۰ نفر
۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۱
شاخص بورس سقوط کرد

شاخص بورس تهران امروز به زیر 80 هزار واحد سقوط کرد.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حالی که مدیران بورس به سهامداران اطمینان داده بودند، ریزش شاخص بورس تهران بزودی پایان می یابد ولی امروز شاخص به عدد 79 هزار واحد نزدیک شد تا وضعیت برای سهامداران سخت تر از گذشته شده باشد.

بورسی ها اعتقاد دارند حواشی پیرامون تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها دلیل اصلی سقوط شاخص بورس بوده است. تحلیلگران بازار براین باور بودند که سال 92 با رفت و برگشت شاخص کل روی عدد بیش از 80 هزار واحد به پایان می رسد ولی ریزش ناگهانی امروز شاخص نشان داد، احتمال کاهش بیشتر هم وجود دارد.

بازار

روند نزولی بورس در هفته های اخیر موجب زیان 30 تا 50 درصدی سهامداران و بازگشت شاخص از کانال 90 هزار به 79 هزار واحد شده است به طوری که در معاملات آخرین روز هفته نیز دماسنج بازار سرمایه در نیمه معاملات بیش از 800 واحد افت کرد و به کانال 79 هزار 407 واحد رسید.

دربازار امروز و در غیاب شرکتهای مطرح پتروشیمی، شرکت‌های پالایشگاه بندرعباس، پالایشگاه اصفهان، بانک پاسارگاد، مخابرات، نفت پارسیان، بانک تجارت و پالایشگاه تبریز بیشترین تاثیر را در روند نزولی بورس گذاشتند و موجب ریزش یک درصدی شاخص بورس شدند.

طی دو هفته گذشته شائبه های بسیاری در مورد ترکیدن حباب بورس ایجاد شده است. پیش بینی ها نیز نشان می دهد روند نزولی شاخص در ابتدای ترین روز هفته آینده ادامه می یابد. در این فاصله بازار به طور حتم چشم به رفتارهای مدیران بورسی خواهد دوخت.

3535

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    8 1
    شرکتهای پتروشیمی که همشون متوقف هستند! متاسفانه چوبشو ما سهامدارای شرکت های دیگه داریم میخوریم...
  • امیر IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    3 6
    مدیران بورس مدیران بورس! میخوای این سقوط رو از سر دولت تدبیر و امید باز کنی که هی تبلیغ بازار سرمایه میکرد و حالا صداش در نمیاد؟ تحرکات نزدیکان دولت در بازار مسکن رو مدیران بورس باید جواب بدن؟ یا 5 برابر شدن نرخ خوراک پتروشیمی ها رو؟ یا نرخ بهره مالکانه 30 درصدی معادن رو؟ نمردیم حمایت دولت از بازار سرمایه رو هم دیدیم. باز صد رحمت به اون احمدینژاد که صاف اومد گفت بازار قماربازی نمیخوام بعد پشیمون شد. حداقل رو بازی کرد
  • توران IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    19 1
    پولها كجا مي روند ؟ ايا كسي مي داند؟
  • بی نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    18 3
    فواره چون بلندشودسرنگون گردد.
  • مهدی A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    17 12
    بورس تا 70 هزار واحد نزول خواهد داشت . حباب در حال ترکیدن ..... به امید روزی که قیمت ها واقعی تر باشد ....
  • بی نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    9 3
    یکی به داد ما سهامدارا برسه بدبخت شدیم خیلی ضرر دادیم
    • بی نام A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
      1 3
      شماها دیروز تو سکه و مسکن بودید امروز تو بورس باز می خواید سرمایه رو از بورس بکشید بیرون برسی مسکن رو ببرید بالا ... این همه ملت از دست شما ها ضرر می کنن مشکلی نیس حالا یه بار هم شما ضرر بدید چی میشه مگه؟! اگه راست می گید یه دو سه ماه صبر کنید سرمایه رو از بورس نکشید بیرون درست میشه. وکی کیه که از سود بازار مسکن بعد عید چشم پوشی کنه؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    8 6
    فقط یک کلمه این رسم مسلمانی نیست
  • بی نام IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    6 7
    خونه داره گرون میشه :)
    • بی نام IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
      3 0
      بله دوست عزیز داره گرون میشه ، ولی من با اینکه خونه دارم اصلا خوشحال نمیشم ، اگر خونه من قیمتش نصف بشه من فروشنده نیستم و ناراحت نمیشم و اگر هم سه برابر بشه بازم خوشحال نمیشم چون من دلال نیستم و مصرف کننده ام ، کاش خونه ارزونتر بشه تا هزاران جوان که آرزوشون خونه دار شدنه به آرزوشون برسن و بتونن سرپناهی برای خودشون تهیه کنن ، گرانی مسکن فقط جیب دلالها و بنگاهیها را پر میکنه و بس ...
  • احمدرضا A1 ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    3 10
    " زیان 30 تا 50 درصدی سهامداران" ؟؟؟؟‌ چه خبره ؟!؟!
  • بی نام A1 ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    13 3
    صالح آبادی باید برود. میرمطهری باید بیاید.
  • مهران A1 ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    2 10
    قیمت طلا تا یک ماه تا۱۴۸۰ خواهد رسید.علت کاهش وضعف اقتصاد امریکا است
  • پوریا فرزادی IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    8 2
    حداقل شما خبرگزاریها به داد ما برسید....صدا و سیما که فقط دم از رکوردشکنی میزنه....وضعیت خیلی قرمز شده...بورسی که معاملاتش 300تا 400 میلیارد بود امروز به 80میلیارد رسده...امروز 7530نفر سهم خریدن و 7487نفر فروشنده بودن....بورسی که 24000نفر خریدار و24000نفر فروشنده داشته این شده.....تصمیمات یک شبه امنیت سرمایه گذاری رو صفر میکنه بعدش توقع دارین خارجیها بیان سرمایه گذاری کنن....
  • یک مالباخته از 7 میلیون سهامدار IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    10 2
    لطفا از دلایل سقوط بورس، اهمیت سلب اعتماد که اساس بازار سرمایه است و اثر تصمیمات نادرست بر اقتصاد بگین. شما به عنوان رسانه، رسالت و مسوولیت دارین. مسوولان سازمان و شرکت بورس هم که فقط به فکر شاخص جعلی هستند. همه سهام های قابل معامله 30 تا 50% کاهش داشتن میگن شاخص 10% افت داره. مشکلی نیست.
  • محسن IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    18 8
    من نمیدونم مگه همین مردم نیستن که میرن پای صندوق رای که مثلا اقای روحانی رو از بقیه جدا کنن وبیارن بزارن رییس جمهور.حالا ما باید برای گرفتن یک جواب ویا اعتمادی که به آقای رییس جمهور کردیم بسوزیم یعنی این رسم ایرانی بودن برادری مردانگیست .ما یه جواب میخواهیم که چرا بورس بدون دلیل داره ریزش میکنه.چرا مسعولین جوابگو نیستن .آقای روحانی هفت میلیون سهامدار یعنی بیست میلیون نفرانسان.چه جور وقتی یک نفر تو آمریکا کشته میشه تو ده تا ساعت خبری تو ایران میگید حالا که پای 20 میلیون ایرانیه دربینه اونم 20 میلیون ایرانی که پای صندوق رای به خاطر شماها اومدن بی تفاوتید. آخر تا کی مگه ما ایرانی وبرادروبرابر نیستیم
  • امیر A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    13 10
    روحانی مچکریم! ما منتظر دلار 5000 و سکه 2 میلیون تومانی هم هستیم.
  • بی نام IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    7 2
    ما جامعه سهامدار ایران نسبت به شرایط کنونی بورس و رفتار مسئولان این سازمان معترضیم بیش از یک ماه است بورس ایران را به بهانه اصلاح شاخص و بازی های سیاسی به خاک و خون کشیده اند روند ادامه دار نزول شاخص که منجر به کاهش قیمت حداقل 50 درصدی در اکثر نماد های شده است باعث بی اعتمادی سهامدارانی شده که به پشتوانه سخنان رئیس جمهور محترم و جناب صالح ابادی اقدام به سرمایه گذاری در بورس نموده اند. هدف سرمایه گذاران در این زمینه، توسعه اقتصادی کشور و کسب سود بوده درحالیکه که در بیش از یک ماه گذشته تسویه حسابهای سیاسی و گروکشی های جناحی، بازار سرمایه و جامعه ی سهامداران فعال در آن را به ورطه ی نابودی کشانده است گروکشی هایی که یک روز در هیئت نرخ خوراک پتروشیمی ها، روزی دیگر با عنوان تصویب بهره ی مالکانه ی م
  • فرهاد A1 ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    0 33
    عوامل استکبار جهانی درداخل کشور نمیخواهند حماسه اقتصادی مثل حماسه سیاسی صورت پذیرد.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
    1 0
    دوستان اقتصاد ایران دایم در حال تنش و شوک هست . به این اقتصاد و بازار در هیچ کدوم از بخشها نمیتوان اطمینان داشت شاید یه روز برنده باشی اما مطمئنا ده روز بازنده ای . با این وضع سرمایه های داخلی به سمت خارج از کشور خواهند رفت و تنها مانع این امر فعلا پایین نگه داشتن ارزش پول ملی است که این آقایان تدبیر مدیریت بحران ندارند و نمیدونند چیکار میکنند چرا که علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد .
  • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
    2 3
    بايد واقع بين بود، ١٣٢درصد سود ٣٠ درصد ضرر هم داره ، اين قانون بازاره !