ماجراهای کلاه قرمزی در روزهای آخر سال92/اضافه شدن دو عروسک جدید

مجموعه تلویزیونی«کلاه قرمزی»پس از کش و قوس های فراوان نوروز 93 روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود تا تلویزیون پر طرفدارترین برنامه نوروزی‌اش را از دست ندهد.

بهناز شیربانی: «کلاه قرمزی» سال ۹۳ هم به تلویزیون می‌آیند. این خبری بود که پس از مدت‌ها کش و قوس و حاشیه‌هایی که برای مجموعه «کلاه قرمزی» مبنی بر پخش نشدنش در ایام نوروزرسانه‌ای شده بود، بسیاری از مخاطبان تلویزیون را خوشحال کرد.

عروسک‌های «کلاه قرمزی» حالا جزو پرطرفدار‌ترین عروسک‌های ایرانی هستند که عادت دیندشان در نوروز برای مخاطبان تلویزیون ترک نشدنی است.

از طرفی چند سالی است یکی از بحث برانگیز‌ترین موضوعات ویژه برنامه‌های نوروزی پخش شدن یا پخش نشدن «کلاه قرمزی» است و اختلافی که بین مدیران شبکه دو و دست اندکاران مجموعه «کلاه قرمزی» ایجاد می‌شود و بعد از مدتی حاشیه برطرف می‌شود و بالاخره «کلاه قرمزی» روی آنتن تلویزیون می‌آید.

امسال هم همین اتفاق برای «کلاه قرمزی» پیش آمد. اوایل بهمن ماه بود که نخستسن واکنش‌ها به چگونگی پخش این مجموعه آغاز شد، مدیران تلویزیون و شبکه دو از آماده شدن مراحل ساخت این مجموعه صحبت می‌کردند و پخش آن را قطعی می‌دانستند اما از طرف دیگر ایرج طهماسب کارگردان و یکی از نویسندگان مجموعه «کلاه قرمزی» دریادداشتی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شد نسبت به خبر ساخت مجموعه «کلاه قرمزی» برای نوروز ۹۳ که در بخش‌های خبری سیما عنوان شده است، واکنش نشان داد و نوشت: «اینجانب - ایرج طهماسب - در طول یک سال گذشته، هیچ جلسه‌ای با هیچ مدیری از سازمان صداوسیما نداشته‌ام و نمی‌دانم وقتی صحبت و قراری گذاشته نشده است، چرا باید شایعه تولید و پخش «کلاه قرمزی ۹۳» از اخبار سراسری پخش شود.

 آرزومندم برنامه‌سازان دیگر سازمان‌، جهت ساخت مجموعه جذاب دیگری برای کودکان اقدام کنند تا نوروزی شاد در پیش رو داشته باشیم. امیدوارم در فرصتی دیگر امکان خدمت‌گذاری برای مردم عزیز کشورمان را داشته باشم.»

این کارگردان بار دیگر وقتی با خبر ساخت این مجموعه در رسانه‌ها مواجه شد یادداشت دیگری مبنی بر عدم ساخت این مجموعه در خبرگزاری ایسنا نوشت که در آن بار دیگر بر عدم پخش مجموعه تاکید کرده بود، در این یادداشت نوشته شده بود: «من که گفته بودم علاقه‌مند نبودم امسال «کلاه قرمزی» بسازم؛ دلایلش را بخواهید خواهم گفت روسا صدایمان کردند با ما جلسه گذاشتند و بخاطر رفتار غیرحرفه‌ای زیر مجموعه خود ما را دلجویی کردند. قرار شد کار را با همه سختی و کمبود زمان اجرا کنیم. فعالیت را شروع کردیم و همه آمدند هزینه کردیم اما روسا هر چه دستور می‌دهند کار پیش نمی‌رود!!!؟؟»

 او در ادامه نوشت: «گویا کسانی در تلویزیون مثل روسا و مردم علاقمند به این مجموعه نیستند. از تلویزیون عذرخواهی می‌کنم امکان ادامه همکاری با آنان را ندارم. این برنامه را به شکل دیگر برای مردم عرضه خواهم کرد؛ امسال تلویزیون برنامه «کلاه قرمزی ۹۳» ندارد. شبکه خصوصی هم نداریم. مجبوریم آن‌را نسخه به نسخه چاپ کنیم و به دست مردم برسانیم.»

 طبق صحبت‌های ایرج طهماسب تقریبا پخش نشدن این مجموعه در نورزو ۹۳ قطعی شده بود تا اینکه حمید مدرسی که سال‌ها است تهیه کنندگی این مجموعه را بر عهده دارد در گفت‌و‌گو با روزنامه بانی فیلم گفت: «در ساخت سری جدید مجموعه کلاه قرمزی همچنان توافق مالی با شبکه دوم سیما صورت نگرفته است.»

او با اشاره به اینکه گفته می‌شود ممکن است این مجموعه در شبکه نمایش خانگی توضیع شود نیزگفت: «اینکه گفته می‌شود ما می‌ خواهیم با این تعلل، «کلاه قرمزی» را به سوی شبکه نمایش خانگی سوق دهیم، یک شایعه نادرست است. خانه «کلاه قرمزی» تلویزیون است و ما دوست نداریم آنرا از خانه‌اش جدا کنیم.»

حمید مدرسی در این گفت‌و‌گو اختلاف مالی با تلویزیون وشایعه دریافت مبلغ یک و نیم میلیارد تومانی سازندگان «کلاه قرمزی» از تلویزیون را نیز تکذیب کرد.»

در این مدت همه منتظر واکنش‌های صدا و سیما و مدیران شبکه دو نسبت به پخش شدن یا پخش نشدن این مجموعه بودند تا اینکه علی بخشی‌زاده مدیر شبکه دو سیما و دبیر پروژه برنامه‌های نوروزی درنشستی که به منظورتشریح سریال‌های نوروزی با اصحاب رسانه داشت تاکید کرد که مجموعه «کلاه قرمزی» نوروز ۹۳ پخش خواهد شد و از رسانه‌ها خواست تا پیگیر اخبار ضد و نقیض در این رابطه نباشند و به مدیران تلویزیون اعتماد کنند.

بعد از اظهار نظرعلی بخشی‌زاده طهماسب در یادداشتی دیگراز ساخته شدن این مجموعه خبرداد ونوشته بود: «نظر به عنایت ویژه مردم کشورم، نسبت به برنامه «کلاه قرمزی» و درخواست تماشای این مجموعه از صداوسیما، اینجانب با کمال افتخار و با همه مشکلاتی که در پیش رو خواهم داشت، نوروز سال ۹۳ را مه‌مان خانه‌های گرمتان خواهم بود. پیشاپیش از اظهار لطف شما چه به صورت حضوری، تلفن و نوشته‌های رسانه‌ای سپاسگزارم.»

حمید مدرسی هم در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری ایسنا بر ساخته شدن مجموعه تاکید کرده و گفت: «بهترین کار انجام شده با توجه به زمان از دست رفته که نشدن پروژه را قطعی کرده بود با همت آقایان طهماسب، جبلی و قطعا کلیه گروه سازنده با قبول تعهد نسبت به مردم، بچه‌ها و هواداران این مجموعه در سخت‌ترین شرایط تولید بخصوص در ایام کامل تعطیلات نوروزی ما نشدن پروژه را به شدن تبدیل کردیم تا بتوانند همانند سال‌های گذشته شادی و نشاط را به ارمغان بیاورند.او همچین از اضافه شدن دو عروسک جدید به مجموعه خبر داد.»

 با اینکه مدرسی در این گفت‌و‌گو به بینندگان رسانه ملی نوید دیدن بهترین و پربیننده‌ترین برنامه نوروزی ۹۳ را داده است اما تا آغاز سال جدید زمانی باقی نمانده است و گروه‌های برنامه ساز تلویزیون تمام تلاششان را برای رساندن برنامه‌هایشان به پخش نوروزی انجام می‌دهند، اما هنوز مشخص نیست که مجموعه «کلاه قرمزی» دقیقا چه زمانی تصویربرداری را آغاز می‌کند و یا اصلا فرصت رسیدن به آنتن نوروزی را دارد یا خیر؟

گروه سازنده مجموعه تلویزیونی «کلاه قرمزی» این روز‌ها مشغول آماده سازی دکورهای این مجموعه هستند و تا مدت دیگر تصویر برداری را آغاز خواهند کرد و در صورت مساعد بودن شرایط برای تولید و اینکه اتفاق دیگری در روند ساخت مجموعه «کلاه قرمزی» باعث نشود به آنتن نوروزی تلویزیون نرسد احتمالا مثل سال گذشته گروه سازنده این مجموعه تمام روزهای نوروزرا مشغول ضبط قسمت‌های این مجموعه خواهند بود.

 «کلاه قرمزی» در سالهای اخیرنشان داده است که به راحتی می‌تواند در رقابت با سایر سریالهایی که از شبکه‌های دیگر سیما پخش می‌شود پیروز باشد و مخاطبانش را با خود همراه کند. امسال هم بسیاری منتظرپخش این مجموعه تلویزیونی هستند اما باید منتظر ماند و دید که ایا همه چیز طبق برنامه ریزی‌های انجام شده پیش می‌رود و ایا در ‌‌نهایت می‌توانیم «کلاه قرمرزی» را به عنوان یکی از مجموعه‌های نوروزی ببینیم؟

57247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    224 8
    اخجون جیگر میاد...............
  • بی نام A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    246 5
    واااااااااااااااای فکر کن عید باشه اما آقوی همساده توش نباشه !!!
  • mehdi RO ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    346 9
    بهترین برنامه تلویزیون. دست ایرج خان و بقیه درد نکنه. بقیه برنامه ها که مفت هم ارزش ندارن.
    • بی نام A1 ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      23 1
      فقط پسرعمه زا!
    • بی نام A1 ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      30 2
      من چجوریم الان؟؟؟
  • ارسلان EU ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    182 3
    که با این در اگر دربند در مانند درمانند...
  • بی نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    لطفا با این لوده بازیها و برنامه های بی محتوا وقت مردم رو نگیرین
    • بی نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      135 6
      دلم میخواد هیجده هزارتا منفی بهت بدم
    • بهزاد A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      140 7
      حالا مثلا وقتت رو صرف چي ميكني آقاي بيل گيتس؟!
    • علی IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      92 5
      لطفا نبین
    • بی نام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      103 4
      لوده بازی؟ شما نگاه نکن...
    • بی نام IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      83 3
      شما نبین!
    • بی نام A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      34 1
      تو خوبی
    • اریا A1 ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      47 3
      بابا پر مشغله.بابا وقت شناس
    • بلبل خان IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      24 3
      کسی مجبورت نکرده نگاه کنی
    • بی نام IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      21 0
      فكر كنم تو برنامه هاي عمه ها و خاله ها رو بيشتر دوست داري ....
  • بی نام A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    205 3
    كاش ميتونستم هزاران كامنت مثبت بزنم دوستت داريم كلاه قرمزي . البته همه عوامل دستشون درد نكنه خسته نباشيد
  • بی نام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    86 4
    این شخصیت های جدید اونقدر جالبند که ما خود کلاه قرمزی و پسرخاله رو فراموش کرده ایم. این فامیل دور که واقعا عالیه!!!
  • سید IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    89 4
    دمتون گرم آقای مجری... من از بچگی دوست داشتم سال 93 کلاه قرمزی نگاه کنم!
  • سینا A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    72 5
    فقط فامیل دوووووور
  • بهراد IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    64 4
    دلم براي فاميل دور تنگ شده
  • hamidreza A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    59 5
    ببعی، گابی.... عاشقتونم!
  • بی نام IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    19 0
    اخ جون فامیل دورررر مگه کلاه قرمزی بیاد و ما رو بخندونه
  • بی نام IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    15 0
    جیگر دو...........
  • بی نام AT ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    36 3
    بهترین برنامه طنز ایران!
  • بی نام IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    19 1
    یعنی داغونم ها
  • فامیل دور A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    0 1
    اگه امسال کلاه قرمزی نباشه خود کشی می کنم.....