سایت نامه نیوز نوشت:

حضور عارف در انتخابات مجلس دهم خصوصا سرلیستی اصلاح طلبان با موانعی روبرو است، چه آنکه به نظر می رسد بخشی از جریان اصلاحات با سرلیستی وی مخالف است و به دنبال آن هستند که با دنبال کردن استراتژی ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدالگرایان شانس پیروزی خود در انتخابات مجلس را بالا ببرند، گویی اصلاح گرایان هنوز به باور قطعی برای جدا کردن راه خود از اعتدال گرایان نرسیده اند و رمز پیروزی بر رقیب اصولگرا را همچنان در نزدیکی به اعتدال گرایانی که حال عنان دولت را نیز در دست دارند می بینند.

پیگیری همین استراتژی است که بی شک در کنار نام عارف، نام و چهره های دیگری مانند ناطق نوری را نیز مطرح می سازد. امری که در صورت تحقق می تواند به سد بزرگی برای حضور عارف در انتخابات مجلس تبدیل شده و برای همیشه او را از دایره سیاست اوت کنند. در همین راستا برخی خبرها حکایت از آن دارد که بخشی از اصلاح طلبان تلاش های خود برای کنترل عارف و مانع شدن از حضور مستقلانه او در انتخابات را آغاز کرده اند.

برخی نیز براین اعتقادند از آنجایی که عارف با برچسب اصلاح طلبی شناخته می شود طیف حامیان دولت نیز که به عنوان جریان اعتدال گرا در فضای سیاسی کشور حضور دارند با نقش آفرینی عارف و یا حتی ریاست وی بر مجلس آینده نیز موافقت نخواهند کرد و به طور قطع دنبال آن خواهند بود که چهره ای معتدل و همسو با دولت همچون ناطق نوری ریاست مجلس اینده را بر عهده گیرد. لذا عارف از سوی طیف نزدیک به دولت نیز چندان مورد توجه قرار نخواهد گرفت.
17302
این در حالیست که عارف اخیرا د‌ر د‌ید‌ار با جوانان حزب اعتماد‌ ملی گفته است «مهم نیست که چه کسی سر لیست انتخابات باشد‌،نباید‌ فعلا وارد‌ مصاد‌یق شد‌ و باید‌ روی راهبرد‌ها و جهت گیری و حضور پرشور مرد‌م د‌ر انتخابات برنامه‌ریزی کرد‌.»

از همین باب است که حضور عارف در انتخابات مجلس آینده که بنا به گفته وی اکثریت آن متعلق به اصلاح طلبان خواهد بود با اما و اگرها و موانع بسیاری همراه خواهد بود و می تواند به چالشی جدید برای اصلاح طلبان در انتخابات آینده تبدیل شود. چالشی که یا عارف را در دایره سیاستمداران اصلاح طلب حفظ خواهد کرد یا او را به دوری ناخواسته و اوت شدن از سیاست گسیل خواهد کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    10 1
    چقدر دکتر عارف بزرگوار و منش عالی دارند خدا توفیقات روز افزون نثارشان کند.
  • بی نام IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    7 1
    اقای عارف ما جوانان هرگز از حود گذشتگی شما رو در انتخابات ریاست جمهوری فراموش نمیکنیم شما خط شکن اصلاحات هستید امیدواریم که در انتخابات مجلس هم زمینه پیروزی اصلاحات رو با اتحاد همه گیر فراهم کنید و همانطور که خودتان گفتید وارد مصادیق نشوید شما سیاست مدار جوانی هستید و هنوز در عرصه سیاست جای پیشرفت زیاد دارید امیدوارم همیشه موفق باشید جضور شما برای مردم به عنوان یک نماینده مجلس مهم است امیدواریم این فرصت را به دلیل سر لیست نشدن از خود و مردم نگیرید
  • بی نام A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    4 1
    دکتر عارف عزیز تشنه قدرت نیست اینو ثابت کرده. بنابراین مشکلی پیش نمیاد.. دکتر تو قلب و روح ما نفوذ کرده مثل خاتمی
  • وحید IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    عارف رییس مجلس بشه میشه 80 تا 84 که هر چی اقتدار و قدرت نظام داشت به باد رفت
    • مرتضی A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
      12 1
      توی این 35 سال هرچیزی که بهش اقتدار واقعی بشه گفت مربوط به 80 تا 84. ثبات اقتصادی، جایگاه بین المللی، پیشرقتهای علمی و صنعتی واقعی نه عددی، بنیانگذاری فناوری نانو، هسته ای و... توی 8 سال بعدش در زمینه شعار خوب پیشرفت کردیم. نکنه شما کاغذپاره خواندن قطعنامه ها رو اقتدار میدونید نتیجش الان رو شده. تحریم ودر پس آن رانت خوریها و دزدیهای چند ملیارد دلاری.
    • بی نام A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
      0 1
      وای وای حالا چیکار کنیم....؟
    • مهدي IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
      2 1
      اشتباه منفي دادم
  • بی نام A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    10 0
    ناطق نوری چه ربطی به اصلاحات داره؟
  • هلیا A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    10 1
    فقط دکتر عارف. مجلس اینده به چنین افرادی نیاز دارد
  • بی نام IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    119 5
    عارف بهتره چون با دولت همراه ودر اون صورت كه مجلس و دولت با هم باشن كشور پيشرفت ميكنه نه اي الان كه مجلس با دولت سر جنگ داره
  • بی نام EU ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    9 1
    من که دیگه دارم اعتقاد پیدا می کنم اصلاح طلب ها به خاطر منم منم هاشون عارف رو قبول ندارند و حاضرند حول ناطق رقیب اصلی سالهای نه چندان دورشون اجماع کنند ولی عارف حذف شه.....
  • علي A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    2 1
    ناطق نوري سابقه نمايندگي مجلس را دارد ودر ابراز عقايد شجاعت ودر اجراي نظرات قاطعيت كافي دارد دوري از سياست توسط ايشان چيزي به حكومت اضافه نكرد اما وجودش به چند تا از تند روها مي ارزد حتما با من موافقيد؟
  • جواد IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    1 3
    اگه واقعا همین دو نفر باشن که البته هیچ کدوم مناسب نیستن.من میگم ناطق نوری در صدر لیست قرار میگیره. با توجه به اتفاقات گذشته من به این نتیجه رسیدم که عارف هیچ جایگاهی بین اصلاح طلبان نداره و اصلا بهش اعتماد ندارن و اگه میتونستن علنا کنار میذاشتنش.شک نکنید عارف شاید حتی انتخاب هم نشه.
    • بی نام IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
      1 0
      تو که راست می گی ...
  • بی نام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    2 1
    اجماع افکار عمومی روی دکتر عارف می باشد البته با حمایت اقای خاتمی ولاغیر
  • محمد A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    3 2
    در شرایط فعلی برای کمک به دولت برای رسیدن به اهداف باید مجلسی را انتخاب کنیم تا دارای عقلانیت و تدبیر باشد اصلاح طلب یا معتدل بودن تفاوت زیادی نمی کند مهم این است که نگذاریم انقلاب به دست کارشکنان بیافتد
  • mms IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    4 1
    هر دوتاشون خوبند/
  • بی نام A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    2 1
    اگه هر دو باشن که بهتره!؟ هزار دوست کم و یک دشمن بسیار
  • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    1 1
    چه سنخیتی بین ناطق و اصلاح طلبی هست؟ مثل اینکه یادتان رفته اصلاح طلبان با پیروزی بر ناطق نوری در سال 76 اعلام موجودیت کردند.
  • بی نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    0 1
    نیامدن ناطق اظهر من الشمس هست هر چند حمایت علنی خواهد کرد از لیستی که نقطه عطف مجلس می باشد.
  • احسان IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    13 1
    اقایی به اسم وحید میام گذاشتین... فکر کنم احتمالا شما یا خود م.الف باشین یا از نزدیوان م.الف..... منظور از 84-92 هست... اقتدار نظام رو در جزایر کومور و سلطه چین و روسیه و به حراج گذاشتن دریای خزر و زیر ان نوشته ناملموس و جعلی که جای حلیج زیبای همیشه فارس .... دیدیم ....اقتدار رو در دستان نتانیاهو که هر روز یه نسخه می پیچید دیدیم... و هزاران اقتدار دیگه... درود بر عارف.... درود بر خاتمی... درود بر اصلاح طلبان... درود بر جان فشانان در راه ایران... درود بر تمامی انان که یلبشان به نام ایران میزند... درود بر روحانی... درود بر هاشمی....