ایسنا نوشت:

مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد، حمایت از موسیقی نواحی است.
پیروز ارجمند در آیین اختتامیه دومین جشنواره موسیقی مقامی فجر، با اعلام اینکه ایران از تنوع فرهنگی و هنری قابل توجهی در حوزه موسیقی بهره منداست، گفت: سیاست فعلی این وزارت خانه، حمایت از انواع موسیقی در استان های کشور است تا با توسعه متوازن آن، بتوان به نوعی از عدالت، در توزیع امکانات و تعامل و تبادل فرهنگی دست یافت .
او گفت: برگزاری جشنواره های موسیقی در استان های کشور، به منظور شناساندن و معرفی سبک موسیقی آن منطقه در سطح ملی است و حضور در جشنواره بین المللی موسیقی فجر از برنامه های این وزارت خانه است و جشنواره موغام نیز تلاشی موفق در این راستا است.جشنواره مقامی فجر، در سال آینده نماینده ای به جشنواره موسیقی فجر معرفی کرده و به شناخته شدن هر چه بیشتر این توع موسیقی کمک کند .
مدیر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تلاش برای برگزاری جشنواره موسیقی فجر در همه استان های کشور، از برنامه های مرکز تحت مدیریت خود بر شمرد و گفت: این اقدام در سالجاری در شش استان کشور به صورت آزمایشی اجرا شد و این امید است که در جشنواره سال آینده، همه استان ها شرکت کنند .
او گفت: تلاش ما بر این پایه است که جشنواره موسیقی فجر برآیندی از موسیقی همه ایران باشد و صرفا نماینده موسیقی تهران و پایتخت نباشد . موسیقی موغام، از جمله گونه های موسیقی است که واجد ویژگی های فرهنگی و معنایی بالایی است و قابلیت طرح در هر برهه ای را دارد
ارجمند، گستره موسیقی موغام را از شمال آفریقا تا چین خواند و گفت: اقلیم فرهنگی موغام، این قابلیت را دارد که در سطح بین المللی برگزار شود و پذیرای داوران و هنرمندانی از کشورهایی باشد که در این حوزه فرهنگی فعالیت می کنند .


23231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =