قصه ارابه های مرگ در جاده های ایران/ سوانح اتوبوس در دو سال اخیر فاجعه بار بوده است

به نظر می رسد اتوبوسها بعد از پراید و وانت نیسان، عامل مرگباری در جاده های ایران هستند. عاملی که برخی می گویند ایمنی ندارند، عده ای به رانندگان خوابالود و بیمار آن معترضند و برخی هم از صاحبان بی توجه آن گلایه دارند

امید سلیمی بنی: این بار سقوط مرگبار به پایین دره، جایی در جاده هراز در شمال کشور، آن هم با دست کم 20 کشته و 28 مجروح که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده، باز هم پای یک اتوبوس در میان است، از همان اتوبوسهایی که در اتوبان قم به تهران، لاستیکش ترکید و با شکستن گاردریل، به خط مقابل اتوبان افتاد و باعث مرگ مسافران زیادی شد. این بار هم لاستیک یک اتوبوس دیگر در آمل ترکید و این ارابه مرگ را به ته دره فرستاد. 

به گزارش روزنامه خبر؛ البته پلیس راه هنوز مطمئن نیست عامل سقوط این اتوبوس به دره، ترکیدگی لاستیک باشد، فقط می گوید راننده به جلو توجه نداشته، به جاده، جایی باید حواسش به آن باشد. اینطور که پیداست هنوز اتوبوسها مانند ارابه های مرگ در جاده های کشور می تازند و چند روز یک بار، خبر می رسد ته دره رفته اند، آتش گرفته یا واژگون شده اند. انگار هنوز کسی نتوانسته یا نخواسته جلوی این خودروهای ناایمن را بگیرد.

 

در جدول زیر برخی از سوانح مربوط به اتوبوسها در جاده های ایران را در دوسال اخیر می خوانید:

تاریخ وقوع تصادف

مکان حادثه

تعداد فوتی

تعداد مجروح

شرح حادثه

9 دی 92

محور دامغان به شاهرود

12 نفر

20 نفر

تصادف اتوبوس با کامیون حامل چسب و مواد شیمیایی

5 مرداد 92

کیلومتر 139 محور سبزوار به شاهرود

یک نفر

سه نفر

تصادف اتوبوس با کامیون ایویکو

19 شهریور 92

کیلومتر 28 اتوبان قم-تهران

44 نفر

39 نفر

ترکیدن لاستیک جلوی اتوبوس و واژگونی و عبور از گارد ریل و تصادف با اتوبوسی که از خط مقابل می آمد

12 اردیبهشت 92

کیلومتر 20 محور اهواز به هفتگل

17 نفر

اعلام نشده

تصادف اتوبوس با تریلر بنز که منجر به آتش گرفتن اتوبوس شد

23خرداد 92

محدوده هشتگرد از توابع کرج

2 نفر

17 نفر

تصادف اتوبوس با کامیون و واژگونی اتوبوس

20 خرداد 92

محور ماکو به خوی

-

6 نفر

تصادف اتوبوس با وانت نیسان

28 اردیبهشت 92

روستای "اومورجا" از توابع "رشیدیه" در کشور ترکیه

6 نفر

14 نفر

واژگونی اتوبوس ایرانی که از آنکارا به مقصد تهران حرکت می کرد.

26 شهریور 92

کیلومتر 6 محور اراک- بروجرد

16 نفر

20 نفر

این اتوبوس حامل زائران عراقی بود که واژگون شد

8 اردیبهشت 92

130 کیلومتری اتوبان پیامبر اعظم منتهی به تبریز

-

8 نفر

برخورد اتوبوس و کامیون

17 اسفند91

اتوبان قم-تهران، 4 کیلومتر مانده به عوارضی

-

22 نفر

برخورد اتوبوس و ون مسافربری

21 بهمن 91

کیلومتر 54 آزادراه ساوه

یک نفر

سه نفر

تصادف اتوبوس اسکانیا با کامیون بنز

8 بهمن 91

گردنه شاهبداغ در محور پلدختر به اهواز استان خوزستان

یک دانش آموز

20 نفر

واژگونی اتوبوس راهیان نور دانش آموزان پسر ارومیه ای

29 دی 91

محور خاش-سراوان

6 نفر

اعلام نشده

تصادف اتوبوس با پژو 405

16 دی 91

محور ماهشهر- آبادان

28 نفر

-

تصادف اتوبوس و تریلی

12 دی 91

محور انارک به چوپایان در استان اصفهان

یک نفر

8 نفر

برخورد اتوبوس اسکانیا با کامیون ایسوزو

بامداد 7دی 91

کیلومتر 17 جاده مخصوص کرج

-

7 نفر

برخورد دو اتوبوس و سقوط یکی از آنها به کانال آب

بامداد 26 آذر 91

ایروان (مرکز ارمنستان) به تهران- شهر مغری

یک نفر

15 نفر

اتوبوس مسافران ایرانی به علت انحراف به چپ، در دره سقوط کرد

29 مهر 91

محور ایذه به شهرکرد در پنج کیلومتری دهدز به طرف بروجن

26 دانش آموز

23 نفر

واژگونی اتوبوس راهیان نور دانش آموزان دختر بروجنی

31 تیر 91

کیلومتر 25 جاده خرم آباد به بروجرد

2 نفر

7 نفر

واژگونی اتوبوس اسکانیا به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه

25 فروردین 91

محور فومن به سراوان استان گیلان

6 نفر

35 نفر

اتوبوس از مبدا اردبیل به مقصد اصفهان حرکت می کرد که با اسب سرگردان تصادف کرد واژگون شد

 

47/231

کد خبر 339335

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهمن IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    4 0
    من كه ديگه جرات نميكنم با اتوبوس مسافرت كنم !
  • بی نام A1 ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    69 0
    ارگانهاي مسئول مي توانند تا حادثه بزرگ بعدي راحت بخوابند. گويا صداي خروپف همه ما به عرش هم رسيده است
  • بی نام A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    42 2
    دو پيشنهاد 1: گواهينامه اين نوع افراد در صورت زنده بودن باطل دائم 2: اتوبو سها به جاي حركت در شب فقط در روز حركت نمايند
    • بی نام IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
      11 2
      عزیزم این که شدنی نیست. شب بخوایم بریم با قاطر بریم؟
    • بی نام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
      14 1
      یک پیشنهاد دیگر. سطح درک و فرهنگ همه راننده ها با هم و یک جا بالا برود!
  • بی نام IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    12 0
    وقتی می شه با ده هزار تومن بیست هزار تومن رشوه همه چیز رو درست کرد چرا باید جون مردم مهم باشه؟؟؟
  • بی نام IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    8 3
    توپولف کجایی که یادت.........
    • حامد A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
      5 1
      1300 فروند توپولف 154 تولید شد توی 20سال 11 سقوط داشت که 5تاش ماله ایران بوده پس هواپیمای خوبیه سرویس نکردن بموقع ایرانیها مقصر اصلی هست
  • بی نام IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    24 0
    من خودم يكبار سوار اتوبوسي بودم كه دربرف ودر گردنه باريك روي برف ليز ميخورد به راننه گفتم مگه زنجيرچرخ نداري گفت زنجير مال سوسولاست!!!!!!!
  • رضا IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    6 0
    پیشنهاد میکنم، 1-رانندگان قبل از حرکت توسط پزشک معاینه گردد و در صورت تایید واجد شرایط بودن، اجازه حرکت داشته باشند. 2- با استفاده از تکنولوژی های موجود نظارت دقیقتری بر نحوه رانندگی و تخلفات رانندگان در جاده صورت گیرد. 3- باطل کردن دایم رانندگان با رانندگی پر خطر، که البته این مورد هم داخل شهر و هم در جاده ها باید بسیار جدی گرفته شود.اگر آماری از فوت شدگان به دلیل رانندگی پر خطر راننده ها منتشر شود تکان دهنده خواهد بود (مثل برخورد دو پژو در بزرگراه یادگار امام و.....)
  • اعتراض A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    7 1
    به نظر من باید علاوه بر این که ایمنی این ماشین ها رو بالا برد؛حتما سخت گیری هایی رو در مورد گواهی نامه دادن به این رانندگان اعمال کنند؛
  • بی نام A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    6 0
    چه بخواهیم چه نخواهیم باید روزی به فکر یک سیستم گزینشی و تشخیص صلاحیت برای رانندگان اتوبوس با توجه به در دست داشتن اختیار جان 40 یا بیشتر مردم را باید آغاز کنیم و یک غربالگری منطقی و آموزش مهارت ومتد انجام این وظیفه را در پیش بگیریم.کار کارشناسانه ویک مدیریت ؟علمی
  • حسین IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    3 1
    تا کی ادامه دارد از مسئولین عزیز خواست داریم رسیدگی فرمایید
  • روحيه A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    7 0
    جهت اطلاع آقايان نادر قاضی‌پور ناظر شورای رقابت و غلام محمد زارعی، عضو کمیسیون صنایع و محسن صالحی نیا، معاون امور صنایع وزیر صنعت و .... كه به حمايت كاذب و معني دار از توليدات داخلي ادامه ميدهند ، آيا فكر عاقبت و جواب در اون دنيا را كرده ايد ؟
  • بی نام A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    10 0
    قبلا همه تریاکی بودند ولی متاسفانه الان همه شیشه میکشند توهم میگیرند
  • مسافر IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    7 0
    عروس بلد نیست برقصه میگه اتاق کجه اسکانیا چندین ساله از بهترین شرکت های تولید خودرو تو اروپاست ولی نمیدونم مونتاژ ایران چه بلایی بر سر این ماشین میاره که همش مقصر شرکت اسکانیا میشه به نظر راننده های ایرانی هیج کدوم اهل مواد مخدر صنعتی ، قرص های روان گردان و... نیستند و همه شوماخرن و ضدتصادف........... وای به روزی که بگندد نمک
  • بی نام A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    3 1
    برادر عزيز شب از قطار استفاده نمائيد هم راحت استراحت ميكنيد

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین