آیت‌الله موحد ابطحی درگذشت/ پیام رهبر معظم انقلاب برای درگذشت این عالم ربانی

آیت‌الله سید محمدباقر موحد ابطحی از شاگردان آیت‌الله بروجردی و مؤلف کتاب گرانسنگ «صحیفه رضویه» دار فانی را وداع گفت.

آیت‌الله سید محمدباقر موحد ابطحی شب گذشته(چهارشنبه 16 بهمن ماه) در بیمارستان بقیةالله تهران دعوت حق را لبیک گفت.

پیکر این مجتهد علوم حوزوی روز جمعه در شهر مقدس قم تدفین می‌شود.  وی از شاگردان حضرات آیات بروجردی، کوه کمره‌ای، گلپایگانى، خوانسارى، اراکى، محقق یزدی، علامه طباطبایی و امام خمینی(ره) بود و مدرسه و مرکز پژوهشی «الامام المهدی» را در قم تأسیس کرد.

از مشهورترین تألیفات این عالم ربانی می‌توان به کتاب «الصحیفه الرضویه الجامعه» مشتمل بر دعاهای امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) اشاره کرد که به همت دبیرخانه‌ دائمی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) چاپ و منتشر شده است.

این کتاب در پنج بخش «تسبیح خداوند»، «درخواست‌های عمومی و جامع و درخواست‌های خاص»، «دعاهای حضرت در اوقات و زمان‌های مختلف»، «دعاهای آن حضرت در اوقات مخصوص» و دعاها برای خود و برای دیگران»، نیایش‌های حضرت را در قالب 103 دعا گردآوری کرده است. همچنین در بخش پیوست‌های این کتاب، ادعیه امام رضا (ع)‌ برگرفته از کتاب «فقه‌الرضا(ع)»‌ شامل 62 دعا آمده است. صحیفه رضویه به زبان‌های فارسی، اردو و انگلیسی ترجمه شده است.

پیام رهبر معظم انقلاب برای درگذشت آیت الله سیدمحمدباقر موحد ابطحی

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت عالم ربانی آیت الله سیّدمحمّدباقر موحد ابطحی را تسلیت گفتند.

 متن پیام رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت عالم ربانی مرحوم آیت الله آقای حاج سیدمحمدباقر موحد ابطحی اصفهانی رحمه الله علیه را به بازماندگان آن مرحوم و خاندان محترم ابطحی و به عموم ارادتمندان و مستفیدان از مقام علمی ایشان تسلیت عرض میکنم. این عالم بزرگوار، فقیهی جامع و متبّع و متعبّد و از پرورش یافتگان مکتب علمی مرجع بزرگ شیعه مرحوم آیت الله العظمی بروجردی اعلی الله مقامه و منشاء آثار و برکات متعدد بودند و فقدان ایشان موجب تأسّف آشنایان به مقامات علمی و معنوی آن بزرگوار است.

از خداوند متعال علوّ درجات و حشر با اولیائش را برای آن مرحوم مسألت مینمایم.

سیّدعلی خامنه ای17/بهمن ماه/1392

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    11 39
    لطفا از تاثیر این دانشمند گرانقدر بر ادبیات علمی (نو آوری ایشان در فلسفه یا تکنولوژی) هم گزارش تهیه کنید تا ما با ابعاد سودمندی فعالیت های این عالم (دانشمند) بر زندگی بشر امروز آشنا بشویم. با تشکر.
  • ابوذر عاشوری A1 ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    6 11
    با سلام و عرض تسلیت به مناسبت درگذشت این عالم فقید با توجه به اینکه ایشان منشا خیر و برکت در شهرستان اقلید از توابع استان فارس بوده اند، مردم آن شهرستان ارادت خاصی به ایشان داشته و جا دارد درگذشت این عالم ربانی را به عموم ارادتمندان ایشان بخصوص ملت شریف شهرستان اقلید و سرحد چهاردانگه تسلیت عرض نمایم. انشاالله قرین رحمت حق تعالی بوده و با صالحین محشور گردند.