موم گوش، هویت و تمایلات جنسی افراد را فاش می‌کند

موم گوش به دانشمندان در درک هویت افراد و حتی آنچه خورده‌اند و مکانی که در آن بوده‌اند، کمک می‌کند و حتی می‌تواند اطلاعاتی از تمایلات جنسی و سلامتی افراد را نمایش دهد.

ایسنا نوشت:

موم گوش به دانشمندان در درک هویت افراد و حتی آنچه خورده‌اند و مکانی که در آن بوده‌اند، کمک می‌کند.

محققان مرکز مونل در فیلادلفیا بر این باورند این ماده حتی می‌تواند اطلاعاتی را در خصوص تمایلات جنسی و سلامتی افراد نمایش دهد. این مطالعه همچنین به ارتقای شناخت هویت افراد و تعیین قومیت آنها با بررسی موم‌گوش خواهد انجامید.

بر اساس تحقیقات پیشین، بوی زیربغل اطلاعات فراوانی را در مورد هویت شخصی، جنسیت، تمایلات جنسی و وضعیت سلامتی افراد در اختیار می‌گذارد.

تیم علمی مرکز مونل از شیمی آلی تحلیلی برای شناسایی وجود ترکیب‌های شیمیایی تولیدکننده بو در موم‌ گوش استفاده کرد و دریافت مقادیر این ترکیبات بین افراد دارای اصلیت آسیای شرقی و قفقاز متفاوت بود. موم گوش با نام علمی cerumen، ترکیبی از ترشحاتی از غدد عرق و همچنین مواد چربی است که از غدد سباسه(چربی) ترشح شده‌اند.

گفته‌ می‌شود، تغییر کوچک در ژنی موسوم به ABCC11 با تولید بوی زیربغل و خشک‌ و مرطوب‌بودن موم گوش مرتبط است.

محققان حاضر در این پروژه گوش 16 مرد سالم را که هشت تن از آنها دارای اصلیتی قفقازی و هشت نفر دیگر دارای اصلیتی آسیای شرقی بودند، جمع‌آوری و تحلیل کردند.

هر نمونه در یک ویال قرار داده شد و برای 30 دقیقه به منظور آزادسازی مولکولهای هوابرد موسوم به ترکیبات آلی فرار (VOCs) که بسیاری از آنها بودار هستند، حرارت دید.

یک دستگاه جاذب سپس در کلاهک ظرف برای جمع‌آوری VOCs از مخازن در بسته قرار داده و از روشهای طیف‌سنجی کروماتوگرافی توده گاز برای تحلیل ترکیبات شیمیایی استفاده شد.

این بررسی نشان داد که 12 ترکیب آلی فرار بطور مداوم در موم گوش همه مردان وجود داشت.اگرچه میزان این ترکیبات به عنوان تابعی از پس زمینه‌های قومی فرد متفاوت بود که بر اساس آن قفقازی‌ها از مقادیر بیشتری از این ترکیبات نسبت به نمونه‌های آسیای شرقی (11 مورد از 12 ترکیب) برخوردار بودند.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    42 6
    خدایی از موم گوش نمیشه تمایل جنسی کسی رو پیدا کرد باید از باطن پیدا کرد!
  • بی نام IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    16 0
    لطفا به ترجمه درست در مطالب علمی اهمیت بیشتری بدید.caucasian در ترجمه فارسی باید به افراد سفید پوست ترجمه بشه که اشتباها قفقازی ترجمه شده.
    • ناشناس A1 ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
      5 1
      بمعنی هندواروپایی / سفید پوست / قفقازی .
  • tranom A1 ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    4 1
    با سلام جالب بود