مدیرکل نظارت و ارزیابی گردشگری در خصوص تخلفات صورت گرفته از سوی برخی آژانس‌های مسافرتی به پیگیری قضایی و قانونی کمترین تخلف‌ها اشاره کرد و گفت: با آژانس‌های بامجوز و بدون مجوز متخلف برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عبدالناصر میرچی با اشاره به اینکه آژانس‌های مجاز زیر نظر سازمان میراث فرهنگی و اداره کل نظارت فعالیت می‌کنند گفت: آژانس‌ها به عنوان یکی از اعضای خانواده غیر رسمی حوزه توریسم و گردشگری با سازمان میراث فرهنگی همکاری می‌کنند.

او با اشاره به این که به طور معمول هر فعالیتی وقتی دچار کثرت می‌شود احتمال تخلف در آن افزایش پیدا می‌کند، اضافه کرد: در ایام پیک سفر به دلیل تراکم و انباشت مسافر، تخلفات آژانس‌های مسافرتی و گردشگری غیرمجاز افزایش می‌یابد.

میرچی ادامه داد: براساس هماهنگی‌هایی که با استان‌ها صورت گرفته و هشدارهایی که داده شده، بیشتر تخلفات از سوی موسساتی است که به طور قارچ گونه تکثیر شده‌اند و مجوز فعالیت قانونی از سازمان میراث فرهنگی و انجمن صنفی آژانس‌های گردشگری را ندارند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی یادآور شد: جلسات متعددی با پلیس فتا و اداره اماکن نیروی انتظامی برای پیگیری اقدامات غیرقانونی موسسات خدمات مسافرتی و گردشگری برگزار شده که در جلوگیری از اقدامات گردانندگان این آژانس‌ها کارساز بوده است.

میرچی همچنین به بازدیدهای عینی و سرکشی‌های روزانه این اداره کل به موسسات خدمات گردشگری اشاره کرد و افزود: از دو هفته پیش با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروز، اداره کل نظارت و ارزیابی بازدید از روند فعالیت آژانس‌ها و مراکز خدماتی را آغاز کرده است.

او گفت: اداره کل نظارت و ارزیابی با اطلاع از کمترین تخلفات آژانس‌های دارای مجوز و بدون مجوز از طریق مراجع قانونی اقدام به پیگیری موارد تخلف خواهد کرد.

مدیرکل نظارت و ارزیابی یادآور شد: قرارداد تورهایی که توسط آژانس‌های مجاز به مشتریان عرضه می‌شود براساس قوانین و شرایط جمهوری اسلامی ایران و تحت نظارت اداره کل نظارت و ارزیابی تهیه و تنظیم شده است.

میرچی با اشاره به اینکه هیچ تخلفی از سوی آژانس‌ها قابل پذیرش نیست ادامه داد: هیچ آژانسی حق ندارد غیر از آنچه در قرارداد تور ذکر شده عمل کند در غیر این صورت تخلف صورت گرفته و اداره کل نظارت بر اساس قانون با خاطیان برخورد قانونی می‌کند.


47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 343078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
    3 0
    شما هرکاری بکنید اینها تخلفشون رومیکنند متاسفانه ما ایرانی ها تعهداتمون نسبت به خانواده دوست وهمکار ازهمه بابت ضعیف است چه برسد به دولت بهمین دلیل هم هست که روز بروز آمارتخلفات بالا میره بدلیل احترام نگذاشتن به قوانین ماسفانه حل اجرای قوانین هم اکثرش روابطی است تا ضوابطی ای کاش میشد که ضوابط در همه جا ی کشور جایگزین روابط میشد با احترام متشکر