تسنیم نوشت:

رئیس ستاد مشترک آمریکا تأکید کرد افشاگری های «ادوارد اسنودن» میلیاردها دلار به آمریکا خسارت زده است و رفع خسارت های امنیتی ناشی از آن دو سال زمان خواهد برد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری «اسکای نیوز»، «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک آمریکا، روز پنجشنبه، در سخنانی در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان اظهار داشت چیره شدن بر خسارت های امنیتی ناشی افشاگری های «ادوارد اسنودن» مشاور فنی سابق آژانس امنیت ملی به دو سال زمان نیاز دارد تا مورد تحقیق و ارزیابی قرار گیرند و همین امر آمریکا را میلیاردها دلار متضرر خواهد کرد.
دمپسی اعلام کرد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیروی ماموریت ویژه در این باره به دلیل «بزرگی این چالش» تشکیل داده است.
مسئولان آمریکایی خاطرنشان کردند که بیشتر اسنادی که اسنودن به آنها دست یافته است، درباره توانمندی های نظامی آمریکا است و حدود 10 درصد از آنها برنامه های جنجال برانگیز نظارت داخلی را شامل می شود.
براساس این گزارش، اسنودن بعد از اقدامش در افشاگری اسناد دولت آمریکا درباره برنامه جاسوسی و فعالیت های دیگر آن، از روسیه پناهندگی موقت گرفته است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
    6 1
    منظورش از خسارت های امنیتی اینه که حالا روشهای جاسوسیش لو رفته و دوباره باید میلیاردها دلار دیگه خرج کنه تا بقیه وسایلی که مردم استفاده می کنند رو به روشی برای جاسوسی تبدیل کنه!
  • بی نام A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
    6 14
    این اقا هم دیوانه است اخه تو مشکلت با دولت امریکا بود چرا مردم کشورت رو از نون خوردن میندازی ؟
    • بی نام IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
      7 3
      شما دلت واسه مردمت نمیسوزه میخوای مشکل دولت آمریکا رو حل کنی؟