فارس نوشت:

پس از انحلال سازمان ملی جوانان مراکز مشاوره زیادی وجود داشتند که با انقضای اعتبارنامه خود سرگردان بودند و نمی‌توانستند فعالیت خود را ادامه دهند اما بالاخره مشکل حل شد و آنها می‌توانند با تمدید اعتبار فعالیتشان را ادامه دهند.
پس از انحلال سازمان ملی جوانان مراکز مشاوره و ازدواج زیادی در سراسر کشور وجود داشت که به دلیل اتمام مدت زمان اعتبارنامه خود امکان ادامه فعالیت برای آنها وجود نداشت، پس از تشکیل وزارت ورزش و جوانان و با تشکیل دفتر تعالی ازدواج و تعالی خانواده در دولت دهم خبرهایی منتشر شد مبنی بر ساماندهی مراکز مشاوره ازدواج و تلاش می‌شد تا تمام مراکز مشاوره تحت نظارت این دفتر درآیند اما این اقدام وزارت ورزش و جوانان از سوی مجلس لغو شد و وظیفه اصلی ساماندهی این مراکز همچنان در اختیار سازمان نظام روانشناسی قرار گرفت.
حجت‌الاسلام مرتضوی کیاسری با اعلام اینکه مشکل مراکز مشاوره‌ای که اعتبارنامه آنها از طریق سازمان ملی جوانان صادر شده بود، حل شده است و آنها می‌توانند با مراجعه به سازمان نظام روانشناسی کشور اعتبارنامه خود را تمدید کنند و همچنان به فعالیت خود ادامه دهند افزود: در جلسه شورای معاونین سازمان نظام روانشناسی کشور مشکل این دفاتر حل شد چرا که این مراکز که از سازمان ملی جوانان مجوز گرفته‌ بودند با اتمام مدت اعتبار خود بهزیستی و وزارت ورزش و جوانان حاضر به حل مشکل آنها نبودند و مسئولیت این مراکز را بر عهده نمی‌گرفتند.
وی با انتقاد از اظهارات اخیر معاون امور ساماندهی وزارت ورزش و جوانان مبنی بر اینکه بسیاری از مشاوره‌های انجام شده در این مراکز درست و کارشناسی نیست گفت: از این پس مراکز مشاوره دارای پروانه از سازمان ملی جوانان سابق همچنان قانونی و دارای اعتبار هستند و سازمان نظام روانشناسی این گروه را به دلیل انجام گزینش‌های درست به رسمیت می‌شناسد.
قائم مقام سازمان نظام روانشناسی گفت: البته مراکزی که مدتی است پروانه آنها منقضی شده است برای تمدید پروانه خود می‌توانند به سازمان نظام روانشناسی مراجعه کنند و پروانه خود را مانند گذشته ادامه دهند.
حجت‌الاسلام کیاسری افزود: وقتی آیین نامه دولت دهم در مجلس کان لم یکن شناخته شد اقدامات انجام شده توسط وزارت ورزش و جوانان نیز متوقف شد اما مراکزی که در وسط راه هستند و می‌خواهند دفاتر مشاوره تأسیس کنند می‌توانند با مراجعه به این سازمان ادامه کار خود را انجام دهند.
45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا A1 ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    1 1
    با سلام. لطفا خبر را درست بنویسید.در عنوان خبر ذکر شده سازمان نظام روانپزشکی و در متن سازمان نظام روانشناسی،این دو کلمه کاملا مجزا و دو صنف مجزا هستند.لطفا تفاوت بین روانپزشک و روانشناس را همینجا متوجه شوید.با تشکر.