ایسنا نوشت:

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی زمینه درمان دردی است که لاجرم از سوی مسئولان در رده‌های مختلف نظام به وجود آمده است.

کمال‌الدین پیرموذن گفت: قانون مستمر بهبود فضای کسب که از قوانین تاثیرگذار بر سرمایه‌گذاری، حل مشکلات صنعتی، رفع چالش فعالان بازرگانی و موجب جذب مشارکت بخش خصوصی می‌شود باید به صورت جدی اجرایی شود.

نماینده مردم اردبیل تصریح کرد: سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی با عنایت رهبری باید بر مبنای حذف دیوان‌سالاری جهنمی که نای تنفس را از صنعتگران و تجار حقیقی گرفته است، از بین برود. همچنین به بانک‌ها ابلاغ شود تا خط اعتباری جدیدی برای صاحبان صنایع، کشاورزی و بازرگانی گشایش یافته و سرعت پرداخت‌ها از طریق خط اعتباری صندوق توسعه ملی افزایش یابد.

وی با ابراز تاسف از اینکه بخش خصوصی با فیلترهای متعددی روبرو است اظهار کرد: فعالان بخش خصوصی برای گرفتن تسهیلات مجبورند به کارشناسان و کارمندان دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها رشوه و پورسانت پرداخت کنند اگرچه تعداد افراد رشوه‌گیرنده محدود است ولی این موضوع به چالشی عمیق در نظام اقتصادی کشور مبدل شده است.

پیرموذن تاکید کرد: حماسه اقتصادی ایجاب می‌کند که سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و دستورات اخیر روسای قوای مجریه و مقننه توجه ویژه شود در کنار این دوقوه دستگاه نظارتی نیز بر دستگاه‌های اداری کشور نظارت جدی‌تری داشته باشند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس سود بانکی کشور را چهار برابر میانگین جهانی عنوان کرد و مدعی شد: سود بانکی پرداخت شده به بخش‌های کشاورزی و صنعتی چهار برابر میانگین جهانی است آیا با این وضعیت بخش‌های اقتصادی توان رقابت و ادامه حیات بر عرصه اقتصاد را خواهند داشت؟

وی از قوه قضائیه خواست تا پرونده‌های ویژه‌خواری و اختلاس را هرچه سریعتر مورد رسیدگی قرار دهد. نماینده مردم اردبیل تاکید کرد: با رهگیری مسئولان قضائی و برخورد قاطع با ویژه‌خواران و اختلاس‌کنندگان می‌توان به تدریج اعتماد عمومی نسبت به نظام به ویژه بخش‌های اقتصادی دولتی را جلب کرد و در نهایت شاهد افزایش سرمایه اجتماعی به ویژه بخش‌های مولد در عرصه صنعت،‌ کشاورزی و بازرگانی باشیم.

پیرموذن عملکرد ضعیف و متناقض دستگاه قضائی را موجب جابجا شدن شاکی و متشاکی دانست و افزود: در صورت بروز هر نوع ضعف یا تناقضی در دستگاه قضائی به سرعت جای بازیگران ویژه‌خوار و رانت‌خوار جابجا می‌شود و به جای محاکمه پرونده فساد در تامین اجتماعی کارگردان و بازیگر این پرونده از رئیس هیات تحقیق و تفحص شکایت می‌کند.

وی در پایان تاکید کرد: نگاه و رویکرد همه مسئولان نظام باید نسبت به بخش خصوصی درستکار و دستپاک اصلاح شود. همچنین پاکدستان باید در مصدر امور قرار گیرند.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =