درمان دومین کودک حامل ویروس ایدز در آمریکا

دومین نوزادی که با ویروس ایدز به دنیا آمده بود در آمریکا درمان شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،دانشمندان آمریکایی می‌گویند موفق شده‌اند دومین نوزاد حامل ویروس اچ.آی.وی، عامل زمینه ساز بیماری ایدز را "درمان" کنند.

بی بی سی نوشت، آنها در ایالت کالیفرنیا به نوزادی که هویت او اعلام نشده تنها ۴ ساعت پس از تولد داروهای ویژه‌ای که گفته می‌شود ضد-برگشتگی ویروس را باعث می‌شوند تزریق کردند و اکنون بعد از ۹ ماه این کودک به آزمایش های اچ.آی.وی (ویروس زمینه ساز ایدز) پاسخ منفی نشان می‌دهد.

این دومین نوزاد آمریکایی است که بدنش با استفاده از این نوع روش درمانی به آزمایش‌های وجود ویروس اچ.آی.وی پاسخ منفی می‌دهد.

نوزاد قبلی در سال گذشته و در ایالت می‌سی‌سی‌پی با استفاده از این نوع درمان زودهنگام مورد معالجه قرار گرفت و هنوز تحت نظر پزشکان داروی ضد ایدز دریافت می‌کند.

دکتر دیبورا پرسائود از دانشگاه جان هاپکینز که در کنفرانس پزشکی در بوستون سخن می‌گفت نتایج تحقیقات و انجام این نوع درمان را برای حرکت به سوی یافتن درمان قطعی ایدز مهم دانست.

بنابر گفته دکتر پرسائود، نوزاد مورد معالجه قرار گرفته اکنون هیچ ردی از ویروس اچ.آی.وی در خون یا بافت‌های خود نشان نمی‌دهد اما با وجود این، او همچنان داروهای سه گانه ضد ایدز دریافت می‌کند.

به گفته این پزشک محقق در دانشگاه جان هاپکینز "درمان واقعی هنگامی اثبات خواهد شد که این دو کودک را از دریافت داروها و ادامه معالجه بازداریم اما این کار بدون ریسک نخواهد بود."

هر دو نوزادی که از طریق این روش مورد معالجه قرار گرفتند از مادرانی متولد شدند که حامل ویروس اچ.آی.وی بودند. ویروسی که با ضعیف کردن سیستم دفاعی بدن، مقدمات ابتلا به بیماری ایدز را فراهم می‌کند.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    144 4
    خبر خوبی است.شکر خدا. در ایران هم زمان دولت قبلی واکسن ایدز را ساختند!!!!!!
  • علی IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    132 8
    خیلی خوشحالم برای امریکایی ها دارن یواش یواش به ساخت واکسنی که ما در دولت قبل ساختیم نزدیک می شوند.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • مهدی A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    94 6
    آمریکایی ها تازه کشف کردن این دارو رو؟ یعنی نمیدوستم قبلا ایرانی ها در دولت خدمتگذار تونستن کشف کنن و بسیاری رو نجات بدن!:دی
  • مهدی A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    61 6
    اقا کسی نیست بگه وقتی اونا برای دارو مارو تحریم کردن چرا واکسنی که با هزار مشقت ما تولید کردیم صادر کردن امریکا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام US ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    6 61
    خب یه آماربده دراین مدینه فاضله شما(آمریکا) چقدرازکودکان بیچاره به این بیماری گرفتارند
    • سعید A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
      44 2
      این که تو ایران آمار نداریم دلیل بر نبودش نیست! اتفاقا تو آمریکا بسیار ایدز کنترل شده تره تا ایران. تو ایران به خاطر عدم آگاهی مردم وضعیت خطرناکتری داریم. و با این سیاست های کنترل جمعیت مثل حذف این درس و محدودک ردن دسترسی به لوازم کنترل جمعیت برای مردم بدتر هم میشه. تو این زمینه دورنمای ما به مراتب بدتر از آمریکاست.
    • بی نام A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
      26 3
      5743/5 نفر ، الان شما واست فرقی هم داره؟
    • اصغر DE ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
      11 6
      سوال بود پرسیدی برو امریکا درمان میشی
  • بینام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    26 3
    اونوقت ما سر یارانه داریم دعوا میکنیم اونها دارن با خیالی اسوده در حهت پشیبرد علم تلاش میکنن.
  • بی نام A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    7 1
    خدا را شکر. واکسنی که ما ساختیم بعد از آمدن نفت سر سفره مردم تولید انبوه خواهد شد!
  • بی نام IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
    8 0
    بابا این انقدر عجیب نیست تازه واکسن انفلانزا میگن ساختن ایدز که قدیمی شده.