روزنامه جوان در سرمقاله خود با اشاره به انتقاد صریح او از افراطیون نوشت:

از نظر علمی پذیرفته شده است که یکی از خصایص ذاتی انقلاب‌ها خشونت و رادیکالیسم و تندروی است.

اگر در انقلاب نباید تندروی می‌شد چگونه می‌توانیم نام آن را انقلاب و خود را انقلابی بدانیم. باید همانند بازرگان (و نظرات امروز حجاریان) نظام شاه را اصلاح می‌کردیم و به عنوان اصلاح‌طلب مقابل شاه قرار می‌گرفتیم. اگر امثال جناب ناطق نوری و آیت‌الله هاشمی همچنان مدعی انقلابی‌گری هستند، براساس قاعده امام که میزان حال افراد است، شاخص‌‌های انقلابی بودن را اعلام کنند تا جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب آنها را بشنوند و عمل نمایند. شما به خاطر مسائل شخصی با احمدی‌‌نژاد حاضرید از انقلاب هم عدول کنید و در فضای روشنفکری بغلتید. احمدی‌نژاد در حوزه فرهنگی از خاتمی و روحانی لیبرال‌تر بود.

در پلورالیسم دینی به حقانیت ادیان توحیدی و غیرتوحیدی باور داشت. در تواضع مقابل وهابیون آل سعود بی‌محاباتر از هاشمی و روحانی بود. در مقابل امریکا اصرار بیشتری از روحانی جهت مذاکره داشت (رهبری چند روز پیش اشاره کردند) در شورای همکاری خلیج شرکت کرد که مورد نقد کروبی و موسوی هم قرار گرفت. پس تندروی وی کجا بود؟ تندروی وی برخورد با شماها بود که هنوز آرام و قرار نگرفته‌اید. بنابراین باور کنیم که احمدی‌نژاد بهانه‌ای برای ساختن تندروهای خیالی برای عبور از استقامت انقلابی و زمینگیر کردن نسل‌های انقلابی کشور است.
امام مهم‌ترین دستاورد جنگ تحمیلی را «استمرار روح اسلام انقلابی می‌دانستند» اما امروز ناطق و هاشمی به این نتیجه رسیده‌اند که «باید زندگی کرد» با زبان بی‌زبانی از این جمله امام که «اسلامی که برای جهانخوران ضرر نداشته باشد اسلام نیست»، عدول کرده‌‌اند. امام کلید این مسئله را قبلاً به دست ما داده بود و فرموده بود که «آنان که بر این باورند که مبارزه و رفاه با هم سازگارند آب در هاون می‌کوبند». بنابراین هر کس به ورطه رفاه غلتید کم‌کم مبارزه را بی‌حاصل می‌داند و برای فرار بی‌سرو صدا از گذشته خود تندروهای فرضی می‌تراشد و خود را مصلح اجتماعی با چتری عام معرفی می‌کند.

باید از آقایان ناطق و هاشمی خواست با صراحت اعلام کنند که به استمرار انقلاب اسلامی معتقدند به این باور رسیده‌اند که انقلاب انجام و تمام شد و پس از تبدیل آن به نهاد (جمهوری اسلامی) باید زندگی کرد و به رفاه روی آورد. باید موضع خود را با امام که می‌فرمود «چنگ و دندان ابر‌قدرت‌ها را خرد می‌کنیم یا پیروز می‌شویم یا به پیروزی بالا‌تری که شهادت است می‌رسیم»، روشن کنیم. مشی امروز انقلابیون دیروز، ظلم به امام و واجد تولید دوگانگی برای نسل امروز و خیانت سهمگین است. باید شاخص‌های تند‌روی را روشن نمایید.

اگر کسی گفت حوادث سال 1388 سوء‌تفاهم نبود که اکنون رفع کدورت کنیم بلکه یک طراحی بود که موسوی در مصاحبه با نشریه تایمز آن را لو می‌دهد باید متهم به تندروی شود؟ یاران دیروز امام باور نمایند که امام را نمی‌توان از انقلاب اسلامی حذف کرد کدام امام؟ همان امامی که سال 1367 انقلابی‌تر از 1357 بود.

شما اکنون مانند جانشینان مائو در چین عمل می‌کنید که به خاطر غیر‌قابل دفاع دانستن انقلاب دوم مائو (انقلاب فرهنگی 1966) فقط عکس او را بالای سر خود می‌زنند و کار خود را می‌کنند.او را متهم به تند‌روی کردند اما چون هویت خویش را از او می‌دانستند مجبور بودند او را محترم بشمارند. در همان حدی که عکس وی بالای سر‌شان باشد و ظاهر را حفظ کنند. اما بد‌اخلاقی احمدی‌نژاد واقعاً مؤثر بود به صورتی که با اتهام شخصی وی، این دو انقلابی سابق چنان جری شدند که جایگاه خود را در انقلاب گم کردند اصلاً برایشان مهم نیست پیرو چه‌کسی هستند و چه کسانی از آنان پیروی می‌کنند. نه مرزی را می‌شناسند و نه چار‌چوبی را برمی‌تابند. غلتیدن در وادی روشنفکری و پرستیژخواهی آفت نیرو‌های انقلاب اسلامی است که امروز مسیر آن هموار‌تر شده است.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 64
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • غضنفر A1 ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    15 0
    ببخشيد شما؟؟؟؟؟؟اصلا حد شما چي هست كه از جناب آقاي هاشمي و ناطق نوري انتقاد ميكني كاسه داغتر از آش
  • بی نام IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    18 0
    کار به جایی رسیده که هرکه از راه میرسه برای این دو بزرگوار محبوب خط و نشون میکشه و کاتولیک تر از پاپ میشه
  • بی نام A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    19 0
    خدایا کار ما به کجا رسیده که چه کسانی راجع با انقلاب و انقلاب کنندگان و زجر کشیده گان انقلاب صحبت می کنند
  • بی نام IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    12 0
    اعتدال در هر كاري لازم و واجب است و تند روي عملي است غير عقلاني.
  • بی نام IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    17 0
    ماسله اینجاست که این اتقلابی های نوظهور اون موقع که باید انقلابی می بودند نبودند و حالا که دیگه به عقلانیت نیاز هست انقلابی شدند.. این انقلابی بودن بی جا مثل ذوستی خاله خرسه هست برای کشور
  • فاطمه IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    17 0
    شما تندروها هیج جایی بین این ملت ندارید
  • بی نام IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    24 0
    «خيرالامور اوسطها» نظر شما در مورد اين حديث چيست مسئول روزنامه جوان؟
  • بی نام IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    23 0
    به نویسنده روزنامه جوان باید گفت در دوران انقلاب که همه تندرو بودند شما یا پدرتان در خواب غفلت بودید تازه حالا بعد از 35 سال (در امنیت حاصل شده از تلاش نیروهای انقلابی) از خواب بیدار شده اید و فهمیده اید که باید انقلاب کرد آنهم فقط با فحش دادن به دیگران و زیر پا گذاشتن حقوق ملتی که سالها بری آزادی و امنیت و مبارزه با تک صدایی و احقاق حقوق له شده اجتماعی شون مبارزه کرده اند.
  • بی نام A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    32 0
    این روزی نامه همونطور که از اسمش پیداست خیلی خامی و جوونی میکنه در تحلیلهاش.من اگه جای مدیر مسئولش بودم نمکدون نمیشکستم. احمدی نژاد در تواضع مقابل آل سعود بی محابا بود؟پس چرا ملک عبدالله گفته بود با شیطان مذاکره میکنیم اما با احمدی نژاد نه؟؟در جایی دیگر با طعنه به اصلاح طلبی میگوید اینان احتمالا نظرشان اصلاح شاه بود و نه انقلاب. برادر من مشکل اینجاست که شاه اهل اصلاح شدن نبود وگرنه کار به انقلاب نمیکشید.25 سال تمام بهش گفتن تو باید مطابق قانون اساسی, سلطنت کنی نه حکومت. اما به خرجش نرفت .اینه که چاره ای جز انقلاب نبود. اما الان چی؟وقتی گره ها با دست باز میشه چرا با دندون انقلابی بودن میخوای بازش کنی؟ مدیر مسئول وقتی متولد 59 باشه تاریخ انقلاب رو از دهه 80 به اینور میخونه.
    • بی نام IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
      3 0
      عالی بود
  • میثم A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    74 1
    شما انقلاب رو با وحشی گری اشتباه گرفتید، فقط تو کف جمله "احمدی‌نژاد در حوزه فرهنگی از خاتمی و روحانی لیبرال‌تر بود" هستم!!!!!!
  • بی نام IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    17 0
    انقلاب يك حركت در برابر يك وضعيت در راستاي تغيير آن است بس از دوره گذار اگر انقلاب در مسير اصليش باشد بايد به وضعيت ثبات برسد مثلا بگوييم جمهوري اسلامي ، بعد از اين مرحله حرف از انقلاب بايد ذكر خاطرات و بزرگداشت حماسه باشد در غير اينصورت اين كلمه مصداق بارز سوء استفاده است
  • بی نام IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    37 0
    البته که نان بعضی ها در خشونت و تندروی است.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    26 1
    عجب....... !!!!
  • امیر A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    20 0
    پیشنهاد میکنیم آقایان یکبار دیگر فیلم زنده باد زاپاتا رانگاه کنند
  • بی نام IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    66 1
    اگر ممكن است مي خواه بدانم تيراژ اين روزنامه چقدر است؟
  • بی نام IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    136 4
    پس خوارج در زمان حضرت علی از همه انقلابی تر بودند
    • بی نام A1 ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
      27 1
      ذات انقلاب در تندروی هست؟ عجب تز بدون خدشه ای. اول اینکه شما اقلیت افراطی نماد مردم نیستید که خط و نشان میکشید. دوم اینکه انقلاب 57 ایران هدفش از بین بردن دیکتاتوری شاه بود که به هدفش نایل شد. سوم اینکه تندروی شما باعث عقب ماندگی شدید کشور شده. چهارم اینکه فکر نکنید امیال و مقاصد جانبی شما از نطق انقلابی معاب تان از چشم ملت پنهان هست. پنجم و ششم و هفتم هم هست اگه خواستی میگم خدمت شما.
  • بی نام IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    110 3
    تا وقتي كيهان و جوان و امثال آن هستند و به بزرگان حمله ميكنند،دشمنان لزومي نمي بينند كه داستانسرايي كنند و شخصيت ها را خراب كنند
  • حمیدرضا A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    23 0
    فکر کردم کیهان زده اینارو!
  • حسن A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    24 0
    نون امثال شماها در تندروی واشوب است اگه کشور ارامش داشته باشد شماها بیکارمیشید خدابه راه راست هدایتمون کند
  • بی نام IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    21 3
    جناب روزنامه جوان،‌همين تندرويهاي امثال شما باعث شده جوانان از انقلاب و آرمان هاي آن دور شوند!!!!
  • بی نام A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    24 2
    اتفاقا ناطق و هاشمی امثال این روزنامه رو تندرو میدونند که پاش بیفته مراجع تقلید رو هم منافق میدونند چرا؟ چون در یک مسله نظر مخالف دادن تندرو یعنی کسیکه که هر کسباما نیست یعنی بر ماست مثل سلفی ها
  • هادی A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    21 0
    مردم انقلاب کردن که تند روی ها از بین برود نه اینکه......
  • حامد A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    32 1
    اينها مصداق همون خوارج هستند كه امام علي شجاعانه و قاطعانه مقابلشون ايستاد. كاش در زمان ما هم يك مرد پيدا ميشد و اينها رو سر جاشون ميشند.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    14 0
    مجموعه این حرف ها صرف نظر از وارد بودن یا نبودن ایرادات مطرح شده به آقایان هاشمی و ناطق، از روی شکم سیری و بی خبری از شرایط دشواری است که عامه مردم در آن روزگار می گذرانند. البته منبع مالی چنین رسانه هایی هم چنین چیزهایی را سر هم می کنند جای پرسش دارد؟
  • بی نام IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    18 0
    تفسیر روزنامه جوان از انقلاب بسیار خنده داره . ؟
  • بی نام IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    16 0
    نویسنده این مطلب یا مغرض است یا به شدت بیسواد و نااشنا به علوم اجتماعی.دوره بی قانونی و هرج و مرج گذشته است.کی میخواهید این را درک کنید.در زیر لوای انقلابی گری همه یاران امام را طرد می کنید که به کدام منفعت برسید؟
  • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    22 1
    انشاءا.. خدا شما را با همان احمدی نژاد و سایر رادیکال ها محشور کند.ہ
  • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    58 1
    دقيقا با تندروي حال و روز مملكت به اينجا رسيده
  • حسین A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    28 0
    یک سوال!!! این روزنامه خودشو چقدر فروخته به کیهان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    10 0
    آسمون ریسمون کرده
  • بی نام IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    21 0
    تندوری ذات انقلاب است؟!!! هر دم از این باغ بری می رسد...
  • راد A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    14 1
    جناب نويسنده روزنامه جوان! اگر از انقلابي حرف مي زنيد که سردمدارش خميني کبير بود بايد بگويم که ايشان هيچ گاه اجازه تندروي را ندادند. هرگز به مبارزه مسلحانه روي نياوردند. هرگز دنبال ترور نبودند. هرگز با کساني که به ايشان در انقلاب ياري نرساندند بدي نکردند. هرگز اجازه ندادند حق کسي در انقلاب ضايع شود. اگر کسي ادعا مي کرد حقش ضايع شده رسيدگي مي کردند و نمي گفتند که طبيعت انقلاب، تندروي است. متأسفانه شما از انقلاب هاي ديگر حرف مي زنيد. شما تندرو هستيد. شما پيرو کساني هستند که نه در انقلاب بودند نه در جنگ بودند و بعد که کشور آرام شد آمدند و ادعا کردند که انقلاب به بيراهه رفته و بايد اصلاح شود. امثال جناب هاشمي و ناطق که نقلاب کردند بهتر مي توانند اصلاح کنند. نه امثال... .
  • بی نام IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    13 0
    خیلی حالتون خرابه...
  • بی نام A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    47 0
    خودشونم قبول دارن تندرو هستن. ولی باید بدونن که دیگه مردم از تندروی خسته شدن. و این افراد قطعا دیگه جایی بین مردم نخواهند داشت.
  • علی A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    93 5
    همه انقلابیون راهشان را گم کرده اند ؛الا نشریه کیهان و روزنامه جوان!!!
  • اسلامی A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    12 0
    این متن چه ربطی به صحبتهای آقای ناطق نوری داشت؟ ایشون در سخنرانی خود اشاره به این کردند که ملاک و متر خود رو مشخص کنید اگر واقعا" ادعای پیروی ولی فقیه دارید دیگه اقلا" از ولی فقیه جلو نزنید.این جلو زدن نشونه اینه که تا جاییکه نظرات ولی فقیه در جهت منافع این گروه ها باشه پشت سر ایشون هستند ولی هرجا با منافعشون در تضاد هست از ایشون هم رد میشوند.
  • جواد A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    14 0
    (.... پس تند روی وی کجا بود؟ تندروی وی برخورد با شماها بود که هنوز آرام و قرار نگرفته‌اید...) پس خانه نشینی 11 روزه احمدی نژاد چی ؟ تندروی نبود؟!! اگه تند روی دارید داشته باشید ولی انصاف هم داشته باید آ ی جوان عزیز ! دیدین که ملت عزیزمان به اعتدال رای دادند نه به تند روی .
  • اسماعیل زاده IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    17 0
    این مطالب خیلی خوبه... بر مردم نشون می ده تندروی و افراطی گری در ذات این گروهه و اصلاح پذیر نیستند... نشون می ده که موضع این گروه این هستش که هرچی آمریکا کرد، ما بر عکس انجام بدیم.. این می شه اسلام ناب...
  • حاجی A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    12 0
    حالا که احمدی نژاد دستش از قدرت کوتاه شده شد لیبرال و دوست آمریکا و آل سعود و پلورالیسم دینی و ...؟ تا وقتی رئیس جمهور بود ایده آل بود الان بد شد؟!
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    15 0
    حالا اینو کجا دلم بزارم.شریعتمداری کم بود
  • حق بين IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    11 0
    چقدر خوب است كه تندرو ها اين روزها اينقدر دستشان را براي مردم رو ميبينند كه ديگر تكذيب نميكنند و حالا مجبورند تندروي را توجيه كنند.عزيزم مگر نميداني اسلام از تندروي نهي ميكند و امر به اعتدال دارد؟چند حديث و آيه برايت بياورم؟
  • میگ میگ IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    21 0
    درود بر سه چهره نورانی هاشمی و خاتمی و روحانی
  • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    13 0
    بگذارید مردم یک مقدار نفس بکشند!!!!!!!!!!
  • م A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    14 0
    این مطالب سراسر تند روی است .این روزنامه باید اصلاح شود
  • a US ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    16 0
    ویژگی ذاتی انقلاب،تندروی است یا ابوالفضل این دیگه از اون حرفا بود
  • نیما IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    16 0
    روزنامه جوان هرچقدر فریاد بزنی و سفسطه بتراشی در نگاه اکثریت مطلق مردم شما و دوستانتان تندرو هستید.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    13 0
    آقایان تندروی نکنید چون اگر مردم بخواهند روزی تندروی کنند نه از تاک اثری میماند نه از تاک نشان.
  • بی نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    12 0
    یکی از مشخصه های تندرو ها عدم داشتن سابقه مسئولیت اجتماعی و اجرائی کافی می باشد چون آدم بی تجربه به راحتی می تواند شعار بدهد ولی وقتی مسئولیت گرفتند و در برابر کارهای کرده و نکرده مجبور به پاسخگویی شدند و گناه ها و تقصیر ها را نتوانستندگردن کس دیگر بیندازد مجبور به اصلاح خیال پردازی خود می شوند. همه این اقایانی که امروز اصلاح طلب و یا اصول گرای معتدل در زمان جوانی صد برابر تند رو تر از این جوانها ی تندرو امروزی ( که نه جبهه دیده اند و نه انقلاب) بو ده اند و همان موقع به افراد جا افتاده و با تجربه آن روزی همین حرفهایی را که تندرو های امروزی می زنند می گفتند و واقعا معلوم نیست این دور تسلسل تا کی و چگونه خاتمه خواهد یافت
  • ناشناس RO ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    16 0
    روزنامه ی جوان با این اظهارات نابجایت از احمدی نژاد و تندرویها حمایت کردی ولی بدان با تند رویها کشور عزیز ایران و به مردم ایران توهین کردی حرف حق را باید پذیرفت.احمدی نژاد هشت سال مردم ایران را فقیرتر و اغنیاهارا غنی کرد .به همین دلیل این حرف ها به بعضیها خوش نمیاید .
  • حسن IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    17 0
    قدیما می گفتند جوان یعنی جاهل . این روزنامه جوان هم گفته فوق را تداعی می کند
  • محبت اله زارع A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    77 2
    يك قاضي متهمي را به هزار ضربه شلاق محكوم كرد. متهم مستاصلانه گفت: آقا شما يا شلاق نخورده ايد يا حساب سرتان نمي شود! سرمقاله نويس محترم "جوان" هم يا انقلابيگري را نمي شناسد يا تندروي را يا انصاف را.
  • علی IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    2 33
    گل گفتی داداش
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    39 0
    «احمدی‌نژاد در حوزه فرهنگی از خاتمی و روحانی لیبرال‌تر بود.در پلورالیسم دینی به حقانیت ادیان توحیدی و غیرتوحیدی باور داشت. در تواضع مقابل وهابیون آل سعود بی‌محاباتر از هاشمی و روحانی بود. در مقابل امریکا اصرار بیشتری از روحانی جهت مذاکره داشت (رهبری چند روز پیش اشاره کردند) در شورای همکاری خلیج شرکت کرد که مورد نقد کروبی و موسوی هم قرار گرفت» انوقت شما انقلابی نماها هیچ وقت قبول نکنید که همین احمدی نژاد را با همین روحیه انقلابی نمایی شماها سر کار آوردید!!! جالبه نه؟!
  • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    14 0
    جناب سرمقاله نویس روزنامه جوان! شما که این همه داد انقلابی بودن در دادی هیچ ندانستی که مشی امام هرگز بر ضایع کردن حق نبود حالی که همین شخص شما مقاله ات را بر ضایع کردن حق خلق الله و بلکه حق امام بنا کردی کجای حرف ها و نتیجه حرف های آقایان هاشمی و ناطق نوری و کسانی که مانند آن ها فکر می کنند این است که انقلاب انجام و تمام شده است یا کجای انشای انقلابی بودن مصادف می شود با «زندگی نکردن» و این تضاد و تبایین را شما از کجای مشی امام پیدا کردید؟ که این طور به تاخت می تازید و از سخن معروف نتیجه مبهم و کذب می گیرید؟ شمایی که مسوولیت حمایت از احمدی نژاد را هم به گردن نگرفته و خیلی راحت او را به دیگران نسبت می دهید تا ضایع کنند خوی انقلابی گری کسانی چون شما باشد چه طور خودت را انقلابی و پیرو امام می
  • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    29 0
    اصلا شما انقلاب را می فهمید؟! درود بر اصلاحات!
  • محمد A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    38 3
    ظاهرا این حضرات فکر میکنند هنوز هفته اول بعد انقلابه!! برادر من 35 سال گذشته! یعنی شما هنوز داری توی شرایط 35 سال پیش زندگی می کنید؟
  • بی نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    41 0
    این نوع اظهار نظرات از دو منظر قابل بررسی و نقد است: منظر اول اینکه این دوستان درک کافی از واژه جمهوری ندارند و در مقابل تغییرات علم و پیشرفت عقلانیت طرف مقابل را محکوم میکنند که یادآوری کننده مقاومت و برخورد کلیساها با گالیله وقتی گفت زمین گرد است،میباشند. پس طی نظریه پیتریسم باید برای جلوگیری هرچه بیشتر از آسیب رساندن به انقلاب،اسلام و ولایت فقیه از جایگاه اظهار نظر حذف گردند. منظر دوم اینکه استفاده از این پارادایم ها در راستا پیشبرد اهداف شخصی و یا گروه خاص خواهد بود.چرا که این نوع نظریه پردازیها با میراث امام و اصل جمهوری اسلامی منافات دارد که مطابق روحیه انقلابی امام راحل سزاوار برخورد شدید جهت پاکسازی جامعه و اذعان عمومی خواهند بود. دکتر شریعتی : "خدایا به متعصبین ما فهم ........"
  • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    58 0
    ولله ما که هر چی انقلابی دیدیم تلاشش برای «زندگی کردن» بود نه زندگی نکردن. بنابراین این یک مغلطه است که خیال کنید انقلابی بودن یعنی زندگی را ببوسی و بذاری کنار. نه اتفاقا انقلابی ها واقعی که نمونه اش در تاریخ انقلاب فراوان است هم زندگی کردند هم مبارزه. مبارزه در ساحت تفکر اسلامی مقصد و معنی داره آدم مبارز از جانب خودش استنباط و عمل نمی کنه بلکه حرکتش دارای یک حکم شرعی است که به آن مبارزه جهت درست و مشروعیت می بخشه این طوری که شما حضرات دست به انتخاب و گلچین سخنان حضرت امام تا رهبری تا ائمه و تا حتی آیات قرآن زدید چیزی جز انقلابی گری غیر شرعی نمی توان تصور کرد شما به ما بگید از جانب چه شخص موجه اجازه دنبال کردن این خوی انقلابی گری!! را دارید؟
  • بی نام A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    94 3
    به اين ها مي گويند كاسه از آش داغ تر
  • ظ IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    51 0
    همه استدلالاشون به اين قدرته؟!!!
  • بی نام A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    37 0
    انقلاب و نه نظام و حکومت /انقلاب در یک مقطعی اتفاق می افتد و بدنبال آن نظامی حاکم میشود که برای استقرار نیاز به آرامش دارد.
  • بی نام IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    2 2
    "در تواضع مقابل وهابیون آل سعود بی‌محاباتر از هاشمی و روحانی بود. در مقابل امریکا اصرار بیشتری از روحانی جهت مذاکره داشت (رهبری چند روز پیش اشاره کردند) در شورای همکاری خلیج شرکت کرد که مورد نقد کروبی و موسوی هم قرار گرفت" پس چرا در مقابل عملكردش موضعگيري نكرديد؟ چرا او را تابع محض ولايت و شجاع مي خوانديد و منتقدينش را خائن به نظام و حتي اسلام معرفي مي كرديد؟ چرا اجازه نداديد در رسانه ملي منتقدينش با آن ها به بحث بنشينند؟ نوشدارو بعد از مرگ ....!!!