۰ نفر
۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۹

فارس نوشت:

رئیس شورای رقابت با اشاره به جلسه این شورا با خودروسازان به منظور بازنگری در دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو، گفت: قیمت‌گذاری باید طوری صورت گیرد که باعث ایجاد رقابت در صنعت خودرو شود.

رضا شیوا  با بیان اینکه شورای رقابت در حال بازنگری دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو است، گفت: در این مورد جلسه‌ای با مدیران شرکت‌های خودروساز داشتیم و آنها نیز از تشکیل کارگروه برای بازنگری در دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو استقبال کردند.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای بازنگری در دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو در حال انجام است، افزود: کارشناسی و تحقیق در مورد چگونگی تنظیم دستورالعمل جدید قیمت‌گذاری خودرو در حال انجام است تا قیمت خودروها طوری تعیین شود که بازار رقابتی برای خودرو داشته باشیم.

شیوا تصریح کرد: در شورای رقابت هیچ اصراری بر قیمت‌گذاری خودرو وجود ندارد، بلکه تأکید داریم که قیمت خودرو طوری تعیین شود که با اهداف رقابت مغایرت نداشته باشد.

وی همچنین با اشاره به پیشنهاد شورای رقابت برای کاهش 10 تا 15 درصدی تعرفه واردات خودرو، گفت: در صورت تصویب این پیشنهاد توسط هیأت دولت و با تنظیم دستورالعمل جدید قیمت‌گذاری خودرو، بازار رقابتی برای صنعت خودرو ایجاد خواهد شد.

3939

کد خبر 337870

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    14 0
    جلسه شورای رفاقت با دوستان این تیتر قشنگ تره شوری رقابتی که حتی نتونست یک قدم هر چند کوچک به نفع مردم برداره .
  • بی نام A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    12 0
    ما شهید دادیم تا پژو با تکنولوژی بیست و پنج سال پیش قیمت سی و پنج میلیون باشد!!!!!۰۰۰۰۰۰ ما اگر خودرو ساز با این همه معظل و آلودگی و نقص فنی نخواهیم باید چه کسی را ببینیم
    • حمید HU ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
      0 0
      میدونید کل کشته های رانندگی طی این چند ساله دو برابر کل کشته شده های جنگ ایران و عراق هست
  • بی نام FI ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    10 0
    همه ی این جلسات نمایشی هست
  • بی نام A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    6 0
    ایول تعرفه واردات باید کم بشود
  • علیرضا IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    6 0
    به نظرم باید قیمت گذاری خودروهای داخلی کاملا آزاد باشه. مثلا سمند تا ۲۵۰میلیون تومن و پراید تا ۲۰۰ میلیون تومن جا داره. اونا آزاد باشن واردات هم آزاد باشه. چرا محدودشون می کنین این خودروسازای نازنین مون رو. اگه ارزون تر بفروشن ضرر می کنن خب.
  • بی نام US ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    4 0
    این درست همون جلسه ای هست که از توش یک چیز بیشتر در نمیاد: ثبات تعرفه واردات روی 40 درصد و ادامه انحصار در بازار. یا خیلی که بخوان به مردم لطف کنند، کاهش فرسایشی گمرکی معادل 5 تا 10 درصد در سال آینده.
  • بی نام US ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    5 0
    تا زمانی که تعرفه 40 درصد هست و عوارض و مالیات معادل 10 تا 15 درصد از خودروی وارداتی کسب میشود، انحصار پا برجا خواهند ماند. کاهش تعرفه باید عمده و قابل توجه باشد، به طوری که تعرفه واردات به زیر 10 درصد یا صفر برسد. از طرفی مالیات و عوارض جانبی قابل توجهی نیز اخذ میگردد که برای دور شدن از انحصار باید حذف گردد. برای حفظ منافع 75 میلیون ایرانی تعرفه باید صفر شود. خودروساز وطنی تعهدی به حفظ منافع مردم ندارد و قراضه های پراید و پژو را به چندین برابر قیمت میفروشد. ضمن اینکه تعرفه قطعات منفصله نیز به صفر کاهش یابد تا خودرساز خارجی تشویق به احداث خطوط مونتاژ و ایجاد اشتغال شوند.
  • پارسا A1 ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    2 0
    رابطه این جدول بندی بیهوده و توهین آمیز اخیر این شورا با تشکیل جلسه های با خودروسازی ها در چیست؟ آیا واقعن تصادفی هست که درست در زمان تعیین تعرفه های گمرکی در اواخر هر سال، تکاپوی لابی و خودروساز بیشتر میشود و مدام با شورا و سازمان هایی که مسئول حمایت از حقوق مردم هستند جلسه و دیدار برگزار میکنند؟ من به عنوان یک شهروند عادی که از بازار انحصاری و قراضه سازی های داخلی لطمه خورده ام با شما صحبت میکنم و از شما میخواهم پیگیر این موضوع باشید

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین