روزنامه اعتماد در سرمقاله خود نوشت:

چگونه است وقتی تیم ملی فوتبال ایران به جام‌جهانی می‌رود حتی اگر نقاط ضعفی هم وجود داشته باشد همه مردم بلااستثنا در حمایت از تیم ملی خود قدعلم می‌کنند و نسبت به پیروزی آنها تعصب نشان می‌دهند.بی‌شک صحنه مذاکرات پرونده هسته‌یی از اهمیت تاریخی بیشتری برخوردار است و نباید برخی رسانه‌ها اجازه دهند جایگاه آنها سکوی تضعیف مذاکره‌کنندگان قرار گیرد.

به عبارت دیگر وزیر امور خارجه که فرمان و سکان کشتی مذاکرات چنین پیچیده و تاریخی را بر عهده دارد و تازه ماه‌های اول آن است و ممکن است چندین سال طول کشد نباید آنچنان در تنگنا قرار گیرد که اذعان دارد در پشت میز مذاکره با گروه 1+5 موفق است، تنگنایی ندارد و احترامش محفوظ است ولی در فضای داخلی کشور برخی ناآگاهانه یا از موضع جناحی به تضعیف پروسه مذاکره پرونده هسته‌یی و مذاکره‌کنندگان مشغول هستند.

فضای باز و دموکراتیک بعد از انتخابات به همه اجازه می‌دهد هر نظر و عقیده‌یی را مطرح سازند که در جای خود بسیار محترم و ارزشمند است ولی نباید از فضا برای تضعیف مذاکرات پرونده هسته‌یی که پروژه‌یی ملی است استفاده شود که حاصل آن خدشه به منافع و امنیت کشور خواهد بود.یادمان نرفته در هشت سال گذشته برای نقل قول از ترجمه ‌ گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در خبرگزاری‌های دولتی به چاپ رسیده بود برخی نویسندگان و تحلیلگران تحت تعقیب قرار گرفتند و اکنون هیچ حد و حصری بر اظهارنظرها و مواضع انتقادی وجود ندارد.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • majid A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    3 3
    البته بعدها متوجه میشیم
  • بی نام A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    4 11
    دارین بلایی که خاتمی بر سرکشور اورد دارین انجام میدین
    • بی نام A1 ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
      0 2
      دارن از بلایی که احمدی نژاد آورده خلاصمون می کنند شخص محترم!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    3 8
    "به عبارت دیگر وزیر امور خارجه که فرمان و سکان کشتی مذاکرات چنین پیچیده و تاریخی را بر عهده دارد و تازه ماه‌های اول آن است و ممکن است چندین سال طول کشد". مثل اینکه شما خیلی حوصلتون زیاده؟؟چندین سال طول بکشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟اگه قرار بود چند سال طول بکشه که به جلیلی رای میدادم.ببخشید من به روحانی رای دادم تا قضیه رو هر چه زودتر با حفظ منافع ایران فیصله بده. طرف مقابل اگه حسن نیت داشته باشه باید قبل پایان سال 2014 این داستان رو تموم کنه مگر اینکه بخواد دبه در بیاره. من یکی از همین الان بگم اگه اینها بخوان دبه در بیارن دفعه دیگه به امثال جلیلی رای میدم تا دمار از روزگار اینها دربیاره. مثل اینکه دلشون دوباره یاد احمدی نژاد رو کرده.
  • بی نام IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    6 2
    آفرين بر ديپلماتها
  • حمید IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    3 2
    نحث هسته ای با امنیت ملی و منافع ملی گره مرتبط است، فوتبال با کدام یک ارتباط دارد. این چه مقایسه ای است که شما کردیت؟
  • مرتضی IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    1 1
    تیم مذاکره کننده باتلاش نفس گیر بدون هیچ چشم داشتی مشغول برداشتن سایه ی سیاه وشوم تحریم از روی مملکت هستند تند رو ومیانه رو وبی تفاوت همه باید حمایت کنند .اگرتندروها باهمان سرعت گشتی در میان مردم بزنند خواهند فهمید مه چقدر طرفدار دارد .وحتی روزشماری می کنند برای پایان تحریم ظالمانه .صنعت هسته ای نیز دارد شکل درست وقانونی می گیرد .