وقت آن رسیده است که وکلای جوان با تشکیل "اتاق فکر" در کانون وکلای دادگستری مرکز به میدان عمل بیایند.

 

با عنایت به این که روز پنجشنبه 22 اسفندماه، مقرر است تا بیست و هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، در ساختمان محل کانون واقع در تهران، میدان آرژانتین، خیابان زاگرس، شماره 3 برگزار شود، برنامه های عملیاتی محمود واحدی، وکیل کانون سردفتران و دفتریاران، یکی از نامزدهای این دوره از انتخابات هیئت مدیره کانون وکلا به منظور اطلاع رسانی برای جامعه ی حقوقی کشور و خصوصا وکلای حوزه ی انتخاباتی کانون وکلای دادگستری مرکز، یعنی استان های تهران، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، سمنان و یزد، به نقل از وبلاگ سردفتری، بازنشر می شود. چرا که نگارنده نیز بر این باور است که وقت آن رسیده که وکلای جوان به میدان عمل بیایند.

 

 

برنامه های عملیاتی و قابل اجرای محمود واحدی

نامزد بیست و هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره کانون وکلای مرکز

 

محمود واحدی*- با تشکیل "اتاق فکر" ضمن تغییر شیوه ی مدیریت کانون و اداره ی آن با روش "مدیریت مشارکتی"، برنامه های ساختاری و بنیادین، کوتاه مدت و بلندمدت کانون، به پشتوانه اعضای محترم، "اجرایی و شدنی" است.

 

از آنجا که اینجانب عنایت و توجه جمعیت کثیری از وکلای جوان و پیشکسوتان محترم جامعه ی وکلا و نیز حمایت بی دریغ دوستان و همکاران را پشتوانه ای راستین برای ورود به عرصه ی خدمت رسانی به اداره کنندگان واقعی کانون یعنی تمامی اعضای محترم کانون وکلای مرکز می داند، تلاش همیشگی ام بر این است که به همت بلند همه ی شما اعضای محترم کانون، با همدلی و همصدایی دیگر اعضای محترم هیئت مدیره، بر اساس شیوه ی "مدیریت مشارکتی" که امیدوارم اعتقاد عملی هیئت مدیره ی جدید کانون باشد و نیز حضور فعالان صنف در "اتاق فکر" کانون وکلای مرکز، کانون، متفاوت اداره شود و ساختار مدیریتی پنجاه ساله ی کانون وکلا به روزرسانی شود؛ مثلا بدیهی است که با استفاده از نظام رایانه ای و پیاده سازی سیستم کامپیوتری می توان هم برخی خدمات قابل ارائه به جامعه ی محترم وکلا را از طریق سایت کانون، به شیوه ی اینترنتی، عرضه نمود و هم آموزش مجازی را به صورت برخط و آنلاین، اجرایی کرد.

 

اهم برنامه های اینجانب اعم از ساختاری و بنیادین، کوتاه مدت و بلندمدت که دارای ویژگی مشترک "اجرایی و شدنی" است، عبارتند از؛

-          تغییر ساختاری شیوه ی مدیریتی کانون از سنتی به روش "مدیریت مشارکتی".

-          تشکیل "اتاق فکر".

-          تشکیل "کارگروه های تخصصی" و اصلاح وضعیت فعلی کمیسیون ها با شرح وظایف دقیق و مشخص.

-          فراهم سازی فرصت مطالعاتی (هم داخل کشور و هم مراکز علمی و دانشگاهی معتبر خارج از کشور).

-          تدوین نظامنامه ای مبتنی بر سنجش و ارزیابی عملکرد وکلا.

-          ایجاد امکان فضای اطلاع رسانی دقیق با راه اندازی سامانه اطلاعات جامع وکلا.

-          تجدیدنظر و بازیابی علمی - عملی فرایند دوره بازآموزی وکلا.

-          راه اندازی سامانه ارتباط مردمی با وکلا.

-     تعامل فرهنگی و رسانه ای با مراکز اطلاع رسانی از جمله صدا و سیما؛ مثلا راه اندازی برنامه ای دائمی از رادیو با عنوان "صدای وکیل".

-          تعامل با بخش خصوصی و غیر آن به منظور "کارآفرینی" برای وکلا با تدوین آیین نامه یا دستورالعمل اجرایی این مهم.

-          توجه ویژه به مرکز آموزش کانون؛ با رویکرد "تخصص گرایی" از طریق آموزش مجازی.

-          بهبود وضعیت آموزشی کارآموزان وکالت بر اساس نیازسنجی و منطبق با نیاز روز جامعه؛ با رویکرد تخصص گرایی.

-          شفاف سازی عملکرد هیئت مدیره از طریق خبرنامه الکترونیکی ویژه ی اعضای محترم.

-          توجه به حقوق شهروندی شهروندان و وکلا و خانواده معزز وکلا.

-          کارآمدسازی وضعیت بیمه و حقوق بازنشستگی وکلا و افراد تحت تکفل ایشان با رویکرد کاهش ریسک و بار هزینه های درمانی.

-     ضرورت توجه به آموزش خانواده وکلا برای تأمین رفاه شغلی وکلا؛ مثلا با برگزاری سمینارها و کارگاه های آموزشی "کاهش استرس" و "مدیریت شغلی" و مانند آن.

-          تعامل برون سازمانی اعم از بخش خصوصی، دولتی یا قوای سه گانه و نهادهای حاکمیتی.

 

بدیهی است در طی مسیر پیاده سازی برنامه ها و گام برداشتن در جهت رسیدن به اهداف عالی کانون و برآورده شدن خواسته های به حق اعضای محترم کانون، بهره مندی از خرد جمعی و استفاده از تمام ظرفیت ها و توانمندی های وکلای صاحبنظر و خبرگان و اندیشمندان، همیشگی است؛ چرا که همه ی ما مسؤولیم تا برای حفظ شأن حقوقی وکیل و منزلت اجتماعی حرفه ی وکالت و جایگاه حاکمیتی کانون وکلا بکوشیم.

گفتنی است همانطور که بحث استقلال کانون وکلا و استقلال وکیل، رابطه ای مستقیم و تنگاتنگ با سرنوشت همه ی آحاد خانواده ی بزرگ وکالت دارد و مسؤولیت حفظ استقلال، فقط بر عهده ی اعضای هیئت مدیره کانون نیست و حمایت و پایداری تک تک وکلای محترم را می طلبد؛ این برنامه ها نیز وقتی عملیاتی خواهد شد که شما اعضای محترم، به طور منظم، در یک ظرف زمانی مشخص، اجرای هر یک از برنامه ها را از هیئت مدیره جدید بخواهید و حامی و پشتیبان واقعی حرفه و شغل شریف وکالت باشید.

 

............................................................

*. نامزد بیست و هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 343322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =