6 وزیر این هفته به مجلس می روند/ ظریف و علوی در برابر پرسش های کمیسیون امنیت ملی

6 وزیر دولت یازدهم برای پاسخگویی به 24 سوال وکلای ملت در جلسات هفته آینده کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی حضور می‌یابند.

به گزارش خبرآنلاین، کمیسیون امنیت ملی هفته آینده میزبان علوی وزیر اطلاعات،ظریف وزیر امور خارجه و رحمانی فضلی وزیر کشور است.

طبق دستور کار اعلامی، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات هم جهت پاسخگویی به سوالات حسن کامران نماینده اصفهان، علیرضا زاکانی نماینده تهران و سوال مشترک 41 نفر از نمایندگان در جلسه یکشنبه هفته آینده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حاضر می‌شود.
کریمی قدوسی نماینده مشهد در خلاصه سوال خود در این زمینه آورده است:اقدامات شما در جلوگیری و برخورد با مصادیق تهدیدات امنیت ملی کشور چه بوده است؟
در سوالات این گروه از نمایندگان دنبال نمودن عادی‌سازی رابطه با آمریکا ،بیان اینکه آمریکا کدخدای جهان است توسط مسئولین کشور و پرداختن عملی به این دیدگاه اشتباه،پیشنهاد درخواست نظرسنجی برای برقراری رابطه با آمریکا توسط مسئولین دولتی،اجابت خواسته‌های آمریکایی‌ها در ممانعت از سفر هیئت‌های فرهنگی و نظامی دیگر کشورها به ایران،ناتوان خواندن قدرت دفاعی کشور از سوی وزیر امور خارجه در سخنرانی دانشگاه تهران،ممانعت و عدم حمایت از برگزاری رزمایش‌های موشکی نیروهای مسلح،عدم شفافیت مواضع مسئولین دولتی در موضوع رژیم حرام‌زاده صهیونیستی،عدم جدیت در حمایت از تفکر مقاومت در منطقه وتعهدات فراتر از قانون در موافقتنامه ژنو که باعث لطمه زدن به استقلال و امنیت کشور شده است بخشی از سوالاتی است که برخی از آنها ارتباطی با مسئولیت علوی ندارد.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه هم برای پاسخگویی به سوالات ایرج ندیمی نماینده لاهیجان، حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان، علی‌اکبر آقایی نماینده سلماس و سوال مشترک 12 تن از نمایندگان به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌رود.
کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسات هفته آینده خود میزبان عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور هم خواهد بود. قرار است رحمانی‌فضلی برای پاسخ به سوالات حسین طلا نماینده تهران، حسین بیگلری نماینده سقز و بانه، محمدجواد نظری‌مهر نماینده کردکوی، ابراهیم آقامحمدی نماینده خرم‌آباد، سیدمحمد بیاتیان نماینده بیجار، رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده سبزوار، علیرضا زاکانی نماینده تهران، فتح‌الله حسینی نماینده سرپلذهاب، بهروز نعمتی نماینده اسدآباد در جلسه هفته آینده کمیسیون مذکور حضور یابد.
علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش جهت پاسخگویی به سوالات سیدناصر موسوی‌لارگانی (2 فقره)، امیر خجسته و شهباز حسن‌پور به کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی می‌رود.
علی‌ ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیگر وزیری است که برای پاسخگویی به سوالات غلامرضا اسداللهی و محمدرضا پورابراهیمی نمایندگان تربت جام و کرمان در جلسه هفته آینده کمیسیون اجتماعی پارلمان حضور می‌یابد.
حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری نیز برای پاسخگویی به سوالات مصطفی افضلی‌فرد و مقداد نجف‌نژاد نمایندگان اردبیل و بابلسر در جلسات هفته آینده کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی حضور می‌یابد.
/212 27

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهره A1 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 1
    وزیر محترم اطلاعات؛ واقعا خسته نباشید . به شما یک مسول خوب و مهربان می گویند.
  • بی نام A1 ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    48 7
    "موضوع رژیم حرام‌زاده صهیونیستی" به به چه نماینده هایی داریم !. ماشالا چقدرم پر کار . کارشون فقط احضار وزراس . همین نماینده ها نبودن اون همه گندی که وزرای دولت قبل به بار آوردن چیزی برای گفتن نداشتن . یا از بگم بگم ها ترسیده بودن و حالا شیر شدن؟
  • رضایی A1 ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 1
    کاش گروه پایداری می گذاشت دولت به کارش برسه. ما می دانیم که این گروه خیلی دلشان برای جناب احمدی نژاد تنگ شده ولی ما ملت راحت شدیم پس راحتمان بذارید آقایان پایداری دست از سرمان بردارید شما را به خدا