مرور اخبار اجتماعی روز چهارشنبه 16بهمن

 کارشناسان اعلام کرده‌اند که می‌توان با استفاده از دستخط افراد، احتمال بروز بیماری‌های قلبی را در آنها پیش‌بینی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از نچرال نیوز، محققان انگلیسی معتقدند تفاوت‌های آشکاری در دستخط بیماران قلبی با افراد سالم وجود دارد که می‌توان ازآن برای پیش‌بینی این بیماری‌ها استفاده کرد.

یکی از محققان که مدت 12 سال روی این موضوع تحقیق کرده، معتقد است که حرکات ناگهانی در هنگام نوشتن در اکثر بیماران قلبی وجود دارد که در افراد سالم وجود ندارد و حتی در نقطه‌گذاری نیز افراد سالم مکث کمتری می‌کنند اما در مبتلایان به بیماری قلبی یا گروهی که در معرض بیماری هستند به دلیل عدم تنظیم ضربان‌ها یا درد در برخی از نقاط مکث یا حتی استراحت بیشتری دیده می‌شود.

مردان کودک‌آزارترند
«86 درصد کودکانی که مورد آزار قرار می‌گیرند، کودکان زیر شش سال هستند.» به گزارش ایرنا، مدیر کل امور پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور ضمن بیان این مطلب گفته این آمار نشان می‌دهد که هر چه سن کودک کمتر باشد، میزان کودک‌آزاری افزایش می‌یابد.

 علیرضا کاهانی در همایش کودک‌آزاری هرگونه بدرفتاری با کودکان و سوء‌استفاده از آنان را از مصادیق کودک‌آزاری دانسته و اظهار کرده که بر اساس تحقیقات صورت گرفته، 63 درصد کودک آزاری‌ها در مورد دختران و 37 درصد در مورد پسران رخ داده است و 5/66 درصد موارد کودک‌آزاری توسط مردان - پدر یا ناپدری - صورت می‌گیرد.

  هر چند در سال‌های اخیر با ایجاد اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی و تلفن 123 گام‌های مثبتی در زمینه مبارزه با کودک‌آزاری برداشته شده اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم که امید است با توجه بیشتر مسوولان از این پدیده آزاردهنده جلوگیری شود.

قوانین به روز می‌شوند
اگر زیاد اهل رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نیستید بهتر است از این پس دقت بیشتری به خرج دهید زیرا جانشین راهنمایی و رانندگی کشور با اشاره به اصلاح قوانین راهنمایی و رانندگی و به روز شدن آن از این خبر داده که محدودیت و محرومیت‌های اجتماعی برای برخورد با رانندگان متخلف و پرخطر افزایش خواهد یافت.

 به گزارش فارس، سردار کمال هادیانفر گفته دولت با افزایش جریمه‌های رانندگی گام اول را برداشت و گام دوم برخورد با تخلفات رانندگی همزمان با مصوبه رسیدگی به تخلفات رانندگی و اخذ جریمه‌ها در مجلس برداشته خواهد شد.
بر اساس مصوبه هیئت دولت، جریمه میزان تجاوز از سرعت مجاز در جاده‌ها و شهرهاى بزرگ از 250 هزار ریال به 300 هزار ریال و در سایر شهرها از 100هزار ریال به 150 هزار ریال افزایش مى‌یابد، جریمه هرگونه حرکات نمایشى با خودرو مانند دور زدن در جا، لایى‌کشى و حرکات آکروباتیک در سطح راه‌ها و خیابان‌ها در جاده‌ها و شهرهاى بزرگ از 300 هزار ریال به 350 هزار ریال و یک هفته توقیف خودرو و در سایر شهرها از 100 هزار ریال به 200 هزار ریال و سه روز توقیف خودرو افزایش یافته است.

 تعطیلی روزهای برفی
و خبر آخر این که اگر می‌خواهید از تعطیلی روزهای برفی مطلع شوید، باید به گفته رییس آموزش و پرورش استان تهران عمل کنید. به گزارش مهر، سیدعلی یزدیخواه گفته دانش‌آموزان، اولیاء آنان و معلمان شهرستان تهران می‌توانند با ارسال کلمه "مدرسه" به دوشکل فارسی و لاتین به شماره 30007510 در روزهای برفی و بارانی از تعطیلی و یا باز بودن مدرسه خود مطلع شوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 3390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =