولو برد""آب را ...که می سوزه" استفاده می کردومخالفان خود را "بزغاله" وبسیاری واژه های گهربار دیگه می خواند.چقدر حافظه برخی کوتاه است!!
  • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    2 1
    من نميدونم اين شريعتمداري از كي صاحب نظر شده .بابا ما به حرفات مي خنديم انشا اله يك گارگردان بياد حرفاي تور در قالب يك برنامه كمدي بسازه تا ما حسابي لذت ببريم.
  • علی IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    2 1
    جناب آقای شریعتمداری ایکاش به شما هم پستی می دادند و آنوقت در عمل متوجه می شدید که از دور و خارج از گود بودن و کارها را نقد کردن کار هر نابلدی هم هست. و اکنون با تأکید بر اینکه در مثل مناقشه نیست شما مثل آن شخصی هستید که بچه ندارد ولی در خصوص تربیت بچه ها کتاب می نویسد و کتابش تدریس هم میشود . و البته کارهای اجرائی آقایان را هم در دوران آقای احمدی نژاد دیده ایم !!
  • مهديزاده A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    5 0
    مايه افتخار ما رييس جمهور با ادبي است كه از مردم بدون هيچ واهمه اي عذر خواهي ميكند ولي منفعت طلباني كه همچنان دنبال حفظ منافع 8 سال گذشته خود هستند را كم سواد ( و تازه نه خائن به منافع مردم)ميداند.
  • بی نام US ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    باز از بعضیها که منتقدان خود را لجنمال و خرد می کنند و آخر از مملکت فراری می دهند که بهتر است.
  • بی نام IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    2 0
    هی می گفتن احمدی نژاد فلانه بهمانه.خوب شما دارید چکار می کنید؟فقط حرف و شعار و انتصابهای دوستانتان در مدیریتهایی که اصلان در حدش نیستن.به جای حرف زدن و متهم کردن این و آن لطفا به مشکلات مردم رسیدگی کنید.
  • غضنفر A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    2 2
    كيهان كم سواد رو اهانت ميدونه ولي القابي از قبيل بي دين و جاسوس و فتنه گر و بي شرم و....كه به ديگران نسبت ميده اونم بدون مدرك اهانت نيستن ديگه حداقل همه ميدونن نمايندگان ميخواستن طرحي رو تقديم صحن كنن كه حتي انشاء اونو بلد نبودن وقتي npt رو mpt مينويسن كم سواد نيستن؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    2 2
    خود کیهان که گونی گونی اهانت همیشه تقدیم دولت کرده. اونا اشکالی نداشت؟
  • میثم IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    5 2
    کیهان جان بهتره شما هم پیاز داغش رو زیاد نکنید! روحانی گفت کم سواد ..نگفت بی سواد. در ضمن بین منتقدان دولت فعلی که میشه حدس زد چه کسانی هستند. کم نیستند کسانی که مدارک جعلی شون زبانزد خاص و عامه! اتفاقا از دولت جدید میخواهیم درکنار پرونده های ویژه خواری یک خانه تکانی ضربتی هم در مورد مدارک جعلی بعضی مسئولان سابق انجام بده.
  • بروجنی IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    2 0
    چرا خبرآنلاین اینقدر مطالب کیهان رو انعکاس میدهی؟؟!! نکنه "جانا سخن از زبان شما می گوید"؟؟ چرا سرمقاله های اعتماد یا شرق یا آرمان رو این همه انعکاس نمیدی؟؟
  • سپهر A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    3 2
    بنده توجه شما رو به سخان گهربار رئیس جمهور قبلی خطاب به منتقدانش دعوت میکنم: «بعضی ها قیافه روشنفكری می‌گیرند اما به اندازه بزغاله هم از دنیا فهم و شعور ندارند» من یادم نمیاد آقای شریعت مداری به این لحن انتقادی کرده باشن! ای کاش حزب بازی و رفتارهای جانبدارانه رو کنار میگذاشتیم...
  • محمد EU ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    2 2
    خوبه والا ...کیهان این همه به شعور مردم توهین می کند هیچی نیست..حقیقت تلخ است
  • محمد A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    6 2
    خوب اینجا با نظر کیهان پیش نرفتند . آقای شریعتمداری وقت ان نرسیده که بیاندیشند ی
  • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    1 1
    عزیزان، آقای روحانی راست میگویند! زیرا اگر افرادی که نقدی نمیکنند در سوادشان ضرب کنیم (الف) و همچنین افرادی که حرف میزنند را در سوادشان ضرب کنیم (ب) این دو عدد را با هم مقایسه کنیم (الف) خیلی خیلی بیشتر از (ب) خواهد بود... در نتیجه افراد باسوادی که اظهارنظر نمی کنند خیلی بیشتر است. منظور آقای روحانی این است.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    2 1
    اول درست بخون ببین چی گفته بعد بگو به منتقدان توهین شده.
  • سجاد IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    3 0
    راست میگه خوب.عدم توافق به چه قیمت...؟به قیمت فشار مردم،بدبختی مردم، بی خیال بابا بذار کارشون رو انجام بدن،سنگ نندارین لطفا اقای شریعتمداری
  • ali IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    2 3
    دمت گرم کیهان..............................
  • محمد IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    5 1
    خس و خاشاک یادتون هست ......
  • سیدسرخسی A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    2 1
    برای مردم تعجب آور است کسانی که به هیچ روی انتقاد را برنمی تابند اینطور مدافع انتقاد شده اندکیهان شریعتمداری مگر با چشم خودش ندید رییس جمهور کشور آنقدر شهامت داشت که به خاطر اشکالات از مردم عذرخواهی کرد حالا فقط یک مورد را نشان بدهید که شریعتمداری بخاطر اشتباهاتش عذر خواهی کرده باشد
  • مهاوی A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    3 0
    واقعا متاسفم که از شریعتمداری میترسید ونظر مردم ونمیزارید
  • علیرضا A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    5 1
    حضرت شریعتمداری کی میشه پشت میز محاکمه ببینمت بخاطر تمام سنگ اندازیها دروغ گفتن ها افترا زدن ها و ... امیدوارم خداوند در این یک موضوع حداقل پا در میانی کند و حق مردم را از حضرتعالی بگیرد انشاالله
  • مورخ IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    3 1
    گوبلز(معاون هيتلر) ميگفت ما در حزب نازي وقتي قدرت نداشتيم انتقاد و اعتراض شديد ميكرديم تا دولت را ساقط ميكرديم و وقتي قدرت را در دست ميگرفتيم منتقدان را سركوب ميكرديم...حال و روز بعضيا كه امروز دولت را از دست داده اند مرا ياد اين جمله انداخت.
  • بی نام US ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    2 1
    يعني در برابر هتاكي هاي هميشگي كيهان هيچ كس اظهار نظر نكرده است؟
  • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    2 1
    خوب بود کیهان یکروز صبر می کرد . دیشب رییس جمهور در کمال شجاعت عذر خواهی کرد.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    5 1
    کیهانک 8 سال احمدی نژاد و دارو دسته اش به همراه شما و صداسیما و دارو دسته موسسه معروف در قم به مقدسات ولایت فقیه امام خمینی و تک تک ملت اهنت کردید و در حدی که مرتد و محارب خس و خاشاک و بز و ........... کمترینش بود به قول هاشمی نسبت به احمدی نژاد حوالتون می کنیم به پرودگار متعال!
  • بی نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    5 1
    خداوکیلی جیغ همه اشون دراومد. دلم خنک شد!! روحانی مچکریم.
  • ناهید A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    1 2
    یکی نیس بگه شما که سواد داشتید چرا تو ژنو سرتون کلاه گذاشتن.ماشالله جناب ظریف که دیپلم افتخارشو از دست کدخدا گرفته!!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
      0 0
      کلاه ؟ شیب ؟ لبو فروش ؟
  • بیتا IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    2 0
    اهانت چیز بدیه اقای شریعتمداری؟
  • بی نام A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    2 0
    دی‍‍گه از ایشون که یک روزنامه اهانت رو هر روز تقدیم به ملت میکنن بعیده. شاید هم حسودیش شده یا شکه که دیده ایشون هم مثل خودش شده. البته صبر هم یک حدی داره به اینجا که بدسونین حقتون هست که این حرف ها رو بشنوین اقای شریعت مداری. راستی کی اقای روحانی رو به داد‍اه احضار میکنین بابت توهین به نظام؟
  • بی نام A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    5 1
    شکست خورده های انتخابات تلاش می کنند تا چهره دولت را تخریب کنند
  • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    5 1
    ما که صف طولانی اون مرغ های دولتی رو فراموش نکردیم زمان احمدی نژاد.این لااقل چند قلم جنسه در طی دو هفته پخش میشه و مردم خودشون عجله دارند تازه خود رئیس جمهور هم عدر خاست!اون چی؟چند تا مرغ پولی به خاطر تورم شدید مرغ 2 برابر شده بود به قیمت اصل میداد صفش هم از این بدتر کسی هم عذر خاهی نکرد:|
  • محمود A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    4 1
    اخ بمیرم که زمان احمدی نژاد هیچ کس هیچی نمیگفت و مملکت گل و بلبل بود! هر چند در مورد نحوه تخصیص سبد کالا مشکل دارم نه با اصلش اما باید قبول کرد اگه افتابه هم مجانی بدن چند نفر بخاطرش میمیرن حالا خوبه دولت گفته بود 15 روز وقت دارید بیاین و کالاهاتونو تحویل بگیرید. فرهنگ مردم و سطح توقعاتشون تو 8 سال گذشته نابود شده. خدایش هر کی ما رو ببینه نمیگه اینا کی هستن.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    4 1
    اقای محترم و مودب بذرپاش در دوره اقای احمدی نژاد کجا تشریف داشتند که این روزها این چنین مدافع مرذم شده اند.
  • بی نام EU ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    4 1
    باید یک کامیون اهانت تقدیم میکرد
  • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    4 1
    به نظر می رسد که برخی از افراد از نمد مخالفت با مذاکره برای خودشان کلاهی درست کرده اند کسانی که هیچ سابقه ای در مبارزه و جهاد ندارند و الان نیز زندگی راحتی دارند و مدام صحبت از مقاومت می کنند
  • بی نام A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    2 0
    اغلب اون صاحب نظرانی که میگی همون بیسوادایی هستن که نو این مدت مملکتو به گند کشیدن ! صاحب نظر ؟!!!!!!
  • بي نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    الان دقيقاً مخاطب رئيس جمهور مشخص شد؟ تا سيه روي شود هر كه در او غش باشد!
  • مجتبی A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    4 1
    من موندم این آقای شریعتمداری چی از جون ملت و دولت می خواد یکی نیس به این بگه بابا از طرف مردم حرف نزن مردم از تو خوششون نمیاد
  • یک بی بصیرت A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    2 1
    بسمه تعالی.سواد وبصیرت شمارادیدیدیم ی بنده خدایی رو اوردید انهم با چقدر سرو صدا وقتی دیدید اونهم پاتوی کفش شما کرده زیر ابش وزدید وهمه بد بختیها را گردن او انداختید.
  • بی نام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    خیلی تابلو شده اظهارات کیهان
    • میثم A1 ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
      6 0
      آقای بذرپاش که حرف از ادب دولت میزنی..اون ممه رو لولو برد!
  • امین A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    آخه خداییش حق با روحانیه خداییش اونایی که انتقاد می کنن کم سوادند حتی پدر خودم...
    • ایران FR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
      3 24
      شما که پدر تو که جلو چشمت قبول نداری چطوری توافقی که هیچکس ندیده رو قبول میکنی تو تمام بنداشو دیدی بنده خدا وقتی ایران فروش رفت میفهمی بابات مو در اسیاب سفید نکرده هزارتا قول شنیده که عملی نشده
    • مريم IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
      20 4
      هميشه شعبون، يه بارم رمضون!!! تا بوده كيهان به عالم و إدم توهين مى كرده حالا چند تا حرفم بشنوه، به جايي بر نمى خوره.
  • علی ام A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    تیتر روزنامه های ایران در سه سال آینده: روحانی اولین رئیس جمهوری که به دور دوم راه پیدا نکرد!! احمدی نژاد 7 سال برای مردم زحمت کشید، سال آخر خراب کرد! وای به حال روحانی که 6 ماه اولش این بود
    • وطنم IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
      21 4
      این 7 سال زحمت کجا بودند که ما ندیدیم.! میشه شما ما رو روشن کنید؟!
    • بی نام IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
      19 6
      شما چجور روت میشه اون اقارو با روحانی عزیز مقایسه کنی؟؟؟اون اقا 8 سال مردم رو عذاب داد
    • بی نام US ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
      2 1
      ویران کردن آسان است و ساختن سخت است .برای درست کردن خرابکاریهای 8 ساله 80 سال زمان لازم است .
  • بی نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    2 0
    توهین کردن خیلی کار بدیه نه؟
  • علی صادقی A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    3 5
    درود بر حاج حسین
  • بی نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    2 0
    صف مرغ پارسال همینطور بود
  • میری DE ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    3 1
    دکنر مهرداد بذرپاش؟ اقای رییس جمهور باسواد ترین منتقدان فعلی دولت هم کسانی اند که فوق لیسانس با معدل 12 گرفته و در مقطع دکترا بدون کنکور پذیرش شده اند!
  • بی نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    5 1
    چه ديد فهيم ،عادلانه و عاقلانه اي اين كيهان دارد! راستي 8 سال پيش كجا بود؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    2 0
    وای که من چقدر این برادر رییس کیهان و دوستانشان را در مجلس و رسانه هامخصوصا رسانه ملی و..... که همگی در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی از فعالین و انقلابیون بودند و حالا هم در سنگرهای رسانه و مجلس در حال جهاد هستند را دوست می دارم.یادم میاد چه آدم های نترسی بودند و یک تنه به دشمن حمله میکردند.
  • بی نام A1 ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    17 16
    آدمهای بیسواد هم به اندازه افراد باسواد در کشور حق دارند. ولی واقعیت اینه که تقریبا همه اونهایی که مخالف این توافق هستند کم سوادند حتی اونهایی که مدرک دکترا دارند. اما بهتر بود آقای روحانی در جایگاه رییس جمهور اینجوری حرف نمیزد.
  • زارع A1 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    58 8
    شهامت جناب روحانی ستودنی است. اینهایی که نقد میکنند هم کم شوادند و هم حسودند. بیان واقعیت شهامت می خواهد. تا کی باید در برابر مشتی بیسواد ساکت ماند؟ درود بر شهامت روحانی.
  • بی نام IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    3 1
    رییس جمهور نگفت کی بیسواده ولی مثل اینکه مخاطبین خودشون رو نشان دادند. ضمنا در مورد برادر بذرپاش باید چند نکته رو متذکر شد. یک ادب مرد به ز دولت اوست رو سران فتنه گفتند و خطاب به احمدی نژاد بود چرا او موقع واکنش نشون ندادی. دوما شما که زمانی مدیر عامل شرکت خودرو سازی بود بیسوادی خودت رو نشون دادی پس کمی خاموش باش که دم فرو بستن هنر است.
  • حسن اقا A1 ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    2 1
    حقشون بوده حتما كه گفته