با استفا ه از پایگاه اطلاعات جمعیت کشور، دفاتر اسناد رسمی، بصورت بر خط (آنلاین) تصدیق هویت افراد را استعلام می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، دکتر احمد تویسرکانی در اظهاراتی گفت: همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برای ارتقای سلامت معاملات در حوزه تنظیم اسناد رسمی و تسهیل در احراز اصالت اسناد هویت افراد، استعلام برخط (آنلاین) از پایگاه اطلاعات جمعیت کشور برای دفاتر اسناد رسمی فراهم شده است.

معاون قوه قضائیه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور ضریب خطا در احراز هویت افراد را به شدت کاهش می‌دهد و استفاده از اسناد هویتی جعلی و سوء استفاده از مدارک هویتی افراد فوت شده را غیرممکن می‌سازد و از تخلفات در حوزه اسناد رسمی پیشگیری می‌کند.

دکتر تویسرکانی اظهار کرد: با استفاده از پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور سردفتران اسناد رسمی می‌توانند به صورت برخط مشخصات هویتی ارائه شده فرد را با اطلاعات ثبت شده در پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال تطبیق و عکس صاحب سند را نیز از طریق این پایگاه مشاهده کنند.

سامانه استعلام تایید اصالت، با هدف احراز هویت مشتریان، به حداقل رساندن زمان انتظار مشتری در ارائه سرویس ها و خدمات، جلوگیری از سوءاستفاده ‌های هویتی و کاهش ریسک ناشی از تاخیر زمانی تایید اصالت توسط متخصصان داخلی طراحی و پیاده‌سازی شده است.

استفاده از فناوری های جدید باعث سهل تر و مطمئن تر شدن امور مربوط به هویت افراد شده و با اتصال دستگاه‌های اجرایی به این پایگاه می‌توانند از خدمت استعلام برخط هویت افراد بهره‌مند شوند و بدین ترتیب موارد سوءاستفاده از اسناد هویتی به حداقل ممکن کاهش خواهد یافت.

در حال حاضر 120 میلیون رکورد جمعیتی در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور ثبت شده است و بر اساس تفاهم نامه‌هایی که بین سازمان ثبت احوال کشور و 100 دستگاه اجرایی و خدماتی در کشور امضاء شده است، تبادل اطلاعات و راستی آزمایی اسناد هویتی صورت می‌گیرد.

ارتباط دستگاه‌ها با پایگاه اطلاعات جمعیت کشور می‌تواند موجب حذف ارائه اسناد فیزیکی توسط مردم در گرفتن خدمات از دستگاه‌های دولتی شود که سبب تسهیل و کاهش زمان در ارائه خدمات به ارباب رجوع نیز خواهد شد

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نسرين A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    2 0
    با سلام . بنده الان 3 ماه است درگير اين مسئله هستم كه مشخصات پدرم از طريق اينترنت در دفتر خانه كه به سايت ثبت احوال انلاين متصل مي شود ديده نمي شود . به ثبت احوال مراجعه كرديم مشكلي ندارد. ولي در اتوماسيون ثبت اسناد مشخصات پدرم ديده نمي شود. به چندين جا مراجعه كرده ايم ولي تاكنون مشكل ما حل نشده است.