به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این دو اثراستفاده ازشیوههای اجرایی استادان برجسته نسلهای قبل وبهره گیری از امکانات مدال مرسوم موسیقی دستگاهی ایران در کنار ایجاد ترکیبات مدال بدیع و غیررایج با توجه به منطق ترکیب مد در نظام دستگاهی ازاولویت ویژهای برخوردار بوده است.
از سویی دیگر بهره گیری از امکانات فرمال بالقوه که در بطن نظام موسیقی کلاسیک ایرانی وجود داشته اما امروزه تا اندازهای فراموش شده است، از ویژگیهای این دو اثر به شمار میرود.
آلبوم «برافشان» شامل دو بخش مجزا است، بخش اول در دستگاه ماهور و با اجرای قطعاتی از استادان دوره قاجار و ابتدای دوره پهلوی و با محوریت اجرای ساز و آواز طراحی و اجرا شده است. بخش دوم هم در آواز راک شامل قطعاتی آهنگسازی شده توسط امیر شریفی است که با نگاهی به مقوله فرم دررسالات قدیم موسیقی کلاسیک ایران ساخته شده است.
آلبوم «چهارسو» هم مجموعه مُدال مرکبی است با محوریت آواز افشاری که در این اثر قطعاتی از امیر شریفی و قطعاتی از استادان دوره قاجار اجرا شده است.
57245
نظر شما