دولتمردان در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن چه گفتند

دولتمردان هم امروز در مراسم راهپیمایی 22 بهمن حاضر شدند.وزیر دفاع، سخنگوی دولت، رئیس سازمان انرژی اتمی، وزیر دادگستری، وزیر اطلاعات بخشی از وزاری بودند که در این مراسم حضور یافتند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سمنان با اشاره به تهدیدها علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: هیچ گزینه روی میزی در اراده ملت ایران خلل ایجاد نمی‌کند.

سردار سرتیپ حسین دهقان در مراسم راهپیمایی 22 بهمن در سمنان افزود: امروز ما در شرایطی وارد سی و ششمین سال از عمر نظام جمهوری اسلامی می‌شویم که نظام قدرتمندی هستیم و این مهم از دستاوردها و آرمانهای امام خمینی(ره) و انقلاب است.
وی اضافه کرد: امروز روز اوج احساس غرور، عزت و اقتدار و تجلی کامل اتحاد و انسجام و پیروی ملت از رهبری و تجدید میثاق ملت با آرمانهای انقلاب و ارزشهای انقلاب است.
وی با بیان اینکه "نظام جمهوری اسلامی ایران با حضور آگاهانه و مؤمنانه مردم به پیش می‌رود"، خاطرنشان کرد: دشمنان همه همت خود را به کار گرفته‌اند که مانع شوند ملت ما به دانش هسته‌ای دست یابد و هر نوع تحریم، تهدید و جنایتی را بر علیه این نظام و مردم به کار می‌برند اما اراده و خواست مردم در اراده دانشمندان هسته‌ای متجلی شد و امروز ملت ما از دانش هسته‌ای بهره‌مند است.
وزیر دفاع تصریح کرد: ملت ما امروز در گوشه گوشه کشور آمده‌اند که بگویند این ملت مسیر عزت و اقتدار را با قدرت بیشتری ادامه می‌دهد و آمده‌اند تا به تیم مذاکره‌کننده بگویند این ملت از خواسته‌های به حق خود نمی‌گذرد.
دهقان با بیان اینکه "نظام سلطه اساساً از روز اول انقلاب حاضر به پذیرش نظام اسلامی نبود"، خاطرنشان کرد: نظام اسلامی ما بطور ریشه‌ای با نظام سلطه در تعارض است. آنچه آمریکا امروز از آن به عنوان گزینه روی میز یاد می‌کند، در اراده ملت ایران خللی ایجاد نمی‌کند و از این رو باید بداند فریاد "مرگ بر آمریکا" همواره متوجه دولت مردان آمریکایی است که به تبعیت از لابی صهیونیستی دنبال تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

وزیر دادگستری هم در یزد گفت: تمامی‌گزینه‌های دشمن برای مقابله با پیشرفت‌های ملت ایران، خرج شده است و امروز تنها حرف و رجزخوانی و اهانت و هتاکی باقی مانده است که شخصیت دشمن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در جمع راهپیمایان 22 بهمن در تکیه امیرچقماق یزد گفت: ملت ایران همواره با آگاهی، هوشمندی و با انسجام و وحدت در صحنه‌ها حاضر شده است و دشمن باید بداند که این حضور قدرتمندانه نمایش اقتدار ملت ایران و هوشمندی آنهاست.
وی خطاب به دشمنان ادامه داد: ملت ایران با مقابله با تحریم‌ها، فشارها، تهدیدها و جنگ افروزی‌ها، گام به گام به جلو حرکت کرده و دشمن را به عقب رانده است و این اهانت‌ها و هتاکی‌ها بی اثر است و شما آنچه در عمل قدرت داشتید را اجرا کردید و از هیچ کاری فروگذار نکردید.
به گفته وی ملت ایران پس از 2 سال تحریم‌ها و فشارهای کمرشکن، به اعتراف مراکز تحقیقاتی دشمن با برنامه ریزی و قدرت و هوشمندی عبور از این تحریم‌ها را تجربه کرده است و امسال سال رونق و پیشرفت اقتصادی برای ایران پیش بینی می‌شود.
وی رمز ماندگاری این اقتدار و موفقیت ملت ایران را پرهیز از اختلاف اعلام کرد و افزود: اگرچه اختلاف سلایق وجود دارد اما باید همدیگر را تحمل کنیم و مشکلات کوچک را بزرگ و برجسته نکنیم و به یکدیگر احترام گذاشته و از فشار هراسی نداشته باشیم.
وزیر دادگستری گفت: مردم به وظیفه خود در مقابل نظام عمل کردند دولت هم باید به تعهداتش عمل کند و با مردم صادق بوده و در مقابل آنها پاسخگو باشد.

در مازندران سخنگوی دولت تصریح کرد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن بعد از 35 سال نه تنها نمادی از مقاومت و پیامی برای ایستادگی است، بلکه فرصتی برای مروری گذرا به آنچه که بر ما گذشته محسوب می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور یادآور شد: امروز از چهار میلیون بشکه در روز ایران فقط امکان صادرات یک میلیون بشکه نفت را داراست.

نوبخت افزود: اگر همه منابع نفتی ما را از ما بگیرند. این کشور برنامه برای پویایی انقلاب را هم‌چنان در دست دارد و دشمنان بدانند که ما برای ادامه این مقاومت برنامه‌هایی را داریم که اگر در شرایط بدبینانه هیچ قطره نفتی نتوانیم صادر کنیم، این کشور در برابر همه تهاجم‌ها استوار خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور اظهار داشت: ما باید متناسب با آنچه را که دشمنان بر ما روا می دارند همان کار را انجام دهیم و تدبیر و عقل حکم می‌کند اگر از یک سو و بدون آگاهی دشمنی را دنبال کنیم آنها دست ما را می‌خوانند، شرایط امروز ما با شرایط 35 سال گذشته کاملا متفاوت است.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در راهپیمایی 22 بهمن گفت: هم نقدها باید منصفانه باشد و هم کسانی که مورد نقد قرار می‌گیرند باید تحمل‌شان را بالا ببرند، چراکه هدف ما سربلندی نظام و جمهوری اسلامی ایران است.

او ادامه داد: حتا گاهی کسانی که مورد نقد و انتقاد قرار می‌گیرند، تحمل لازم در این راستا را ندارند، بنابراین رهبری لازم دیدند که تذکری در این زمینه بدهند.
وزیر ارشاد تصریح کرد: ما سلیقه‌های مختلفی داریم، اما هدف همه ما یکی است و هدف واحدی را دنبال می‌کنیم که این هدف سربلندی نظام و جمهوری اسلامی است.
او اظهار کرد: پیام مردم حمایت از انقلاب و ارزش‌های انقلاب است که به روشنی جهانیان شاهد آن هستند.
علی جنتی در حاشیه مراسم راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گاهی دیده می‌شود بعضی از مسؤولان تحمل انتقادها را ندارند یا انتقادهایی می‌کنند که به تخریب مسؤولین دیگر می‌انجامد. رهبری با اشاره به مسائلی که پیش آمده احتمالا چنین ضعفی را در مسؤولین مشاهده کرده‌اند که آنان را به وحدت و همدلی دعوت کردند.
وزیر ارشاد همچنین گفت: همه باید این تذکر را رعایت کنند. به هر حال در کشور سلیقه‌های مختلف وجود دارد و اختلاف‌نظرهایی هم در ادامه به وجود می‌آید، اما باید بدانیم که همه مسؤولین یک هدف را دنبال می‌کنند و این گفت‌وگو‌ها و اختلاف‌ها نباید به جدال‌های رسانه‌یی بینجامد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین اظهار کرد: ما باید سعی کنیم حرف یکدیگر را بفهمیم و اگر کسانی هستند که خلاف سلیقه ما عمل می‌کنند آن‌ها را به کج‌روی متهم نکنیم.

سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای هم حاشیه راهپیمایی مراسم 22 بهمن اظهار کرد: هر دستاوردی که در طول 35 سال داشته‌ایم از جمله استقلال،‌ پیروزی‌مان در جنگ و پیشرفت‌های علمی از جمله موضوع هسته‌ای همه به خاطر حضور مردم بوده است. هر جا و در هر عرصه‌ای این نظام موفق به پیشرفت شده است به دلیل این حضور بوده است.
وی با بیان اینکه حضور امروز مردم در راهپیمایی 22 بهمن شکوهمندتر از همیشه خود را نشان داد، اظهار کرد: در آستانه آغاز دور جدید مذاکرات این حضور شکوهمند بسیار ارزشمند بود و قوت قلب و اعتماد به نفس به مذاکره‌کنندگان داد که ملت ایران در همه عرصه‌ها حضور مستحکم دارند و در مقابل همه فشارها و سختی‌ها ایستادگی می‌کند.
در مشهد حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در حاشیه مراسم راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران تصریح کرد: مردم ایران اوج ولایتمداری خود را در این راهپیمایی از صبح امروز با حضور حداکثری خود به نمایش گذاشتند.
وی با بیان اینکه "آنچه سبب خرسندی است، حضور باشکوه و غرورآمیز ایرانیان در صحنه بیعت با ولایت است"، افزود: دشمنان باید از گزینه‌های روی میز ایران که در واقع همان حضور پرشور ملت در صحنه راهپیمایی است، عبرت بگیرند.

وزیر اطلاعات در پایان تاکید کرد: دشمنان باید این حضور را ببینند و از شرارت‌های خود علیه مردم و انقلاب اسلامی ایران دست بردارند.
محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور نیز در حاشیه مراسم راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران تصریح کرد: پیام مردم در روز 22 بهمن وحدت، استقامت و عزت و تلاش برای ساختن کشور است.
وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری و دعوت ایشان از مسئولین و منتقدین به سعه صدر خاطر نشان کرد: از کلام امیرالمومنین است که گشادگی سینه ابزار مدیریت است. همگان باید با سعه صدر برخورد کنیم تا بتوانیم به بالاترین درجه از انسجام و وحدت ملی دست پیدا کنیم.
علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی هم در حاشیه مراسم راهپیمایی 22 بهمن با اشاره به دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 در پاسخ به این پرسش که چقدر ضرورت دارد که امروز مردم از تیم‌ مذاکره‌کننده خود حمایت کنند، تصریح کرد: چنانچه طرف مقابل عاقل باشد، حمایت مردم را در این راهپیمایی می‌بیند و چنانچه بخواهد ماجراجوئی‌های سیاسی انجام دهد این خودش است که تاوان این ماجراجوئی‌ها را باید پرداخت کند.
وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری و دعوت ایشان از مسئولان دولتی و منتقدین به سعه صدر خاطرنشان کرد: این یک توصیه حکمت‌آمیز است که طبق آن ما نباید طرفین خود یعنی منتقدان داخلی را غیر خودی تلقی کنیم چرا که آنها از خود ما هستند و ما با هم از اعضای یک خانواده‌ایم.
رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ما همدیگر را نصیحت و راهنمایی و ارشاد می‌کنیم که اگر جایی خطا شده است اصلاح شود گفت: ما باید حواسمان جمع صحبت‌های کسانی باشد که خارج از این خانواده قرار دارند و خیرخواه ما نیستند.
شهین‌دخت ملاوردی معاون رئیس جمهور هم در این مراسم با بیان این‌که حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن قدرت مانور مذاکره‌کنندگان هسته‌ای کشور را افزایش می‌دهد، گفت: این حضور باشکوه باعث می‌شود که ما در مذاکرات دستاوردهای بیشتری کسب کنیم.

/212 27

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =