در حالی که محققان چینی دریای جنوبی چین را محل سقوط می دانند آمریکایی ها اقیانوس هند را میگردند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،از سرنوشت هواپیمای ناپدید شده مالزیایی هنوز خبری در دست نیست اما در مورد محل سقوط احتمالی آن بین کارشناسان چینی و آمریکایی اختلاف نظر بروز کرده است.

بی بی سی نوشت،روز جمعه، ۲۳ اسفند (۱۴ مارس)، رسانه‌های خبری چین با استناد به اظهارات کارشناسان زلزله‌شناسی آن کشور گزارش کردند که احتمال دارد هواپیمای مالزیایی در نقطه‌ای در دریای چین جنوبی سقوط کرده باشد.

این نقطه در حدود یکصد کیلومتری شمال غرب محلی واقع شده که خلبان هواپیمای مالزیایی آخرین پیام رادیویی خود را از آنجا به مراکز کنترل هوایی مالزی ارسال کرد و گفت که همه چیز به روال عادی است.

براساس این گزارش، اطلاعاتی که مراکز زلزله‌شناسی چین از فعل و انفعالات اخیر ثبت کرده‌اند نشان می‌دهد که حوالی زمان ناپدید شدن هواپیما، برای نخستین بار، لرزه‌هایی در بستر دریا در این منطقه روی داد در حالیکه پیش از آن، فعل انفعالات مشابهی در این محل ثبت نشده بود. زلزله‌شناسان چینی گفته‌اند که احتمال دارد این لرزه‌ها ناشی از سقوط هواپیما به داخل دریا بوده باشد.

در همانحال، مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که یک ناو و یک هواپیمای شناسایی را در جستجوی آثاری از هواپیمای ناپدید شده به اقیانوس هند و منطقه‌ای واقع در غرب آخرین محل تماس رادیویی هواپیما اعزام کرده‌اند. به گفته آنان، تصمیم به گسترش منطقه جستجو به طرف غرب براساس "اطلاعات جدید" اتخاذ شده است.

روز جمعه، مقامات هندی هم گفتند که عملیات جستجوی نیروی دریایی این کشور را به آب‌های شرق جزایر آندمان گسترش داده‌اند زیرا نشانه‌هایی در دست است حاکی از اینکه ممکن است هواپیما ساعت‌ها پس از دریافت آخرین پیام رادیویی، همچنان در حال پرواز بوده باشد.

روز گذشته، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت که تا چهار ساعت پس از آخرین تماس رادیویی خلبان، رویزرویس، سازنده موتور هواپیما و همچنین بوئینگ، همچنان علایمی ارسالی از موتور هواپیما را دریافت می‌کردند.

این گزارش باعث گمانه‌زنی رسانه‌ای شد که برخی از آنها حتی این نظر را مطرح کردند که ممکن است کنترل هواپیما به نحوی در اختیار کسان دیگری قرار گرفته باشد که پس از قطع تماس رادیویی، آن را به سوی مقصد نامعلومی هدایت کردند. این رسانه‌ها با محاسبه مسافتی که هواپیما طی این مدت قادر به پیمودن آن بود، محل‌های احتمالی فرود آن را محاسبه کرده و گفتند که ممکن است "ربایندگان" در صدد استفاده از آن برای مقاصد دیگری باشند.

مقامات مالزیایی این گزارش‌ها را رد کردند و گفتند که هم شرکت بوئینگ، سازنده هواپیما، و هم شرکت رولزرویس، سازنده موتور جت آن، دریافت چنین علایمی را در زمان مورد ادعای روزنامه آمریکایی تکذیب کرده‌اند.

در همانحال، نیروی هوایی مالزی گفته است که براساس سوابق مشاهدات راداری این نیرو، احتمال دارد که هواپیما پس از آخرین تماس رادیویی خلبان، به دلایلی در صدد بازگشت به مبدا پرواز برآمد و پس از عبور از فراز خاک مالزی، در دریا سقوط کرد. به همین دلیل، دولت مالزی دامنه جستجو را به خلیج مالاکا گسترش داده است.

4646

کد خبر 344282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    101 7
    خدا خودش ختم بخیر کنه قلبم میگه اون ها زنده هستن یا توی یک جزیره فرود اومدن یا هواپیما رو ربودن و یا ربایش هواپیما توسط بیگانه ها بوده , هر چیزی که پیش اومده من دعا کردم خدا وجودشون رو حفظ کنه شما هم ...
  • بی نام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    23 30
    ان سقوط نکرده است به احتمال زیاد یک برنامه کاملا تعیین شده برای ربایش بوده است خلبان یا کمک خلبان را مظنون شماره یک هستند انها و یا ربایندگان رادار را خاموش و ان را به طرف دلخواه هدایت کرده اند
    • بی نام IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
      41 2
      گیریم رادار هواپیما رو خاموش کرده باشند (برقش قطع شده باشه منطقی تره) اما سوال اینجاست رادارهای زمینی و فرودگاهها هیچ کدوم نتونستند این تکه فلز رو ردیابی کنند .( با توجه به حرکت 4 ساعتی بعد از محو شدن از صفحه) این وسط عده ای دروغ می گویند.
  • بی نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    30 5
    خانه خلبانان کاملا برای پیدا کردن سر نخی باید جستجو گردد ولی دولت مالزی سر باز میزند واین درست نیست ضمن احترام به انها این تحقیقات باید صورت پذیرد چرا که مسیله جان انسانها مد نظر است
  • بی نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    2 28
    ضمن اینکه مسله بستر دریا را نباید نادیده گرفت دراثر فورانهای زیر اقیانوس گازهای متان ازاد گزدیده تاییر مخرب روی رادار گذاشته خلبان مجبور به بازگشت گردیده ولی مسیر را گم کرده است
    • بی نام IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
      3 2
      هواپیما 5 تا 10 کیلومتر از سطح اقیانوس فاصله داره مجید جان
  • بی نام IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    17 17
    انها در مالزی واقعا متخصص نیستند ابتدا می بایستی عقبه و روحیات تمام انهایی که در هواپیما بودند دقیقا بررسی شود سر نخی پیدا کنند و سپس محل هواپیما را حدس بزنند که به کذام طرف رفته است ..ولی انها ا این کار سر باز میزنند چرا که این کاملا یک شخص حرفه ای است که ان را انجام داده است ترانسپورتر را قطع و سپس هواپیما را به جهت دیگر هدایت کرده است
    • رامین IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
      5 1
      بابا شرلوک هولمز!!!!!!!!!!!!!! عجب حرفی زدی ها !!! "آنها متخصص نیستند؟ آنها پس کی هستند؟" کاش" آنها" کامنت تورو میخوندن و راهو نشونشون میدادی
  • امیرتبریزاوغلی ضدلنگ وکیسه IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    14 92
    امان از دست امریکا
  • بیسواد IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    79 2
    دوستان یک سوال آخه گیریم ربودن هواپیما درست باشه خب ربایندگان با این همه آدم یک هفته بدون هیچ خواسته ای چی کار دارن؟!تازه هواپیما به این بزرگی و شهرت مگه چیز کوچیکیه که بخوان ازش در مقاصد دیگه سود ببرن؟؟؟ فکر کنم فرضیه سقوط منطقی تره اون هم در عمق اقیانوس!!!
  • بی نام IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    7 23
    شاید این هواپیما روی آب فرود آمده و سالم به اعماق اقیانوس رفته
  • بی نام EU ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    11 1
    بیکرانه ست دریا، کوچکه قایق من...
  • ali IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    7 10
    این هواپیمارو دزدیدن، نمیگن چون واسش نقشه دارن میخوان بکوبنش به یه جا!!
    • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
      3 6
      به احتمال زیاد
  • اریا A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    8 2
    ما ایرانیها هم ماشالله همه متخصصیم... حالا در مورد هرچی باشه ...باید حتما نظر بدیم و کارشناسی کنیم
  • مسعود A1 ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    8 2
    این موضوع هم مثل هواشناسی داریم بهش عادت میکنیم هر روز هواپیما 777
  • ایرانی US ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    13 4
    شاید با دنیا قهر کردن خدمه و سرنشینان تصمیم گرفتن عیدو برن آنتالیا حال کنن جواب موبایل هم ندن
    • بی نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
      7 2
      چرا همه چي رو به مسخره ميگيرين؟
  • نامى IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    7 3
    شايدم يه مثلث برمودا اين ور دنيا داريم خبر ندا ريم!!!!
  • معین A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    3 11
    حادثه پیش میاد..باید قبول کرد درصد زنده بودنشون 1درصده.ماهی های گوشتخوار الان همشونو خوردن مخصوصا 2عدد هموطنان مارو...
  • بی نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    4 2
    فقط خدا کند مسافران را در دریا پیاده نکرده باشند و هواپیما را دزدیده باشند ...قیمت هواپیما ۳۷ میلیون دلار براورد شده اشت برای همه خدمه دعا می کنیم
  • سینا GB ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    1 1
    به احتمال زیاد هواپیما آروم آروم به داخل دریا سقوط کرده و رفته به اعماق دریا
  • 6erlock holmes IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    1 1
    خدا رحمتشون کنه هواپیما تو اب سقوط کرده حالا به خاطر اینکه تو پیدا کردن لاشه ی هواپیما ناتوانند همش فرضیه های الکی میدن باید خودمون به طور خودجوش با قایق چوبی بریم اقیانوس ارام و هند رو بگردیم لاشه ی هواپیما رو پیدا کنیم