ایسنا نوشت:

مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و فرمایشات اخیر مقام‌معظم رهبری در این رابطه را چراغ راه حوزه اقتصادی تأمین‌ اجتماعی دانست و گفت: سازمان تأمین‌ اجتماعی در تحقق اقتصاد مقاومتی نقشی ممتاز دارد و یکی از ارکان مهم تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نیز بسیجیان هستند.

دکتر سیدتقی نوربخش در جمع فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ۲۴ بند سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: سازمان تأمین‌اجتماعی با تمامی ۲۴ بند سیاست‌های ابلاغی مرتبط است و در حوزه اقتصادی کشور جایگاه مهمی دارد.

وی بر وجود عزم و اراده جدی در سازمان تأمین‌اجتماعی برای تحقق اهداف موردنظر مقام معظم رهبری تأکید کرد و افزود: علاوه بر وجود عزم جدی باید برنامه زمان‌بندی نیز داشته باشیم و بدانیم که در پایان سال ۹۳ در هریک از بندهای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی چه کارهایی انجام شده و باید به کجا برسیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر جهادی بودن فعالیت‌ها برای تحقق این اهداف، اظهار کرد: عملکرد ما باید به گونه‌ای باشد که اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با شیب بیشتر آغاز شود و مردم نیز تحول را کاملاً لمس کنند و بتوانند در این فرآیند مشارکت داشته باشند.

نوربخش پرهیز از تصدی‌گری و واگذاری امور به مردم را از جمله اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: در سال ۹۳ در سازمان تأمین‌ اجتماعی در این مسیر حرکت کرده و تلاش می‌کنیم که امور را به واحدهای اجرایی واگذار کنیم و از تصدی‌گری فاصله بگیریم. باید با فاصله گرفتن از بنگاهداری توجه به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در رابطه با اجرای برنامه‌های اصل ۴۴ قانون اساسی را از دیگر مسائل ضروری برشماریم.

وی با اشاره به احیای معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی، بیان کرد: تأمین‌ اجتماعی یک سازمان اجتماعی و اقتصادی است که به نیمی از جمعیت کشور خدمت‌رسانی می‌کند و فعالیت فرهنگی و اجتماعی از مسائل بسیار مهم و ضروری برای این سازمان است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در رابطه با تأمین امنیت اقلام راهبردی به ویژه در حوزه دارو و لزوم خودکفایی در این اقلام را برای سازمان تأمین‌اجتماعی حجت و چراغ راه دانست و گفت: ۴۰ درصد داروی کشور در مجموعه‌های وابسته به تأمین‌اجتماعی تولید می‌شود.

نوربخش ادامه داد: هم از لحاظ ارتقاء کیفیت و هم خودکفایی در اقلامی که وابسته هستیم باید برنامه‌های مشخص و شاخص‌های قابل ارزیابی داشته باشیم و تأمین‌اجتماعی می‌تواند در این رابطه نقش بسیار مهمی ایفا کند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی بر لزوم فعالیت مطلوب و توأم با برنامه‌ریزی در این سازمان تأکید کرد و گفت: از ابتدای شروع فعالیت در تأمین‌اجتماعی کمیته‌های راهبردی برای برنامه‌ریزی صحیح تشکیل شده است و در تمامی واحدها در سال ۹۳ برنامه‌های مشخصی وجود دارد، که این امر امکان ارزیابی عملکرد صحیح را نیز به خوبی فراهم کرده است.

در ابتدای این جلسه سرهنگ پاسدار سیدمحمد میرابی فرمانده مرکز بسیج وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با اشاره به نقش بسیار مهم این وزارتخانه و مجموعه‌های وابسته به آن در حوزه اقتصادی کشور، گفت: تمامی این مجموعه بزرگ برای اجرایی شدن دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کند.

وی از دریافت نظرات و دیدگاه‌های بسیجیان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با مطالبات مقام معظم رهبری خبر داد و افزود: برنامه‌های سال آینده حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنظیم و ارسال شده است و امیدواریم در سال آینده نیز شاهد فعالیت مطلوب و سازنده بسیجیان در این وزارتخانه و مجموعه‌های تابعه باشیم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =