سیدعمار حکیم: تا پای جان با تکفیری‌ها می‌جنگیم/ از مقتدا صدر می‌خواهم منصرف شود

سیدعمار حکیم با هشدار به ترورییستها گفت: روزی خواهد رسید که سحر بر ساحر منقلب خواهد شد و آنها که راضی به ریختن خون بیگناهان بوده، مورد هدف همان گروههای تکفیری و تروریستی قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدعمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در همایش هفتگی خود پیرامون موضوعات مختلف سیاسی اعم اعتکاف سیاسی مقتدی صدر، صحنۀ سیاسی عراق و حملات انتحاری و تروریستی سخن گفت.
سیدعمار حکیم در این گردهمایی پیرامون کناره گیری مقتدی صدر گفت: ما و ملت عراق از تصمیم سید مقتدی صدر حیرت زده هستیم. ما و جریان شهید محراب نظری برادرانه در مورد این تصمیم داریم. ما معتقدیم که این مرحله نیازمند تلاش تمامی گروههای سیاسی برای بازسازی کشورمان است. همه ما سعی کردیم عملکرد و رویکردمان را ارتقا بخشیم تا به هدف بزرگ خود دست یابیم.
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در ادامه با اشاره مسیر دشواری که عراق پشت سر نهاده، افزود: همه ما سختی هایی که روند سیاسی عراق نوین با آن مواجهه شد را لمس کرده ایم و امروز سید مقتدی صدر از جایگاه مهمی در بین مردم، جامعه و نیز سطوح اجرایی- قانونی دولت بهره مند است و این تصمیم ایشان خلأیی را در عرصۀ سیاسی به جای خواهد گذاشت. در حالیکه تنها شخص مقتدی صدر قادر است این خلأ را پر کند چه آنکه وی نماینده شرعی آل صدر است که از جایگاه مهمی در روند عراق برخوردار است.
سیدعمار حکیم در ادامه با اشاره به فضای سیاسی عراق گفت: تنوع موجود در عراق از شاخصه های این کشور است و همین تنوع فکری- اجتماعی است که نوعی تنوع سیاسی را در کشور بوجود آورده و همین امر یکی از ویژگیهای عراق امروز است؛ عراقی که همه ما سعی در رساندنش به ساحل امید و آرامش تلاش می‌کنیم. ما با احترام به تصمیمات رجال کشور نگاه میکنیم ولی برادرانه از آقای سید مقتدی صدر خواهشمندیم در صورت امکان از تصمیم خود بازگردند، زیرا که عرصه سیاسی عراق برای رسیدن به تکامل و ارتقاء احتیاج به مشارکت تمامی طیف ها و افکار اجتماعی سیاسی دارد. صدر و صدریون جزء لاینفک این عرصه در گذشته حال و آینده هستند و اطمینان داریم که آقای صدر خود مدرک تصمیم سخت خویش و واقف بر حجم مسئولیتی که گریبان گیر ایشان است، هستند. لیکن تصمیمات سخت هرطور که باشد قابل بازگشت و تجدید نظر هستند، خصوصا وقتی که تأثیر شگرفی بر فضای سیاسی اجتماعی جامعه میگذارد.

جنگ ما با تروریسم طولانی مدت است
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، در ادامه پیرامون حملات انتحاری و بمبگذاری های عراق گفت: تأسف بار است که شاهد انفجارهای تروریستی در شهرهای مختلف عراق و منطقه هستیم. این انفجارات مجرمانه سندی است بر اصرار گروهکهای تروریستی به عزم خود در قتل انسانها و بر هم زدن زندگی مردم در این کشورها.
سیدعمار حکیم گفت: چه توقعی داریم از تکفیری ها ... اینان که دست به قتل و تکفیر کسانی زدند که روزگاری هم فکرشان بودند، اما امروز در تطبیق عمل و شیوه با آنها اختلاف نظر یافته اند. تکفیریها به این گونه انسانها رحم نمیکنند چطور به مردم بیگناه رحم کنند.
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق افزود: ما جان خود را در راه آرامش و امنیت مردم فدا خواهیم کرد و جلوی هر تروریست داعشی و تکفیری القاعده ای خواهیم ایستاد. نیروهای امنیتی عراق نیز مسئولیت مهمی در قبال مردم خود دارند تا به قوه الهی شاهد بازگشت آرامش و امنیت به زندگی ملت عزیزمان باشیم. بالاخره روزی خونریزی متوقف خواهد شد؛ زندگی باید ادامه پیدا کند و حرمت مردم حفظ شود.
حکیم با ابراز امیدواری نسبت به آینده بیان داشت: روزی خواهد رسید که سحر بر ساحر منقلب خواهد شد و هرکسی که راضی به ریختن خون بیگناهان بوده، مورد هدف همان گروههای تکفیری و تروریستی قرار خواهد گرفت.
سیدعمار حکیم با اشاره با انفجار در سایر کشورها افزود: در لبنان و مصر هم شاهد انفجاراتی هستیم که فقط بی گناهان را مورد حمله قرار میدهد و تکفیریان با بی شرمی تمام مسئولیت این انفجارات را بر عهده میگیرند. ننگ و عار بر تکفیریان بی شرم و عزت و رفعت برای ملتهای مسلمان. ما به شدت این اقدامات را محکوم و با خانواده های شهدا و مجروحین این انفجارات تروریستی اعلام همبستگی میکنیم.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =