خانه ملت نوشت:

عضوناظر مجلس در شورای پول و اعتبار گفت: چک پول مانند اسکناس دارای پشتوانه مالی بوده و همین موضوع باعث می شود که تاثیری بر افزایش حجم نقدینگی نداشته باشد.
محمد حسن ن‍ژاد گفت: اگر بانک مرکزی قصد انتشار چک پول های بیش از 50 هزار تومانی را هم داشته باشد، تاثیری در افزایش حجم نقدینگی و بروز مشکل نخواهد داشت، چون آنچه مهم تلقی می شود پشتوانه مالی است.
نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در رابطه با حذف چک پول 100هزار تومانی در گذشته نیز گفت: چک پول ها در گذشته بی پشتوانه بودند و همین موضوع باعث شد که از چرخه اقتصاد حذف شوند، اما در حال حاضر تمامی اسکناس های منتشر شده با پشتوانه هستند، از همین رو تاثیری بر حجم نقدینگی نخواهند گذاشت.
او در رابطه با دلیل انتشار چک پول به جای اسکناس های درشت نیز گفت: چاپ اسکناس نیازمند مصوبه است و اگر بنا باشد با ارقام درشت چاپ شود قطعا مشکلاتی را در پی دارد، در صورتی که چک پول همان کار را انجام می دهد و آثار روانی کمتری نیز در پی دارد.
عضوناظر شورای پول و اعتبار گفت: اکنون چک پول با امحای اسکناس منتشر می شود و همین موضوع باعث شده که نه در حجم نقدینگی و نه در نوع پشتوانه تفاوتی با اسکناس نداشته باشد.
او در پاسخ به این سوال که آیا چاپ چک پول درشت باعث خروج منابع از بانکها نمی شود نیز گفت: تنها اتفاقی که با چاپ چک پولهای درشت رخ می دهد افزایش سرعت گردش پول بوده که ممکن است اثرات روانی در پی داشته باشد، اما به تنهایی عاملی برای رشد تورم محسوب نمی شود.
نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس گفت: چک پول به جای اسکناس های امحا شده منتشر می شود، پس تاثیری بر رشد تورم ندارد.
45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =