تناقض‌ها درباره زمان عقد قرارداد با لورنزو ادامه دارد/ بانیولی: من از برناردی شناخت ندارم

خبر آخر درباره نیمکت تیم ‌ملی والیبال پس از جدایی خولیو ولاسکو این است که لورنزو برناردی در این هفته قراردادش را با فدراسیون والیبال امضا می‌کند.

مهری رنجبر/ سرمربی جوان تیم ‌ملی والیبال در گفت ‌و گو با روزنامه گاتزتا دلوسپورت ایتالیا گفته بود: «من تا این لحظه قرارداد یا سندی را با فدراسیون ایران امضا نکرده‌ام.» اظهاراتی که مسئولان فدراسیون والیبال هم آن را تأیید کردند. چه امیر خوش خبر سرپرست تیم ‌ملی والیبال در این باره گفته بود: «ما پیش‌قرارداد را برای او فرستاده‌ایم تا آن را بخواند و  برای‌مان بفرستد. این کار به صورت ضمنی و تلفنی انجام شده است.»

اما ظاهراً فدراسیون تصمیم گرفته تا در این زمینه بررسی‌های بیشتری انجام دهد چرا که واکنش‌ها درباره انتخاب برناردی برای نیمکت تیم ‌ملی والیبال، متفاوت بوده است. هر چند خوش‌خبر پس از ورود ولاسکو به تهران، در گفت ‌و گو با خبرگزاری ایسنا اعلام کرد در هفته جاری قرارداد برناردی بسته خواهد شد اما دیروز به خبر ورزشی گفت: «تلاش فدراسیون این است که تا 10 روز آینده تکلیف سرمربی تیم ‌ملی مشخص شود‌؛ آن هم با امضای قرارداد چرا که باید با انتخاب بازیکنان اردوها شروع شود.»

هنوز کسی نمی‌داند آیا در نهایت این قرارداد امضا می‌شود یا نه‌؛ حتی خولیو ولاسکو. او روز گذشته در این زمینه اظهار بی‌اطلاعی کرد. خوش‌خبر سرپرست تیم ‌ملی هم در این باره توضیح داد: «اتفاقاً ولاسکو که آمد، اولین سؤالش از من درباره برناردی بود. او همه اطلاعات را درباره والیبال ایران، لیگ و بازیکنان و حتی فیلم بازی‌ها را به او داده است اما از توافقات و جزئیات کار خبری ندارد.» شاید این روزها خیلی‌ها به فدراسیون والیبال درباره انتخاب برناردی ایراد بگیرند، به خاطر اینکه تیم ‌ملی ایران، اولین تجربه ملی بهترین بازیکن قرن والیبال به حساب می‌‌آید. با این حال سرپرست تیم‌ ملی می‌گوید: «همیشه طبیعی است که در بدو ورود یک مربی به او ایراد بگیرند. حتی ولاسکو هم که آمد، خیلی‌ها گفتند او پیر است و تمام شده است. از طرفی در اسپانیا هم کارنامه خوبی نداشته اما فدراسیون ریسک بزرگی کرد و خوشبختانه جواب هم داد. برناردی هم همین شرایط را دارد. با اینکه نداشتن تجربه ملی بزرگ‌ترین انتقاد به اوست اما ولاسکو می‌گوید منم با تیم ب ایتالیا کارم را شروع کردم. تجربه‌ای نداشتم. بالاخره هر مربی باید از جایی شروع کند. به قطر هم نمی‌رود بلکه با تیم‌های بزرگ استارت می‌زند. منم با تیم ب ایتالیا شروع کردم و با کارهای نو موفق هم شدم. برناردی هم همین طور. البته که او نشان داده با انگیزه است و می‌خواهد با استفاده از تجربیات دوران بازیکنی و تجربه مربیگری‌اش و ارتباط بین این دو دوره موفق باشد.» سرپرست تیم‌ ملی والیبال جوانی را نیمه پر لیوان کار برناردی می‌داند: «ولاسکو گفت او به رغم جوانی اما خیلی سختگیر‌تر از من است و وسواسی‌تر در کار. به نظرم او با اینکه جوان است اما می‌تواند انرژیک باشد و با انگیزه‌‌اش با تیم ما بهتر کار کند. به ‌هر‌ حال تیم ما جزو 8 تیم ‌برتر لیگ جهانی است و بهترین جا برای عرضه کارش. در حالی که الکنو سرمربی سابق روسیه که طلای المپیک و لیگ جهانی را با تیمش گرفته، دیگر انگیزه‌ای برای کار ندارد اما برعکس او، برناردی است.»

در حالی که هنوز حضور برناردی در تیم ‌ملی ایران مبهم است و نظرات مخالف و موافقی در این زمینه وجود دارد، دانیل بانیولی سرمربی ایتالیایی تیم متین ورامین ترجیح می‌دهد خیلی قاطع درباره حضور برناردی در تیم ‌ملی ایران سخن نگوید. او که سابقاً مربی این بازیکن بوده، درباره انتخاب شاگردش برای حضور در ایران می‌گوید: «من هیچ اطلاعاتی از برناردی ندارم. او 4 سال شاگرد من بوده است اما وقتی هنوز کار او در ایران حتمی نشده، نمی‌توانم درباره‌‌اش حرفی بزنم. او مربی جوانی است. اجازه دهید کارش را شروع کند. از طرفی ایران اولین کار او در سطح ملی محسوب می‌شود. تنها می‌توانم برایش آرزوی موفقیت کنم.»

بانیولی اما این را خوب می‌داند که شاگردش کار سخت‌تری در ایران دارد: «ولاسکو 3 سال خیلی خوب در ایران کار کرد. انتظارات مردم هم از والیبال بالا رفته است. بنابراین کار برناردی در ایران خیلی سخت‌تر است.»

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =