معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو از عملیاتی شدن مسیر جدید تامین و تدارک دارو بر اساس تفاهم نامه ژنو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی وزارت بهداشت؛ دکتر رسول دیناروند گفت: طبق تفاهم نامه ژنو قرار شده بود یک کانال مستقیم مالی برای انجام نقل و انتقالات مالی دارو، کالاهای اساسی، غذا و ملزومات پزشکی برقرار شود.

او گفت: گرچه تامین دارو، غذا و ملزومات پزشکی مشمول تحریم نیست ولی خرید آن از منابعی که در کل دنیا نیاز به انتقال پول دارد به خصوص منابع اروپایی با سختی انجام می شود.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: خوشبختانه روز گذشته اولین ثبت سفارش اعتباری خرید کالا، مربوط به یک داروی وارداتی از طریق یکی از بانک های تعیین شده در تفاهم نامه در اتحادیه اروپا انجام شد. با عملیاتی شدن این مسیر، از این پس تامین و تدارک دارو سریعتر و ارزانتر انجام خواهد شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    8 6
    ترا به شرفتون به وجدانتون نظارت بیشتری به داروخانه ها داشته باشید اکثریت آنها گرانفروشی میکنند مثلا برای نمونه قیمتی که بر روی دارو ثبت شده با قیمتی که به مشتری فروخته میشه بیشترازصددرصد اختلاف داره وازاینهاگذشته هر داروخانه ای هرچقدردوست داره ازمشتری بینوا دریافت میکنه نهایتا اگراعتراض بکنی نسبت به قیمت یا میگن ببخشید اشتباه شده یا اونهای که پوستشون کلفت است میگن همین است میخواهی ببر نمیخواهی نبر بطورکلی هرکی هرکیه من خودم باین موارد خیلی برخورد میکنم متشکر
  • میثم IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    6 1
    بازرسان بیمه و شبکه بهداشت ومبارزه با گرانفروشی به طور مرتب به داروخانه ها رفت وآمد دارندو قیمتها و تاریخ داروهارا کنترل میکنند.داروخانه سوپرمارکت و دارو ،لبنیات نیست که تاریخ انقضای یکی دوماهه داشته باشه و فکر کنین قیمتی که برروی جعبه ی دارو درج شده مثل شیرپاکتی مختص همون ماه هست.داروها اکثرا تاریخ پنج ساله دارن و بعضی قیمتهای درج شده برای حدود یکی دوسال پیش هست.داروخانه ها برای خریدهای جدید مجبورن دارو را گرانتر بخرن.بنابراین چیزی که برای داروخانه ها و شما مردم باید ملاک باشه قیمت فاکتوره،نه قیمت درج شده روی جعبه ی دارو.حرف مارو قبول نداریدلااقل استفتاء درموردافزایش دادن قیمت یه کالا رو قبول کنید. http://www.khabaronline.ir/detail/210099/culture/religion
    • بی نام EU ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
      0 6
      شما کدام دارو را می شناسید که 5 سال تاریخ انقضا داشته باشد؟!
    • میثم IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      2 0
      کدام دارو میشناسم؟! عجب!! اکثر قرصها و کپسولها تاریخ مصرف چهار و پنج ساله دارند.لطفا همونطور که به قیمت درج شده نگاه میکنید تاریخ مصرف رو هم یه نگاه بندازین!
  • بی نام EU ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    0 6
    چرا داروخانه ها را الکترونیکی نمی کنید؟ این چه وضع نسخه پیچی است اگر اشتباه کنند کی پاسخگو هست؟ ( مثلا دکتر داروخانه باید پاسخگو باشد ولی چطوری می خوایید اثبات کنید )
  • بی نام EU ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    5 0
    تا اینطور شرکتهای پخش دارویی داریم وضع بهتر از این نمی شه این شرکتهای پخش چرا در بورس و شفاف کار نمی کنند؟ چرا همش دنبال پورسانت دارند و پورسانت گرفتن هستند؟