۰ نفر
۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۰

نمایندگان پارلمان اروپا مقررات پیشنهادی کمیسیون اروپا را درمورد مصرف دخانیات تصویب کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ،در میان نکات مندرج در این طرح، پاکتهای سیگار با هشدارهای علیه صرف دخانیات پوشیده شده و سیگارهای الکترونی، با محدودیتهایی در دسترس عامه قرار می گیرد، و سیگارهای با طعم های مختلف هم تا سال 2020 ملغی خواهند شد.

یورو نیوز نوشت:حزب سبزهای اروپا خواهان مقررات سختگیرانه تری بودند، اما سرانجام به طرح کنونی رای مثبت دادند.

یکی از نمایندگان حزب سبزهای اروپا گفت: "این گامی بزرگ در جهت پیشرفت است. سالیانه هفتصد هزار نفر بر اثر استعمال دخانیات تلف می شوند. این چهار برابر تلفات ناشی از خودکشی، مواد مخدر، تصادفات در محل کار و رانندگی و ایدز است. بنابراین، بسیار مهم است که بخاطر حفظ سلامتی و آینده امان، مصرف دخانیات در اروپا را کاهش دهیم."

مقررات جدید، کارخانجات تولید دخانیات را ملزم می کند که حداقل شصت و پنج درصد روی پاکتهای سیگار را با هشدار علیه استعمال آن و تصاویر نامطبوع بپوشانند.

تونیو بورگ، کمیسر اتحادیه اروپا در امور بهداشتی، ضمن نشان دادن یک پاکت سیگار گفت این به معنی شکست کارخانجات تولید سیگار و نمایندگانشان است: "پیامد این مقررات (جدید) این است که منبعد، پاکتهای سیگار، مثل پاکتهای سیگار خواهند بود، نه یک چیز لوکس مثل این ! این پاکت سیگار ( در اشاره به پاکتی که در دست داشت) مثل شیشه عطر می ماند. دخانیات، مثل دخانیات عرضه خواهند شد، و طعم دخانیات هم خواهند داشت. طعم های مختلف سیگار هم در آینده ملغی می شوند."

تغییر بزرگ دیگر، محدودیت درمورد سیگارهای الکترونی است که محلول نیکوتین را تبدیل به دود می کنند. کارخانجات تولید این کالا که به شکل سیگار درست شده، مدعیند که آنها نسبت به توتون و تنباکو کم ضررترند.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    47 12
    احترام به جون آدم ها در ممالك غربي و در ايران...
    • بی نام A1 ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
      35 15
      لطفاً فیلم هندی بازی در نیارید. سیگارهای داخل ایران هم 60 تا 70 درصد پاکتشون عکس‌های مربوط به مضرات سیگاره دیگه! الآن این چه فرقی با اروپا داره؟!
    • میلاد FI ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
      13 3
      به عنوان کسی که در اروپا هستم اینو میگم که تعداد جوانهای سیگاری در اروپا بیش از ایران هست.
    • بی نام A1 ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
      2 0
      احترام؟ باشه، اما اگر در ایران سیگار بسته ای 5یورو باشه می بینی که قاچاق سیگار خیلی بیشتر می شه...
    • بی نام US ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
      6 2
      اره موافقم باید بندوبسات کافه ها هم برچیده بشه یعنی چی دختر جوون پسر جوون برن قلیون بکشن .بنظرم کسانی که در معابر عمومی سیگار میشنو باید جریمه کنن .
  • علیرضا A1 ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    4 0
    با توجه به این مقررات سنگینی که اجرا خواهند شد،میتوان انتظار داشت که شرکتهای تولید کننده سیگار در اروپا با توجه به محدودیتها،بازارهای کشورهای دیگر را هدف میگیرند(از جمله کشورمان)که این مساله (یعنی فرهنگسازی در جهت کاهش مصرف دخانیات) باید دستور کار مسئولان باشد.
  • مهدی کاظمی A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    8 4
    سالهای ساله که دانشمندان ، پزشکان و متخصصان براین نکته تاکید میکنند که افرادی که اطراف سیگاریها هستن بیشتر از سیگاریها ضرر میبینن واقعا آدم میمونه چیکار کنه هرجا میری این سیگاریها هستن خیلیهاشون اصلا مراعات دیگران حتی مراعات کودکان رو هم نمیکنن آخه ما چه گناهی کردیم که سیگاری نشدیم؟؟؟ اگه سیگاریها پول سیگارشون رو آتیش بزنن باز برد کردن چون فقط پولشون رو سوزوندن ولی وقتی سیگار میکشن هم پول هم پوست هم دندون هم ریه هم دستگاه گوارش و خیلی چیزای دیگه زندگیشون رو سوزوندن راستی اون نوزاد ، کودک و بچه کوچیک شما چه گناهی کرده که شما جناب سیگاری دودهای سمی و سرطان زا وارد ریه اش میکنین!!!؟؟؟
  • جلال IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    1 0
    سیگار: مزخرف ترین اختراع بشر