کارمندان ایرانی از افغانی ها کمتر کار می کنند/ خسارت تعطیلات نوروز براقتصاد ایران

براساس تازه ترین گزارش ها میزان فعالیت مفید روزانه کارمندان ایرانی به 22 دقیقه رسیده است. این عدد حتی در قیاس با کارمندان افغانستان، پاکستان، ترکیه و امارات هم کمترین عدد در منطقه است.

بهراد مهرجو: سال گذشته میزان فعالیت متوسط ایرانیان 64 دقیقه محاسبه شده بود که این عدد در سال 92 به 22 دقیقه در روز رسیده است. سال 1390 ساعت متوسط کاری برای بخش خصوصی کشور 2 ساعت و 6 دقیقه بود. برمبنای این اعداد،حسین قدیری ابیانه طی محاسباتی در کتاب «توهم نفتی و اقتصاد استراحتی» به این نتیجه رسیده است که در صورتی که طول دوره خدمت کارمندان ایرانی 30 سال در نظر گرفته شود، آنها معادل 2860 ساعت در روز یعنی معادل 65 هفته کار مفید انجام می دهند. براین اساس هر کارمند رسمی دولتی در طول 30 سال معادل سه ماه کار مفید انجام می دهد. براساس آنچه مرکز پژوهش های مجلس ارائه داده میزان ساعت کار مفید برای تمام ادارات و کارمندان ایرانی قابل محاسبه نیست چراکه میزان بهره وری در ادارات مختلف متفاوت است. با این وجود در گزارش دیگری که سال 91 از سوی مرکز پژوهش های مجلس ارائه شد  میزان ساغت کار مفید کارمندان ایرانی هفتگی 11 ساعت برآورد شده بود.

فعالان بخش خصوصی و اقتصاددانان به شدت به وضعیت بهره وری نیروهای کار ایرانی اعتراض دارند. به باور آنها یکی از اصلی ترین دلایل کاهش رشد اقتصادی در ایران بهره وری پایین نیروی کار است. محاسبات نشان می دهد هر سال 25 روز تعطیلات مناسبتی و 105 روز تعطیلات پنج شنبه ها و جمعه ها در تقویم رسمی کشور وجود دارد. در صورتی که کارمندان دولتی و بخش خصوصی از مرخصی 30 روز سالیانه استفاده کنند، میزان بهره وری آنها به 80 ساعت در سال کاهش می یابد. براین اساس کارمندان ایرانی به طور متوسط تنها 10 روز کاری فعالیت مفید انجام می دهند.

طی سال های گذشته اقتصاددانانی مانند احمد توکلی بارها به وضعیت تعطیلات بسیار در کشور اعتراض کرده اند. محاسبات مرکز پژوهش های مجلس تایید می کند هر روز تعطیلی معادل 1428 میلیارد تومان به اقتصاد ملی زیان وارد می کند. براین اساس 25 روز تعطیلی مناسبتی در سال معادل 36000 میلیارد تومان و 133روز تعطیلی سالیانه معادل 190000 میلیارد تومان خسارت به اقتصاد ملی وارد می کند. گزارش های رسمی نشان می دهد از سال 1358 تا سال 1391 تعداد تعطیلات رسمی کشور رشد 67 درصدی را تجربه کرده است. این محاسبات تایید می کند که یکی از اصلی ترین بحران های پیش روی اقتصاد ایران بحران در بهره وری نیروی کار و همچنین تعطیلات مکرر است.

تعطیلات مناسبتی در ایران و جهان

ایران

25

ژاپن

15

ایتالیا، نروژ، اتریش

13

فرانسه

12

کانادا، مالزی، کره جنوبی

11

امریکا، برزیل، پاکستان

10

اسپانیا، استرالیا، آلمان

9

انگلیس

8

چین، روسیه

7

سوئیس

4

هندوستان

3

 

براین اساس نوروز سال 93 نیز با 16 روز تعطیلی (تعطیلات رسمی پنج روز اول فرودین ماه است ولی جمع تعطیلات رسمی و غیررسمی از 29 اسفندماه تا 15 فرودین به طول می انجامد) معادل 22هزار و 848 میلیارد تومان به اقتصاد ملی ایران زیان وارد می کند. این میزان خسارت دو برابر کل یارانه ای است که دولت برای کمک به بخش تولید در سال 92 در نظر گرفته است. محاسبه ای دیگرکه از سوی یکی از نمایندگان مجلس ارائه شده نشان می دهد هر روز تعطیل معادل 800 میلیارد تومان براقتصاد ایران زیان وارد می کند. براین اساس خسارت ناشی از تطعیلات نوروزی به عدد 12 هزار و 800 میلیارد تومان می رسد. البته عدد 800 میلیارد تومانی به دو سال قبل مربوط است. با این وجود حتی در اینصورت هم خسارت تعطیلات نوروزی بازهم از کل یارانه نقدی 10  هزار میلیاردی کمکی دولت به بخش تولید بیشتر است. در صورتی که میزان تعطیلات تنها 5 روز در نظر گرفته شود میزان خسارت ناشی از این تطعیلات به عدد 7 هزار و 140 ملیارد تومان می رسد.

در ورزهای پس از تعطیلی نیز میزان فعالیت کارمندان به اندازه ای پایین می آید که عملا فعالیت یا عدم فعالیت آنها تاثیر قابل توجهی در وضعیت اقتصادی کشور ندارد.

میزان خسارت روزهای تطعیل برای اقتصاد ایران

تعداد روزهای تطعیل

میلیارد تومان

1 روز

1428

25 روز (مناسبتی)

36000

133 روز تعطیلی سالانه

190000

 

مقایسه میزان ساعت کار مفید ایرانیان و کشورهای دیگر جهان

کشور

ساعت کار مفید سالیانه

ایران

800 ساعت

ژاپن

4840 ساعت

کره جنوبی

3800 ساعت

چین

2840 ساعت

امریکا

2720 ساعت

ترکیه

2660 ساعت

پاکستان

2200 ساعت

افغانستان

1900 ساعت

آلمان

3400 ساعت

3535

 

 

کد خبر 341665

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 69
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    15 0
    چیمون استاندارده که این یکی استاندارد باشه!
  • بی نام A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    73 0
    هر ساله تا به تعطيلات عيد نزديك مي شويم داد و بيداد بر سر زياد بودن روزهاي تعطيلي آغازمي شود ولي كسي نيست كه وقتي هر دم بيل تعطيل مي كنند فرياد بزند. چرا؟
  • اردلان IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    84 1
    این درست که تعطیلی مناسبتی در ایران بالاست اما تقریبا در اکثر کشورهای دنیا دو روز شنبه و یکشنبه تعطیل است در مجموع تعطیلی آنها بیشتر است به هر حال همه می دانند که مشکل بهره وری با افزایش ساعت حل نمی شود سیستم مشکل دارد.
  • بی نام IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    64 1
    متاسفانه یکسری آمار متناقض در کنار هم ذکر شده. آخه چطور ممکنه در حالی که متوسط کار روزانه 22 دقیقه هست و با توجه به هزینه های بالایی که باز بودن ادارات و ... ایجاد می کنند، هر روز تعطیلی 1428 میلیارد تومان ضرر بزنه؟ اگه متوسط کار 22 دقیقه درست باشه با توجه به هزینه ها، به نظر میسره تعطیلی نه تنها ضرری نداره بلکه به سود اقتصاد کشور هم می باشد!
  • بی نام IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    50 1
    چرا هرچی میشه میچسبونین به نوروز ؟ برای کاگرا و کارمندا نوروز فقط 4 روزه ! چشم ندارین خوشیه مردم رو ببینین ؟ این همه عزاداری و ... تعطیلی اینهارو بردارین
  • امید 1358 A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    شهادتها و ولادتها و ... این ها هم در نظر بگیرید ضمن این که نوروز 16 روز تعطیل نمی باشد 5 روز تعطیل است شهادت حضرت فاطمه و 29 اسفند رو جزئی از نوروز قلمداد نکنید .درست اطلاع رسانی کنید لطفا"
  • بی نام IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    وقتی نه پول میدن نه برای آدم ارزش قائل میشن خوب معلومه کسی از جان و دل کار نمیکنه
    • سورنا A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
      درسته که کارفرما اشتباه میکنه ولی تکلیف اون بدبختی که کارش گیره چی؟؟؟اخلاق تو جامعهی ما کجا رفته؟
    • اهوازی IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
      73 11
      اشکال از کارفرماست که کار به کارمند ارجاع نمی کند
    • بی نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
      127 7
      حقوقشونم مقایسه کن...
    • بی نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
      4 0
      میتونی نری سر کار ،حلال حرام سرت نمیشه
    • محمد IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
      2 0
      اخلاق زمانی به کار میاد که باهات درست برخورد کنن نه اینکه حق و حقوق و مزایا نداشته باشی
  • بی نام A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    کاری که انجام نمیدهند که هیچ،حقوق خوبی هم که میگیرند که هیچ،سبدکالا هم که بهشون تعلق میگیرد که هیچ،جالب اینجانست که همیشه ناراضی هستن دونبال بقیش هستن
    • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
      موافقم اگر خبرآنلاين منظورش بخش دولتي باشد بله ساعت 8 سركارند ساعت 10 صبحانه ميخورند ساعت 12 بمت يكساعت وقت ناهار و نماز است ساعت يك ربع به دو پائين منتظر سرويس هستند بعد همه چيز شاملشان ميشود از آجيل شب عيد تا روز مادر و پدر و كارگر و كارمند و اضافه كاري دارند خدا ميداند چقدر مسافرت در هتلهاي مخصوص خودشان اقصي نقاط ايران ..... اما اگر منظورتان قشر بيچاره ايي كه در بخش خصوصي كار ميكنند كه سرتاپا غلط است چون تازه دقيقه نود كارفرما يادش ميافتد كه فلان چيز بايستي امروز حاضر شود نه خبري از امكانات ذكر شده است نه اضافه كاري فقط حرف حرف حرف .......... شما هم كه ننويس خبرآنلاين
  • درگز IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    ساعت مفیدکارایران روخیلی زیادنوشتن...کمترازاین ساعت هاست
  • محسن A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    6 0
    با سلام لطفا ساعت کاری سالانه کره جنوبی را درست کنید فکر می کنم 3800 باشه ن 38000
  • بی نام IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    9 2
    ساختار جمله بندي اصلا زيبنده خبر انلاين نيست
  • سورنا A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    26 5
    تفاوت خیلی فاحشه،شما میتونین وارد بانک خصوصی بشی بعدش وارد بانک دولتی بشی.وقتی وارد بانک خصوصی میشی انگار بهت بدهکارن ولی وارد دولتی میشی طلبکارن.البته همه اینطور نیستن.نمیخوام جمع ببندم ولی عدم مدیریت درسته که باعث این مسائله.دیگه تو ادارات که فاجعه.... راه حل:خصوصی سازی با نظارت دقیق دولت
  • رضا A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    26 0
    شما زمین و زمان را به هم می دوزین و اون نتیجه ای را که می خواین می گیرین. گزارشتون چند اشکال عمده دارد: 1- تعطیلی 5 شنبه ها مختص استان تهران و خوزستان است و استانهای دیگر از این تعطیلی بی بهره ان پس به همین راحتی 52 روز از محاساتتون در تعطیلات باید کم کرد 2- تعطیلات نوروز برای کارمندان 5 روز اولیه و 2 روز انتهایی است و نه 16 روز و مابقی 9 روزه را اگر بخوان استفاده کنند باید از مرخصی 30 روزه استحقاقی استفاده کنند ولی شما همون 30 روز را در محاسبات گذاشتین و دوباره 16 روز نوروز را هم همینطور پس 9 روز همپوشانی داشتند به همین راحتی 61 روز از 130 روز تعطیلاتتون را الکی محاسبه کردین و فقط استان تهران در محاسبات شما لحاظ است.
  • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    87 0
    آخه با 22 دقیقه کار مفید چه جوری زیان هر روز تعطیلی میشه 1428 میلیارد تومن؟
  • كردستانى IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    165 5
    كدام اقتصاد ؟ وقتى يك شبه بنزين ١٥٠ درصد گرون ميشه ! برق ٢٥ درصد گرون ميشه ! ( شيب ملايمش منو كشته ! ) تازه يارانه هم قطع ميشه ! و ٠٠٠ بى خيال برادر من تنها چيز خوبى كه مونده همين تعطيلات نوروزى است ٠ اين ساعات كارى براى اين دستمزدها زياد هم هست شما اول ببينيد كارگر ژاپنى چقد حقوق مى گيره بعد ساعات كارى رو مقايسه كن !
  • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    104 2
    این رو در نظر نگرفتین که کل اروپا در ماه آگوست تعطیله ، در مجموع تعطیلات اروپا خیلی بیشتر از ما ایرانیاست
  • کارمند شریف IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    168 4
    دریافتی یک سال با مقطع لیسانس کارمند افغانی را در می اوردید وبا دریافتی کارمند ایرانی درهمان مقطع مقایسه می کردید بعد وقت خود را صرف نوشتن این گزارش بی منطق می کردید
  • علی اکبر A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    15 2
    بی زحمت یه مقدارم میزان دستمزد کارمندهای ایرانی رو با استاندارد های جهانی مقایسه کنید!! من نمیدونم این آمار رو از کجا میارید من که کارمند جهاد کشاورزی هستم تو بخش صدور مجوزها از صبح تا اخر وقت چهار چنگولی مشغولم!
  • دردمند A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    23 0
    شمایازیادی شکمتون سیره یا اصلا ازاین دنیا بیخبرید،وقتی شب عید باشه و تازه حقوق برج 9 روبهت بدن و شرمنده نگاه بچه هات باشی برای ما که ازساعت 6صبح تا 6 غروب سرکاریم این حرفها برامون ارزشی نداره که بخواهید بدونید ماچقدر کارمیکنیم.
  • ناشناس IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    16 4
    با این پولی که میدن همین ساعت کار هم از سرشون زیاده .
  • حامد A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    254 9
    فقط نوروز تو ایران تعطیله؟؟ چرا از بقیه تعطیلی ها نمی نویسید؟؟ 29 اسفند کی جزء نوروز حساب شده؟؟ 13 روز اول فروردین فقط برای دانشگاهیان و دانش آموزان تعطیله، بقیه ارگان ها هم که فقط 5 روز اول تعطیل هستند، پس دنلبال یه بهانه دیگه واسه کوبیدن نوروز باشید
  • حسین A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    117 1
    آقا من نمیدونم این محاسبات چجوری هست، ما از 7.5 صبح تا 5 بعد از ظهر کار میکنیم، وسط کار حتی موبایلمون هم جواب نمیدیم واسه ماهی 550
  • فرهاد A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    107 3
    این کارشناس محترم باید بداند که در بسیاری از کشورها کارمندان دو روز در هفته تعطیل دارند به عنوان مثال در همین کشورهای به اصطلاح شیخ نشین تمامی ادارات روزهای جمعه و شنبه تعطیل است به علاوه عید فطر و قربان هر کدام چهار روز تعطیلی دارند و به غیر از تعطیلات دیگر مدارس در زمستان هم چهارده روز تعطیلی دارند بنابر این غم تعطیلات در ایران را نخورند و از ایشان فقط یک خواهش داریم و ان این است که به طور منصفانه بگوید در سایر کشورها کارمندان چند روز در هفته کار میکنند و ایا دو روز در هفته تعطیلی دارند یا نه ؟ از کاربران هم همین خواهش را داریم .
  • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    61 2
    ساعت کاری ژاپن ۶ برابر ایرانی هاست ولی از نظر پیشرفت ۶۰۰ برابر ایرانی ها هستن.
  • احمد IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    34 3
    خوب حالا تو خودت چقدر کار میکنی.
  • خزاعي A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    51 1
    همه چي درست شده و فقط مونده بود ديدن پيچش مو ، خواهشا ً جاده خاكي نزنيد و اصل قضيه رو درست كنيد ، من هم اگر آتيه و هفت پشتم تامين بودند دائم از اين تزها ميدادم
  • بی نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    44 3
    اگر اغلب ادارات تعطیل بشه بهتره چون در هزینه های حمل ونقل ،آب،برق،تلفن،گاز،اینترنت،غذا و...صرفه جویی شده وآلودگی هوا وترافیک کاهش می یابد.
  • امیررضا A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    43 39
    کاملاً موافقم پیشنهاد من این است که کارمندان عزیز را بازنشست و از افغانی های محترم جایگزین نموده تا بهره بری نیروی کار افزایش یابد. من خودم کشاورزم تجربه کردم واقعاً خوب کار می کنند.
    • بی نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
      28 6
      شما رو هم میشونیم کنج خونت و از چین و هند و پاکستان وارد می کنیم. قبلا تجربه کردن دیدن خوب ارزون از اب در میاد
  • بی نام A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    43 2
    نميدانم كه اين متن را نوشته ولي يا با كارهاي آشنا نيست يك درست تحقيق نكرده ما در بخش رفاه و درمان حداقل 6 ساعت كارميكنم آن هم مفيد
  • مهدی IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    25 0
    1- این آمارها اشتباه و غیر مستند است. 2- هر چی پول بدی آش می خوری. میزان حقوق در ایران با کشورهای دیگر قابل مقایسه نیست، به خصوص با تورم موجود
  • فامیل دور MY ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    8 1
    والا خیلی هم بد نیست، ما یک شیشم یه ژاپنی کار میکنیم.
  • بی نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    15 1
    شماها که مقایسه میکنید درست مقایسه کنید .... چرا میزان شادی و شور و شوق زندگی کارمندان دیگر و ما رو مقایسه نمی کنید ؟ چرا میزان درآمد را مقایسه نمی کنید و فقط به تعطیلات گیر دادید ، تازه آن هم 16 روز نیست و 29 تا 4 بعلاوه 12 و 13 و 14 هستش . با انصاف تیتر بزن لطفا"
  • بی نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    13 1
    عجیبه ها این همه عامل در بهره وری دخیله مثل تعریف درست کار- همسویی در اجرا- اموزش -روحیه همکاری-انگیزش مادی و معنوی و.... اینهمه عناصر مخل بهره وری داریم فقط تعطیلات را میبینیم؟ انهم نوروز را ؟
  • بی نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    187 4
    نمی خواهد نگران تعطیلیها باشید در ایران این قدر ثروت ونعمت هست که اگر دو برابر این هم تعطیلی باشد مشکلی پیش نمی اید اگر راست می گویید جلوی رانت وفساد و نان خوران تحریم ها را بگیرید امثال زنجانی ها و جزایری ها و خاوری ها و...
  • بی نام A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    85 3
    دوباره مقایسه با یقیه ی دنیا بدون اینکه شرایط اونارو با خودمون مقایسه کنیم!!!! اول اینکه آیا شرکتای خصوصی در ایران رو هم حساب کردید یا فقط دولتیها؟ با توجه به اینکه در کشورای خارجی بیشتر خصوصی هستن تا دولتی. دوم اینکه وضعیت درآمد و بطور کلی شرایط اونارو هم با اینجا مقایسه کردید؟ اینم شده مقایسه ی قیمت بنزین!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    86 0
    باز گیر دادید به تعطیلات نوروز؟چرا سودی که تو ایام نوروز از عوارض جاده ها مسافرت ها بدست میاد و کم شدن هزینه برق و آ ب و گاز مدارس بدست میاد رو حساب نکردید؟ کم کاری بعضی ها هم که بمااااند...
  • بی نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    132 3
    یک نکته متاسفانه هیچ کس به آن توجهی ندارد این است که شاید ایران 25 روز تعطیل رسمی در تقویم داشته باشد ولی اغلب این تعطیلات داخل تعطیلات دیگر بخصوص 5 شنبه و جمعه قرار می گیرند بنابراین با یک حساب سر انگشتی تعطیلات ایران بیشتر از بقیه کشورها نخواهد بود. شما نوروز سال 93 را ببینید 29 اسفند 5 شنبه و اول فروردین جمعه است. حالا علت این همه اصرار که ایرانیها خیلی تعطیلی دارند رو من نفهمیدم
    • بی نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
      93 3
      میخواهند نوروز نباشه دردشون اینه
  • سیدعباس A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    54 3
    میزان کمیت کار کارمندان مظلوم ایران متناسب با افزایش 18 درصدی حقوق خواهد بود.
  • ساکن چین A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    5 0
    چین یازده روز تعطیلی در سال داره.
  • یک کارمند دولت A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    22 3
    کاملا با نظر نویسنده موافقم. اگر واقعا در عمق ادارات دولتی باشید میبینید که چقدر وضع ادارات وکارمندان ( از جمله خودم!!) فجیعه. تازه اگر بخوای کار کنی بقیه شماتت میکنن که داری خودت رو عزیز میکنی و تو این کار رو میکنی از ما هم توقع دارن!! صبح نیم تا یک ساعت صبحونه داریم بعدش باید اسم چند نفر ارباب رجوع رو وارد کنیم و شمارشون رو بگیریم. بعدش میریم کلاس زبانی که اداره گذاشته، بعدش ناهار و نماز. عصر هم خیلی کاری نداریم تا سرویس بیاد. بین کارها هم عکسامون رو به دوستامون نشون میدیم و فیسبوک میریم و از آبدارخونه چایی میاریم. چند بار خواستن وظایف دیگری هم بر دوشمون بزارن که همکاران بهم اخطار دادن که قبول نکن که ما هم مجبوریم انجام بدیم!! من قراردام تموم شه میرم خانه دار میشم
    • آشنا A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
      9 1
      وای اینکه گفتی انگار دقیقا همون کارمند خوب بخش مایی! من تو یه دانشگاه دولتی رزیدنتم(دانشکده دندانپزشکی) .بخشمون سه تا پرستار داره فقط یکیشون با جون و دل کار میکنه.همیشه یا پشت کامپیوترن و عکس میبینن یا دارن برا خودشون چایی میریزن یا میگن و میخندن.وقتی هم ما وسط کار ازشون وسیله میخوایم کلی قیافه میگیرن میگن خودتون بیاین بردارین!صبح ها دقیقا یک ساعت و نیم دارن صبحانه میخورن. کل کارشونم اینه که از مردم اسم و شماره بگیرن یا بهشون زنگ بزنن!!حقوقشونم از من رزیدنت بیشتره!
  • بی نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    9 3
    در بخش اموزش کار مفید بالاست ، چون دائم در گیر کارت هستی و فرصتی برای سر خاراندن نداری یا کار بانکی و یا کار خدمات پزشکی ، لطفا کارمندان ایرانی را بدنام نکنید
  • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    11 1
    باید در نظر هم بگیرین وقتی یه بخش کوچیک یه عالمه کارمند داره کار زیادی هم برای انجام وجود نداره از خودشون تولید کار کنن ؟ باید اشتغال زایی انجام بشه که هر جا به اندازه نیازش نیرو بگیره
  • موسوی A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    9 17
    خوشم میاد الان کارمندا میریزن سایت بنفع خودشون نظر میدن و مثبت منفی. کسی نیست بگو حقوق کامندا زیاده و حقشون نیست.مشکل اینه واقعا آیا اونقدری که باید کار میکنن در طول روز یا نه؟ اینکه حقوق نمیدن و احترام نیمزارن درست ولی وظیفه یه کارمند چی؟
  • اميرو RO ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    17 5
    نظرتون چيه شب ها هم نخوابيم تا به اقتصاد خسارت وارد نشه ٧ ساعت خواب در شبانه روز خيلي خسارت سازه . بايد بشه ٧ دقيقه اونم فقط خواب يه چشمي .
  • بی نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    15 2
    واقعا توجه نمیکنید که ایران فقط جمعه ها تعطیل است و کشورهای توی لیست دو روز تعطیلی پایان هفته دارن؟؟؟ یعنی در کل 48 روز تعطیلاتشون بیشتر از ایران بدون مناسبت ها است. پس اگر 48 روز به عنوان مناسبت در ایران تعطیل بشه باز هم کمترین روزهای تعطیلی رو در جهان داریم
  • بی نام A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    21 0
    اگه بهره وری کمه، ساعت پرت کاری زیاده و... اینها به کارمند وکارگر مربوط نیست اشکال سیستمی و مدیریتی داریم ضمناً این را هم اضافه کنید به اینکه، نیروی انسانی در ایران از چین هم ارزونتره و دستمزدهادر ایران شاید با یک ساعت کا مفید یک ژاپنی نتونه برابری کنه پس بیایید در خبر وگزارش چند بعدی به مشکل نگاه کنیم
  • بی نام IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    6 0
    وقتی شایسته سالاری حاکم نباشه همین میشه.
  • بابک IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    8 1
    بابا اونور قضیه را هم نگاه کنید اینهمه فشار عصبی و استرس و پرخاشگری و سکته و ... ناشی از چیه همه اش به خاطر اینه که بسیاری از مردم تمدد اعصاب و آرامش ندارند دائم باید از صبح تا شب دنبال یک لقمه نون بدوند بسیاری از این پولدارها سالی 2 ماه تا 3 ماه برای آرامش به مسافرت و تفریح می روند آن وقت سر 4 روز تعطیلی نوروز که 4 تا کارمند یا کاگر بیچاره می خواهند بروند کنار خانه و خانواده خود باشند و احیانا مسافرتی بروند اینهمه گیر می دهید که آقا اقتصاد مملکت خوابید تولید نابود شد نمی دانم چه و چه
  • مجید A1 ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    3 0
    من که از 8 صبح تا 3 بعد از ظهر یه کله کار میکنم اینا چجوری محاسبه کردن که این عددا رو در آوردن معلوم نیست. الله و علم
  • بی نام A1 ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    9 0
    ایشون مشکلش نوروز و تمدن ایرانه باستانه ، بقیه قضایا مقدمه چینی است .
  • عباس مقدم A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    6 1
    در همه جهان هفته اي 2 روز تعطيلي دارند كه در سال ميشه 104 روز ... كشورهاي عربي هم 2 روز تعطيلي در هفته دارند ... همين بتنهايي ميشه 104 روز درسال ... بهش اضافه كنيد اعياد و ساير تعطيلي هاي هركشور را كه ميشه حدود 120 روز يعني يك سوم سال ! لطفا همه كسانيكه حاضرند تعطيلات هفته اي ايران هم بشه 2 روز در همينجا مثبت بدن
  • مهم نیست IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    2 0
    من واقعاً تو يه چيز موندم! اونم اينكه بازم عقل ها به چشمها شد! عزيز من همه كارمنداي دولتي اينطورين؟ حرف تو رو قبول دارم اما همه مثل همن؟ اينم وضع ما ايرانيا! خوب شد شما قاضي دادگاه نشدي! من خودم كارمند دولتي هستم اما كو ك بخوام به قول شما صبحانه بخورم؟ كي برم مرخصي؟ چقد بهم حقوق ميدن؟ ما ايرانيا فقط بلديم جو بديم! اينايي ك ميگي مال مديران و نور چشمي هاست! نه مال مني كه حتي قراردادي نيستم و پيمانكاريم! از صبح ساعت 7 ميايم سر كار وقتي ك برميگردم شده ساعت 5! شما اول فكر كن بعد بيا تز بده. در ضمن سبد كالا به من تعلق نگرفته!به امثال شما تعلق گرفته! احتمالاً شما هم جز مديرا هستي و براي رد گم كردن اينا رو ميگي! خبر آنلاين مديوني منتشر نكني...
  • بی نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    1 1
    اولا" کارکنان همه ادارات و شرکت ها مثل هم نیستند. بعدشم من کارمند اگه دغدغه فکری نداشته باشم و بدونم آینده ام با کار کردن تو این اداره تامینه، حتما از جون و دل کار می کنم. در ضمن تعطیلات بهونه خوبی برای مشکلات اقتصادی ایران نیست.
  • مهدی A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    2 1
    همین تعطیلات هستند که اقتصاد ما رو درست کرده ؟! تعجب می کنید؟میگم چرا: مردم ایران عادت دارن در روزهای تعطیل دیدو بازدید و به تفرجگاه ها برند و همون روزها ی تعطیل((خریدها و پرخوری ها))بیشتر است.همین موضوع ژاپی ها فهمیدن از 3 روز تعطیل رسمی به 1 هفته بیشتر افزایش داده بودند الان نمیدونم چقدر
  • مهدی A1 ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    2 1
    بله این حقوقی که در ایران پرداخت میشه برای کار کردن نیست .همون 20 دقیقه هم زیاده.
  • محمود IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    2 0
    ببخشید چرا تعطیطلات آخر هفته در کشور های خارجی رو حساب نمی کنید
  • بی نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    2 0
    فکر میکنید اگه تعطیلات نوروز کم بشه همه چیز درست میشه یعنی اقتصاد ما جزء چند کشور اول دنیا میشه
  • رضا IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    1 0
    حقوق را به ریال پرداخت می کند و بعد هزینه ها به دلار محاسبه می کند و انتظار بهره وری بیشتر را دارند من اگر در امارات کار کنم به حقوق حداقل 7000 دلار در ماه دیگر نگرانی ندارم .کارمند های ایرانی با این حقوق و عیدی چکار باید بکنند که نکردند حقوق خوب نمی دهید بعد انتظار دارید معجزه کنیم ما که در گرمای 50 درجه جنوب نمی دانیم چکار کنیم بعد اقایان نشسته اند محاسبه می کنند روزی 22 دقیقه کار مفید می کنیم.بیا اینجا عسلویه به شما نشان میدهم کار مفید را ؟
  • بی نام A1 ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    0 0
    این آمار و بیانات در خصوص فعالیت ستادی و فعالیتهای متمرکز در ادارات کل و دفاتر مستقر در مراکز استان و پایتخت صادق است و در شهرستانها صدق نمیکند. و شما به دلیل حضورتان در عمدتا مراکز ستادی این برداشت را دارید. و باید ذکر کنید دفاتر ستادی و مراکز و ادارات کل.
  • حسن EU ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    2 0
    دولت تعطیلات هفتگی رو مثل اکثر دنیا دو روز در هفته بکنه بعد تمام تعطیلات رسمی رو برداره اتفاقا ما از همه جای دنیا کمتر تعطیلات داریم

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین