ساخت روبات عاطفی برای بررسی روابط انسان و روبات!

دانشمندان انگلیسی یک ˈروبات عاطفیˈ (friendly robot) ساخته اند که به محققان کمک می کند چگونگی ایجاد ارتباط و وابستگی انسان به روبات ها را بررسی کنند.

ایرنا نوشت:

دانشمندان انگلیسی یک ˈروبات عاطفیˈ (friendly robot) ساخته اند که به محققان کمک می کند چگونگی ایجاد ارتباط و وابستگی انسان به روبات ها را بررسی کنند.

این روبات که اروین (Erwin) نام دارد ( روبات عاطفی با شبکه هوشمند )، می تواند به ساخت اسباب بازی های هوشمند برای کودکان مبتلا به اوتیسم و کودکانی که از سندرم اسپرگر (Asperger) رنج می برد، منجر شود.

ایده اولیه ساخت این روبات توسط دکتر جان موری از دانشکده علوم کامپیوتر دانشگاه لینکلن در انگلیس داده شده است.

این روبات بر اساس تعاملات و روابط انسانی طراحی شده است و رابطه انسان و روبات در آن بر اساس چگونگی روابط بلند مدت انسان ها با یکدیگر تهیه شده است.

به گفته محققان اروین (Erwin) توانایی بیان پنج حس اصلی انسانی را هنگام ارتباط با انسان دارد.

آنها امیدارند با تلفیق داده ها از تعامل روبات با انسان، استفاده از یک روبات انسان نما و کیپان (Keepon) که یک روبات زرد کوچک طراحی شده برای مطالعه تعامل با کودکان است، به چگونگی ارتباط انسان و روبات دست یابند.

ظاهر ساده و رفتار این روبات برای کمک به کودکان به ویژه کودکانی که از اختلالات رشدی مانند اوتیسم رنج می برند، در نظر گرفته شده است.

از روبات (Keepon ) نیز برای مطالعه واکنش های مختلف انسان نسبت به روبات (Erwin) استفاده می شود.

محققان می گویند از آنجایی که روبات ها به طور فزاینده ای در زمینه های مختلف از قبیل نجات انسان ها، جراحی های پزشکی، حمایت از سالمندان و کمک به مبتلایان به اوتیسم استفاده می شود، بنابراین ارتباط روبات با انسان باید دوستانه و همراه با دلسوزی باشد.

محققان امیدوارند این روبات به دانشمندان برای درک و توسعه بهتر روابط واقعی بین انسان و روبات کمک کرده و چگونگی ارتباط با کودکان مبتلا به اوتیسم را آسان تر کند.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    2 1
    وقتی عاطفه رو سراغ روبات میگیریم فاتحه انسانیت را باید خواند