مروری برمهمترین اخبار حوادث امروز سه شنبه 13 اسفند 1392

تصادف قطار با عابر پیاده در حواشی خط راه آهن شهرک گردو موجب کشتن شدن مرد میانسال اراکی شد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان مرکزی با اعلام این خبر به مهر گفت: در ساعت 10:18 دقیقه امروز سه شنبه تصادف قطار با عابر پیاده حادثه آفرید و موجب کشته شدن فرد عابر شد.
به گفته قنبر فراهانی، بلافاصله یک واحد امدادی اورژانس 115 ( پایگاه پارک شهر) به محل حادثه اعزام شد که بعد از رسیدن به محل حادثه مشاهده شد که مصدوم فوت کرده است.


اجرای حکم قصاص زن همسرکش در زندان اصفهان
وکیل فرزانه، زنی که شش سال قبل همسرش را به قتل رسانده بود از اجرای حکم قصاص موکلش در زندان اصفهان خبر داد.
عبدالصمد خرمشاهی به مهر گفت: امروز اجرای حکم قصاص از طریق تماس تلفنی یکی از بستگان فرزانه به من اعلام شد. در حالی که من به عنوان وکیل باید در مراسم اجرای حکم حضور داشته باشم، این موضوع به من اعلام نشد.
فرزانه که 26 سال سن داشت شش سال قبل در حالی که شوهرش در خواب بود او را با ضربات چاقو به قتل رساند. هر چند این زن در جریان تحقیقات اولیه اتهام قتل شوهرش را بر عهده گرفت اما در ادامه اعترافات اولیه‌اش را پس گرفت و گفت مردی به نام سعید شوهرش را کشته است.
او گفت: خانواده شوهرم از اقوام دور پدری‌ام بودند و وقتی من 15 سال داشتم به خواستگاری‌ام آمدند. آن زمان من چیز زیادی از زندگی نمی‌دانستم و بدون اینکه خودم نقشی در ازدواجم داشته باشم زندگی مشترکم شروع شد. من و شوهرم احمد همان سال اول بچه‌ دار شدیم اما تولد فاطمه هم نتوانست زندگی‌مان را گرم کند. زندگی ما ادامه داشت تا اینکه من با سعید آشنا شدم. او مرد خوبی بود و من دلبسته‌اش شدم. او از من خواستگاری کرد اما چون شوهر داشتم نمی‌توانستم با سعید ازدواج کنم. چند مرتبه سعید را دیدم و او گفت اگر شوهرت را بکشیم می‌توانیم با یکدیگر ازدواج کنیم. با اینکه اول با این پیشنهاد مخالفت کردم اما در ادامه سعید وادارم کرد به این کار تن بدهم. شب حادثه در حالی که شوهرم خواب بود سعید وارد خانه شد. هنوز چند دقیقه نگذشته بود که او با یک چاقو چند ضربه به احمد زد و او را کشت. سعید فریبم داد و گفت چون من فرزند دارم پدر و مادر شوهرم من را قصاص نمی‌کنند. او چاقوی خون‌آلود را پاک کرد و آن را به دست من داد. من هم وقتی دستگیر شدم قتل را گردن گرفتم اما بعد هرچه به ماموران گفتم فریب حرف‌های سعید را خورده‌ام فایده‌‌ای نداشت و نتوانستم بی‌گناهی‌ام را ثابت کنم.
در ادامه رسیدگی به این پرونده قضات دادگاه کیفری استان اصفهان فرزانه را محاکمه و به قصاص محکوم کردند. این رای در دیوان عالی کشور نیز تایید و به واحد اجرای احکام فرستاده شد.
قرار بود 13 بهمن امسال حکم اجرا شود که با تلاش دادستان اصفهان و وکیل فرزانه، اولیای دم اجرای حکم را یک ماه به تعویق انداختند.

 

دستگیری قاتل مسلح فراری در سراوان
قاتل فراری که زن جوانی را در شهرستان سراوان سیستان و بلوچستان با شلیک گلوله به قتل رسانده بود، شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش ایسنا، بیست و یکم بهمن ماه سال جاری ماموران پلیس آگاهی شهرستان سراوان در جریان قتل مسلحانه زنی جوان در منزل مسکونی‌اش قرار گرفتند.
با توجه به حساسیت موضوع تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی قاتل یا قاتلین آغاز و در مراحل اولیه تحقیقات پلیس، پنج مظنون دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند. در تحقیقات پلیس مشخص شد، قتل این زن جوان توسط دو نفر دیگر به وقوع پیوسته که بلافاصله این دو متهم در عملیات غافلگیرانه پلیس دستگیر شدند.
در تحقیقات تخصصی پلیس آگاهی متهم ردیف اول اعتراف کرد: با توجه به اختلافی که با متهمه داشته به همراه همدستش با موتورسیکلت به منزل وی مراجعه و او را با استفاده از سلاح کمری و شلیک به قفسه سینه‌اش به قتل رسانده و از محل متواری شدند.
در ادامه رسیدگی به این پرونده، یک قبضه کلت کمتری که در قتل از آن استفاده شده بود و مهمات مربوطه از مخفی‌گاه متهم کشف شد.

 

تیراندازی برای سرقت پژوی رئیس دفتر فرماندار ایرانشهر
 سارقین مسلح دیروز دوشنبه با تیراندازی به سمت میثم آزادی، رئیس دفتر فرماندار ایرانشهر خودروی وی را به سرقت بردند.
به گزارش نسیم آنلاین، سه سارق مسلح با موتورسیکلت، میثم آزادی را هنگام ورود به منزل از خودرو پیاده کرده و پس از تیراندازی به پاهای او پژو ۴۰۵ وی را به سرقت بردند. وی پس از این حادثه به علت شدت جراحات وارده برای درمان به یکی از بیمارستان‌های شهرستان زاهدان اعزام شد.


کشف 20 کیلو گرم شیشه در چالوس
فرمانده انتظامی استان مازندران از شناسایی و انهدام باند تهیه و توزیع مواد مخدر صنعتی و کشف بیش از 20 کیلو گرم شیشه در شهرستان چالوس خبر داد و به پایگاه خبری پلیس گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی در امر تهیه و توزیع مواد مخدر صنعتی در یکی از روستاهای حومه شهرستان چالوس، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی قرار گرفت.
سردار مسعود جعفری نسب گفت: ماموران با انجام یک سری اقدامات فنی و اطلاعاتی دو متهم به مواد مخدر به نام های علی اصغر معروف به بابک و فردی دیگر به نام  فرزاد  معروف به منصور را شناسایی کردند.  ماموران در ادامه تحقیقات با تعقیب و مراقبت از این افراد دریافتند، متهمان به مواد مخدر با تهیه دو ویلا در منطقه مرزن آباد در امر تهیه و توزیع شیشه فعالیت دارند.
فرمانده انتظامی استان مازندران افزود: با هماهنگی قضایی و تشکیل تیم های ویژه عملیاتی به سرپرستی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی، ماموران در دو مرحله عملیات پلیسی، با محاصره محل فعالیت این افراد، دو متهم را به همراه همدستانشان به نام های غلامرضا معروف به رضا و زنی به نام پروانه را شناسایی و دستگیر کردند.
سردار جعفری نسب با اشاره به فعالیت گسترده و پیچیده این افراد از کشف 20 کیلو گرم شیشه از مخفیگاه متهمان و توقیف دو خودرو سواری متعلق به متهمان خبر داد.
به گفته سردار جعفری نسب در همین ارتباط ماموران انتظامی شهرستان بابلسر نیز در هفته گذشته با انهدام دو باند تهیه و توزیع مواد مخدر بیش از 13 کیلو گرم شیشه را کشف کردند.
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به انهدام بیش از 53 باند تهیه و توزیع مواد مخدر از کشف بیش از یک تن و 700 کیلو گرم انواع مواد مخدر در سال جاری خبر داد.


نماینده قلابی مجلس در تبریز دستگیر شد
رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی از دستگیری کلاهبرداری که با جعل عنوان سمت افراد، اقدام به کلاهبرداری میلیونی می‌کرد، خبر داد.
به گزارش فارس، صابر عباس‌زاده گفت‌: پیرو گزارشات اخیر مبنی بر تماس تلفنی فردی که خود را به صورت قلابی نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی معرفی و درخواست کمک مالی به فردی نیازمند را می‌کرد، پلیس آگاهی در این خصوص تحقیقات لازم را به منظور شناسایی وی به عمل آورد.
وی افزود: پس از شناسایی 11 نفر از مالباختگان به پلیس آگاهی دعوت شدند که در تحقیقات صورت گرفته همگی اظهار کردند فردی طی تماس تلفنی خود را نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی معرفی و درخواست کمک و مساعدت مالی به فردی نیازمند که در بیمارستان بستری بود را می‌کرد. سپس شماره کارت بانکی فرد جاعل را به عنوان نیازمند ارائه می‌کرد. همگی نیز بر حسب اظهاراتشان برای احیای وظیفه شرعی و انسان‌دوستانه مبالغ درخواستی را به حساب فرد نیازمند واریز می‌کردند.
این مقام انتظامی افزود: در ادامه تحقیقات فردی به عنوان شاکی اعلام داشت متهم با مدارک جعلی از تعاونی مسکن یکی از نهادهای دولتی با معرف قلابی مبادرت به فروش قطعه زمینی در یکی از شهرک‌های تبریز کرده که پس از وصول چک خود را مخفی و دیگر به تماس‌های من پاسخ نمی‌داد تا اینکه اطلاع دادند متهم توسط عوامل انتظامی دستگیر شده است.
عباس‌زاده در ادامه افزود: شاکی دیگری نیز عنوان کرد متهم طی تماس تلفنی خود را به مشارالیه نماینده یکی از شهرستان‌های آذربایجان شرقی معرفی و مبلغ 600 هزار تومان را کلاهبرداری کرده است. لذا مراتب به دفاتر ارتباطات مردمی نمایندگان مذکور اعلام شد که نمایندگان حقوقی دفاتر مذکور نیز حاضر و اعلام شکایت کردند.
رئیس پلیس آگاهی استان گفت: تمام اتهامات فوق به متهم تفهیم و متهم کلیه موارد اقرار و بزه‌های انتسابی را قبول کرد، بنابراین پس از تکمیل تحقیقات پرونده مطروحه با 15شاکی و کلاهبرداری جمعا 60 میلیون تومان به مراجع قضایی ارسال و متهم به زندان تبریز انتقال یافت.

 

بی احتیاطی ساکنان، واحد مسکونی را به آتش کشید
بی احتیاطی درخاموش کردن شعله های آتش، باعث گسترش آتش سوزی در یک ساختمان چهار طبقه مسکونی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، آتش نشانان دو ایستگاه، دوشنبه شب با حضور در محل این حادثه عملیات اطفای این آتش سوزی را در واحد مسکونی طبقه چهارم این ساختمان آغاز کردند.
در پی وقوع این حادثه همسایگان سراسیمه با سامانه 125 آتش نشانی تماس گرفتند که بیدرنگ ستاد فرماندهی این سازمان، نیروهای ایستگاههای 93 و 71 را ساعت 21:29 دوشنبه شب به خیابان پلیس، خیابان اجاره دار اعزام کرد.
بنا به گفته عابدین شجاعی پور، رئیس ایستگاه 71 آتش نشانی، آتش نشانان با بستن دستگاه تنفسی وارد ساختمان شده و از مسیر راه پله ها که دود زیادی آن را فرا گرفته بود، خود را به بالاترین طبقه رسانده و با استفاده از سه رشته لوله آبدهی، شعله های آتش در طبقه چهارم این ساختمان را خاموش کردند.
چند تن از آتش نشانان با اطلاعات بدست آورده، دریافتند زن و مردی که در این واحد مسکونی زندگی می کنند از ترس آتش به قسمت خر پشته ساختمان رفته اند، از این رو امدادگران آتش نشانی برای نجات آنها به محل مذکور رفته و این زن و شوهر 19 و 30 ساله که به طور سطحی دچار مصدومیت شده بودند را به خارج از ساختمان انتقال دادند.
شجاعی پور با اشاره به انجام مداوای اولیه این زن و شوهر جوان توسط عوامل اورژانس حاضر در محل حادثه، تصریح کرد: آتش نشانان پس از خاموش کردن کامل این آتش سوزی، دود های انتشار یافته در داخل این ساختمان 4 طبقه و راه پله های آن را با بکارگیری هواکش مخصوص به بیرون تخلیه کردند.
رئیس ایستگاه آتش نشانی در مورد علت و چگونگی وقوع این حادثه گفت: بنا به اظهار ساکنین ساختمان، این زن جوان در آشپزخانه درحال داغ کردن روغن بر روی اجاق گاز بود که ناگهان در اثر حرارت زیاد تابه روغن آتش گرفت. در پی این حادثه این زن و شوهر سراسیمه برای خاموش کردن آتش مقداری آب بروی آتش و تابه روغن داغ ریختند که همین عمل باعث شعله ور شدن بیشتر آتش شده و به پرده ها و سپس به دیگر نقاط این واحد مسکونی سرایت کرد.

 

خسارت 2 میلیاردی در پی حریق داروخانه در خرم‌آباد
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی لرستان گفت: وقوع آتش‎سوزی داروخانه در شهرستان خرم‎آباد خسارت دو میلیارد ریالی بر جا گذاشت.
به گزارش ایسنا، سرهنگ مصطفی محمودی در جمع خبرنگاران گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‎های پلیسی 110 مبنی بر آتش‎سوزی یک داروخانه در میدان امام خرم‎آباد ماموران کلانتری 12 به سرعت به محل اعزام شدند و با کمک نیروهای آنش‎نشانی اقدام به اطفاء حریق کردند. در بررسی‎های به عمل آمده مشخص شد یک باب داروخانه طعمه حریق شده و تمامی داروها و لوازم بهداشتی موجود، از بین رفته است.
محمودی اضافه کرد: کارشناسان، میزان خسارات وارده را دو میلیارد ریال برآورد کرده‎اند که خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشته است.

 

قتل عام خانوادگی از سوی قاتل نامرئی

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از مرگ اعضای یک خانواده سه نفره در پی استنشاق گاز سمی منوکسیدکربن خبر داد و به ایسنا گفت: به دنبال یک مورد حادثه مشکوک به گاز گرفتگی در ساعت 12:11 ظهر روز سه‌شنبه به سامانه 125، آتش‌نشانان ایستگاه 91 از سوی ستاد فرماندهی به محل حادثه واقع در محله باغ آذری اعزام شدند.
به گفته سید جلال ملکی، پس از حضور آتش‌نشانان در محل که یک ساختمان مسکونی بود، مشخص شد که در این ساختمان دو خانوار زندگی می‌کنند که یکی از این خانواده‌ها به غیبت خانواده دیگر مشکوک شده و موضوع را به آتش‌نشانی اطلاع داده است.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه آتش‌نشانان پس از باز کردن در و ورود به خانه، با پیکرهای نیمه جان سه تن از اعضای یک خانواده افغان روبرو شدند، گفت: پس از خارج کردن و تحویل این افراد به عوامل اورژانس، آنان پس از بررسی علائم حیاتی، مرگ آنها را تایید و اعلام کردند.
ملکی هویت جان‌باختگان را مردی 25 ساله، زنی 20 ساله و کودک دو ماهه‌شان اعلام کرد و افزود: بررسی آتش‌نشانان نشان داد که استفاده از دو اجاق خوراک‌پزی برای گرم کردن واحد مسکونی و همچنین طولانی بودن شلنگ‌های گاز سبب وقوع این حادثه مرگبار شده است. آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل، به عملیات خود در این محل خاتمه دادند.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    1 6
    آخر نبخشید...
  • داريو A1 ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    5 11
    خيلي متاسف شدم از خبر اعدام فرزانه ، اميدوار بودم خانواده شوهرش لحظه آخر به خاطر نوه اشان اونو ببخشن ولي.... حالا دوستدارم بدونم خانواده شوهرش الان واقعا چه احساس پيروزي دارن؟ اونا به انتقام فكر كردن ولي خاكستر يتيمي بر صورت بي گناهي نشست راستي با اين عجله به كجا مي رويم؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    4 11
    نمیدونم ،یک سوال از پدر مقتول دارم، همانطور که دیروز کامنت گذاشتم درسته که حق با شما بود. ولی اگر پس فردا نوه ات سراغ مادرش را از تو گرفت چه جوابی داری بدی؟ مطمین باش اون بچه دیگه برات نوه نمیشه!
  • رضا A1 ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    6 0
    عبور قطار از قسمتی از شهر بدون هیچ گونه حفاظ و مانع امنیتی رو فقط در ایران و هند و بنگلادش و سریلانکا و ..........................میشه دید.
  • بی نام A1 ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    4 0
    ای کاش دادگاه واقعا درست رای داده باشه وگرنه بی گناه خون فرزانه ریخته شده و ای کاش فرزانه به هر طریقی شده بود از شوهرش جدا می شد به جای قتل
  • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    9 1
    چرا احساسی نظر میدین فرق فرزانه با همسرش در گناهکار بودن ونبودن انهاست همسرش بیگناه کشته شد ولی فرزانه گناهکار کشته شد ما نباید از گناهکارحمایت کنیم..من پارسال وکیل مردی بودم که قتل مرتکب شده بودبنا به اقرارش به قصاص محکوم شد با تلاشهای بنده موفق به اخذ رضایت شدوپس از یازده سال حبس ازاد شدو نه تنها شاکر این رضایت نبود بلکه به دنبال انتقام جویی اسیب رساندن به خانواده مقتول بود..... قاتل هیچ گاه مستحق بخشش نیست وقتی حکمی به درستی صادر شد باید اجرا شود.
  • بی نام RS ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
    0 2
    جدا؟؟؟شوخی میکنی؟چجوری؟؟